Drukgroep Integra versnellingsbak

Valt het niet binnen bovenstaande categorieen, plaats je vraag dan hier
User avatar
Rikky
Posts: 3487
Joined: Mon Aug 03, 2009 1:12 pm

Re: Drukgroep Integra versnellingsbak

Post by Rikky »

Onwijs!
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
mrkeffo
Posts: 732
Joined: Mon Jan 23, 2012 6:53 pm

Re: Drukgroep Integra versnellingsbak

Post by mrkeffo »

Gaaf leuk dat je wat foto's hebt geplaatst !: D
mini-r
Posts: 55
Joined: Wed May 06, 2009 12:10 pm

Re: Drukgroep Integra versnellingsbak

Post by mini-r »

Zonder body zekers (525kg 226pk), met body niet heel veel sneller als mijn type-r mini (4 seconden naar de 100 denk ik). Het komt allemaal wel veel makkelijker van zijn plek, ook met nat weer. Maar nu moet er nog een supercharger op. D8 eerst een turbo, vandaar dat uitlaatsysteem, maar een supercharger lijkt me een stuk fijner voor de bak en de aandrijflijn. En qua rijden ook schat ik zo.

Ik ben meer een na man, maar bij deze auto moet het gewoon. Anders wordt het een ricer (superbreed, weinig vermogen) en als ik ergens niet tegen kan...
mrkeffo
Posts: 732
Joined: Mon Jan 23, 2012 6:53 pm

Re: Drukgroep Integra versnellingsbak

Post by mrkeffo »

rotrex chargers zijn tegenwordig aardig in de smaak, zou daar is naar kijken ;)
mini-r
Posts: 55
Joined: Wed May 06, 2009 12:10 pm

Re: Drukgroep Integra versnellingsbak

Post by mini-r »

http://cms.kraftwerksusa.com/id/929/Honda-K-Series-Race-Supercharger-Kit-C30-94/

Deze dacht ik te gaan halen dit voorjaar. Moet eerst vooraf naar de rdw dus nog heel veel testen (heb er al 300km opzitten, niets breekt af phewww). Donderdag bied ik hem aan voor de apk, hij voldoet aan alle eisen, de motor ligt alleen op een andere plek :) .
mini-r
Posts: 55
Joined: Wed May 06, 2009 12:10 pm

Re: Drukgroep Integra versnellingsbak

Post by mini-r »

Hmm heb ik apk gehaald op mijn nieuwe mini, rij ik naar huis met flink wat gebrul. Sta ik stil in een straatje, PLOEFPFFFF, schakelt hij niet meer. Of eigenlijk, de motor loopt goed, gaat soepel in alle versnellingen maar geen enkele versnelling pakt meer op... Kan wel eens die as zijn, maar ik hoorde geen klap of gekraak. Hopelijk een cilinder ergens. Bah bah wilde net lekker gaan gummen, maar nu moet het blok er weer uit.
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Re: Drukgroep Integra versnellingsbak

Post by mr. X »

Ik heb exact hetzelfde gehad met mijn EK9. Eindelijk geïmporteerd, APK erop en alles geregeld, eerste rit klapt de koppeling eruit...... Nu ligt mijn blok er ook weer uit wachtende op nieuwe koppeling, vliegwiel, kortere overbrenging, andere lsd etc. Kost weer bakken met geld. Begin zomer dan maar weer....
mini-r
Posts: 55
Joined: Wed May 06, 2009 12:10 pm

Re: Drukgroep Integra versnellingsbak

Post by mini-r »

Oh weet je al wat er uit klapte? Ik ben zelf een beetje bang voor het diff, maar ik hoorde geen gekraak of niets. Meer een poinkpffsssshhtt. Misschien een cilinder ergens (maar ik zie geen olie). Ik heb ook een quaiffe er in laten zetten, misschien is daar iets losgeschoten.

Het voordeel bij mij is dat de hele mini er binnen een half uur vanaf is. Kan ik overal bij, maar ja wel weer dag bak er af halen, heel lang wachten op onderdelen, nier verkopen voor geld en dan weer een dag monteren :( .

Ik wil gewoon lekker rijden:P.
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Re: Drukgroep Integra versnellingsbak

Post by mr. X »

Hahaha ja ik weet wat je bedoeld. Er zijn altijd meer parts dan geld ;) .

Bij mij is zoals gebruikelijk een gedeelte van de standaard koppeling afgebroken bij de veren.

Sorry voor de slechte foto maar heb op dit moment niks anders. Het afgebroken deel moet zitten waar je de veer ziet op foto 2. Ik probeerde hem te houden waar hij hoort maar ik weet niet of je dat ziet.

Image
Image

Bij mij zat dit stuk tussen vliegwiel en frictieplaat waardoor schakelen niet meer mogelijk was. Kreeg met veel moeite de auto uit zijn versnelling en hij het demonteren van de koppeling viel dat stuk er tussenuit.

