Type-R Dyno dag 2013 // 31 Augustus 2013 // 10.00 aanwezig !
Re: Type-R Dyno dag 2013 // 31 Augustus 2013 // 10.00 aanwezig !
Frank, ik zelf wil er niet te diep op ingaan maar het is natuurlijk wel vreemd als iemand als ray met een oude setup weinig verschil heeft ten opzichte van de nieuwe setup en dat de rest ook tegen valt. En natuurlijk je hebt een hoop factoren die mee spelen. Maargoed laten we t ok beetje gezellige houden ipv en een strijd van te maken!
Misschien is een leuk idee om eens naar een andere bank te gaan? Ik zeg niet dat dat beter is maar misschien is t wel eens leuk wat anders te doen?
Misschien is een leuk idee om eens naar een andere bank te gaan? Ik zeg niet dat dat beter is maar misschien is t wel eens leuk wat anders te doen?
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Re: Type-R Dyno dag 2013 // 31 Augustus 2013 // 10.00 aanwezig !
Had Ray zn uitdraai geplaatst?
Over welke Ray hebben we het eigenlijk? Ik zie 2 Ray's antwoorden.
Over welke Ray hebben we het eigenlijk? Ik zie 2 Ray's antwoorden.
Re: Type-R Dyno dag 2013 // 31 Augustus 2013 // 10.00 aanwezig !
Ray is gewon Ray , ik ben de ander
Re: Type-R Dyno dag 2013 // 31 Augustus 2013 // 10.00 aanwezig !
Ray's-EP3-|-KPRO=IN-+-Some-Small-stuff
http://www.type-r.nl/showthread.php?t=14029
http://www.type-r.nl/showthread.php?t=14029
Re: Type-R Dyno dag 2013 // 31 Augustus 2013 // 10.00 aanwezig !
Achja, het klopt ook wel denk ik hoor. Mijn Kpro is nog helemaal niet goed afgestelt dus dan is het ook wel logisch
Eerst maar eens gaan kijken voor een andere inlaat en dan is goed afstellen
Eerst maar eens gaan kijken voor een andere inlaat en dan is goed afstellen
1990 Civic EE9
2003 Civic EP3
2008 Civic FA5
2003 Civic EP3
2008 Civic FA5
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Re: Type-R Dyno dag 2013 // 31 Augustus 2013 // 10.00 aanwezig !
Probleem blijkt dus niet te bestaan?
Wat blijft er dan nog over?
Wat blijft er dan nog over?
Re: Type-R Dyno dag 2013 // 31 Augustus 2013 // 10.00 aanwezig !
Haha, ben je aan het afstrepen.
Re: Type-R Dyno dag 2013 // 31 Augustus 2013 // 10.00 aanwezig !
Ik heb nooit getwijfeld aan rica hoor!! Wat ik al zei; Ik vond het alleen opvallend dat iedereen vrij laag zat kwa vermogens en was wel benieuwd wat daar de reden van was. Jij hebt dit vervolgens uitgelegd dus voor mij is alles wel duidelijk nu.
1990 Civic EE9
2003 Civic EP3
2008 Civic FA5
2003 Civic EP3
2008 Civic FA5
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Re: Type-R Dyno dag 2013 // 31 Augustus 2013 // 10.00 aanwezig !
Daar deed ik het voor.
Geen probleem hoor, ik hou er helemaal niet van als bedrijven achter hun rug om zwart gemaakt worden terwijl ze dat niet verdienen. Zeker niet omdat alles wat je ooit op het internet zet gewoon blijft staan, ook als het achteraf onzin bleek te zijn...
Geen probleem hoor, ik hou er helemaal niet van als bedrijven achter hun rug om zwart gemaakt worden terwijl ze dat niet verdienen. Zeker niet omdat alles wat je ooit op het internet zet gewoon blijft staan, ook als het achteraf onzin bleek te zijn...
Re: Type-R Dyno dag 2013 // 31 Augustus 2013 // 10.00 aanwezig !
