NH-0 Championship White = RAL ????

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
Post Reply
Lycan
Posts: 52
Joined: Fri Aug 19, 2011 11:49 am

NH-0 Championship White = RAL ????

Post by Lycan »

Ik wil mijn velgen binnenkort laten poedercoaten in een kleur die het meeste lijkt op NH-0 Championship White. Ik heb zelf al wat research gedaan, maar daaruit blijkt dat de meningen verdeelt zijn over dit onderwerp ...

De ene zegt namelijk dat dit RAL 9010 is en de ander zegt dat het RAL 9001 is :S

Hopelijk kan ik hier meer duidelijkheid vinden :)
User avatar
Rikky
Posts: 3487
Joined: Mon Aug 03, 2009 1:12 pm

Re: NH-0 Championship White = RAL ????

Post by Rikky »

RAL 9010 lijkt meer op NH-0 dan RAL 9001. RAL 9001 is namelijk ook crème, terwijl RAL 9010 gebroken wit (melk wit) is.
Bedenk wel dat poedercoating 5% kan afwijken, dus in het ergste geval 10%. Want hij kan 5% van de originele kleur naar onder afwijken, maar ook naar boven.

Persoonlijk zou ik ze ook liggend laten poeder coaten zodat de kleur overal gelijk is.

http://www.Wheelcare.nl in Zeeland (NB) is heel goed.
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
Dickiecrx-vt
Posts: 187
Joined: Tue Apr 03, 2007 12:05 pm

Re: NH-0 Championship White = RAL ????

Post by Dickiecrx-vt »

Volgens mij zijn er 4 tinnten NH-0 Heb mn EP3 naast een ITR, ATR en EK9 gehad.. zijn allemaal een andere tint..
een opeens juichende uitlaatbrul geeft aan dat Dr Jekyll achterin is gaan zitten en dat Mr Hyde de macht heeft overgenomen.
User avatar
Benjdmin
Posts: 2130
Joined: Thu Jun 28, 2007 12:26 pm

Re: NH-0 Championship White = RAL ????

Post by Benjdmin »

^^ hangt er ook vanaf hoe lang de auto in de zon heeft gestaan :P

Ik zou sowieso aluminium velgen niet poedercoaten!

Gewoon spuiten of anodiseren...
User avatar
itr703
Posts: 401
Joined: Thu Jan 15, 2004 11:26 pm
Contact:

Re: NH-0 Championship White = RAL ????

Post by itr703 »

Benjdmin wrote:Ik zou sowieso aluminium velgen niet poedercoaten!
Gewoon spuiten of anodiseren...


Om welke reden dan ? Of gewoon persoonlijke voorkeur ?
itr-1895
Posts: 678
Joined: Thu Apr 14, 2005 7:23 pm

Re: NH-0 Championship White = RAL ????

Post by itr-1895 »

als het in het budget past laat je ze eerst poedercoaten en daarna spuiten in NH-0.
Dan heb je ze in de perfecte kleur, en komt er een beschadiging in dan zit de harde poedercoat laag er nog onder waardoor je niet direct een kaal plekje krijgt.
En verder blijft een witte velg gewoon en lastige kleur om schoon te houden, remstof enzo.
Maskertje
Posts: 507
Joined: Mon Apr 17, 2006 9:14 am

Re: NH-0 Championship White = RAL ????

Post by Maskertje »

itr703 wrote:Om welke reden dan ? Of gewoon persoonlijke voorkeur ?


je velg wordt zwakker.
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Re: NH-0 Championship White = RAL ????

Post by Jo& »

Maskertje wrote:je velg wordt zwakker.


Zwakker?
mrkeffo
Posts: 732
Joined: Mon Jan 23, 2012 6:53 pm

Re: NH-0 Championship White = RAL ????

Post by mrkeffo »

Lijkt me sterk. Heb al verschillende wielen laten coaten bij een kennis van mij en geen problemen mee.
Lycan
Posts: 52
Joined: Fri Aug 19, 2011 11:49 am

Re: NH-0 Championship White = RAL ????

Post by Lycan »

Bedankt voor alle reacties mensen! :)

Maar even voor de duidelijkheid: er zit niks van Championship White aan mijn hele auto (donkerblauwe EM2), dus kleurverschil zal er sowieso niet zijn ;) Enkel mijn naafkapjes moet ik naderhand zelf nog even spuiten in de RAL kleur die is gebruikt bij het poedercoaten.

Het is puur voor het idee dat ik ze willen laten poedercoaten in een kleur die het meeste lijkt op NH-0 :) Ik ben namelijk gewoon een OEM Honda fan :D daarnaast kan ik ze mogelijk ooit nog eens gebruiken voor onder een toekomstige Honda die wel NH-0 is ... marja ... hoeveel Honda's zijn er geleverd in NH-0 met een steekmaat van 4x100 ...

Dit zijn overigens de velgen:

Image

@itr703: Nee, dat topic was ik nog niet tegengekomen, thnx! :)

@het zwakker worden van aluminium velgen door poedercoaten: Hier zit waarheid in helaas ... http://www.eng-tips.com/viewthread.cfm?qid=151053

Om heel eerlijk te zijn begin ik nu te twijfelen of ik ze niet beter kan laten spuiten :P
User avatar
Rikky
Posts: 3487
Joined: Mon Aug 03, 2009 1:12 pm

Re: NH-0 Championship White = RAL ????

Post by Rikky »

Dickiecrx-vt wrote:Volgens mij zijn er 4 tinnten NH-0 Heb mn EP3 naast een ITR, ATR en EK9 gehad.. zijn allemaal een andere tint..


NH-0 bestaat uit, wit, rood, geel, en zwart. 1 druppeltje van iets meer en het is totaal een andere kleur....
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
User avatar
Benjdmin
Posts: 2130
Joined: Thu Jun 28, 2007 12:26 pm

Re: NH-0 Championship White = RAL ????

Post by Benjdmin »

Jo& wrote:Zwakker?


The curing process weakens the aluminium structure of the wheel, its actually forbidden in some European countries.
User avatar
vtec vince
Posts: 2751
Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am

Re: NH-0 Championship White = RAL ????

Post by vtec vince »

Ik kan me ergens wel voorstellen dat als je de aluminium velgen in de oven verhit, dat dat consequenties kan hebben op de hardheid van de velg.
Al kunnen zulke velgen bij " sportief " rijgedrag ook aardig warm worden.
Ik heb geen idee op welke temperatuur ze in de oven moeten bij poedercoaten, maar dit zal toch wel een paar graden meer zijn dan de temperatuur die ze tijdens het rijden kunnen bereiken.
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Re: NH-0 Championship White = RAL ????

Post by JDMTEG »

Bij mij op het werk staat de oven voor het poederlakken op 200°C.
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Die velgen worden van autorijden geen 200gr haha
Maskertje
Posts: 507
Joined: Mon Apr 17, 2006 9:14 am

Re: NH-0 Championship White = RAL ????

Post by Maskertje »

Benjdmin wrote:The curing process weakens the aluminium structure of the wheel, its actually forbidden in some European countries.


Ik kan niet zeggen uit hoeveel % aluminium de velg bestaat. Daarnaast noemen ze het licht-metalen velgen. En ik ben geen metaal expert.
Maar je zal niet de eerste zijn met een gebroken velg tijdens het rijden. Gevolgen zijn niet te overzien.
Post Reply