Rising sun performance!!

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
erwin
Posts: 298
Joined: Thu Nov 08, 2007 7:38 pm

Rising sun performance!!

Post by erwin »

Beste leden

Ik heb dit weeken een mail ontvangen van Rising sun performance. Dat zij op dit moment in een slechte financiële situatie zitten.
Ik hoop dat er voor hun klanten (waaronder ik zelf) de zaak goed wordt afgerond.
Op dit moment heb ik niet meer nieuws.


Gr Erwin.
User avatar
Ray
Posts: 706
Joined: Mon Jan 17, 2011 4:02 pm

Re: Rising sun performance!!

Post by Ray »

Las al het een en ander op cch over klanten die al maanden, en soms al langer dan eenjaar wachten op hun bestelde product! en dan gaat het niet over een paar tientjes :S maargoed ze zullen wel met iets van een schikking komen ofzo?
1990 Civic EE9
2003 Civic EP3
2008 Civic FA5

Image
User avatar
johnny1911
Posts: 243
Joined: Fri Jun 22, 2007 10:59 pm

Re: Rising sun performance!!

Post by johnny1911 »

Goeiendag, vandaar dat ik al een paar maanden op mijn reeds betaalde stoelrails zit te wachten en er steeds minder wordt gereageerd!!
User avatar
vtec vince
Posts: 2751
Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am

Re: Rising sun performance!!

Post by vtec vince »

Hoe gaat dat nu in zijn werk mochten ze failliet gaan?
Kunnen de klanten dan fluiten naar de betaalde en bestelde producten?
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
Maskertje
Posts: 507
Joined: Mon Apr 17, 2006 9:14 am

Re: Rising sun performance!!

Post by Maskertje »

vtec vince wrote:Hoe gaat dat nu in zijn werk mochten ze failliet gaan?
Kunnen de klanten dan fluiten naar de betaalde en bestelde producten?


Eerst de belastingdienst, dan alle schuldeisers en daarna de klanten. De kans is klein dat er nog iets voor de klanten overblijft.
donkeykong
Posts: 1466
Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm

Re: Rising sun performance!!

Post by donkeykong »

Je mag blij zijn als je wat terug ziet zeg ik maar. Men was altijd vol lof over rsp en als er hier een onderwerp begon over lange levertijden dan kwam men de boel sussen. Weet nog goed dat men commentaar had op mensen die comentaar hadden op de werkwijze.
CTR-Asch
Posts: 627
Joined: Wed Jun 03, 2009 10:25 am

Re: Rising sun performance!!

Post by CTR-Asch »

Weinig kans dat ze voor gewone klanten met een schikking komen. Zodra het faillisement is uitgesproken komen eerst de preferente schuldeisers (banken, belastdienst) en concurrente schuldeisers (leveranciers etc.) aan de beurt voordat er gekeken wordt naar de klanten. Je kan je als klant wel bij de currator melden en vragen of je op de lijst van schuldeisers gezet kan worden. Vraag is ook of er echt een faillisement dreigt of dat er nog wat te redden valt. Faillisement is nooit leuk, ook nie voor RSP lijkt me.
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Re: Rising sun performance!!

Post by Katana »

Een zeer kwalijke situatie. Zeker omdat men een club partner is (en nu was).

Voor iets te bestellen en te betalen bij een bedrijf kan een goede referentie helpen.

Nu is het vechten voor je geld. En dan geld wie het eerst komt ..
Maskertje
Posts: 507
Joined: Mon Apr 17, 2006 9:14 am

Re: Rising sun performance!!

Post by Maskertje »

[i]Geachte heer, beste,

Zoals je zeer waarschijnlijk hebt opgemerkt, heeft onze onderneming te kampen met financiële problemen, waardoor wij onze verplichtingen tot op heden niet of niet tijdig hebben kunnen voldoen.

Wij hebben tot op heden de nodige maatregelen genomen om onze financiële situatie te verbeteren. Helaas heeft dit niet het gewenste effect gehad. Om voor jou een beeld te scheppen van deze maatregelen: niet enkel hebben wij extra financiële ruimte aangevraagd bij diverse financiële instanties, ook hebben wij de volledige inventaris én onze persoonlijke bezittingen te koop gezet. We hebben er alles aan gedaan wat binnen onze mogelijkheden ligt.

Wij zien voor de toekomst geen verbetering welke het tij zou kunnen keren en dit heeft ons tot het besluit doen komen alle activiteiten stop te zetten en de onderneming te beëindigen.

