Page 1 of 1
Clutch Masters ervaring
Posted: Tue Dec 10, 2013 4:53 pm
by Sinister
Ik ben op zoek naar een goede koppeling voor een supercharger jackson racing.
Het moet 320 pk kunnen trekken en 280/290 nm koppel ergens.
Ik heb nog niet echt veel goeds hier gelezen van de ACT of CC,'s.
Nu was ik aan het denken tussen de clutch master FX300 of 350, want de 200 zal wel niet sterk genoeg zijn.
Heeft iemand ervaringen met die sets?
Drukgroep is iets zwaarder had ik al gelezen maar hoe zit het met het inbijten en compatibiliteit plaatsen en rammelen?
Re: Clutch Masters ervaring
Posted: Wed Dec 11, 2013 5:30 pm
by integra
Act.
Re: Clutch Masters ervaring
Posted: Wed Dec 11, 2013 7:00 pm
by Sinister
Mja en waarom?
Sent from my iPhone using
Tapatalk
Re: Clutch Masters ervaring
Posted: Wed Dec 11, 2013 9:17 pm
by slydawg
Ik rij een supercharged ep3 met clutchmasters fx300.
Kan het 100% aanraden, prima om als daily te gebruiken, prima op circuit, nu al ruim 50.000 km erop zitten, laatst geinspecteerd en in prima conditie.
Geen last van clutch judder maar dat ligt misschien ook aan welk vliegwiel je gebruikt.
Re: Clutch Masters ervaring
Posted: Wed Dec 11, 2013 9:35 pm
by Sinister
Ok perfect dat is alles wat ik wou weten. Ergens ren goedkoop plaatsje om te bestellen?
Sent from my iPhone using
Tapatalk
Re: Clutch Masters ervaring
Posted: Wed Dec 11, 2013 10:25 pm
by slydawg
Zal niet veel schelen waar je het haalt.
Heb mijne uit de UK, kwam richting de €500 totaal, toen was clutch masters nog niet in nederland.
In US is t goedkoper maar na import etc zit je ook tegen die €500.
Als de mijne aan vervanging toe is bestel ik het gewoon bij clutch masters nl.
Re: Clutch Masters ervaring
Posted: Wed Dec 11, 2013 11:42 pm
by CTR-Asch
Check pm.
Re: Clutch Masters ervaring
Posted: Thu Dec 12, 2013 5:34 pm
by Ray1990
Ik ben ook wel benieuwd wat de recensies zijn van verschillende koppelingen, mijn koppeling komt er ook aan namelijk. Ik wil gelijk ook het vliegwiel meepakken. Ik hoor graag wat andere aanraden
(setup: stock, alleen catback en intake)
Re: Clutch Masters ervaring
Posted: Thu Dec 12, 2013 5:47 pm
by integra
Okee, Mijn ervaring.
Ik heb zelf een ACT Heavy Duty drukgroep met een Preformance koppelings plaat en een Prolite vliegwiel. Pedaal is volgens mijn vrouw iets zwaarder ( ik merk het zelf niet zo.) maar is prima te doen.
Zit er nu zo,n 15000km op denk ik, En 2 circuit dagen. Tot nu toen bevalt het zeer goed.
Re: Clutch Masters ervaring
Posted: Fri Dec 13, 2013 11:15 am
by Sinister
En rammelen, grijpt ze agressief in? Kan ze tegen burnouts, pakt ze vroeg of laat?
De prijs zit precies gelijk met die van CM FX300?
Re: Clutch Masters ervaring
Posted: Fri Dec 13, 2013 6:08 pm
by integra
Niet rammelen of andere geluiden, zeer agressief, Burnouts ????????? Geen idee Als ik mijn banden kwijt wil doe ik dat liever op zandvoort. Pakt net zo op als OEM halver wege.
Nog nooit een misstap vernomen. Mijn oordeel. Ik zou het zo weer kopen.
Re: Clutch Masters ervaring
Posted: Sun Dec 15, 2013 12:15 pm
by Sinister
Klopt maar 15000 is niet veel daar kan ik niets uit opmaken qua slijtage. Kan goed zijn dat ze heel lang meegaat maar dan is de 50000 km meer betrouwbaar van slydawg zijn CM.
Maar toch bedankt voor je mening.
Sent from my iPhone using
Tapatalk
Re: Clutch Masters ervaring
Posted: Sun Dec 15, 2013 6:03 pm
by Ray1990
In combinatie met wat voor vliegwiel? Ik heb gehoord dat fidanza 2-delig is en het beter is wanneer je 1-delig vliegwiel neemt??
Re: Clutch Masters ervaring
Posted: Sun Dec 15, 2013 6:46 pm
by vtec vince
Ik zou idd ook wat meer richting de k20 motor met supercharger info proberen te verzamelen.
Geen slechte dingen over een integra met andere koppeling enz...
Maar je wilt voor je EP3 info en dan ben je hier eigenlijk snel klaar op dit forum.
Miguel heeft het mooi verteld wat zijn ervaring is...
Daar kun je wel van uitgaan dat dat klopt.
Verder misschien eens op Engelse fora speuren, daar rijden er meerdere met JRSC.
Re: Clutch Masters ervaring
Posted: Mon Dec 16, 2013 9:06 am
by mrkeffo
Ik rijd met cc stage 2 en ultralicht vliegwiel. Hij doet t nu Goed maar heb problemen gehad dat me druklager afgescheurd was. Hij had t de eerste 500km goed gedaan. Weet nogsteeds niet helemaal wat t probleem is geweest. Maar heb m er nu 5k erin zitten en een circuit dagje uitgehouden dus is ook gewoon een goed product. Als ik t nu over zou doen zou ik ook voor CM gaan met de jrsc. De fx300 is ook een van de weinig hogere stages die volgensmij niet te agressief pakt