Benzinepomp doet het niet

Hier alle motorische gerelateerde onderwerpen
Post Reply
User avatar
CyRaX
Posts: 929
Joined: Mon Jan 19, 2004 2:51 pm

Benzinepomp doet het niet

Post by CyRaX »

Ben tegen iets vreemds aangelopen met m'n civic vti (eg6)........'s-ochtends naar het werk gereden. Auto geparkeerd.
Wil hierna 's-avonds naar huis rijden.....maar de motor start niet (het is overigens een b18c-R).

Alle lichtjes op de tellerunit gaan aan.....motormanagement doet normaal....ik hoor het benzinerelais "klikken".....de startmotor draait.....maar de motor start niet.
We zijn aan het zoeken geweest....en het lijkt erop dat de benzinepomp geen stroom krijgt. Ik hoor namelijk niet het "zoemende" geluid wat de benzinepomp altijd maakt.

We hebben alle zekeringen onder de stuurkolom en onder de motorkap nagekeken en niks vreemds ondekt.
Zijn er nog meer zekeringen.....of wordt de benzinepomp ergens stiekem apart gezekerd?

Iemand die kan helpen?
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Re: Benzinepomp doet het niet

Post by Gaskleppie »

Meten is weten. Krijgt de pomp wel spanning? Is er echt geen brandstofdruk?
User avatar
CyRaX
Posts: 929
Joined: Mon Jan 19, 2004 2:51 pm

Re: Benzinepomp doet het niet

Post by CyRaX »

We hebben gemeten in de stekker bij de benzinepomp......hier meten we geen spanning.
Uit het brandstofrelais komt een stekker. Ergens gaan er (denk ik) vanuit deze stekker / kabel een 2 tal draadjes naar de pomp???
Ik verwachtte dat door het schakelen van het relais er ook werkelijk stroom naar de pomp zou gaan......maar dat lijkt dus niet te gebeuren.

Er zit overigens een gloednieuw OEM benzinerelais op dus dat moet goed zijn.
CWATR
Posts: 275
Joined: Wed Apr 14, 2004 3:36 am

Re: Benzinepomp doet het niet

Post by CWATR »

Ook een nieuw relais kan stuk.....kun je het relais ohms doormeten?
Post Reply