Wij vragen jou dan ook om waar mogelijk met ons mee te denken. Denk bijvoorbeeld aan het saneren van de factuur, of tenminste een gedeelte hiervan.

Wij kunnen op dit moment nog geen duidelijkheid geven wanneer wij eventuele betalingen kunnen doen. Kan of wil je niet overgaan tot sanering vragen wij tijd van jou. Dat stelt ons in de gelegenheid om met een voorstel te komen. Tevens vragen wij je om eventuele invorderingsmaatregelen stop te zetten, dit om de kansen tot eventueel betalen te vergroten.

Wij vragen jou om tot 31 december 2012 de tijd te geven om de nodige acties te kunnen ondernemen, kort hierna zullen wij je dan schriftelijk een voorstel doen toe komen.

Het is tot onze grote spijt je dit bericht mede te moeten delen. Toen wij vijf jaar geleden de onderneming startten hadden wij dit nooit kunnen denken.

Als laatst willen wij u onze oprechte excuses aanbieden voor deze situatie, wij hadden het zelf ook graag anders gezien.

Met vriendelijke groeten,

Rising Sun Performance[i/]

Zielig mailtje, en weinig die hier iets aan zullen hebben.
Met leugens kom je niet ver jongens, want kom mij niet blijven vertellen dat J's Racing voor die ene middenpijp 1,5 jaar nodig heeft om het te maken.
User avatar
Gangaran
Posts: 1894
Joined: Sun Apr 16, 2006 8:12 pm

Re: Rising sun performance!!

Post by Gangaran »

Tja...... Heb er weinig woorden voor.
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Re: Rising sun performance!!

Post by LCR »

Omzet ≠ winst
een veel gemaakte fout bij beginnen ondernemers waar omzet-bedragen relatief hoog zijn.
Tenzij je express zo kapitaal wil onttrekken uit de markt voor persoonlijke doeleinden (luxe reizen, dure bakken, dure horloges, kunst, dure hobbies,etc,etc...)
een veel gebruikte methode door gevorderden...
erwin
Posts: 298
Joined: Thu Nov 08, 2007 7:38 pm

Re: Rising sun performance!!

Post by erwin »

@Maskertje

ik heb de zelfde e-mail binnen!
dus ook niet het respect om op de man af te gaan voor een persoonlijke mail!!

gr Erwin
erwin
Posts: 298
Joined: Thu Nov 08, 2007 7:38 pm

Re: Rising sun performance!!

Post by erwin »

Ray wrote:Las al het een en ander op cch over klanten die al maanden, en soms al langer dan eenjaar wachten op hun bestelde product! en dan gaat het niet over een paar tientjes :S maargoed ze zullen wel met iets van een schikking komen ofzo?


Hoi Ray waar op het forum van CCH staat het?
al vast bedankt!!

gr Erwin
User avatar
sigur
Posts: 655
Joined: Wed Jun 25, 2008 1:35 pm

Re: Rising sun performance!!

Post by sigur »

donkeykong
Posts: 1466
Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm

Re: Rising sun performance!!

Post by donkeykong »

@ erwin - weet je hoeveel mails ze dan moeten schrijven als ze dat persoonlijk doen?
erwin
Posts: 298
Joined: Thu Nov 08, 2007 7:38 pm

Re: Rising sun performance!!

Post by erwin »

donkeykong wrote:@ erwin - weet je hoeveel mails ze dan moeten schrijven als ze dat persoonlijk doen?


@ Donkeykong

je hebt gelijk! Ik de dat ik dit zeg om dat ik teleurgesteld ben in de gang van zaken.
en het is niet bedoelt om iemand te kwetsen.

gr Erwin
Maskertje
Posts: 507
Joined: Mon Apr 17, 2006 9:14 am

Re: Rising sun performance!!

Post by Maskertje »

donkeykong wrote:@ erwin - weet je hoeveel mails ze dan moeten schrijven als ze dat persoonlijk doen?


Nou, dan hadden ze dit 2 weken geleden niet moeten zeggen...
Direct contact..haha :D

"door t0n » do okt 25, 2012 09:15
Zo, en dan nu officieel. Er gaan inderdaad geruchten, verhalen etc. Maar er is maar één die de waarheid verteld en dan ben ik.


Heel kort door de bocht, we hebben het heel, heel zwaar.. Ik ga verder geen text en uitleg geven waarom. De toekomst van RSP is nog niet zeker. Op dit moment doe ik daar geen uitspraken over, dit kan gewoonweg nog niet.

