Honda NSX (Maarten) op de rollenbank

Voor alle filmpjes, auto gerelateerde foto's en meeting verslagen
Post Reply
User avatar
johnny1911
Posts: 243
Joined: Fri Jun 22, 2007 10:59 pm

Honda NSX (Maarten) op de rollenbank

Post by johnny1911 »

Maarten's NSX (inmiddels alweer rood, filmpje zal een tijdje ouder zijn) op de rollenbank, video vandaag gepost op Autoweek:

http://www.autoweek.nl/video/3188/op-rollenbank-honda-nsx-t
mrkeffo
Posts: 732
Joined: Mon Jan 23, 2012 6:53 pm

Re: Honda NSX (Maarten) op de rollenbank

Post by mrkeffo »

Gaaf filmpje en wat een score zeg! :)
*Miss_Honda*
Posts: 295
Joined: Wed Nov 25, 2009 9:48 pm
Contact:

Re: Honda NSX (Maarten) op de rollenbank

Post by *Miss_Honda* »

Heerlijk geluid!
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Re: Honda NSX (Maarten) op de rollenbank

Post by Jo& »

Titaniumuitlaat?
User avatar
encho
Posts: 94
Joined: Sun Oct 21, 2012 11:14 am

Re: Honda NSX (Maarten) op de rollenbank

Post by encho »

Beest van een wagen zeg!
Blood, sweat and gears. Life in between the racing stripes.
Bouli
Posts: 246
Joined: Wed Nov 07, 2007 3:09 pm
Contact:

Re: Honda NSX (Maarten) op de rollenbank

Post by Bouli »

350 pk met een andere uitlaat en luchtfilter...... 70 pk winst...
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Re: Honda NSX (Maarten) op de rollenbank

Post by LCR »

Is deze dyno goed of is het alleen maar goed voor de reclame?
Dikke bak trouwens....
User avatar
Voodoo
Posts: 2145
Joined: Mon Jul 12, 2004 10:33 pm

Re: Honda NSX (Maarten) op de rollenbank

Post by Voodoo »

70 pk meer??? Ik zou graag een 2nd opinion willen zien maar dan op een andere bank!
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Re: Honda NSX (Maarten) op de rollenbank

Post by slydawg »

Voodoo wrote:70 pk meer??? Ik zou graag een 2nd opinion willen zien maar dan op een andere bank!


En wat verwacht je daarvan??

Zie: http://www.type-r.nl/showthread.php?14403-De-verschillen-in-rollenbanken-uitgelegt
User avatar
VRX
Posts: 16
Joined: Thu Mar 01, 2012 1:40 am

Re: Honda NSX (Maarten) op de rollenbank

Post by VRX »

Lijkt mij toch ook heel onwaarschijnlijk dat deze waardes correct zijn...
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Re: Honda NSX (Maarten) op de rollenbank

Post by Gaskleppie »

kik maar in de reacties, het klopte idd niet.
vmv
Posts: 22
Joined: Sat Jan 12, 2013 4:22 pm

Re: Honda NSX (Maarten) op de rollenbank

Post by vmv »

Kom dit topic tegen over mijn auto en wilde hier daar toch even op reageren.
Het filmpje op Autoweek is van Autoweek zelf en is dus recent. De rode NSX heb ik niet meer, deze Sebring Silver NSX is daarvoor in de plaats gekomen.
Is nog steeds wennen aan de kleur overigens, maar inmiddels kan ik er wel mee leven...

Wat het resultaat van de Autoweek rollenbank test betreft, ook ik was erg verrast door de uitkomst.
Autoweek maakt voor hun serie rollenbank tests gebruik van steeds dezelfde rollenbank, die van Beek Autoracing in Leidschendam.

Laat ik het vriendelijk zeggen, deze rollenbank is nogal 'positief' in zijn resultaten. Dat mijn NSX 350 (volgens de meting van Beek was het zelfs 355 Pk) op de motor zou hebben klopt uiteraard niet.

Beek Autoracing maakt twee fouten.

Allereerst hanteren ze een nogal hoog verliespercentage, bij een achterwiel aangedreven auto 20%.
Verder heeft de NSX eerder de lay-out van een voorwiel aangedreven auto (dwarsgeplaatste middenmotor) met daardoor minder aandrijf verliezen.
In de NSX-wereld wordt voor een NSX gerekend met 12% verlies.
Beek Autoracing mat maximaal 284,4 Pk op de wielen, met 12% kom je dan uit op 323 Pk. Dat scheelt nogal.

