Levensduur koplampen ep3

Hier alle elektrische gerelateerde onderwerpen die niet binnen bovenstaande onderwerpen vallen.
Post Reply
fikske
Posts: 150
Joined: Thu Oct 15, 2009 8:05 pm

Levensduur koplampen ep3

Post by fikske »

Vandaag voor de 4de maal mn koplampen mogen vervangen binnen 2,5 jaar.
ik heb altijd de philips extreme power gemonteerd maar deze begeven het nogal snel blijkt.

hoe lang doen jullie gemiddeld met een setje? het lijkt wel of mn auto koplampen vreet.
mrkeffo
Posts: 732
Joined: Mon Jan 23, 2012 6:53 pm

Re: Levensduur koplampen ep3

Post by mrkeffo »

Mis xenon setje een optie? Mijn ep3 heeft al enige tijd pilot xenon :)
fikske
Posts: 150
Joined: Thu Oct 15, 2009 8:05 pm

Re: Levensduur koplampen ep3

Post by fikske »

mrkeffo wrote:Mis xenon setje een optie? Mijn ep3 heeft al enige tijd pilot xenon :)


kost dat?

heb ik idd ook al een paar keer aan zitten denken, lijkt me alleen lastig in te bouwen
mrkeffo
Posts: 732
Joined: Mon Jan 23, 2012 6:53 pm

Re: Levensduur koplampen ep3

Post by mrkeffo »

Pilot is rond de 200 volgensmij.. Inbouwen is niet lastig gewoon op origineele lampfitting kabel die naar xenon unit loopt. En dan van de unit weer naar de koplamp met bijbehorende xenon lamp. En losse voeding kabel dacht ik van je accu die naar xenon unit gaat..

Is een grote investering maar scheelt je wel iederekeer lampen.. En veel beter zicht in het donker
Dickiecrx-vt
Posts: 187
Joined: Tue Apr 03, 2007 12:05 pm

Re: Levensduur koplampen ep3

Post by Dickiecrx-vt »

Zit je niet met je vingers aan de lamp?
een opeens juichende uitlaatbrul geeft aan dat Dr Jekyll achterin is gaan zitten en dat Mr Hyde de macht heeft overgenomen.
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Re: Levensduur koplampen ep3

Post by slydawg »

Heb al 7 jaar aftermarket xenon, tot nu toe nog niets aan hoeven vervangen.
User avatar
Gangaran
Posts: 1894
Joined: Sun Apr 16, 2006 8:12 pm

Re: Levensduur koplampen ep3

Post by Gangaran »

Jouw EP3 is ook bulletproof.....
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Re: Levensduur koplampen ep3

Post by Jo& »

Philips extreme power of power tonight of hoe die extra opbrengst lampen ook heten fikken uit in de behuizing van een EP.
Dus logisch dat je blijft vervangen. Daarbij loop je door de te hoge temperatuur het risico je reflectors naar de haaien te helpen.
Dus gewone opbrengst lampen erin of bijv am xenon
User avatar
integra
Posts: 634
Joined: Mon Jun 06, 2005 9:15 pm

Re: Levensduur koplampen ep3

Post by integra »

Philips is niet Geschikt voor Honda. Dit weet ik uit eigen ervaring en uit die van andere Honda rijders.
Ik rij al jaren met Osram en nog nooit problemen gehad.
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Re: Levensduur koplampen ep3

Post by Jo& »

Volgensmij rij ik al jaren rond met gewone simpele Philips peertjes ;-)
fikske
Posts: 150
Joined: Thu Oct 15, 2009 8:05 pm

Re: Levensduur koplampen ep3

Post by fikske »

Jo& wrote:Philips extreme power of power tonight of hoe die extra opbrengst lampen ook heten fikken uit in de behuizing van een EP.
Dus logisch dat je blijft vervangen. Daarbij loop je door de te hoge temperatuur het risico je reflectors naar de haaien te helpen.
Dus gewone opbrengst lampen erin of bijv am xenon


haha nee hoor, 55 watt blijft 55 watt. het is het spectrum waarmee ze rommelen bij zulke lampen, niet het wattage o.i.d

maargoed ik ga denk ik de osram nightbreakers maar eens proberen dan.
User avatar
D_ToXx
Posts: 848
Joined: Fri Apr 27, 2007 7:08 pm

