SPOED! Stalen bus sleeparmen niet los te krijgen
Posted: Fri Feb 15, 2013 7:58 pm
Hoi allemaal,
Afgelopen maandag ben ik met de EP3 naar Hontec gegaan om de KW Variant 2 te plaatsen, en meteen de achterste sleeparmen te wisselen voor gecoate exemplaren. Tijdens het wisselen was het plan om direct de bussen te vervangen voor nieuwe PU bussen van Energy Suspension.
Na het demonteren wilden we de stalen pen uit het grootste rubber in het midden van de sleeparm (sorry, ik werk vanaf mijn Aaipet en krijg geen foto's van een WPH geuploaded, als iemand zich geroepen voelt: dank u!) halen maar dit werd een enorm gevecht.
Daar waar bij de EE8/9 deze pen van massief staal is, is deze bij een EP3 uit 2 delen die in elkaar gedraaid/geperst/gemonteerd zijn, en je krijgt deze pen dus niet uit elkaar. We hebben werkelijk alles geprobeerd (zelfs met zoveel kracht gedraaid dat de pen tordeerde) maar het gaat niet los.
Deze pen is niet los bij Honda te bestellen. Jochem heeft vandaag bij van Deijne nog 3 pogingen op 3 andere armen gewaagd: zonder resultaat. Bas (R-Performance) is in de mail geklommen en heeft allerhande partijen aangeschreven, en niemand kan uitsluitsel geven.
Is er iemand die weet hoe deze pen los gaat? Of hoe we anders de grote PU-bus moeten plaatsen? Het vreemde is dat er door verschillende merken PU bussen worden geleverd maar niemand levert er nieuwe stalen pennen bij, of omschrijft hoe de oude hergebruikt dienen te worden.
Alle input is welkom, ik hoop dat ik het verhaal enigzins duidelijk heb uitgelegd. Nogmaals excuses voor het ontbreken van foto's/tekeningen ter verduidelijking.
Cheers,
Marcell
Afgelopen maandag ben ik met de EP3 naar Hontec gegaan om de KW Variant 2 te plaatsen, en meteen de achterste sleeparmen te wisselen voor gecoate exemplaren. Tijdens het wisselen was het plan om direct de bussen te vervangen voor nieuwe PU bussen van Energy Suspension.
Na het demonteren wilden we de stalen pen uit het grootste rubber in het midden van de sleeparm (sorry, ik werk vanaf mijn Aaipet en krijg geen foto's van een WPH geuploaded, als iemand zich geroepen voelt: dank u!) halen maar dit werd een enorm gevecht.
Daar waar bij de EE8/9 deze pen van massief staal is, is deze bij een EP3 uit 2 delen die in elkaar gedraaid/geperst/gemonteerd zijn, en je krijgt deze pen dus niet uit elkaar. We hebben werkelijk alles geprobeerd (zelfs met zoveel kracht gedraaid dat de pen tordeerde) maar het gaat niet los.
Deze pen is niet los bij Honda te bestellen. Jochem heeft vandaag bij van Deijne nog 3 pogingen op 3 andere armen gewaagd: zonder resultaat. Bas (R-Performance) is in de mail geklommen en heeft allerhande partijen aangeschreven, en niemand kan uitsluitsel geven.
Is er iemand die weet hoe deze pen los gaat? Of hoe we anders de grote PU-bus moeten plaatsen? Het vreemde is dat er door verschillende merken PU bussen worden geleverd maar niemand levert er nieuwe stalen pennen bij, of omschrijft hoe de oude hergebruikt dienen te worden.
Alle input is welkom, ik hoop dat ik het verhaal enigzins duidelijk heb uitgelegd. Nogmaals excuses voor het ontbreken van foto's/tekeningen ter verduidelijking.
Cheers,
Marcell