Accu wil niet bijladen, snelheidssensor foutcode.

Hier alle elektrische gerelateerde onderwerpen die niet binnen bovenstaande onderwerpen vallen.
Post Reply
ReLXe
Posts: 53
Joined: Thu Aug 19, 2010 2:51 pm

Accu wil niet bijladen, snelheidssensor foutcode.

Post by ReLXe »

Ep3 heeft een probleempje. Op de snelweg is het hitteschild bij de katalysator eraf gevlogen. Helaas zitten de draden van de lambda daar doorheen, dus heeft een aantal draden gestript.
Sindsdien geeft de auto erg vreemde problemen.

Accu wil niet bijladen, accu lampje blijft branden. Zit een nieuwe accu en andere dynamo al in. Probleem blijft bestaan.
Check enginelight blijft branden, uitgelezen. Deze geeft aan snelheidssensor defect.

Ik vraag mij af waarom dit nu is gekomen toen het ongelukje met de lambda is gebeurt? Wie weet hoe dit verholpen kan worden?
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Re: Accu wil niet bijladen, snelheidssensor foutcode.

Post by Gaskleppie »

Ik hoop voor je dat de ecu niet kapot gegaan is door dit akkefietje...
De laadspanning wordt aangestuurd vanuit de ecu dus als de rest eromheen al gewisseld is en er echt nergens zekeringen gesprongen zijn blijft er weinig over.
User avatar
Ray1990
Posts: 780
Joined: Sat Oct 20, 2012 4:38 pm

Re: Accu wil niet bijladen, snelheidssensor foutcode.

Post by Ray1990 »

Ik denk hetzelfde als gaskleppie maar hoop het ook niet voor je. Als telkens de storing ergens anders zit, is dit een logische oorzaak, wat mij betreft. Bij honda dealer uit laten lezen? En wat zeggen zei eventueel.
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Re: Accu wil niet bijladen, snelheidssensor foutcode.

Post by slydawg »

Snelheidssensor bekabeling is goed?
Die zit nl. ook ter hoogte van je hitteschild.
ReLXe
Posts: 53
Joined: Thu Aug 19, 2010 2:51 pm

Re: Accu wil niet bijladen, snelheidssensor foutcode.

Post by ReLXe »

Ik zat zelf ook te denken aan de ecu. Maar hoe kom ik erachter of deze nog goed is?
En in het ergste geval, moet ik dan een andere ecu halen en die opnieuw inleren bij de honda dealer?
Post Reply