Feiten:

Klanten die bestellingen hebben lopen worden óf voorzien van de bestelde spullen, óf voorzien van geld terug. Ik begrijp dat iedereen hier even van schrikt en direct zijn of haar geld terug wilt/bestelling wilt zien. We doen hier alles aan, maar helaas hebben we geen zak met geld om direct alles te regelen. Ik moet jullie dus vragen om geduld, en ik weet hoe moeilijk dat voor jullie is.

Wat doe ik er dan wel aan? Ik ben bezig om de inboedel van RSP te verkopen, brug, gereedschap, apparaten etc. Ook de voorraad wordt tegen lage prijzen verkocht. Hierdoor krijg ik geld beschikbaar en kunnen we netjes al onze klanten hun geld terug geven, of de bestelde spullen leveren. Om heel duidelijk aan te geven wat dit voor een impact heeft.... Mijn S2000 wordt verkocht, mijn CRX is verkocht, al mijn spaargeld zit in de zaak, ik heb straks dus niets meer.... ik vraag absoluut niet om medelijden, maar wel om begrip. Ik bedoel hiermee aan te geven wat ik er voor doe om zo goed mogelijk de problematiek op te lossen.

De shop is ook gesloten, we zijn er slechts op afspraak om zaken af te handelen.

Laat ik heel duidelijk zijn, ik zal er alles, maar dan ook alles aan doen om elke klant netjes te geven wat hem of haar toekomt. Maar op mijn knieën vraag ik om geduld, het is gewoonweg onmogelijk om alles in een keer af te handelen. Ik verstop me niet, never nooit niet. Ik loop niet weg, niet in goede tijden, maar zeker niet in slechte tijden

Als er vragen zijn, stel ze svp via e-mail, naar mailto:?subject=&body=. Ik doe er dan alles aan om je zo goed mogelijk te woord te staan. Ik begrijp dat er vast mensen zijn die gaan reageren op het forum, maar ik moet eerlijk zijn, ik ben niet altijd in de gelegenheid om hier te kijken en te reageren, bovendien vind ik dat de zaken die jullie met mij doen persoonlijk behandeld moet worden, dus ik vraag dan ook om niet inhoudelijk je order hier te bespreken, maar gewoon via direct contact.

Sorry jongens, het spijt me dat het zo loopt...."
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Re: Rising sun performance!!

Post by RedSun »

Mjah had hetzelfde mailtje, staat voor iets minder dan 2 ruggen een bestelling open vanaf maart.....
Ik heb begrip voor financiële problemen en levertijden maar geen begrip om aan het lijntje gehouden te worden terwijl ze in maart al wisten dat dit er aan zat te komen.
Je komt er simpelweg niet op maandag achter dat je op dinsdag failliet gaat. Als ze vanaf het begin eerlijker waren geweest hadden ze nu minder schuldeisers.
Ik voel me als een financier voor uitstel van executie.... Ik vraag me ook af of de spullen die ik besteld heb ook besteld zijn in Japan....
Nana korobi ya oki
User avatar
johnny1911
Posts: 243
Joined: Fri Jun 22, 2007 10:59 pm

Re: Rising sun performance!!

Post by johnny1911 »

RedSun wrote:Ik vraag me ook af of de spullen die ik besteld heb ook besteld zijn in Japan....


Dat is precies mijn gedachte.. Ik kreeg steeds te horen dat ze bij de leverancier zouden informeren om meer inzicht te geven in de levertijd van mijn stoelrails, maar daar kwamen ze nooit specifiek op terug. Ik vermoed ook zeker dat dit product nooit besteld hebben maar wel hebben gecasht om preferente schuldeisers te betalen in de hoop het bedrijf te redden over de rug van klanten.
User avatar
Lucas79
Posts: 1560
Joined: Sun Nov 04, 2007 7:19 am
Contact:

Re: Rising sun performance!!

Post by Lucas79 »

Ik heb zojuist dezelfde e-mail ontvangen...

Ik zit zelf met een garantie afhandeling van mijn schijfremmen en de levering van 2 blokken achter (CL5). Totale schade: € 1.300,00

We zullen even moeten afwachten ben ik bang, zolang ze niet officieel failliet zijn, kunnen we ons ook niet melden bij een curator. Ze zijn in ieder geval als Clubpartner verwijderd.
Deus Ex Machina!
Locked