Trackday 28 Maart
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Trackday 28 Maart
http://www.track-time.nl/Track-Time.nl/Home.html
Ik heb me ingeschreven. Wie volgt?
Aanwezig + rijden:
- Frank DC2
- Lucas FN2
- Betermans DC2
- Martin DC2
- Miguel EP3 (OVB)
- ...
Aanwezig:
- Ray
- Robin
Ik heb me ingeschreven. Wie volgt?
Aanwezig + rijden:
- Frank DC2
- Lucas FN2
- Betermans DC2
- Martin DC2
- Miguel EP3 (OVB)
- ...
Aanwezig:
- Ray
- Robin
Re: Trackday 28 Maart
Regelement Track-time.nl
Track-Time.nl organiseert evenementen, waarbij autosportliefhebbers de mogelijkheid krijgen om met een auto op een afgesloten circuit te rijden. Hierbij ligt de nadruk op het trainen van de eigen rijvaardigheden en/of het testen van race-auto’s.
Iedere deelnemer aan een evenement van Track-Time.nl verklaart door het plaatsen van zijn/haar handtekening op het formulier "afstand verhaal en akkoordverklaring reglement Track-Time.nl" bekend te zijn met het “Reglement Track-Time.nl”, deze te hebben gelezen en tijdens deelname aan de Track-Time- evenementen volledig na te leven.
Inschrijven
De deelnemer
Deelnemers aan een evenement van Track-Time.nl dienen in het bezit te zijn van een geldig rijbewijs. Deelnemers jonger dan 18 jaar dienen over een geldige racelicentie te beschikken en deze tijdens het evenement te kunnen tonen.
Inschrijven
Deelnemers aan een evenement van Track-Time.nl dienen zich via de website www.track-time.nl aan te melden. Indien een evenement nog niet volgeboekt is, kan een deelnemer zich op de dag van het evenement bij de organisatie alsnog inschrijven. Hierbij geldt het principe “vol is vol”.
Het evenement wordt opgedeeld in sessies van 2 uur. Inschrijving is mogelijk per sessie of voor het gehele evenement.
Prijzen
De prijzen (inclusief BTW) voor deelname aan een evenement zijn als volgt:
• Halve dag: € 200,00
• 2 uur: € 125,00
Betaling
Deelnemers aan een evenement van Track-Time.nl ontvangen na inschrijving via de website een factuur in PDF-formaat, welke tevens als bevestiging van inschrijving geldt. De betaling van de factuur dient uiterlijk 2 werkdagen voor aanvang van het evenement gedaan te zijn.
Bij inschrijving op de dag van het evenement dient het inschrijfbedrag contant betaald te worden.
Annulering
Annulering kan plaatsvinden tot 48 uur voor aanvang van het evenement. Bij annulering worden administratiekosten á € 25,00 in rekening gebracht.
Dagindeling
Aanmelden
Vanaf 2 uur tot een half uur voor aanvang van het evenement (of een sessie) dienen de deelnemers zich aan te melden bij de inschrijftafel van de organisatie. Hier dient elke deelnemer het formulier "afstand verhaal en akkoordverklaring reglement Track-Time.nl" te lezen en te ondertekenen.
Meerdere bestuurders
Indien meerdere bestuurders van een auto gebruik maken, dient elke bestuurder afzonderlijk het formulier "afstand verhaal en akkoordverklaring reglement Track-Time.nl" te ondertekenen.
Passagier
Eén passagier van 16 jaar of ouder mag meerijden. Door ondertekening van het formulier "afstand verhaal en akkoordverklaring reglement Track-Time.nl" verklaart de deelnemer volledig verantwoordelijk te zijn voor zijn/haar passagier.
Polsbandje en raamsticker
Na ondertekening van het formulier "afstand verhaal en akkoordverklaring reglement Track-Time.nl" ontvangt de deelnemer een polsbandje en een raamsticker met startnummer. Deze gelden als toegangsbewijs voor het betreden van het circuit.
Briefing
Een kwartier voor aanvang van het evenement (of een sessie) vindt een briefing plaats bij de inschrijftafel. De briefing is verplicht voor iedere deelnemer.
