irritante uitlaat rammel Ep3

Hier alles mbt uitlaten en inlaten.
Post Reply
fikske
Posts: 150
Joined: Thu Oct 15, 2009 8:05 pm

irritante uitlaat rammel Ep3

Post by fikske »

mensen, het hitteschild van mijn cat is gedelamineerd ( uit elkaar aan het vallen ) en rammeld hierdoor behoorlijk irritant bij sommige toeren gebieden. weet er iemand of er nieuwe schilden te koop zijn? zoniet slijp ik hem eraf deze week denk ik. wilde er eerst een high flow cat onder monteren maar dit gaat me foutcodes opleverrn vrees ik.

de uitlaat is vanaf spruitstuk met uitzondering van de cat tot achteraan van supersprint rvs met een extra middendemper gemonteerd.

groet,
stefan
mrkeffo
Posts: 732
Joined: Mon Jan 23, 2012 6:53 pm

Re: irritante uitlaat rammel Ep3

Post by mrkeffo »

Ik heb m er gewoon af gehaald en eraf gelaten. Volgensmij kan je m ok wel los bestellen bij de dealer maar ik vind wel prima zo.
User avatar
Ray1990
Posts: 780
Joined: Sat Oct 20, 2012 4:38 pm

Re: irritante uitlaat rammel Ep3

Post by Ray1990 »

Als goed is heb je er 2 (1 om de cat en 1 tegen bodemplaat), om de cat heb ik weggeslepen. Insert mounts kan ook helpen.
fikske
Posts: 150
Joined: Thu Oct 15, 2009 8:05 pm

Re: irritante uitlaat rammel Ep3

Post by fikske »

ja idd 2, ik ga die om de cat ook weghalen. had bij de dealer even gevraagd wat een boven en onderplaatje daarvan kostte. bijna 150 euro ex btw. heb hem daarna uitgelachen en vriendelijk bedankt.
fikske
Posts: 150
Joined: Thu Oct 15, 2009 8:05 pm

Re: irritante uitlaat rammel Ep3

Post by fikske »

Heeft er iemand nog wijze ideeën om je weggerotte boutjes te demonteren die op je uitlaatspruitstuk zitten?

Ben bij de Ep3 mijn hitteschild aan het vervangen maar krijg die kolere dingen op geen enkele mogelijkheid los.

En ik vertik het om mijn spruitstuk te demonteren
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Re: irritante uitlaat rammel Ep3

Post by slydawg »

Hitteschild op spruitstuk bouten gewoon stuk draaien.
Op cat gewoon wegslijpen.
User avatar
Mindstorm
Posts: 309
Joined: Sun Nov 23, 2014 10:57 pm

Re: irritante uitlaat rammel Ep3

Post by Mindstorm »

ik heb gewoon de 2 helften aan elkaar gelast op een paar plekken, probleem opgelost.

en anders idd bouten kapot draaien, grote schroevendraaier en een flinke tang ;)
fikske
Posts: 150
Joined: Thu Oct 15, 2009 8:05 pm

Re: irritante uitlaat rammel Ep3

Post by fikske »

Probleem is dat ik het niet op een beun manier wil maken, het moet gewoon netjes vastzitten voor als ik de auto nog eens wegdoe. Ben niet zo van bij een dealer brengen dus wil het het liefst zelf oplossen.

Zelf ook al gedacht om hem op een puntje vast te lassen aan de nog aanwezige bout. Zo zit ie vast en met het nieuwe schild zijn er waarschijnlijk de komende 4 a 5 jaar geen problemen meer.
Post Reply