Kan ik in de winter mooi de bak opbouwen en nu de motor er toch weer uit is heb ik ook daar wat plannen mee. Een nieuwe bak op een gebruikt blok is ook zoiets ;)
mini-r
Posts: 55
Joined: Wed May 06, 2009 12:10 pm

Re: Drukgroep Integra versnellingsbak

Post by mini-r »

Hi,

Zo terug van vakantie. Had je reply al gelezen en ben meteen noest aan het werk gegaan met de mini. Ik moet de body er af halen om goed bij de bak te kunnen (zit maar met 8 bouten vast maar ik heb ook een hoop afwerkpanelen en zo er op zitten). Heb ik alles eruit, achterraam, zijruitjes, panelen, achterklep zie ik wat raars bij de assen. De as links kan ik een cm omhoog en omlaag draaien in de naaf. Auto gestart, koppeling op laten komen en voel ik minimale beweging. Vrouw in de auto gezet, gas laten geven en koppeling op laten komen, zie ik de as prachtig mooi ronddraaien in de naaf... gebroken. Ik dacht dat het sper er voor zou zorgen dat het vermogen naar de andere as zou gaan dan, maar ik weet bijna niets van auto's natuurlijk. Hmm, hopelijk alleen de as dus.

Bah, zulk mooi weer om te gummen :) .
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Re: Drukgroep Integra versnellingsbak

Post by mr. X »

Wow!
mrkeffo
Posts: 732
Joined: Mon Jan 23, 2012 6:53 pm

Re: Drukgroep Integra versnellingsbak

Post by mrkeffo »

Zo dan haha. Is dat de bak kant of bij t wiel? :O
mini-r
Posts: 55
Joined: Wed May 06, 2009 12:10 pm

Re: Drukgroep Integra versnellingsbak

Post by mini-r »

Wiel. Het is een honda as afgedraaid naar de maat van een mx-5 voor de naaf. De tanden/groeven van de spline zijn volgens mij ook niet gehard. Gelukkig maar, want de naaf is nog perfect.

Heb beide naven er af nu en breng ze morgen naar Eimert. Hij laat rally-assen maken die 500nm per kant kunnen hebben :) . Ik zag ook dat de homokineet bij het uitveren nog maar net in dat huis zat. Bij normale stand zat hij 5 mm dieper, maar niet ver genoeg naar mijn zin. Ik laat de assen ook 1 cm langer maken.

Kan het zijn dat het sper stuk is en alles naar 1 kant gooit? Ik liet hem in zijn 1 draaien en alleen de gebroken as draaide. Of gooit het sper juist de kracht naar de kant met de minste weerstand?
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Re: Drukgroep Integra versnellingsbak

Post by Gaskleppie »

Dit is bij het wiel.
Ze hebben geen sterkere homokineten?
mini-r
Posts: 55
Joined: Wed May 06, 2009 12:10 pm

Re: Drukgroep Integra versnellingsbak

Post by mini-r »

Hmm daar zeg je wat. Als de as sterk genoeg is is dat het volgende dat breekt. Ik ga zo naar Eimert om de rechternaaf en as te brengen en overleg even. Die van de mx-5 zijn hufterproof schijnt, maar ik kijk of dat meteen kan opwaarderen naar stage 2 spul of zo. Ik laat Eimert de boel weer in elkaar zetten, dan hoef ik alleen de kogels er op te zetten en dan kan ik alles zo op zijn plaats schuiven :) .
mini-r
Posts: 55
Joined: Wed May 06, 2009 12:10 pm

Re: Drukgroep Integra versnellingsbak

Post by mini-r »

Frank, de type-r mini gebruikt wat olie. Als ik gas geef zit er een blauwe walm achter me. Dat komt omdat ik soms wat te snel een stoplichtsprintje trek soms (water op temp, maar de olie nog niet), maar zouden het de klepveer rubbers kunnen zijn?
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Re: Drukgroep Integra versnellingsbak

Post by mr. X »

Pluimen bij gas LOS betekent klepseals. Pluimen bij hard optrekken betekent zuigerveren.

Compressietest kan uitsluitsel geven.

Met warme motor en WOT. Als je ze allemaal gecontroleerd hebt even klein beetje olie erin en opnieuw. Als je een grote (15+ Psi) verbetering ziet is het zondermeer over met de zuigerveren. Een beetje meer compressie duidt daar niet op want olie dicht altijd wat af. Dan kunnen het vieze kleppen zijn die niet goed/volledig kunnen sluiten.

Standaard waarde van de EP3/K20 weet ik zo niet. De B18C zit standaard rond de 210-220 Psi.
Onderling verschil mag ook niet meer zijn dan 10% bij een gezonde motor.
mini-r
Posts: 55
Joined: Wed May 06, 2009 12:10 pm

Re: Drukgroep Integra versnellingsbak

Post by mini-r »

Aha, volgens mij als ik schakel komt er een wolk(je) blauw uit. Maar dan moet ik ff testen met de B18 mini. Handige tip.
Post Reply