NH-0 Championship White = RAL ????
NH-0 Championship White = RAL ????
Ik wil mijn velgen binnenkort laten poedercoaten in een kleur die het meeste lijkt op NH-0 Championship White. Ik heb zelf al wat research gedaan, maar daaruit blijkt dat de meningen verdeelt zijn over dit onderwerp ...
De ene zegt namelijk dat dit RAL 9010 is en de ander zegt dat het RAL 9001 is :S
Hopelijk kan ik hier meer duidelijkheid vinden
De ene zegt namelijk dat dit RAL 9010 is en de ander zegt dat het RAL 9001 is :S
Hopelijk kan ik hier meer duidelijkheid vinden
Re: NH-0 Championship White = RAL ????
RAL 9010 lijkt meer op NH-0 dan RAL 9001. RAL 9001 is namelijk ook crème, terwijl RAL 9010 gebroken wit (melk wit) is.
Bedenk wel dat poedercoating 5% kan afwijken, dus in het ergste geval 10%. Want hij kan 5% van de originele kleur naar onder afwijken, maar ook naar boven.
Persoonlijk zou ik ze ook liggend laten poeder coaten zodat de kleur overal gelijk is.
http://www.Wheelcare.nl in Zeeland (NB) is heel goed.
Bedenk wel dat poedercoating 5% kan afwijken, dus in het ergste geval 10%. Want hij kan 5% van de originele kleur naar onder afwijken, maar ook naar boven.
Persoonlijk zou ik ze ook liggend laten poeder coaten zodat de kleur overal gelijk is.
http://www.Wheelcare.nl in Zeeland (NB) is heel goed.
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
-
- Posts: 187
- Joined: Tue Apr 03, 2007 12:05 pm
Re: NH-0 Championship White = RAL ????
Volgens mij zijn er 4 tinnten NH-0 Heb mn EP3 naast een ITR, ATR en EK9 gehad.. zijn allemaal een andere tint..
een opeens juichende uitlaatbrul geeft aan dat Dr Jekyll achterin is gaan zitten en dat Mr Hyde de macht heeft overgenomen.
Re: NH-0 Championship White = RAL ????
^^ hangt er ook vanaf hoe lang de auto in de zon heeft gestaan :P
Ik zou sowieso aluminium velgen niet poedercoaten!
Gewoon spuiten of anodiseren...
Ik zou sowieso aluminium velgen niet poedercoaten!
Gewoon spuiten of anodiseren...
Re: NH-0 Championship White = RAL ????
Benjdmin wrote:Ik zou sowieso aluminium velgen niet poedercoaten!
Gewoon spuiten of anodiseren...
Om welke reden dan ? Of gewoon persoonlijke voorkeur ?
Re: NH-0 Championship White = RAL ????
als het in het budget past laat je ze eerst poedercoaten en daarna spuiten in NH-0.
Dan heb je ze in de perfecte kleur, en komt er een beschadiging in dan zit de harde poedercoat laag er nog onder waardoor je niet direct een kaal plekje krijgt.
En verder blijft een witte velg gewoon en lastige kleur om schoon te houden, remstof enzo.
Dan heb je ze in de perfecte kleur, en komt er een beschadiging in dan zit de harde poedercoat laag er nog onder waardoor je niet direct een kaal plekje krijgt.
En verder blijft een witte velg gewoon en lastige kleur om schoon te houden, remstof enzo.
Re: NH-0 Championship White = RAL ????
itr703 wrote:Om welke reden dan ? Of gewoon persoonlijke voorkeur ?
je velg wordt zwakker.
Re: NH-0 Championship White = RAL ????
Maskertje wrote:je velg wordt zwakker.
Zwakker?
Re: NH-0 Championship White = RAL ????
Lijkt me sterk. Heb al verschillende wielen laten coaten bij een kennis van mij en geen problemen mee.
Re: NH-0 Championship White = RAL ????
Bedankt voor alle reacties mensen!
