Atr stuurt trilt bij remmen tussen de 60 en 80 km

Vragen, informatie en instructie mbt Remmerij
R-STYLE
Posts: 242
Joined: Thu Nov 13, 2008 6:53 pm

Atr stuurt trilt bij remmen tussen de 60 en 80 km

Post by R-STYLE »

Hoi heb al een tijd een irritant probleem waar nog een oplossing voor gevonden is. daarom probeer ik het hier probleem is dat ik een harde trilling in me stuur heb tijdens remmen alleen. bij een snelheid tussen 60 en 80 km ben al 3 keer naar de dealer gegaan 2 keer nieuwe orginele schijven erop met ferodo ds2500 remblokken 2 maanden goed dan komt het probleem weer alles is gangbaar gemaakt van de remgedeelte niks loopt aan 2 keer door de dealer aan de auto afgedraaid en geconstateerd dat rv 2x zoveel slingering had als lv maar dat heeft ook niet geholpen en wat is zeg heb het niet constant met remmen alleen bepaalde snelheid dus ja dealer weet het even ook niet meer wat kan er nog meer aan de hand zijn denk zelf aan wiellager of wielnaaf wiellagers zijn ook allebij al een keer vervangen ook geen voet op rem gebruik altijd handrem
"VTEC just kicked in yo!!!"
User avatar
integra
Posts: 634
Joined: Mon Jun 06, 2005 9:15 pm

Re: Atr stuurt trilt bij remmen tussen de 60 en 80 km

Post by integra »

Heb je geen speling in je ophanging, Fusee's of rubbers , of hebben je banden de hele winter op de zelfde plek gestaan.??
Maar ja dat verklaard niet de kromme schijven. Tja, moeilijk probleem
R-STYLE
Posts: 242
Joined: Thu Nov 13, 2008 6:53 pm

Re: Atr stuurt trilt bij remmen tussen de 60 en 80 km

Post by R-STYLE »

Nee alles is gewoon 100% procent speling vrij heb 2 set velgen winter en zomer maar dat maak ook geen verschil ja dit is echt een vervelende probleem kan het ook een aandrijf as misschien zijn?
"VTEC just kicked in yo!!!"
mrkeffo
Posts: 732
Joined: Mon Jan 23, 2012 6:53 pm

Re: Atr stuurt trilt bij remmen tussen de 60 en 80 km

Post by mrkeffo »

Aandrijfas merk je meestal alleen als je hem in een erg gaat belasten dat hij erg gaat trillen en heel raar gaat doen met accelereren dat is zeer eng dat merk je wel.. De remzuigers zijn ook goed gangbaar? Als dan bijvoorbeeld je rem blijft hangen word de temp te hoog zet je hem dat stil is je remblok kouder en dan met gevolg van dien kromme schijf. Wel is het erg vreemd wat je zelf al aangeeft.
R-STYLE
Posts: 242
Joined: Thu Nov 13, 2008 6:53 pm

Re: Atr stuurt trilt bij remmen tussen de 60 en 80 km

Post by R-STYLE »

Alles is gangbaar ook de zuigers zelf gangbaar weer gemaakt ingevet met ate vet maar als de schijven krom raken neem ik aan dat ie elke snelheid trilt vooral afremmen via hoge snelheid maar dat doet ie juist niet
"VTEC just kicked in yo!!!"
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Re: Atr stuurt trilt bij remmen tussen de 60 en 80 km

Post by Jo& »

Is het na vervangen even weg geweest?

Idee miss om te laten finish balanzen?
R-STYLE
Posts: 242
Joined: Thu Nov 13, 2008 6:53 pm

Re: Atr stuurt trilt bij remmen tussen de 60 en 80 km

Post by R-STYLE »

Heb vandaag weer een ontdekking gedaan als ik me rem licht intrap trilt me stuur heel heftig maar als ik hem doordruk dus vol rem dat is het heel stuk minder denk dat het in me remklauwen toch zit vanwege dubble zuigers erin en dat ze dus niet gelijk uitkomen bij remmen en terug gaan of zie ik dat verkeerd
"VTEC just kicked in yo!!!"
mrkeffo
Posts: 732
Joined: Mon Jan 23, 2012 6:53 pm

Re: Atr stuurt trilt bij remmen tussen de 60 en 80 km

Post by mrkeffo »

bij mijn delsol toendertijd had ik precies hetzelfde als je beschrijft. die had toch kromme schijven. beste manier om erachter te komen denk toch voorwielen is opkrikken en aan de wiel draaien dan hoor en voel je misschien of hij echt sleept op bepaalde punten..
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Re: Atr stuurt trilt bij remmen tussen de 60 en 80 km

