Drukgroep Integra versnellingsbak

Valt het niet binnen bovenstaande categorieen, plaats je vraag dan hier
mini-r
Posts: 55
Joined: Wed May 06, 2009 12:10 pm

Drukgroep Integra versnellingsbak

Post by mini-r »

Hi,

Ik post ff hier want ik kwam niet in dat andere forum. Na 10 jaar voor het eerst iets kapot, de drukgroep ligt er uit (B18c6, s80). Ik heb de motor er al uit en ga denk ik (ik schat 110000/120000km gelopen) ook de koppelingsplaten vervangen. Neem ik gewoon de oem onderdelen of zijn er upgrades? Beter spul zeg maar, alhoewel de bak niet echt veel te lijden heeft met de Mini. En wie levert dat? Iemand een idee?

Nieuwe mini staat bij de spuiter overigens: http://www.youtube.com/watch?v=orLpkCQM0Eg, de body dan. Ik ga morgen met het onderstel naar Eimert om even alles na te lopen. Het blok ratelt raar bij het opstarten en ik weet niet of ik alle slangen goed heb aangesloten. Komt wel van zijn plek met een Frankenstein k24, zonder body weegt de auto 500kg. Met body wordt de auto toch zwaarder dan gehoopt, 700kg schat ik :( . Meer boost!

Gr.,

Marco
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Re: Drukgroep Integra versnellingsbak

Post by Gaskleppie »

He Marco, tijd niet gesproken!
Maare, er zijn inderdaad betere koppelingen/drukgroepen te krijgen en dat is ook aan te bevelen. De standaard koppeling is 1 van de weinige zwakke punten van de B18.
Zelf heb ik een ACT. Superding! Heel extreem hoeft hij niet te zijn. Een stage 2 is meer dan genoeg.
mini-r
Posts: 55
Joined: Wed May 06, 2009 12:10 pm

Re: Drukgroep Integra versnellingsbak

Post by mini-r »

Hi Frank,

Druk aan het bouwen geweest, schiet niet op een project met maar 4 uur per week om te klussen.

Hoe kom ik aan die act? TCC? Of Eimert, daar ben ik morgen toch.

Alvast bedankt,

Marco
mini-r
Posts: 55
Joined: Wed May 06, 2009 12:10 pm

Re: Drukgroep Integra versnellingsbak

Post by mini-r »

Oh en hij moet wel een beetje soepel ontkoppelen, doet die ACT dat? Ik heb mijn "ringteen" al scheef getrapt met die onmogelijk zware koppeling van me.
User avatar
integra
Posts: 634
Joined: Mon Jun 06, 2005 9:15 pm

Re: Drukgroep Integra versnellingsbak

Post by integra »

Ik heb zelf ook een ACT, bevalt echt prima.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Re: Drukgroep Integra versnellingsbak

Post by Gaskleppie »

Die ACT is zwaarder dan stock, dat zal ik zeker niet ontkennen, maar hij grijpt wel soepel aan. Het is niet zo'n schakelaar. TCC had ze vroeger, nu hebben ze een ander merk, Eimert zal ook best wat hebben liggen.
Ga alleen niet te extreem!
mini-r
Posts: 55
Joined: Wed May 06, 2009 12:10 pm

Re: Drukgroep Integra versnellingsbak

Post by mini-r »

Neuh neuh, het is mijn dagelijkse auto. Eimert zelf beveelt Sachs aan d8 ik. Ik ga denk ik voor ACT. Een lichter vliegwiel had geen zin lees ik overal. Ik pm je ff, nu het blok er uit ligt zit ik te denken aan nieuwe zuigerveren etc., en als ik heel eerlijk ben wil ik ook wel 225pk voor bijna geen geld :O. Wel oneerlijk, de z4 van mijn vrouw heeft een flash nodig (ESS) en dan heeft ie meteen 400pk 500nm, kost maar 700 Euro (tikkie meer boost denk ik). Om 25 pk te winnen uit de B18 ben ik volgens mij een vermogen kwijt.

