Trillen EP3

Hier alles over dempers, Veren, Draagarmen en de rest van het onderstel
mrkeffo
Posts: 732
Joined: Mon Jan 23, 2012 6:53 pm

Re: Trillen EP3

Post by mrkeffo »

Heb ook op 1 enkei wiel geen lood met r888's :)

Maar idd wat frank zegt als t teveel is 60gr + een kwart of halve slag draaien van de band.
Bubbels**
Posts: 225
Joined: Thu Jan 10, 2013 2:14 pm

Re: Trillen EP3

Post by Bubbels** »

De nieuwe band is binnen, was een koopje tbh dus ja :)
De vorige band wilden ze er niet afhalen "ze zagen zo wel dat die goed zat", tjah...
Nu zo snel mogelijk band laten wisselen en hopen dat het probleem verholpen is. Maar zal niet voor vandaag zijn, het regent en de EP3 staat zo netjes gepoetst in de garage :p
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Re: Trillen EP3

Post by Gaskleppie »

LCR wrote:hmmm.....zonder lood? Dat's een goede velg!
Zelfs heeft de bandenboer die de R888 importeert (volgens mij) een hele plak lood moeten gebruiken voor 1 van mijn velgen.
Is het zo dat de velg krom is of dat de band weer opnieuw ingezet moet worden?
Het rare is...stuur trilt lichtjes met centreerring boven 120km/h....zonder niet :O


Dat zegt aardig wat over de manier hoe de velgen vast gezet zijn. Centreer ringen zijn leuk, maar als de bandenboer moer voor moer met een luchttol vast zet gaat het per definitie fout. Een kunststoffen centreerring kan dat foute gedoe nooit corrigeren!
Begin eens met het handmatig vast zetten van de wielmoeren. Geef dan een paar goede trappen tegen het wiel om hem op de moeren goed te laten centreren. Dan kijken of er wat ruimte is ontstaan, wederom weer met de hand vast zetten, wederom ertegenaan trappen, en als de speling helemaal weg is kan je met de moment sleutel alles echt vast zetten.

Dan weet je zeker dat het wiel netjes gecentreerd is en dat dat de oorzaak niet meer kan zijn van het trillen....
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Re: Trillen EP3

Post by Gaskleppie »

Bubbels** wrote:De nieuwe band is binnen, was een koopje tbh dus ja :)
De vorige band wilden ze er niet afhalen "ze zagen zo wel dat die goed zat", tjah...
Nu zo snel mogelijk band laten wisselen en hopen dat het probleem verholpen is. Maar zal niet voor vandaag zijn, het regent en de EP3 staat zo netjes gepoetst in de garage :p

Dat geeft al aan hoe ze daar werken. Waardeloos dus....
Laat ze eerst de velg in het balanceer apparaat hangen en kijken hoe recht die is. Als die recht is hoef je daar niet meer aan te twijfelen. Maar ook dat zal wel weer "niet nodig" zijn....
Bubbels**
Posts: 225
Joined: Thu Jan 10, 2013 2:14 pm

Re: Trillen EP3

Post by Bubbels** »

Als de band er dan toch af is kunnen ze hem zowel eens in dat apparaat hangen hé. Zal het wel eisen dan, of ik betaal niet :p
Bubbels**
Posts: 225
Joined: Thu Jan 10, 2013 2:14 pm

Re: Trillen EP3

Post by Bubbels** »

Gisteren dus banden laten wisselen... EN gevraagd of ze de velg alleen eens op het toestel wilden leggen: niets aan te zien. Dus aan de velg zou het alleszins niet mogen liggen.
Nuja, andere band erop en eindje gaan rijden: nog steeds trillingen, maar minder en precies op een hogere snelheid. Het probleem had zich verplaatst naar 120-130 ipv 110-120km/h. Argh!

Thuisgekomen: de centreerringen eens gewisseld per velg, dacht niet dat het enig verschil zou maken, en het wiel vooraan terug achteraan geplaatst.
Gevolg: probleem opgelost :confused: Heb nu enkel nog altijd geen idee waar het aan ligt.

Ik zit wel met plastic centreerringen, heb gelezen dat deze tijdens het rijden wel eens vervormen en daardoor problemen kunnen geven.
Dus ga ik er me toch metalen bestellen...
User avatar
Ray1990
Posts: 780
Joined: Sat Oct 20, 2012 4:38 pm

Re: Trillen EP3

Post by Ray1990 »

Dat zou ik ook doen! Gelukkig is het opgelost
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Re: Trillen EP3

Post by Gaskleppie »

Zijn het metalen ringen of van kunststof? Met de race velgen heb ik er helemaal geen ringen tussen zitten en centreer ik hem op de wielbouten. Gaat altijd perfect....
typerrrr
Posts: 12
Joined: Thu Jun 06, 2013 2:00 pm

Re: Trillen EP3

Post by typerrrr »

heb mn maat ook gehad die had n kromme velg heeft toen een nieuwe moeten afschaffen.. maar t prijskaartje viel gelukkig wel mee kun je ook via t forum ws wel regelen als dat t is
met vriendelijke groet,
Ferdi
typerrrr
Posts: 12
Joined: Thu Jun 06, 2013 2:00 pm

Re: Trillen EP3

Post by typerrrr »

oh lees nu dat t al is opgelost..
met vriendelijke groet,
Ferdi
Post Reply