Hallo,
Ik heb mijn motor geswapt maar heb even een vraagje.
Mijn motor was obd1 en stopt voor het schutbord.
De nieuwe is obd2a en loopt in 1 keer door naar je ecu.
Ik heb de oude kabelboom(obd1) omgezet.
Dynamo is anders injectoren en de vtec solenoid.
Dynamo kabel om gepint,oude injectoren erin gezet en de oude vtec solenoid aangesloten.
De motor loopt hierop,maar dit kan toch niet?
Helaas wel een olie lekage dus de kop moet er weer af
Gr
obd1/obd2a
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Re: obd1/obd2a
Vertel eerst eens om wat voor auto het gaat, welke motor eruit kwam, welke erin gaat. Hoe oud zijn de motoren/auto.
Dit is wel heel vaag...
Dit is wel heel vaag...
Re: obd1/obd2a
Het is een del sol vti(obd1) en er komt een andere gereviseerde b16a2(obd2a, aan de kabelboom te zien)in.
En deze kwam uit een eg civic.
Ik heb de oude kabelboom (obd1) erop gezet. Dynamo kabel om gepint, oude injectoren erin gezet en de oude vtec solenoid aangesloten.
Ik draaide de sleutel om en hij liep.
Nu was mijn vraag of dit wel allemaal oke is zo als ik het heb gedaan.
En deze kwam uit een eg civic.
Ik heb de oude kabelboom (obd1) erop gezet. Dynamo kabel om gepint, oude injectoren erin gezet en de oude vtec solenoid aangesloten.
Ik draaide de sleutel om en hij liep.
Nu was mijn vraag of dit wel allemaal oke is zo als ik het heb gedaan.
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Re: obd1/obd2a
Je had de vtec en injectoren zelfs kunnen laten zitten. Je hebt het goed gedaan. Veel verschil tussen obd1 en obd2a is er niet. Alleen de stekkers van de computer en kabelboom.