Jouw mooiste foto's 56K warning

Voor alle filmpjes, auto gerelateerde foto's en meeting verslagen
User avatar
D-Rex
Posts: 206
Joined: Tue Apr 03, 2007 9:03 pm
Contact:

Re: Jouw mooiste foto's

Post by D-Rex »

Met lichte nabewerking in Lightroom:
Image

Ik gebruik ook regelmatig een circulair polarisatiefilter. Doet ook veel voor kleuren en je kunt eventuele ongewenste reflecties in bv ruiten wegdraaien.
User avatar
johnny1911
Posts: 243
Joined: Fri Jun 22, 2007 10:59 pm

Re: Jouw mooiste foto's

Post by johnny1911 »

Ik gebruik ook een Canon EOS 550D maar dan met de volgende lenzen:
Canon EF-S 15-85mm
Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM
Canon EF 100mm f/2.8 USM
Canon EF 50mm f/1.8 II

Leuke set!
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Re: Jouw mooiste foto's

Post by Gaskleppie »

itr703 wrote:Heb nu zelf een Canon 550d met kitlens (18-55);
Kitlens gebruik ik nooit; Heb direct een Tamron 18-200 erbij gekocht;

Kunnen jullie mischien ook iets zeggen over instellingen (raw, jpeg, statief, belichting, ??) van je camera
en de nabewerking die je doet ? De kleuren die ik hier zie krijg ik niet uit mijn camera :-(

Mijn foto's staan hier: http://drive.to/itr; URL reeds eerder gepost en ook al lange tijd niet meer bijgewerkt :-(
Meeste foto's op deze url zijn overigens destijds gemaakt met Sony Cybershot F505/F717; Wat een lens zat er op die
dingen ....... Maar ja, foto's zijn al een paar jaar oud dus het mist aan resolutie.


Zelf kreeg ik mn foto's ook nooit helemaal goed qua kleuren. Met Lightroom (aanrader) was aardig wat winst te halen maar soms viel dat ook knap tegen. Tot ik mn huidige lens kocht!
Sinds ik mn nieuwe 2e hands 17-55 2.8 IS lens heb zijn de kleuren echt geweldig! En ik werk nog met een oude 400D ook. Het toestel is dus verre van exotisch!
Hiervoor had ik ook een budget lens ala de Sigma 17-70 2.8 Het verschil is waanzinnig groot. Scherper, diepere kleuren, you name it.

Dit was de trouwdag van mn broertje op een druilerige herfstdag:
Image

Image

En van onze kleine koter:
(onbewerkt)
Image

Image
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Re: Jouw mooiste foto's 56K warning

Post by Jo& »

Lijkt op jou of jij op hem :p
Mooie fotos ook.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Re: Jouw mooiste foto's 56K warning

Post by Gaskleppie »

Jo& wrote:Lijkt op jou of jij op hem :p
Mooie fotos ook.


Haar bedoel je?
User avatar
D-Rex
Posts: 206
Joined: Tue Apr 03, 2007 9:03 pm
Contact:

Re: Jouw mooiste foto's 56K warning

Post by D-Rex »

Nieuw speelgoed!
Image

Klaar voor het nieuwe rally-seizoen
Image
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Re: Jouw mooiste foto's 56K warning

Post by Gaskleppie »

Super!
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Ik bedoelde je broer. Maar je dochter is knap lijkt vast op je vrouw haha
User avatar
itr703
Posts: 401
Joined: Thu Jan 15, 2004 11:26 pm
Contact:

Re: Jouw mooiste foto's

Post by itr703 »

D-Rex wrote:Met lichte nabewerking in Lightroom:
Image

Ik gebruik ook regelmatig een circulair polarisatiefilter. Doet ook veel voor kleuren en je kunt eventuele ongewenste reflecties in bv ruiten wegdraaien.


Ziet er inderdaad beter uit; Welke tools/filters gebruik je in Lightroom of is het een kwestie van een beetje spelen
tot het goede resultaat ? Polarisatiefilter heb ik op deze lens ook; Echt geweldig als je bij helder water tot op de
bodem kunt fotograferen :-) Maar heb hem er ook op zitten als lensbescherming.

@Gaskleppie: goede lens maakt of breekt inderdaad .... De Sony Cybershot's hadden een vaste Carl Zeiss lens en
ondanks de 2Mp kwamen daar fantastische foto's uit. Heb nu gekozen voor de Tamron 18-200; Wilde een flink bereik
(om niet te hoeven wisselen op vakantie) voor een redelijke prijs. De Tamrons zijn goedko(o)p(er) t.o.v. Canon lenzen
omdat er geen beeldstabilisatie in zit. Zou nu toch waarschijnlijk voor de Canon gaan.

