Type-R Dyno dag 2013 // 31 Augustus 2013 // 10.00 aanwezig !

Alles van voor 2016 zal hier gearchiveerd worden.
mrkeffo
Posts: 732
Joined: Mon Jan 23, 2012 6:53 pm

Re: Type-R Dyno dag 2013 // 31 Augustus 2013 // 10.00 aanwezig !

Post by mrkeffo »

Frank, ik zelf wil er niet te diep op ingaan maar het is natuurlijk wel vreemd als iemand als ray met een oude setup weinig verschil heeft ten opzichte van de nieuwe setup en dat de rest ook tegen valt. En natuurlijk je hebt een hoop factoren die mee spelen. Maargoed laten we t ok beetje gezellige houden ipv en een strijd van te maken!

Misschien is een leuk idee om eens naar een andere bank te gaan? Ik zeg niet dat dat beter is maar misschien is t wel eens leuk wat anders te doen?
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Re: Type-R Dyno dag 2013 // 31 Augustus 2013 // 10.00 aanwezig !

Post by Gaskleppie »

Had Ray zn uitdraai geplaatst?
Over welke Ray hebben we het eigenlijk? Ik zie 2 Ray's antwoorden.
User avatar
Type200R
Posts: 254
Joined: Fri Apr 06, 2012 4:34 pm

Re: Type-R Dyno dag 2013 // 31 Augustus 2013 // 10.00 aanwezig !

Post by Type200R »

Ray is gewon Ray , ik ben de ander
User avatar
Type200R
Posts: 254
Joined: Fri Apr 06, 2012 4:34 pm

Re: Type-R Dyno dag 2013 // 31 Augustus 2013 // 10.00 aanwezig !

Post by Type200R »

Ray's-EP3-|-KPRO=IN-+-Some-Small-stuff
http://www.type-r.nl/showthread.php?t=14029
User avatar
Ray
Posts: 706
Joined: Mon Jan 17, 2011 4:02 pm

Re: Type-R Dyno dag 2013 // 31 Augustus 2013 // 10.00 aanwezig !

Post by Ray »

Achja, het klopt ook wel denk ik hoor. Mijn Kpro is nog helemaal niet goed afgestelt dus dan is het ook wel logisch ;)
Eerst maar eens gaan kijken voor een andere inlaat en dan is goed afstellen :)
1990 Civic EE9
2003 Civic EP3
2008 Civic FA5

Image
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Re: Type-R Dyno dag 2013 // 31 Augustus 2013 // 10.00 aanwezig !

Post by Gaskleppie »

Probleem blijkt dus niet te bestaan?
Wat blijft er dan nog over?
User avatar
integra
Posts: 634
Joined: Mon Jun 06, 2005 9:15 pm

Re: Type-R Dyno dag 2013 // 31 Augustus 2013 // 10.00 aanwezig !

Post by integra »

Haha, ben je aan het afstrepen.
User avatar
Ray
Posts: 706
Joined: Mon Jan 17, 2011 4:02 pm

Re: Type-R Dyno dag 2013 // 31 Augustus 2013 // 10.00 aanwezig !

Post by Ray »

Ik heb nooit getwijfeld aan rica hoor!! Wat ik al zei; Ik vond het alleen opvallend dat iedereen vrij laag zat kwa vermogens en was wel benieuwd wat daar de reden van was. Jij hebt dit vervolgens uitgelegd dus voor mij is alles wel duidelijk nu.
1990 Civic EE9
2003 Civic EP3
2008 Civic FA5

Image
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Re: Type-R Dyno dag 2013 // 31 Augustus 2013 // 10.00 aanwezig !

Post by Gaskleppie »

Daar deed ik het voor.
Geen probleem hoor, ik hou er helemaal niet van als bedrijven achter hun rug om zwart gemaakt worden terwijl ze dat niet verdienen. Zeker niet omdat alles wat je ooit op het internet zet gewoon blijft staan, ook als het achteraf onzin bleek te zijn...
RJB1988
Posts: 381
Joined: Thu Jul 07, 2011 5:55 pm

Re: Type-R Dyno dag 2013 // 31 Augustus 2013 // 10.00 aanwezig !

Post by RJB1988 »

Gaskleppie wrote:Daar deed ik het voor.
Geen probleem hoor, ik hou er helemaal niet van als bedrijven achter hun rug om zwart gemaakt worden terwijl ze dat niet verdienen. Zeker niet omdat alles wat je ooit op het internet zet gewoon blijft staan, ook als het achteraf onzin bleek te zijn...


Hulde! Goede instelling en verder zo en zo super van je dat je je kennis met ons deelt.
donkeykong
Posts: 1466
Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm

Re: Type-R Dyno dag 2013 // 31 Augustus 2013 // 10.00 aanwezig !

Post by donkeykong »

Oh my god!
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Re: Type-R Dyno dag 2013 // 31 Augustus 2013 // 10.00 aanwezig !

Post by slydawg »

Where's god? Don't make him part of this discussion!
donkeykong
Posts: 1466
Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm

Re: Type-R Dyno dag 2013 // 31 Augustus 2013 // 10.00 aanwezig !

Post by donkeykong »

Miquel jij bent toch the type r god? Dus hee het heeft gewerkt hij is er :)
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Re: Type-R Dyno dag 2013 // 31 Augustus 2013 // 10.00 aanwezig !

Post by slydawg »

Lol! Ik bemoei nooit in dyno discussies...
CTR-Asch
Posts: 627
Joined: Wed Jun 03, 2009 10:25 am

Re: Type-R Dyno dag 2013 // 31 Augustus 2013 // 10.00 aanwezig !

Post by CTR-Asch »

donkeykong wrote:Miquel jij bent toch the type r god? Dus hee het heeft gewerkt hij is er :)


:) hehe. Hulde aan de donkey!
User avatar
Gangaran
Posts: 1894
Joined: Sun Apr 16, 2006 8:12 pm

Re: Type-R Dyno dag 2013 // 31 Augustus 2013 // 10.00 aanwezig !

Post by Gangaran »

Wat ik wil zeggen is dat het meer een mogelijke human error is, dan een slechte dyno.
Ik weet nog een keer dat mijn auto te strak op de bank was vastgemaakt door iemand
hier. :-)
Voor de rest prima resultaten bij rica gehaald. Auto voelt sneller aan dan de 190 behaalde pk's.
Heb alles gedaan behalve kleppen stellen, dus dat kan mijn valkuil zijn. (Ook al hoor
ik de kleppen niet tikken)
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Re: Type-R Dyno dag 2013 // 31 Augustus 2013 // 10.00 aanwezig !

Post by Gaskleppie »

Er zijn inderdaad mogelijkheden tot een human error. Scheef vastzetten is er inderdaad 1 van. In het verleden had Roeltje met jou auto ook wat meer moeite om een goede run te maken. Volgens mij had hij destijds het idee dat de koppeling een beetje bleef plakken wat de verlies meting beinvloed. En dan krijg je ook vreemde uitslagen.
En wat betreft vermogen: Die 190pk is maar het piekgetal he? En dat piekgetal heb je misschien maar 1 miliseconde als hij tegen de begrenzer aan ramt. Wat daaronder zit is vaak meer bepalend voor hoe een motor aanvoelt.
Wesley is zo'n mooi voorbeeld. Qua piek zat hij niet veel hoger dan wat hij al had, maar die koppelberg in het middengebied zorgt ervoor dat die auto toch serieus veel sneller is dan voor de mods!

Dus ja......
Wat zegt piekvermogen? Misschien niet eens zo heel veel...
Locked