De meeste metingen die Autoweek dus doet met hun rollenbank tests vallen dus nogal hoog uit.
Maar ja, als je een Audi S8 van 450 Pk bij Beek test op 415 Pk met 20% (aangenomen) verlies zou het dus met 15% slechts 390 Pk zijn.
En een Ferrari F430 F1 zou van de 490 Pk in werkelijkheid niet de gemeten 450 Pk hebben (20%) maar slechts 424 Pk.
Dat zouden eigenaren dus niet zo leuk vinden. Dus heb verder mijn mond gehouden en heel verbaasd gereageerd :)

On topic m.b.t. de NSX:
Eigenaren die de NSX iets meer pit willen geven doen drie dingen: andere uitlaat, andere uitlaatspruitstukken en een ander luchtfilter+inlaattrechter. Het luchtfilter doet niet veel behalve een iets luider aanzuiggeluid geven, maar het kan uiteraard ook geen kwaad.
Uitlaatspruitstukken en een goede uitlaat schelen je al snel zo'n 17 Kg in gewicht en leveren tussen de 20-27 Pk aan vermogenswinst op.
Bij het oudere type NSX heb je dan nog de mogelijkheid een ander chip in de ECU te plaatsen wat je nog een keer maximaal 10 Pk geeft.
Voor de latere drive-by-wire 3.2 C32B motor zijn geen andere chips beschikbaar.
That's it.
Wil je nog meer, dan wordt het dus moeilijk. Vandaar dus ook mijn keuze om, na lang beraad, een Comptech Autorotor supercharger aan te schaffen. De CTSC is specifiek voor de NSX ontwikkeld, waarbij naast de Autorotor zelf ook het complete inlaatspruitstuk wordt vervangen.
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Re: Honda NSX (Maarten) op de rollenbank

Post by Jo& »

Hoi Maarten, bedankt voor je uitleg. Leuk dat je op ons forum komt kijken :-)

Eigenlijk moet je jezelf even voorstellen in ons Voorstellen topic, alvorens je mag reageren. Maar vanwege je leuke en lange bericht is het je vergeven. Zou wel leuk zijn als je alsnog even een topic aanmaakt: http://www.type-r.nl/forumdisplay.php?7-Even-voorstellen

We zouden het zeker leuk en interessant vinden om je veel belovende project te volgen! Volgensmij hangen hier nog 2a3 NSX eigenaren rond :)

Gr Jo (mod)
mrkeffo
Posts: 732
Joined: Mon Jan 23, 2012 6:53 pm

Re: Honda NSX (Maarten) op de rollenbank

Post by mrkeffo »

Hey Maarten,

Leuk antwoord op dit topic. Ook ik vond de pk's aan de hoge kant. Maar zoals je verteld van de andere auto's is de meeting op deze manier wel te begrijpen. Toch geeft dit ok weer aan dat Honda netter in de cijfers is in vergelijking met de andere geteste auto's. Vond het echt prachtig om met mijn oude auto (blauwe del sol VTI) achter jou en Ricardo aan te rijden richting assen. Ook de verschillen tussen julie auto's is ok erg leuk.

Maar on topic: ben zeer benieuwd naar je nieuwe mods en zou leuk zijn dat we dit ergens kunnen volgen! :D
vmv
Posts: 22
Joined: Sat Jan 12, 2013 4:22 pm

Re: Honda NSX (Maarten) op de rollenbank

Post by vmv »

Bedankt voor jullie reacties.

Het filmpje van Autoweek was gemaakt in Juni, maar dus pas gepost en gepubliceerd afgelopen maand.
En ook aan mijn kant duurde al het geplande wat langer dan verwacht. Heb nog een aantal circuit trainingen gevolgd in de afgelopen maanden waardoor het supercharger project wat op zich liet wachten.
Inmiddels nadert dat project zijn einde en heb vandaag voor het eerst een kort stukje gereden met de Autorotor supercharger geinstalleerd.
Nog niet alles is af, ik wil nog een oil pan baffle in de carterpan hebben en er moet nog een Smartshift gemonteerd worden en vooral nog een Zeitronix ZT2 wideband controller om de AFR in de gaten te kunnen houden voor alle zekerheid.

Maar de NSX voelt letterlijk geweldig. De installatie is supernetjes uitgevoerd door Nic van Honda van der Poel in Hulst en ziet er voor de leek gewoon OEM uit als je niet beter weet. Geen lampjes, geen haperingen, gewoon eerste keer starten en meteen goed lopen zonder ratelen en ook nog eens met Lambda waarde van exact 1.0 met de motor opgewarmd.
De Autorotor CTSC is heel stil, ratelt alleen een klein beetje bij stationair maar bij 1000 tpm is dat al weer weg. Pas op toeren begin hij een beetje te fluiten. Met de CTSC ben je je VVIS-systeem kwijt, maar je VTEC heb je nog wel. Daar merk je alleen niets meer van.
Heb maar een kort stukje gereden maar de auto voelt geweldig en het gaat allemaal heel makkelijk en soepel. Alsof je in een Civic rijdt maar dan net wat sneller. Totaal geen drama.
Heb op de website www.nsxprime.com een draadje staan met wat foto's waarvan bij deze de link:

http://www.nsxprime.com/forum/showthread.php/169793-Finally-getting-my-CTSC-installed-and-almost-complete

Hoop de auto met twee weken weer thuis te hebben en dan maar eens wat voorzichtig gaan rijden en vooral de Zeitronix uitlezen en kijken hoe alles loopt.
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Re: Honda NSX (Maarten) op de rollenbank

Post by Jo& »

Maarten zie je PM aub
Post Reply