Nieuwe Civic Type-R!

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
Post Reply
User avatar
Savagegek
Posts: 105
Joined: Sat Jul 18, 2015 5:00 pm

Re: Nieuwe Civic Type-R!

Post by Savagegek »

Kwam toevallig gisteravond dit filmpje tegen in de aanbevolen lijst!

Erg leuk om te zien over de EP3 vs FK2, jammer dat de FN2 mist..
User avatar
Mindstorm
Posts: 309
Joined: Sun Nov 23, 2014 10:57 pm

Re: Nieuwe Civic Type-R!

Post by Mindstorm »

ik kwam deze van de week tegen, ik vind (als ep3 owner) wel dat die kerel een mooie vergelijking maakt :)

[video=youtube;TGE7SpxQ3eg]https://www.youtube.com/watch?v=TGE7SpxQ3eg[/video]
User avatar
Savagegek
Posts: 105
Joined: Sat Jul 18, 2015 5:00 pm

Re: Nieuwe Civic Type-R!

Post by Savagegek »

Zie nu pas dat ik de link niet mee had gestuurd, gelukkig doet Mindstorm dat voor me! ;)
User avatar
Mindstorm
Posts: 309
Joined: Sun Nov 23, 2014 10:57 pm

Re: Nieuwe Civic Type-R!

Post by Mindstorm »

haha, en ik wist niet eens dat je het over deze had :p
User avatar
Vissa
Posts: 116
Joined: Thu Aug 27, 2015 8:29 pm

Re: Nieuwe Civic Type-R!

Post by Vissa »

Zojuist Honda Verhagen op de voicemail, de demo Type R is binnen, ook te zien op de facebook page. Maar snel een proefritje inplannen dus! :)
User avatar
Vissa
Posts: 116
Joined: Thu Aug 27, 2015 8:29 pm

Re: Nieuwe Civic Type-R!

Post by Vissa »

Proefritje staat vast, zodra ik geweest ben deel ik mijn ervaringen! :)
User avatar
Vissa
Posts: 116
Joined: Thu Aug 27, 2015 8:29 pm

Re: Nieuwe Civic Type-R!

Post by Vissa »

Als beloofd, vandaag een stukje wezen rijden in de nieuwe Type R!

S'ochtends een telefoontje van de dealer dat de Type R nog niet terug was bij hun. De transporteur had verzaakt de Type R terug te brengen de dag ervoor. Gelukkig na wat belletjes stond de Type R vroeg in de middag weer op de locatie in Rotterdam!

Iets gehaast de deur uit gegaan, wat helemaal niet nodig was, en daarbij mijn rijbewijs vergeten. Verdikkie! Gelukkig werd dat mooi opgelost door het ritje in de Type R naar mijn huis in de bestuurdersstoel mee te maken, en de terugrit achter het stuur! :cool:

Als eerste het uiterlijk dan maar. Ik had al een beetje een mening klaarliggen over de blauwe kleur met de rode accenten maar bij het zien van de auto stond dat hem helemaal niet zo slecht. Misschien niet de kleur die ik zou nemen maar man man man, wat een prachtige kleur blauw en een prachtig apparaat is de Type R!

Ik denk dat je er of helemaal weg van bent, of het juist helemaal niks vind. Een ,,mwehhh gaat wel'' is er bij deze auto niet echt bij. Alle details op het exterieur hebben ook daadwerkelijk een functie, en dat maakt het juist zo dik! Ja, ik ben wel gecharmeerd van de looks van deze nieuwe Type R.


Om verder te gaan naar het interieur. Strak, niet veel toeters en bellen, gewoon erg netjes. Het dashboard met de digitale meters is erg mooi en de touchscreen in het middenconsole lijkt ook erg fijn te werken. De stoelen zien er erg bruut uit, zitten fijn, maar ik moet zeggen dat de stoelen in de OPC toch wel van een heel ander kaliber zijn. Hier ben ik een compleet instelbare stoel gewend, van onder tot boven, verwarmbaar in leder. Maar de stoelen in de Type R zitten prima dus instellen is in principe niet nodig, en het verwarmen van de stoelen gebruik ik eerlijk gezegd nooit in de OPC, misschien eenmalig gedaan. Het keyless go systeem vind ik wel erg fijn, geen geneuzel met je sleutel, lekker in je broekzak laten zitten, druk op de knop en gaan! :p

Lekker veel ruimte op de achterbank, maar het is natuurlijk ook een 5 deur dus een stuk praktischer. Kofferruimte is ook lekker groot, wat ik met mijn hobby wel nodig heb! Toch wel fijn om mensen wat comfortabeler te kunnen vervoeren.