Maar even voor de duidelijkheid: er zit niks van Championship White aan mijn hele auto (donkerblauwe EM2), dus kleurverschil zal er sowieso niet zijn Enkel mijn naafkapjes moet ik naderhand zelf nog even spuiten in de RAL kleur die is gebruikt bij het poedercoaten.
Het is puur voor het idee dat ik ze willen laten poedercoaten in een kleur die het meeste lijkt op NH-0 Ik ben namelijk gewoon een OEM Honda fan daarnaast kan ik ze mogelijk ooit nog eens gebruiken voor onder een toekomstige Honda die wel NH-0 is ... marja ... hoeveel Honda's zijn er geleverd in NH-0 met een steekmaat van 4x100 ...
Dit zijn overigens de velgen:
@itr703: Nee, dat topic was ik nog niet tegengekomen, thnx!
@het zwakker worden van aluminium velgen door poedercoaten: Hier zit waarheid in helaas ... http://www.eng-tips.com/viewthread.cfm?qid=151053
Om heel eerlijk te zijn begin ik nu te twijfelen of ik ze niet beter kan laten spuiten :P
Maar even voor de duidelijkheid: er zit niks van Championship White aan mijn hele auto (donkerblauwe EM2), dus kleurverschil zal er sowieso niet zijn Enkel mijn naafkapjes moet ik naderhand zelf nog even spuiten in de RAL kleur die is gebruikt bij het poedercoaten.
Het is puur voor het idee dat ik ze willen laten poedercoaten in een kleur die het meeste lijkt op NH-0 Ik ben namelijk gewoon een OEM Honda fan daarnaast kan ik ze mogelijk ooit nog eens gebruiken voor onder een toekomstige Honda die wel NH-0 is ... marja ... hoeveel Honda's zijn er geleverd in NH-0 met een steekmaat van 4x100 ...
Dit zijn overigens de velgen:
@itr703: Nee, dat topic was ik nog niet tegengekomen, thnx!
@het zwakker worden van aluminium velgen door poedercoaten: Hier zit waarheid in helaas ... http://www.eng-tips.com/viewthread.cfm?qid=151053
Om heel eerlijk te zijn begin ik nu te twijfelen of ik ze niet beter kan laten spuiten :P
Re: NH-0 Championship White = RAL ????
Dickiecrx-vt wrote:Volgens mij zijn er 4 tinnten NH-0 Heb mn EP3 naast een ITR, ATR en EK9 gehad.. zijn allemaal een andere tint..
NH-0 bestaat uit, wit, rood, geel, en zwart. 1 druppeltje van iets meer en het is totaal een andere kleur....
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
Re: NH-0 Championship White = RAL ????
Jo& wrote:Zwakker?
The curing process weakens the aluminium structure of the wheel, its actually forbidden in some European countries.
- vtec vince
- Posts: 2751
- Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am
Re: NH-0 Championship White = RAL ????
Ik kan me ergens wel voorstellen dat als je de aluminium velgen in de oven verhit, dat dat consequenties kan hebben op de hardheid van de velg.
Al kunnen zulke velgen bij " sportief " rijgedrag ook aardig warm worden.
Ik heb geen idee op welke temperatuur ze in de oven moeten bij poedercoaten, maar dit zal toch wel een paar graden meer zijn dan de temperatuur die ze tijdens het rijden kunnen bereiken.
Al kunnen zulke velgen bij " sportief " rijgedrag ook aardig warm worden.
Ik heb geen idee op welke temperatuur ze in de oven moeten bij poedercoaten, maar dit zal toch wel een paar graden meer zijn dan de temperatuur die ze tijdens het rijden kunnen bereiken.
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
Re: NH-0 Championship White = RAL ????
Bij mij op het werk staat de oven voor het poederlakken op 200°C.
Re: NH-0 Championship White = RAL ????
Benjdmin wrote:The curing process weakens the aluminium structure of the wheel, its actually forbidden in some European countries.
Ik kan niet zeggen uit hoeveel % aluminium de velg bestaat. Daarnaast noemen ze het licht-metalen velgen. En ik ben geen metaal expert.
Maar je zal niet de eerste zijn met een gebroken velg tijdens het rijden. Gevolgen zijn niet te overzien.