Wederom een Civic Wagon

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
Post Reply
User avatar
LaurenZ
Posts: 2857
Joined: Wed Dec 02, 2009 12:47 pm
Contact:

Wederom een Civic Wagon

Post by LaurenZ »

[h=2]Het vooruitblikken op de Salon van Genève is begonnen en ook Honda doet daaraan mee. Het belangrijkste nieuws in de Zwitserse stad wordt de Civic Wagon.[/h]Image

[font=Tahoma][/font]
[font=Tahoma]De Civic Wagon debuteert op de Salon van Genève als concept-car. Eind vorig jaar gaf Hondaook al een teaser vrij, maar nu is het dan tijd om de auto 'in het metaal' te zien. Aangezien het nog een concept-car is, verwachten we het publieksdebuut van de productieversie op z'n vroegst op de IAA in september.
Maar er is meer. Honda neemt ook de CR-V met de zuinige 1.6 i-DTEC turbodiesel mee. Deze versie wordt met name ook voor de Nederlandse markt interessant, omdat de CO2-uitstoot een stuk lager ligt dan die bij de bestaande motoriseringen. Het Japanse merk meldt dat dit dieselblok vanaf de herfst beschikbaar komt in de CR-V.
Tot slot kunnen de liefhebbers van sportwagens zich nog vergapen aan de NSX Concept, die voor het eerst ook in Europa te zien is.

Bron: Autoweek.nl[/font]
'98 JDM Integra Type-R
User avatar
LaurenZ
Posts: 2857
Joined: Wed Dec 02, 2009 12:47 pm
Contact:

Re: Wederom een Civic Wagon

Post by LaurenZ »

Ik ben benieuwd wat ze hier van gaan maken.
Ten tijde van de 6e generatie vond ik de Station niet zo heel erg mooi.
Ben persoonlijk meer van de Shuttle, iets wat later de Stream geworden is :)
'98 JDM Integra Type-R
thomy985
Posts: 32
Joined: Fri Dec 09, 2011 4:44 pm

Re: Wederom een Civic Wagon

Post by thomy985 »

Vindt het wel iets hebben! zo vind ik hem zeker mooier dan het gewone civic model!
Maar ja dit is nog maar de concept he eerst kijken wat ze er van gaan voortbrengen! Maar vindt het al veel belovend! :D
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Re: Wederom een Civic Wagon

Post by Jo& »

LaurenZ wrote:Ten tijde van de 6e generatie vond ik de Station niet zo heel mooi.


Dat was geen ontwerp, dat was een sedan met een extra hoeking erop......
User avatar
Spongerobie
Posts: 209
Joined: Fri Jul 20, 2012 7:37 pm

Re: Wederom een Civic Wagon

Post by Spongerobie »

En we hebben meer foto's:

Opzich vind ik het wel iets hebben, moet alleen zeggen dat die hoekige lijn vanaf de voorruiten die helemaal naar achter lopen wat mij betreft niet gehoeven hadden

Autoweek wrote:[size=100]Dit zijn de eerste foto’]

De nieuwe Honda Civic Tourer Concept is zo op het eerste gezicht geen traditionele stationwagon maar laveert een beetje tussen SW en cross-over in. Zoals gezegd, buitenmaten en overige specificaties ontbreken nog op dit moment maar aangezien de Tourer op de beurs van Genève wordt onthuld, volgt deze informatie zeer spoedig. Ga er in ieder geval vanuit dat het motorenpalet zo goed als overeenkomt met dat van de hatchback. Volgens de berichten wordt de productieversie van deze concept car aan het einde van 2013 onthuld, wat inhoudt dat je ‘m in de loop van 2014 in het straatbeeld gaat tegenkomen.



Image
Image
Image
Image
[CENTER]Keizacht de Sponzigste![/CENTER]
CWATR
Posts: 275
Joined: Wed Apr 14, 2004 3:36 am

Re: Wederom een Civic Wagon

Post by CWATR »

Ik vindt de verhoudingen van de zijkant gezien niet kloppen....
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Re: Wederom een Civic Wagon

Post by Jo& »

Sportstourer concept. Wel aardig als concept.
VTEClover
Posts: 203
Joined: Tue Apr 04, 2006 5:39 pm

Re: Wederom een Civic Wagon

Post by VTEClover »

Stukken beter dan de aerodeck 1998 in ieder geval :-) Behalve de b18c4 motor dan niet meegerekend hehe
User avatar
integra
Posts: 634
Joined: Mon Jun 06, 2005 9:15 pm

Re: Wederom een Civic Wagon

Post by integra »

Ik vind hem super gaaf. en met een 2 liter VTEC turbo met 250 pk zou ik hem zeker willen hebben.
Yoshi
Posts: 47
Joined: Wed Aug 29, 2012 6:33 pm

Re: Wederom een Civic Wagon

Post by Yoshi »

integra wrote:Ik vind hem super gaaf. en met een 2 liter VTEC turbo met 250 pk zou ik hem zeker willen hebben.


Ik ga die ouwe van mij even inlichten hehe.
User avatar
integra
Posts: 634
Joined: Mon Jun 06, 2005 9:15 pm

Re: Wederom een Civic Wagon

Post by integra »

Maar ja die 2 liter VTEC turbo zal wel een 1.6 ecoboost worden. Hahaha
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Re: Wederom een Civic Wagon

Post by Jo& »

1,6L ecoboost met electrische accu aandrijving :-)
Post Reply