Rijden op het circuit
Sessies
Een evenement wordt opgedeeld in sessies van 2 uur. Bij betreding van het circuit dient de bestuurder zijn polsbandje te tonen en dient de raamsticker op de rechterzijde van het voorraam aanwezig te zijn.
Het einde van een sessie wordt aangegeven middels het tonen van de zwart-wit geblokte finishvlag bij het einde van de pitstraat. Tevens zal het licht aan het einde van de pitstraat rood branden. Iedere deelnemer dient na het passeren van de finishvlag de ronde af te maken en het circuit te verlaten via de ingang van de pitstraat.
Tijdens een sessie kan de deelnemer op ieder moment het circuit betreden via het einde van pitstraat en het circuit verlaten via de ingang van de pitstraat.
Rijgedrag
Om iedereen zoveel mogelijk rijtijd te gunnen, is sportief en veilig rijgedrag noodzakelijk. Deelnemers, die gevaarlijk rijgedrag vertonen of onnodig risico nemen tijdens het inhalen of vlagsignalen negeren, worden hier door de organisatie op aangesproken. Wie geen gehoor geeft aan het advies of de waarschuwing van de organisatie, wordt van verdere deelname uitgesloten.
Code Rood
Bij ongevallen of stilstaande auto’s op gevaarlijke plekken, zal het circuit worden vrijgemaakt met Code Rood om ruimte te maken voor de hulpdiensten. Dit zal op het circuitposten middels rode vlaggen aangegeven worden en tevens zal het licht aan het einde van de pitstraat rood branden.
Technische Voorwaarden
Geluid
De auto mag de voor het circuit geldende geluidsnormen niet overschrijden. Indien de geluidsnormen overschreden worden, zal u van het circuit gehaald worden middels een zwarte vlag, waarbij tevens uw startnummer wordt getoond.
Spiegels
De auto dient minimaal een goede linker- en rechterspiegel te hebben.
Remmen en remlichten
De remmen dienen deugdelijk te werken en de auto moet over werkende remlichten beschikken.
Openslaande delen
Openslaande delen van de auto (deuren, motorkap en kofferklep) dienen deugdelijk gesloten te zijn.
Sleepogen
Een sleepoog of sleepband moet aan de voor- en achterzijde van de auto gemonteerd te zijn.
Rolkooi
Voor auto’s met een rolkooi geldt de volgende verplichting: ter hoogte van het hoofd van de bestuurder en passagier dient de buis van de rolkooi voorzien te zijn van een beschermende foamlaag.
Vloeistoffen
Er mogen geen lekkages aan de auto zijn, let ook op een goede afsluiting van de tankdop.
Accu
De accu dient goed bevestigd zijn en de accupolen dienen afgedekt te zijn.
Losse voorwerpen
Er mogen zich in de auto geen losse voorwerpen bevinden.
Open auto’s en Formule-auto’s
Open auto’s en Formule-auto’s zijn alleen toegestaan indien zij voorzien zijn van een rolkooi, zoals bijvoorbeeld een Mazda MX5, Westfield of Radical conform Cup-specificaties.
Veiligheidsvoorschriften
Alcohol en overige verdovende middelen
Het is zowel voor bestuurder als passagier ten strengste verboden om onder invloed van alcohol of overige verdovende middelen het circuit te betreden.
Gordel- en helmplicht
Het dragen van gesloten veiligheidsriemen en een deugdelijke helm is verplicht, ook voor de passagier.
Vlagsignalen
De deelnemer dient de betekenis van alle vlagsignalen te kennen en deze bij vertoon op het circuitposten adequaat op te volgen. De vlagsignalen zijn weergegeven op de laatste pagina van dit Reglement.
Auto defect
Bij technische problemen verlaat de deelnemer direct de ideale lijn en parkeert de auto op een veilige plaats naast het circuit. Schakel motor en contact uit en wacht achter de vangrails op het rescueteam. Volg daarna de aanwijzingen van de bemanning van de rescueauto goed op.
Pitstraat
Roken in de pitstraat is verboden. Tanken van brandstof in de pitstraat is verboden. Kinderen en honden mogen zich niet in de pitstraat begeven. De pitstraat maakt deel uit van de racebaan en is zeer gevaarlijk terrein. De maximum snelheid in de pitstraat is 40 km per uur! De linker baan van de pitstraat dient vrij en beschikbaar te blijven voor hulpvoertuigen.