Gaskleppie wrote:Daar deed ik het voor.
Geen probleem hoor, ik hou er helemaal niet van als bedrijven achter hun rug om zwart gemaakt worden terwijl ze dat niet verdienen. Zeker niet omdat alles wat je ooit op het internet zet gewoon blijft staan, ook als het achteraf onzin bleek te zijn...
Hulde! Goede instelling en verder zo en zo super van je dat je je kennis met ons deelt.
-
- Posts: 1466
- Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm
Re: Type-R Dyno dag 2013 // 31 Augustus 2013 // 10.00 aanwezig !
Where's god? Don't make him part of this discussion!
-
- Posts: 1466
- Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm
Re: Type-R Dyno dag 2013 // 31 Augustus 2013 // 10.00 aanwezig !
Miquel jij bent toch the type r god? Dus hee het heeft gewerkt hij is er
Re: Type-R Dyno dag 2013 // 31 Augustus 2013 // 10.00 aanwezig !
Lol! Ik bemoei nooit in dyno discussies...
Re: Type-R Dyno dag 2013 // 31 Augustus 2013 // 10.00 aanwezig !
donkeykong wrote:Miquel jij bent toch the type r god? Dus hee het heeft gewerkt hij is er
hehe. Hulde aan de donkey!
Re: Type-R Dyno dag 2013 // 31 Augustus 2013 // 10.00 aanwezig !
Wat ik wil zeggen is dat het meer een mogelijke human error is, dan een slechte dyno.
Ik weet nog een keer dat mijn auto te strak op de bank was vastgemaakt door iemand
hier. :-)
Voor de rest prima resultaten bij rica gehaald. Auto voelt sneller aan dan de 190 behaalde pk's.
Heb alles gedaan behalve kleppen stellen, dus dat kan mijn valkuil zijn. (Ook al hoor
ik de kleppen niet tikken)
Ik weet nog een keer dat mijn auto te strak op de bank was vastgemaakt door iemand
hier. :-)
Voor de rest prima resultaten bij rica gehaald. Auto voelt sneller aan dan de 190 behaalde pk's.
Heb alles gedaan behalve kleppen stellen, dus dat kan mijn valkuil zijn. (Ook al hoor
ik de kleppen niet tikken)
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Re: Type-R Dyno dag 2013 // 31 Augustus 2013 // 10.00 aanwezig !
Er zijn inderdaad mogelijkheden tot een human error. Scheef vastzetten is er inderdaad 1 van. In het verleden had Roeltje met jou auto ook wat meer moeite om een goede run te maken. Volgens mij had hij destijds het idee dat de koppeling een beetje bleef plakken wat de verlies meting beinvloed. En dan krijg je ook vreemde uitslagen.
En wat betreft vermogen: Die 190pk is maar het piekgetal he? En dat piekgetal heb je misschien maar 1 miliseconde als hij tegen de begrenzer aan ramt. Wat daaronder zit is vaak meer bepalend voor hoe een motor aanvoelt.
Wesley is zo'n mooi voorbeeld. Qua piek zat hij niet veel hoger dan wat hij al had, maar die koppelberg in het middengebied zorgt ervoor dat die auto toch serieus veel sneller is dan voor de mods!
Dus ja......
Wat zegt piekvermogen? Misschien niet eens zo heel veel...
En wat betreft vermogen: Die 190pk is maar het piekgetal he? En dat piekgetal heb je misschien maar 1 miliseconde als hij tegen de begrenzer aan ramt. Wat daaronder zit is vaak meer bepalend voor hoe een motor aanvoelt.
Wesley is zo'n mooi voorbeeld. Qua piek zat hij niet veel hoger dan wat hij al had, maar die koppelberg in het middengebied zorgt ervoor dat die auto toch serieus veel sneller is dan voor de mods!
Dus ja......
Wat zegt piekvermogen? Misschien niet eens zo heel veel...