Naafdiameter m.b.t. naafkapjes velgen

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
Post Reply
Lycan
Posts: 52
Joined: Fri Aug 19, 2011 11:49 am

Naafdiameter m.b.t. naafkapjes velgen

Post by Lycan »

Ik wil volgende week mijn 16 inch 4x100 OEM Honda Enkei velgen laten poedercoaten in een RAL kleur die het meeste lijkt op NH-0 Championship White. Op veel forums zegt men dat dit RAL 9010 zou moeten zijn, maar goed, dat doet er nu even niet toe. Ik heb een vraag m.b.t. de naafkapjes die ik na het poedercoaten moet gaan kiezen.

Het was in eerste instantie mijn planning om OEM naafkapjes te bestellen bij de dealer afkomstig van een Civic Type R FN2 Championship White edition:

Image

Na enig research blijkt echter dat de naafdiameter van deze Civic (64.1) groter is dan de naafdiameter van mijn EM2 (56.1). Bron: http://www.steekmaat.nl/auto/Honda/Civic%20(2001%20-%202006)/

Nu vroeg ik me af of dit ook invloed heeft op de grote van de naafkapjes. Ik wilde namelijk de naafkapjes van de FN2 velgen gaan gebruiken voor mijn eigen velgen om het geheel een nette afwerking te geven. Het zou er dan zo uit moeten gaan zien:

Image

De naafkapjes op de bovenstaande foto zijn echter custom-made en niet OEM Honda. Kan iemand mij dus vertellen of de naafkapjes van FN2 velgen op mijn velgen zullen passen?
Maskertje
Posts: 507
Joined: Mon Apr 17, 2006 9:14 am

Re: Naafdiameter m.b.t. naafkapjes velgen

Post by Maskertje »

Je kan ook universele naafkappen kopen op marktplaats. Als je deze meelevert bij het spuiten van je wielen, heb je ook geen kleurverschil.
Kosten waarschijnlijk 1/10 deel van origineel Honda prijs en het zal nog passen ook.
Lycan
Posts: 52
Joined: Fri Aug 19, 2011 11:49 am

Re: Naafdiameter m.b.t. naafkapjes velgen

Post by Lycan »

Maskertje wrote:Je kan ook universele naafkappen kopen op marktplaats. Als je deze meelevert bij het spuiten van je wielen, heb je ook geen kleurverschil.
Kosten waarschijnlijk 1/10 deel van origineel Honda prijs en het zal nog passen ook.


De velgen gaan gepoedercoated worden, wat betekend dat ze niet meegespoten kunnen worden helaas :( Bij poedercoaten moet de lak namelijk altijd even uitharden in de oven ... en daar kan plastic niet zo goed tegen :P

Maar goed, aangezien niemand (zowel op HCN als HCB als hier) kan beantwoorden, heb ik besloten om mijn huidige OEM centercaps te gebruiken. Het Honda logo eraf halen, de centercap in RAL 9010 spuiten en het Honda logo in fel rood, weer aan elkaar ... en dan zou het er ook aardig op moeten lijken denk ik :)
mrkeffo
Posts: 732
Joined: Mon Jan 23, 2012 6:53 pm

Re: Naafdiameter m.b.t. naafkapjes velgen

Post by mrkeffo »

Denk dat dat goede oplossing is idd. Volgensmij kan je de rode logo's ook in stickers krijgen dat maakt t weer wat gemakkelijk.
User avatar
Ray
Posts: 706
Joined: Mon Jan 17, 2011 4:02 pm

Re: Naafdiameter m.b.t. naafkapjes velgen

Post by Ray »

Heb zelf me oem ep3 Rims gespoten in nh-0 Inc de centercaps. daarna heb ik rode H stickers laten maken en die er op geplakt :) was de velgen bijna iedere week, met de hand of hogedruk stickers zitten er nog perfect op :)
1990 Civic EE9
2003 Civic EP3
2008 Civic FA5

Image
Lycan
Posts: 52
Joined: Fri Aug 19, 2011 11:49 am

Re: Naafdiameter m.b.t. naafkapjes velgen

Post by Lycan »

Stickers is ook zeker een optie, maar aangezien er op mijn huidige naafkapjes als (plastic) logotjes zitten, spuit ik die denk ik gewoon over in het rood :)
Post Reply