Hoe ga jij om met 'enthousiastelingen'?

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
User avatar
encho
Posts: 94
Joined: Sun Oct 21, 2012 11:14 am

Hoe ga jij om met 'enthousiastelingen'?

Post by encho »

Vandaag stond ik weer naast eentje. Bij het stoplicht. In zn rode BMW. Bij het zien van mijn auto moest en zou hij hard optrekken en mij geen ruimte geven bij de invoegstrook.

In mijn Nissan Almera had ik dit zelden. Zo'n sportwagen haalt toch bij sommigen een bepaalde enthousiasme naar boven. Maar waarom?

ik ben benieuwd of jullie regelmatig dit soort grappige situaties meemaken, hoe je ermee omgaat en wat volgens jou de reden is voor dit gedrag!
Blood, sweat and gears. Life in between the racing stripes.
mrkeffo
Posts: 732
Joined: Mon Jan 23, 2012 6:53 pm

Re: Hoe ga jij om met 'enthousiastelingen'?

Post by mrkeffo »

Ik herken het wel. Ik had dit wel met mijn oude auto crx del sol meer dan met de ep3. Ep3 is wat minder opvallend denk ik?

Tja keuze is of ook vol gaan planken of lekker laten gaan en gewoon rustig (weg)rijd? Het blijven toch rappe wagen dus ja dat vinde sommige toch een sport om te proberen. Maar je moet goed opletten als je van paar banen gaat naar minder dan zul je toch snel moeten nadenken en voorbereiden wat je doet. Ditsoort situaties zul je nogwel vaker hebben verwacht ik.. Dus denk voral verstandig na
mrkeffo
Posts: 732
Joined: Mon Jan 23, 2012 6:53 pm

Re: Hoe ga jij om met 'enthousiastelingen'?

Post by mrkeffo »

Er voorbij rijde is okniet altijd een goed idee.. Had pas iemand die aardig bleef kleven :P
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Re: Hoe ga jij om met 'enthousiastelingen'?

Post by HONDA »

Met de CRX en met de ITR had ik dat ook wel eens, met de CTR eigenlijk nooit. Met de 600RR heb je elke zonnige dag last van auto's die denken dat ze snel zijn en dat graag laten merken.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
itr-1895
Posts: 678
Joined: Thu Apr 14, 2005 7:23 pm

Re: Hoe ga jij om met 'enthousiastelingen'?

Post by itr-1895 »

mooi laten rijden beter een gek voor je dan achter je...
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Re: Hoe ga jij om met 'enthousiastelingen'?

Post by Jo& »

Lekker laten gaan...
User avatar
ant1
Posts: 128
Joined: Wed Aug 08, 2012 10:12 am

Re: Hoe ga jij om met 'enthousiastelingen'?

Post by ant1 »

Precies! Met mijn EP3 heb ik "jammer genoeg" nooit een enthousiasteling naast me staan, of hij ziet er niet sportief genoeg uit voor het gemiddelde oog.
Met mn Civic Coupe en Del Sol wilde ze hier in DH maar al te graag :rolleyes:
[color=#000000]Daarbij waren het vooral Duitse autoliefhebbers die het graag tegen mijn JAP wilde opnemen.


Kortom..Hoe ik het zie....een ITR ziet er sportief uit, dus een sprintje trekken bij het stoplicht naast jou? Hartstikke leuk! ;)

[/color]
User avatar
ant1
Posts: 128
Joined: Wed Aug 08, 2012 10:12 am

Re: Hoe ga jij om met 'enthousiastelingen'?

Post by ant1 »

mrkeffo wrote:Er voorbij rijde is okniet altijd een goed idee.. Had pas iemand die aardig bleef kleven :P


Haha.. waarschijnlijk had hij moeite met "er voorbij" rijden :p
User avatar
Rikky
Posts: 3487
Joined: Mon Aug 03, 2009 1:12 pm

Re: Hoe ga jij om met 'enthousiastelingen'?

Post by Rikky »

Je hebt verschillende soorten Enthousiastelingen.

Vervelend volk, jong tot oud... Gewoon negeren. En lekker laten rijden.