Het rij gedeelte dan! Het viel onmiddellijk op toen de verkoper flink op het gas ging dat de belevenis in de Type R heel anders is als in de OPC. De uitlaat brullende enorm, het gaat een stuk verder door in de toeren, en de turbo blaast duidelijk hoorbaar af met een fatsoenlijke pssshhh. Niks overdreven, gewoon heel netjes! De snelheidsbeleving is er een stuk meer in de Type R, wat ik soms wel eens mis bij de OPC. Waarschijnlijk door zijn gewicht, waar de Type R toch wat lichtvoetiger aanvoelt/is. Echt hard geveerd is de auto zeker niet, er valt prima mee te cruisen! In de R mode wordt hij wel aardig hard, maar zeker niet harder als ik gewend ben in mijn OPC op de OPC mode. Hier was ik iets verbaasd omdat de reviews toch zeggen dat de Type R flink stug geveerd zou zijn, nou ik vind het flink meevallen! :) Op de snelweg is het ook heerlijk vertoeven. Geen gebrom of andere bijgeluiden!

Het vermogen komt ook uitermate goed op de weg. Nat of droog wegdek, de Type R geeft met de Continentals geen krimp! Wat een grip, waar de OPC al een erg goed onderstel heeft gaat deze toch nog wel een niveautje hoger. Wat kan dat ding hard door de bochten zeg, ongelooflijk. Niet gek dat hij zo achterlijk snel over de 'Ring is!

De remmen zijn nog even net een slagje groter dan ik gewend ben, bij het eerste contact met het rempedaal merkte ik dat meteen. De Type R ,,bijt'' toch net even wat harder. En de versnellingsbak, wat een juweeltje. Hier ben ik toch wel helemaal weg van! Extreem korte slagen, super nauwkeurig, heerlijk om mee te werken. Echt een fantastische bak Honda, petje af!

Al met al ben ik wel gecharmeerd van de Type R. Binnenkort komen er ook een rode en witte variant binnen welke ik mooi kan bekijken hoe de Type R er in die kleuren uit ziet! Als ik er een zou kopen denk ik dat het toch een rode of witte wordt.

Voor nu is het even afwachten tot de andere 2 modellen er zijn! :D

Greets!

Remco



Image

Image
Rev
Posts: 69
Joined: Sun Aug 25, 2013 9:34 am

Re: Nieuwe Civic Type-R!

Post by Rev »

Leuke review!

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
User avatar
CTR-Voorburg
Posts: 692
Joined: Fri Jul 21, 2006 9:35 pm

Re: Nieuwe Civic Type-R!

Post by CTR-Voorburg »

Mooi verhaal Remco en heel herkenbaar voor diversen leden hier die aanwezig waren in Assen. Meeting met dealer Verhagen met natuurlijk de nieuwe "R" die toen aanwezig was. Succes met de kleur!
User avatar
Vissa
Posts: 116
Joined: Thu Aug 27, 2015 8:29 pm

Re: Nieuwe Civic Type-R!

Post by Vissa »

Ja vele van jullie hebben al kennis mogen maken! Blij dat ik hem ook eindelijk heb kunnen zien, horen en proeven! :p
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Re: Nieuwe Civic Type-R!

Post by LCR »

Zaterdag al mogen meemaken als ik wou, maar ik had toevallig geen tijd om helemaal naar het Zuiden te rijden voor een ritje. Ik was wel speciaal daar voor een keer afgereisd maar kreeg te horen dat het niet doorging (onderweg nog een boete meegenomen)
Dus ging mijn neef maar alleen.
Hij mocht hem zonder dealer erbij testen want een handtekening zou ie sws zetten weet de dealer.
Binnen 1 sec van 100 naar 150km hoorde ik in 3e versnelling....maar dat geloofd ik natuurlijk niet. Is een Honda......
User avatar
Vissa
Posts: 116
Joined: Thu Aug 27, 2015 8:29 pm

Re: Nieuwe Civic Type-R!

Post by Vissa »

haha :rolleyes:
User avatar
Mindstorm
Posts: 309
Joined: Sun Nov 23, 2014 10:57 pm

Re: Nieuwe Civic Type-R!