Wat heeft jullie voorkeur: 1 lens met een groot bereik of meerdere lenzen die elkaar aanvullen ?
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Re: Jouw mooiste foto's

Post by Gaskleppie »

Ik heb eigenlijk 3 lenzen.
De eerste is een 10-22 Canon groothoek, die wel meegaat op vakantie maar alleen voor de moeilijke hoeken uit de tas komt.
De tweede is dus mn 17-55 IS 2.8 waar ik 95% mee schiet. Hij zoomt niet ver maar door zn belachelijke scherpte crop je dat gewoon zonder verlies.
De derde is een 70-300 IS 4.5 die neem ik alleen mee als de situatie er om vraagt.

Met zn 3en is het een mooie combi die elkaar mooi aanvult. Diep in mn tas heb ik ook nog een Canon 50mm 1.8 plastic fantastic prime lens. Leuk ding, goedkoop en je kan er soms hele leuke dingen mee doen. Maar die blijft normaal gesproken gewoon thuis.

Met zo'n Tamron alles in 1 lens kan je in mijn ogen net zo goed een (duurder model) gewoon fototoestel kopen. Die heeft dan dezelfde kwaliteiten zoniet beter dan je spiegel reflex met zo'n goedkopere lens erop..
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Re: Jouw mooiste foto's 56K warning

Post by Gaskleppie »

Jo& wrote:Ik bedoelde je broer. Maar je dochter is knap lijkt vast op je vrouw haha


Dankje...... hahaha
eteuben
Posts: 1781
Joined: Tue Jun 21, 2005 8:57 pm
Contact:

Re: Jouw mooiste foto's 56K warning

Post by eteuben »

Een selectie uit mijn eigen werk...

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
Robin type-r driver
Posts: 386
Joined: Fri Feb 06, 2009 1:08 pm

Re: Jouw mooiste foto's 56K warning

Post by Robin type-r driver »

Wauw Edwin, wat subliem mooie foto's.
User avatar
Type200R
Posts: 254
Joined: Fri Apr 06, 2012 4:34 pm

Post by Type200R »

Wow
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Re: Jouw mooiste foto's 56K warning

Post by Jo& »

Die met die bloesem is bijzonder mooi!
User avatar
vtec vince
Posts: 2751
Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am

Re: Jouw mooiste foto's 56K warning

Post by vtec vince »

Met die bloesem is idd mooi.
Wat helemaal gaaf zou zijn , om met een R in een Japanse tuin te mogen staan die in bloei is en daar een mooie foto shoot houden.
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
Robin type-r driver
Posts: 386
Joined: Fri Feb 06, 2009 1:08 pm

Re: Jouw mooiste foto's 56K warning

Post by Robin type-r driver »

Helaas heb ik altijd nog wat ruzie met m'n camera. Voor mij nog te ingewikkeld. Ik heb een Canon 550D met de standaard 18-55mm lens.


Image

Image

Image

Image

(geleende lens, volgens mij een 55-200mm canon lens)
Image
User avatar
itr703
Posts: 401
Joined: Thu Jan 15, 2004 11:26 pm
Contact:

Re: Jouw mooiste foto's 56K warning

Post by itr703 »

Robin type-r driver wrote:Helaas heb ik altijd nog wat ruzie met m'n camera. Voor mij nog te ingewikkeld.


Dat geloof ik zeker; Ik denk dat het goed kennen van je camera meer oplevert dan
duurdere spullen. Ik heb ook het gevoel dat ik de mogelijkheden te weinig benut en
juist de 550D is een camera waar je een hoop laat liggen als je alles op automatisch zet.
Ik experimenteer dan ook veel met de instellingen en maak vaak 3 of 4 foto's met net
even andere settings. Naast de 550D heb ik ook een kleine IXUS voor in de binnenzak; Ik
verbaas me echt over de kwaliteit van dat ding.

Ondertussen ook de trial van Lightroom geinstalleerd (helaas de 3.6 versie want 4.x draait
niet meer op XP). Hieronder een foto die ik iets heb bewerkt. Als je een beetje met de
instellingen speelt moet je wel erg kritisch blijven om je foto geloofwaardig te houden.
Foto is gemaakt met de 550D en Tamron 18-200 lens.

Link naar de originele foto: http://asz00715.home.xs4all.nl/itr/divers/IMG2941.jpg

Image
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Re: Jouw mooiste foto's 56K warning

Post by Gaskleppie »

Zeker waar!
Het is ook zeker de moeite om eerst je monitor te kalibreren met een spider oid. Veel schermen (zeker de snellere game schermen) kloppen vaak voor geen meter qua kleuren en als je dan gaat zitten bewerken ziet het er op een andere monitor totaal niet uit!
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Re: Jouw mooiste foto's 56K warning

Post by Jo& »

Gaskleppie wrote:Zeker waar!
Het is ook zeker de moeite om eerst je monitor te kalibreren met een spider oid. Veel schermen (zeker de snellere game schermen) kloppen vaak voor geen meter qua kleuren en als je dan gaat zitten bewerken ziet het er op een andere monitor totaal niet uit!

Ja dat is slim!
Post Reply