Jong, vaak arrogant niet nadenkend en rijden gewoon met 0 verstand.

Ouderen, vaak menen dat ze heel wat kunnen met hun Peugeot RCZ of wat dan ook.

Ik negeer het gewoon altijd, of het moet zich tot een moeilijk situatie maken door hun kansloos gedrag. Dan rem ik af en laat ik ze gaan.

En je hebt kinderen, dit is gewoon ronduit geweldig.

sta je bij het verkeerslicht, en dan plakken ze tegen de ruit aan. en dan word het groen, gas geven maar uiteraard papa laten winnen van de "race" auto. En dan de trots van de kinderen zien want hun papa is sneller dan een "race" auto. Dit is echt geweldig, en daarvoor doe je het onder andere.

Snelweg kinderen die tegen de ruit plakken en zwaaien, terug zwaaien en eens gas geven enzo. Altijd echt geweldig.
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
MHG
Posts: 313
Joined: Wed Apr 19, 2006 11:53 am
Contact:

Re: Hoe ga jij om met 'enthousiastelingen'?

Post by MHG »

Ik heb dit zelfs met de accord vaker. Komt misschien door de dubbele uitlaat, ik weet het niet. Meestal zijn het dan inderdaad jongere gasten in een BMW of VW. Meestal laat ik ze links liggen en reageer ik er niet op, maar sommige figuren vragen er gewoon naar om een keer de oren gewassen te krijgen.

Ik stond ooit een keer met de Accord aan het stoplicht om de snelweg op te gaan, toen er een golf naast me stopte met een bestuurder van een jaar of 18/19. Hij toeterde en deed zijn raampje naar beneden. Ik reageerde niet maar hij toeterde weer, dus ik ook maar het raam naar beneden.

Hij: Welk blok ligt daar in?
Ik: 2.4
Hij: Oooooh, mijne is sneller. Is een 2.8.
Ik: Proberen?
Hij: Je verliest toch, maar als jij wil.

Stoplicht gaat op groen, hij is iets eerder weg, maar ik ben zo weer bij, er voorbij en weg. Ik stop bij het volgende tankstation om wat drinken te halen en hij komt aanrijden als ik weer de shop uit kom lopen. Hij is helemaal verbaasd over wat er net gebeurd was.

Hij: Ik snap het niet, hoe kan dat nou?
Ik: tja, deutsche gründlichkeit.
Hij: Hoeveel PK heeft die van jou?
Ik: 190
Hij: Dat kan niet uit een 2.4

Dat was voor mij het moment het gesprek te beëindigen en weer verder te gaan.
*Miss_Honda*
Posts: 295
Joined: Wed Nov 25, 2009 9:48 pm
Contact:

Re: Hoe ga jij om met 'enthousiastelingen'?

Post by *Miss_Honda* »

M'n zwarte Civic trekt vaak dat soort gasten aan, dan heb ik er niet vaak zin in en reageer gewoon niet.
Als ik met de witte Civic (200 pk) ben willen ze ineens niet meer.. Where is all the fun?? :p verliezen van een vrouw zien ze vaak niet zitten xD
User avatar
ant1
Posts: 128
Joined: Wed Aug 08, 2012 10:12 am

Re: Hoe ga jij om met 'enthousiastelingen'?

Post by ant1 »

Hahah mooi!
User avatar
encho
Posts: 94
Joined: Sun Oct 21, 2012 11:14 am

Re: Hoe ga jij om met 'enthousiastelingen'?

Post by encho »

Haha geweldig al die verhalen, goed om te weten dat ik niet de enige ben. En dat van die kids in de auto, dat ga ik zeker ook doen haha!
Als ik zo iemand tegenkom ga ik er 9 vd 10 keer niet op in, af en toe wel even 'sporten' je hebt niet voor niks deze auto gekozen.

Laatst had ik in de wasstraat ook een mooie actie:

Een jongetje van ong. 11 kwam een foto maken van mn auto terwijl ik bezig was met wassen.
Ik riep hem en vroeg of hij t een mooie auto vond. Hij reageerde: Jazeker!

ik zei toen dat ie alvast moest gaan sparen voor een mooie wagen waarop hij reageerde: "mijn vader zegt dat als ik tot mn 18e niet rook, ik een Mercedes krijg..."
Blood, sweat and gears. Life in between the racing stripes.
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Re: Hoe ga jij om met 'enthousiastelingen'?

