Bedradgingsschema radio en cigarette aansteker

Hier alle elektrische gerelateerde onderwerpen die niet binnen bovenstaande onderwerpen vallen.
Post Reply
RamonDC2
Posts: 12
Joined: Mon Oct 28, 2013 5:16 pm

Bedradgingsschema radio en cigarette aansteker

Post by RamonDC2 »

Hallo Allemaal,

Blijkt dat de japanse eigenaar voor mij een heel erg vette geluidsinstallatie in de DC2 heeft gehad. De radio werkt gelukkig, alleen heeft hij de bedrading van de cigarette aansteker voor iets anders gebruikt. Alleen is dit ding toch best handig als je er bijv. een gsm lader in wil doen.

Heeft iemand een schema hiervan? In iedergeval dat ik kan kijken welke kleur en hoeveel draden dit zijn en waar ze heen lopen?

Het gaat overigens over een JDM '96 DC2.

Thanks alvast!

Gr Ramon
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Re: Bedradgingsschema radio en cigarette aansteker

Post by mr. X »

Zitten twee draden aan. Een zwarte of bruine en eentje met kleur. Mijn gevoel zegt geel met zwart.

Als je de kapjes daar verwijderd, zie je dan geen afgeknipte draadjes ofzo? Lijkt me niet zo moeilijk dit te achterhalen. Wat heeft de vorige eigenaar er dan mee gedaan?

Ik kan morgen wel eens kijken bij een dashbord dat ik heb liggen. Daar moet ie nog in zitten.
RamonDC2
Posts: 12
Joined: Mon Oct 28, 2013 5:16 pm

Re: Bedradgingsschema radio en cigarette aansteker

Post by RamonDC2 »

Aan de achterkant van de aansteker zit maar een draad op dit moment. Dat is er een die blauw/wit is. Die is vlak na de connector doorgeknipt en daar is een andere connector op gezet.
Ik zou niet durven zeggen wat de vorige eigenaar hiermee gedaan heeft.

Als het kan zou dat fijn zijn. Eventueel met een fototje zou helemaal geweldig zijn.

Thnx
User avatar
Rikky
Posts: 3487
Joined: Mon Aug 03, 2009 1:12 pm

Re: Bedradgingsschema radio en cigarette aansteker

Post by Rikky »

Ik heb wel het electroschema liggen van de DC2 98spec, zodra ik tijd heb wil ik wel eens voor je zoeken?

Tevens kan ik wel eens een foto maken van hoe het zit in mijn auto, die ligt namelijk open....

stuur me even mailtje met je 06, dan maak ik vanavond even foto voor je en watsapp die door.... mijn mail adres is mijn "username"@live.nl
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
RamonDC2
Posts: 12
Joined: Mon Oct 28, 2013 5:16 pm

Re: Bedradgingsschema radio en cigarette aansteker

Post by RamonDC2 »

Thanks! Ik heb mijn nummer even verstuurd via een prive bericht op het forum :) hopelijk vind je dat niet erg!
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Re: Bedradgingsschema radio en cigarette aansteker

Post by mr. X »

Dacht dat iemand het wel zou posten maar toch bij deze:

Kabeltje is wit met een blauwe streep.
User avatar
Rikky
Posts: 3487
Joined: Mon Aug 03, 2009 1:12 pm

Re: Bedradgingsschema radio en cigarette aansteker

Post by Rikky »

we hebben het probleem telefonisch opgelost ;) maar inderdaad.
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
Post Reply