Track-Time.nl organiseert evenementen, waarbij autosportliefhebbers de mogelijkheid krijgen om met een auto op een afgesloten circuit te rijden. Hierbij ligt de nadruk op het trainen van de eigen rijvaardigheden en/of het testen van race-auto’s.
Iedere deelnemer aan een evenement van Track-Time.nl verklaart door het plaatsen van zijn/haar handtekening op het formulier "afstand verhaal en akkoordverklaring reglement Track-Time.nl" bekend te zijn met het “Reglement Track-Time.nl”, deze te hebben gelezen en tijdens deelname aan de Track-Time- evenementen volledig na te leven.
Inschrijven
De deelnemer
Deelnemers aan een evenement van Track-Time.nl dienen in het bezit te zijn van een geldig rijbewijs. Deelnemers jonger dan 18 jaar dienen over een geldige racelicentie te beschikken en deze tijdens het evenement te kunnen tonen.
Inschrijven
Deelnemers aan een evenement van Track-Time.nl dienen zich via de website www.track-time.nl aan te melden. Indien een evenement nog niet volgeboekt is, kan een deelnemer zich op de dag van het evenement bij de organisatie alsnog inschrijven. Hierbij geldt het principe “vol is vol”.
Het evenement wordt opgedeeld in sessies van 2 uur. Inschrijving is mogelijk per sessie of voor het gehele evenement.
Prijzen
De prijzen (inclusief BTW) voor deelname aan een evenement zijn als volgt:
• Halve dag: € 200,00
• 2 uur: € 125,00
Betaling
Deelnemers aan een evenement van Track-Time.nl ontvangen na inschrijving via de website een factuur in PDF-formaat, welke tevens als bevestiging van inschrijving geldt. De betaling van de factuur dient uiterlijk 2 werkdagen voor aanvang van het evenement gedaan te zijn.
Bij inschrijving op de dag van het evenement dient het inschrijfbedrag contant betaald te worden.
Annulering
Annulering kan plaatsvinden tot 48 uur voor aanvang van het evenement. Bij annulering worden administratiekosten á € 25,00 in rekening gebracht.
Dagindeling
Aanmelden
Vanaf 2 uur tot een half uur voor aanvang van het evenement (of een sessie) dienen de deelnemers zich aan te melden bij de inschrijftafel van de organisatie. Hier dient elke deelnemer het formulier "afstand verhaal en akkoordverklaring reglement Track-Time.nl" te lezen en te ondertekenen.
Meerdere bestuurders
Indien meerdere bestuurders van een auto gebruik maken, dient elke bestuurder afzonderlijk het formulier "afstand verhaal en akkoordverklaring reglement Track-Time.nl" te ondertekenen.
Passagier
Eén passagier van 16 jaar of ouder mag meerijden. Door ondertekening van het formulier "afstand verhaal en akkoordverklaring reglement Track-Time.nl" verklaart de deelnemer volledig verantwoordelijk te zijn voor zijn/haar passagier.
Polsbandje en raamsticker
Na ondertekening van het formulier "afstand verhaal en akkoordverklaring reglement Track-Time.nl" ontvangt de deelnemer een polsbandje en een raamsticker met startnummer. Deze gelden als toegangsbewijs voor het betreden van het circuit.
Briefing
Een kwartier voor aanvang van het evenement (of een sessie) vindt een briefing plaats bij de inschrijftafel. De briefing is verplicht voor iedere deelnemer.
Rijden op het circuit
Sessies
Een evenement wordt opgedeeld in sessies van 2 uur. Bij betreding van het circuit dient de bestuurder zijn polsbandje te tonen en dient de raamsticker op de rechterzijde van het voorraam aanwezig te zijn.
Het einde van een sessie wordt aangegeven middels het tonen van de zwart-wit geblokte finishvlag bij het einde van de pitstraat. Tevens zal het licht aan het einde van de pitstraat rood branden. Iedere deelnemer dient na het passeren van de finishvlag de ronde af te maken en het circuit te verlaten via de ingang van de pitstraat.
Tijdens een sessie kan de deelnemer op ieder moment het circuit betreden via het einde van pitstraat en het circuit verlaten via de ingang van de pitstraat.