Post by Jo& »

encho wrote:Laatst had ik in de wasstraat ook een mooie actie:

Een jongetje van ong. 11 kwam een foto maken van mn auto terwijl ik bezig was met wassen.
Ik riep hem en vroeg of hij t een mooie auto vond. Hij reageerde: Jazeker!

ik zei toen dat ie alvast moest gaan sparen voor een mooie wagen waarop hij reageerde: "mijn vader zegt dat als ik tot mn 18e niet rook, ik een Mercedes krijg..."

Ik rol hier over de grond van het lachen!
User avatar
LaurenZ
Posts: 2857
Joined: Wed Dec 02, 2009 12:47 pm
Contact:

Re: Hoe ga jij om met 'enthousiastelingen'?

Post by LaurenZ »

*Miss_Honda* wrote:Als ik met de witte Civic (200 pk) ben willen ze ineens niet meer.. Where is all the fun?? :p verliezen van een vrouw zien ze vaak niet zitten xD


Ben ik dan ook een uitzondering ? Ik herinner mij een avond in amsterdam
'98 JDM Integra Type-R
Bubbels**
Posts: 225
Joined: Thu Jan 10, 2013 2:14 pm

Re: Hoe ga jij om met 'enthousiastelingen'?

Post by Bubbels** »

Vandaag de eerste "enthousiasteling" gehad aan de lichten op een expressweg hier.
Had er al een goede 70km opzitten toen een jonge kerel in een VW mij extreem zat aan te staren en als een halve gare vertrok.
Heb dan voor de eerste keer VTEC gereden en hem ver achter me gelaten :p Hij was toch behoorlijk onder de indruk denk ik, van die Honda met een vrouw aan het stuur :cool:
Knipperde nog even vriendelijk met zijn lichten, van ver... :D

Ik moet zeggen, mijn eerste VTEC ervaring in de EP3 is zeer goed bevallen! ;)
User avatar
ant1
Posts: 128
Joined: Wed Aug 08, 2012 10:12 am

Post by ant1 »

Yeah..hoppop VTEC Hopp!
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Re: Hoe ga jij om met 'enthousiastelingen'?

Post by Jo& »

Ik vind het altijd grappig te merken dat de eerste meters wel gelijk op gaan, en dat wanneer zij moeten schakelen jij nog ff in je Vtec gaat en door knalt :-D
User avatar
encho
Posts: 94
Joined: Sun Oct 21, 2012 11:14 am

Re: Hoe ga jij om met 'enthousiastelingen'?

Post by encho »

Jo& wrote:Ik vind het altijd grappig te merken dat de eerste meters wel gelijk op gaan, en dat wanneer zij moeten schakelen jij nog ff in je Vtec gaat en door knalt :-D


Mooi is dat!
Ook de reacties van mensen die bij me in de auto zitten: Huh moet je niet schakelen ofso?

Had gisteren ook weer een ventje in z'n papa's 407 SW, geen schijn van kans en toch proberen. Waarom? :p
Blood, sweat and gears. Life in between the racing stripes.
slED9e
Posts: 398
Joined: Sun Jun 25, 2006 9:09 pm

Re: Hoe ga jij om met 'enthousiastelingen'?

Post by slED9e »

Rikky wrote:
En je hebt kinderen, dit is gewoon ronduit geweldig.

sta je bij het verkeerslicht, en dan plakken ze tegen de ruit aan. en dan word het groen, gas geven maar uiteraard papa laten winnen van de "race" auto. En dan de trots van de kinderen zien want hun papa is sneller dan een "race" auto. Dit is echt geweldig, en daarvoor doe je het onder andere.



Als ik als kind naar een snelle bak uitkeek geplakt tegen het raam dan was er altijd teleurstelling als iemand dat deed. Kabaal wilde ik en liefst rubberlucht erbij.
En mijn dochter wil dat ook.
Post Reply