Post by Gaskleppie »

Maak eens een foto van het schijfoppervlak, liefst zonder velg ervoor. Dan zien we wat meer.
slED9e
Posts: 398
Joined: Sun Jun 25, 2006 9:09 pm

Re: Atr stuurt trilt bij remmen tussen de 60 en 80 km

Post by slED9e »

Je had gesproken over nieuwe originele schijven maar dat zijn niet deze? Bij schijven monteren ook aan fuseezijde mooi vlak en schoongemaakt?
mrkeffo
Posts: 732
Joined: Mon Jan 23, 2012 6:53 pm

Re: Atr stuurt trilt bij remmen tussen de 60 en 80 km

Post by mrkeffo »

Origineel zijn ze idd niet geperforeerd toch? Kan zijn dat het materiaal gewoon te zacht is van deze schijven dat ze in combinatie met aggresieve ds2500 krom trekken bij hard remmen.
R-STYLE
Posts: 242
Joined: Thu Nov 13, 2008 6:53 pm

Re: Atr stuurt trilt bij remmen tussen de 60 en 80 km

Post by R-STYLE »

Had ook orginele remschijven heb nou deze schijven een maandje en trirrling is er nog steeds dacht dat deze zouden helpen met betere warmte afvoer maar niet zo dus denk niet dat het aan de schijven ligt
"VTEC just kicked in yo!!!"
slED9e
Posts: 398
Joined: Sun Jun 25, 2006 9:09 pm

Re: Atr stuurt trilt bij remmen tussen de 60 en 80 km

Post by slED9e »

Speling stuurstang naar fusee ? Al paar keer flink geremd? Combi al ingeremd ?
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Re: Atr stuurt trilt bij remmen tussen de 60 en 80 km

Post by Gaskleppie »

Lees dit eens door. Misschien komt er dan wat in je te boven wat het kan zijn:

How to Choose the Best Street and Track Brake Pads:
http://www.essexparts.com/learning-center/cat/brake-pads/post/choose-brake-pads

How to Bed-in Brake Pads and Rotors
http://www.essexparts.com/learning-center/cat/brake-pads/post/Bed-in

Swapping Between Street and Race Brake Pads
http://www.essexparts.com/learning-center/cat/brake-pads/post/swapping_pads
R-STYLE
Posts: 242
Joined: Thu Nov 13, 2008 6:53 pm

Re: Atr stuurt trilt bij remmen tussen de 60 en 80 km

Post by R-STYLE »

Ok dat inremmen van de remblokken en schijven hoe het beschreven staat wat gaskleppie heeft gepost heb ik niet gedaan heb ze gewoon rustig 300km ingereden ja en toen was er nog niks aan de hand maar daarna weer sportief rijden toen begon de trilling en wat ik begrijp uit de tekst is dat er gewoon remstof ingebrand is op me schijf en dat die trilling veroorzaakt omdat de schijven niet op de juiste manier ingeremt zijn en heeft daarom dan de dealer me schijven afgedraait in veronderstelling dat ze krom waren neem aan dat ik ze nu moet gaan inremmen op de juiste manier
"VTEC just kicked in yo!!!"
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Re: Atr stuurt trilt bij remmen tussen de 60 en 80 km

Post by Gaskleppie »

jep.
R-STYLE
Posts: 242
Joined: Thu Nov 13, 2008 6:53 pm

Re: Atr stuurt trilt bij remmen tussen de 60 en 80 km

Post by R-STYLE »

Nou probleem opgelost nogmaals de remmen losgehaald en rv de aandrijfas moer losgedraaid en probleem was er meteen kon de naaf gewoon naar voor en naar achter bewegen fout de naaf in de wiellager geperst toen mijn rv wiellager vervangen moest worden
"VTEC just kicked in yo!!!"
mrkeffo
Posts: 732
Joined: Mon Jan 23, 2012 6:53 pm

Re: Atr stuurt trilt bij remmen tussen de 60 en 80 km

Post by mrkeffo »

Ow ja dat is nietzo best.. Lager was dus ok gelijk stuk zeker?
R-STYLE
Posts: 242
Joined: Thu Nov 13, 2008 6:53 pm

Re: Atr stuurt trilt bij remmen tussen de 60 en 80 km

Post by R-STYLE »

Ja zat gewoon te veel slingering erin en door de aandrijf as moer werd alles strak gehouden maar als de Auto weer op zijn wielen staat veranderd dat weer nieuwe lager erin gepers en nu goed de naaf erop geperst speling vrij
"VTEC just kicked in yo!!!"
Post Reply