Rijgedrag
Om iedereen zoveel mogelijk rijtijd te gunnen, is sportief en veilig rijgedrag noodzakelijk. Deelnemers, die gevaarlijk rijgedrag vertonen of onnodig risico nemen tijdens het inhalen of vlagsignalen negeren, worden hier door de organisatie op aangesproken. Wie geen gehoor geeft aan het advies of de waarschuwing van de organisatie, wordt van verdere deelname uitgesloten.
Code Rood
Bij ongevallen of stilstaande auto’s op gevaarlijke plekken, zal het circuit worden vrijgemaakt met Code Rood om ruimte te maken voor de hulpdiensten. Dit zal op het circuitposten middels rode vlaggen aangegeven worden en tevens zal het licht aan het einde van de pitstraat rood branden.
Technische Voorwaarden
Geluid
De auto mag de voor het circuit geldende geluidsnormen niet overschrijden. Indien de geluidsnormen overschreden worden, zal u van het circuit gehaald worden middels een zwarte vlag, waarbij tevens uw startnummer wordt getoond.
Spiegels
De auto dient minimaal een goede linker- en rechterspiegel te hebben.
Remmen en remlichten
De remmen dienen deugdelijk te werken en de auto moet over werkende remlichten beschikken.
Openslaande delen
Openslaande delen van de auto (deuren, motorkap en kofferklep) dienen deugdelijk gesloten te zijn.
Sleepogen
Een sleepoog of sleepband moet aan de voor- en achterzijde van de auto gemonteerd te zijn.
Rolkooi
Voor auto’s met een rolkooi geldt de volgende verplichting: ter hoogte van het hoofd van de bestuurder en passagier dient de buis van de rolkooi voorzien te zijn van een beschermende foamlaag.
Vloeistoffen
Er mogen geen lekkages aan de auto zijn, let ook op een goede afsluiting van de tankdop.
Accu
De accu dient goed bevestigd zijn en de accupolen dienen afgedekt te zijn.
Losse voorwerpen
Er mogen zich in de auto geen losse voorwerpen bevinden.
Open auto’s en Formule-auto’s
Open auto’s en Formule-auto’s zijn alleen toegestaan indien zij voorzien zijn van een rolkooi, zoals bijvoorbeeld een Mazda MX5, Westfield of Radical conform Cup-specificaties.
Veiligheidsvoorschriften
Alcohol en overige verdovende middelen
Het is zowel voor bestuurder als passagier ten strengste verboden om onder invloed van alcohol of overige verdovende middelen het circuit te betreden.
Gordel- en helmplicht
Het dragen van gesloten veiligheidsriemen en een deugdelijke helm is verplicht, ook voor de passagier.
Vlagsignalen
De deelnemer dient de betekenis van alle vlagsignalen te kennen en deze bij vertoon op het circuitposten adequaat op te volgen. De vlagsignalen zijn weergegeven op de laatste pagina van dit Reglement.
Auto defect
Bij technische problemen verlaat de deelnemer direct de ideale lijn en parkeert de auto op een veilige plaats naast het circuit. Schakel motor en contact uit en wacht achter de vangrails op het rescueteam. Volg daarna de aanwijzingen van de bemanning van de rescueauto goed op.
Pitstraat
Roken in de pitstraat is verboden. Tanken van brandstof in de pitstraat is verboden. Kinderen en honden mogen zich niet in de pitstraat begeven. De pitstraat maakt deel uit van de racebaan en is zeer gevaarlijk terrein. De maximum snelheid in de pitstraat is 40 km per uur! De linker baan van de pitstraat dient vrij en beschikbaar te blijven voor hulpvoertuigen.
Deus Ex Machina!
Re: Trackday 28 Maart
morgen eerst effe vrij regelen
Re: Trackday 28 Maart
Ook ik ben erbij met de DC2.
Re: Trackday 28 Maart
Heb vrij geregeld.
Weet nog niet als ik ga rijden.
Weet nog niet als ik ga rijden.
Re: Trackday 28 Maart
vrij geregeld, ga nu auto onder de hoes vandaan halen
Re: Trackday 28 Maart
Ik kom wel even kijken als ik het heb overleefd bij de paradontoloog....