Oh en nog iets: een olieplug voor de k24 mini waarin ik een olietemp sensor kan schroeven, weet jij waar ik die kan krijgen? Eimert heeft gisteren de k24 Frankenstein nagelopen en de olie temp sensor zit nu naast het spruitstuk en geeft na 5 minuten al 147 graden aan. Verder zat alles goed aangesloten phew (alle temp.sensoren moet ik wel even verplaatsen naar waar ze beter meten).
mini-r
Posts: 55
Joined: Wed May 06, 2009 12:10 pm

Re: Drukgroep Integra versnellingsbak

Post by mini-r »

Image
mini-r
Posts: 55
Joined: Wed May 06, 2009 12:10 pm

Re: Drukgroep Integra versnellingsbak

Post by mini-r »

Image
mini-r
Posts: 55
Joined: Wed May 06, 2009 12:10 pm

Re: Drukgroep Integra versnellingsbak

Post by mini-r »

Ga maar meteen het kleppendeksel poedercoaten. Dat kan net zo mooi als die krimplak schijnt.

Image
mini-r
Posts: 55
Joined: Wed May 06, 2009 12:10 pm

Re: Drukgroep Integra versnellingsbak

Post by mini-r »

Trok een sensor stuk, water temp??

Image
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Re: Drukgroep Integra versnellingsbak

Post by Gaskleppie »

Ja, voor het dashboard metertje.

Maare, kijk je uit met dat poedercoaten. Vaak beginnen ze met zandstralen om hem schoon te maken. Daarbij komt er een sloot zand onder de plaat in je deksel te zitten wat later je blok inspoelt! Niet goed dus.
Ze mogen alleen met afbijt de lak eraf halen. Nooit zandstralen!
mini-r
Posts: 55
Joined: Wed May 06, 2009 12:10 pm

Re: Drukgroep Integra versnellingsbak

Post by mini-r »

Oe goeie tip. Meteen gebeld met dat bedrijf, ze plakken hem af. Ik moet wel met een kwast en een potje benzine alles alsnog af (na)kwasten.

Weet je waar ik die sensoren kan krijgen? Bij honda zijn ze poepie duur zoals gewoonlijk. Heb ook meteen de spanrol, waterpomp en distr. riem gedaan. Dat was ook weer niet gratis. Ik kon de riem veel te ver draaien en hij zat er al zeker 70000km op. Hoe strak moet die riem eigenlijk zitten, halve slag draaibaar?
mini-r
Posts: 55
Joined: Wed May 06, 2009 12:10 pm

Re: Drukgroep Integra versnellingsbak

Post by mini-r »

k24a3 probleem :( De koppakking is nieuw. Iemand een idee?

Image

Image
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Re: Drukgroep Integra versnellingsbak

Post by Gaskleppie »

Niet goed aangetrokken? Of zat er olie in de gaten van de tap bouten toen ze ze op moment zette? Eerst maar even natrekken...
mini-r
Posts: 55
Joined: Wed May 06, 2009 12:10 pm

Re: Drukgroep Integra versnellingsbak

Post by mini-r »

Zo ff kort filmpje van mijn 10 jaar oude mini en nieuwe koppeling. Schakelt wel minder soepel, ik schakel altijd met twee vingers, nu moet ik de pook er een klein beetje indrukken. Pedaal is wel VEEL lichter.

http://www.youtube.com/watch?v=8whSL92G0iA

Nieuwe project is ook klaar op de keuring na.

https://www.youtube.com/watch?v=pfAb7LJBzGI
mrkeffo
Posts: 732
Joined: Mon Jan 23, 2012 6:53 pm

Re: Drukgroep Integra versnellingsbak

Post by mrkeffo »

Gaaf leuke projecten! Ik ben wel benieuwd naar wat meer foto's met name de k20/24 :D
mini-r
Posts: 55
Joined: Wed May 06, 2009 12:10 pm

Re: Drukgroep Integra versnellingsbak

Post by mini-r »

Image

met een body van een mini er omheen (bodem er uit geslepen, flinke klus al met al :) ).

Image
mini-r
Posts: 55
Joined: Wed May 06, 2009 12:10 pm

Re: Drukgroep Integra versnellingsbak

Post by mini-r »

Met achterin stiekem een k24A3 met de kop, nokken, vtc, etc. van een k20a2.

Image
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Re: Drukgroep Integra versnellingsbak

Post by mr. X »

Wat moet dat toch hard gaan!
Post Reply