Post by Mindstorm »

Dat klinkt als een proefrit waarbij de verkoper niet veel heeft hoeven te zeggen om de auto te verkopen haha.

Over een tijdje is kijken of ik ook een rondje mag doen bij mn dealer, kopen gaat hem alleen niet worden.
User avatar
Lucas79
Posts: 1560
Joined: Sun Nov 04, 2007 7:19 am
Contact:

Re: Nieuwe Civic Type-R!

Post by Lucas79 »

Mooie review Remco!

Die harde vering komt vooral van de UK reviews, daar zijn de wegen aanzienlijk slechter dan in NL. Je eigen perspectief is de vering van je OPC, die is ook al hard. De mijne is/was een FN2 met KW v3 veren in standje 'vastgelast'. vergeleken daarmee valt de nieuwe Type-R reuze mee. ;)

... wachten duurt nog steeds lang helaas...

Ik hoop dat ik snel mijn eigen "ik heb er nu een tijdje mee gereden..." review kan plaatsen. :cool:

Greetz,

Lucas
Deus Ex Machina!
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Re: Nieuwe Civic Type-R!

Post by LCR »

Lucas79 wrote:Mooie review Remco!

Die harde vering komt vooral van de UK reviews, daar zijn de wegen aanzienlijk slechter dan in NL. Je eigen perspectief is de vering van je OPC, die is ook al hard. De mijne is/was een FN2 met KW v3 veren in standje 'vastgelast'. vergeleken daarmee valt de nieuwe Type-R reuze mee. ;)

... wachten duurt nog steeds lang helaas...

Ik hoop dat ik snel mijn eigen "ik heb er nu een tijdje mee gereden..." review kan plaatsen. :cool:

Greetz,

Lucas


Dat mag je plaatsen op civic forum ofzo Lucas.
Wij zijn hier alleen geïnteresseerd in: review FK2 circuit :)
User avatar
Vissa
Posts: 116
Joined: Thu Aug 27, 2015 8:29 pm

Re: Nieuwe Civic Type-R!

Post by Vissa »

Mindstorm wrote:Dat klinkt als een proefrit waarbij de verkoper niet veel heeft hoeven te zeggen om de auto te verkopen haha.

Over een tijdje is kijken of ik ook een rondje mag doen bij mn dealer, kopen gaat hem alleen niet worden.


Haha! Ik had mijn huiswerk goed gedaan dus de auto deed het woord! :p De verkoper had jaren bij Opel gewerkt met de OPC modellen, dus bracht wat leuke gespreksstof op.


Lucas79 wrote:Mooie review Remco!

Die harde vering komt vooral van de UK reviews, daar zijn de wegen aanzienlijk slechter dan in NL. Je eigen perspectief is de vering van je OPC, die is ook al hard. De mijne is/was een FN2 met KW v3 veren in standje 'vastgelast'. vergeleken daarmee valt de nieuwe Type-R reuze mee. ;)

... wachten duurt nog steeds lang helaas...

Ik hoop dat ik snel mijn eigen "ik heb er nu een tijdje mee gereden..." review kan plaatsen. :cool:

Greetz,

Lucas


Ja, de wegen zijn daar idd absurd slecht, vandaar waarschijnlijk! :p

Wat een lange zit moet dat wezen voor jou! Is er al duidelijkheid over wanneer hij werkelijk wordt geleverd? :D
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Re: Nieuwe Civic Type-R!

Post by Jo& »

Leuk verslag bedankt voor het delen!
User avatar
Savagegek
Posts: 105
Joined: Sat Jul 18, 2015 5:00 pm

Re: Nieuwe Civic Type-R!

Post by Savagegek »

Mooi stukje tekst!

Gisteren wat foto's voorbij zien komen van de nieuwe R die er staat.
Binnenkort afspraak maken voor een proefervaring.
User avatar
Vissa
Posts: 116
Joined: Thu Aug 27, 2015 8:29 pm

Re: Nieuwe Civic Type-R!

Post by Vissa »

Savagegek wrote:Mooi stukje tekst!

Gisteren wat foto's voorbij zien komen van de nieuwe R die er staat.
Binnenkort afspraak maken voor een proefervaring.


Zeker doen! :D
MarcS2K
Posts: 52
Joined: Fri Aug 21, 2015 10:48 pm

Re: Nieuwe Civic Type-R!

Post by MarcS2K »

Leuk verslag,....heeft me nog nieuwsgieriger gemaakt!... :cool:
Post Reply