Re: Trackday 28 Maart
Kom waarschijnlijk ook wel kijken, ben die dag lekker vrij en misschien dat ik nog met iemand een rondje mee mag rijden ^^
1990 Civic EE9
2003 Civic EP3
2008 Civic FA5
2003 Civic EP3
2008 Civic FA5
Re: Trackday 28 Maart
Ik hoop dat het weer donderdag een beetje acceptabel is... Voorspellingen zijn nog niet al te gunstig voor deze week.
Deus Ex Machina!
Re: Trackday 28 Maart
Wordt spannend morgen. Kans op neerslag lijkt vrij groot, maar de hoeveelheid minimaal.
http://www.weeronline.nl/Europa/Nederland/Zandvoort/4058383
Ik denk dat ik mijn RE50A er maar onder houdt.
Spreken we van te voren nog ergens af? Ik kom vanaf Arnhem (A12) via Utrecht (A2) naar Zandvoort (A9 en N200)
http://www.weeronline.nl/Europa/Nederland/Zandvoort/4058383
Ik denk dat ik mijn RE50A er maar onder houdt.
Spreken we van te voren nog ergens af? Ik kom vanaf Arnhem (A12) via Utrecht (A2) naar Zandvoort (A9 en N200)
Deus Ex Machina!
Re: Trackday 28 Maart
Veel plezier de mensen wie gaan tracken! Ben benieuwd naar wat foto/film materiaal
Re: Trackday 28 Maart
Op welke tijden gaan jullie rijden?
Re: Trackday 28 Maart
Zo, gisteren echt een TOPdagje gehad!
De ITR deed het super, echt 10x beter dan mijn oude B20 EG'tje op de baan. In de 2 uur tijd heb ik de auto echt goed leren kennen/aanvoelen, wat geresulteerd heeft in een beste tijd van 2:12.
Niet verkeerd lijkt me voor de 1e keer met de ITR op de baan, maar ook vanwege het feit dat ik nog met OEM shocks en (jawel..... TENZO R!!!! xP ) verlagingsveren rijdt (kwam er laatst per toeval achter dat die erop zitten...) en een volledig belabberde uitlijning (lees: geen uitlijning - stuur beetje scheef en trekt een beetje naar rechts).
Kortom; nog genoeg te verbeteren aan de auto en dan z.s.m. de volgende trackday boeken, maar dan MET m'n BC Racing schroefset gemonteerd + afgesteld en een goede uitlijning . Ben benieuwd wat voor tijd ik dan kan realiseren, al lijkt me een tijd van <2:10 goed haalbaar na deze upgrades, met wat meer oefening en (niet te vergeten) meer lef.
De ITR deed het super, echt 10x beter dan mijn oude B20 EG'tje op de baan. In de 2 uur tijd heb ik de auto echt goed leren kennen/aanvoelen, wat geresulteerd heeft in een beste tijd van 2:12.
Niet verkeerd lijkt me voor de 1e keer met de ITR op de baan, maar ook vanwege het feit dat ik nog met OEM shocks en (jawel..... TENZO R!!!! xP ) verlagingsveren rijdt (kwam er laatst per toeval achter dat die erop zitten...) en een volledig belabberde uitlijning (lees: geen uitlijning - stuur beetje scheef en trekt een beetje naar rechts).
Kortom; nog genoeg te verbeteren aan de auto en dan z.s.m. de volgende trackday boeken, maar dan MET m'n BC Racing schroefset gemonteerd + afgesteld en een goede uitlijning . Ben benieuwd wat voor tijd ik dan kan realiseren, al lijkt me een tijd van <2:10 goed haalbaar na deze upgrades, met wat meer oefening en (niet te vergeten) meer lef.
Re: Trackday 28 Maart
Nette tijd voor eerste keer denk ik zo. Schroefset zal een heerlijke upgrade zijn samen met een goede uitlijning
Re: Trackday 28 Maart
na zo'n 4 jaar niet rijden was het effe roestig maar na een paar afstellingen aan de dempers werd de auto wat beter (en ik ook) en heb ik toch een hoop lol gehad
nu maar eens wat sleutelen aan mezelf want de auto is goed
heb een leuke dag gehad
nu maar eens wat sleutelen aan mezelf want de auto is goed
heb een leuke dag gehad
Re: Trackday 28 Maart
lucas is alles goed gekomen met je remleidingen