Re: Levensduur koplampen ep3

Post by D_ToXx »

nou niet hoor... zet maar eens een 50 watt lamp in een zwarte en in een witte behuizing.
dan kan je voelen dat de zwarte veel sneller warm word. Dit omdat zwart alles opneemt,en wit niet/minder..
dus de straling van het U.V. spectrum.

de reflector/behuizing van je lamp stuurt alleen maar voor jou het zichtbare terug om het makkelijk uit te leggen.
je weet niet hoeveel vermogen/energie eruit je lamp komt en in je reflectie (opgenomen) gaat zitten wat je niet ziet.

gewoon overstappen na xenon.
CTR-Asch
Posts: 627
Joined: Wed Jun 03, 2009 10:25 am

Re: Levensduur koplampen ep3

Post by CTR-Asch »

Ik had precies hetzelfde. Met de R maar ook met EP2.
Lampjes bleven kapot gaan. Allerlei merken lampen geprobeerd, nieuwe stekkertjes, deels draadboom vervangen en een betere aarding maar niks hielp. Uiteindelijk maar xenon in gedaan en die blijft het doen. Heb ook altijd ruzie met die klipjes waar de lampen mee vastgeklemd zitten.
Dickiecrx-vt
Posts: 187
Joined: Tue Apr 03, 2007 12:05 pm

Re: Levensduur koplampen ep3

Post by Dickiecrx-vt »

CTR-Asch wrote: Heb ook altijd ruzie met die klipjes waar de lampen mee vastgeklemd zitten.



Zal het daar niet mee te maken hebben... ? :)
lampje kan er ook gemakkelijk uitvallen en kan erg slecht tegen schokken..
Ben toch wel benieuwd wat voor type/merk/prijs xenon jullie hebben.
een opeens juichende uitlaatbrul geeft aan dat Dr Jekyll achterin is gaan zitten en dat Mr Hyde de macht heeft overgenomen.
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Re: Levensduur koplampen ep3

Post by Jo& »

Er zijn meer autos/merken waarbij die hogere lichtopbrengst lampen zeeeer snel kapot gaan.
Naar mijn beste weten komt het echt door de warmte.
Heb het bij mn EP2 ook gehad.
fikske
Posts: 150
Joined: Thu Oct 15, 2009 8:05 pm

Re: Levensduur koplampen ep3

Post by fikske »

Vndaag gekeken naar een goedkoper xenon setje welke een collega ook heeft, Ga deze denk ik zelf ook maar eens bestellen.

http://www.cargoods.nl/shop/xenon-verlichting/6847-aanbieding-vertex-xenon-verlichting-met-slim-ballast/

iemand die het kent?
User avatar
Ray1990
Posts: 780
Joined: Sat Oct 20, 2012 4:38 pm

Re: Levensduur koplampen ep3

Post by Ray1990 »

fikske wrote:Vndaag gekeken naar een goedkoper xenon setje welke een collega ook heeft, Ga deze denk ik zelf ook maar eens bestellen.

http://www.cargoods.nl/shop/xenon-verlichting/6847-aanbieding-vertex-xenon-verlichting-met-slim-ballast/

iemand die het kent?


Ik heb volgens mij ook deze, ik heb via jappower besteld. Ben er tevreden over.
eteuben
Posts: 1781
Joined: Tue Jun 21, 2005 8:57 pm
Contact:

Re: Levensduur koplampen ep3

Post by eteuben »

Heb mijn EP3 6 jaar en heb nu volgens mij 2x vervangen... Ergens 3 jaar terug door 2 Osrams, vorige week door 2 Philips... Rij feitelijk elke dag en met lampen aan! Dus niet slecht toch na 60.000 km.
User avatar
D_ToXx
Posts: 848
Joined: Fri Apr 27, 2007 7:08 pm

Re: Levensduur koplampen ep3

Post by D_ToXx »

zijn probleem kan ook zijn een slechte massa, als er na de lamp ergens een slechte verbinding zit zal hierdoor de weerstand oplopen.
meer weerstand = meer stroom = meer hitte in de lamp.

misschien moet je eens een aparte massa leggen van de lamp na de accu/chassis.
Post Reply