Probleem met Pioneer multimediasysteem

Hier alle elektrische gerelateerde onderwerpen die niet binnen bovenstaande onderwerpen vallen.
Post Reply
User avatar
CTR-Voorburg
Posts: 692
Joined: Fri Jul 21, 2006 9:35 pm

Probleem met Pioneer multimediasysteem

Post by CTR-Voorburg »

Beste allen,

Wie zou mij kunnen helpen? Het gaat om het volgende,sinds kort kan ik geen navigatie cd-rom (orgineel of kopie) meer afspelen ook dvd functie doet het niet meer.
Het gaat om een Pioneer AVIC-X1BT van ongeveer 6 jaar oud, het systeem geeft aan als melding "error can not read" Het gekke is dat die nog wel gewone of gekopieerde cd's afspeelt.
De schijfjes zijn schoon en krasvrij dus daar kan het niet aan liggen. Ben al langs een Pioneer dealer geweest maar die wil mij maar al te graag een nieuw systeem verkopen (aansmeren)

Kan het misschien gaan om een vuile laser of zo iets dergelijks?

Graag jullie hulp en/of advies......

Misschien had dit onderwerp in het technische gedeelte moeten staan ?
ITR1217
Posts: 571
Joined: Sat Apr 15, 2006 1:59 am

Re: Probleem met Pioneer multimediasysteem

Post by ITR1217 »

CTR-Voorburg wrote:Beste allen,

Wie zou mij kunnen helpen? Het gaat om het volgende,sinds kort kan ik geen navigatie cd-rom (orgineel of kopie) meer afspelen ook dvd functie doet het niet meer.
Het gaat om een Pioneer AVIC-X1BT van ongeveer 6 jaar oud, het systeem geeft aan als melding "error can not read" Het gekke is dat die nog wel gewone of gekopieerde cd's afspeelt.
De schijfjes zijn schoon en krasvrij dus daar kan het niet aan liggen. Ben al langs een Pioneer dealer geweest maar die wil mij maar al te graag een nieuw systeem verkopen (aansmeren)

Kan het misschien gaan om een vuile laser of zo iets dergelijks?

Graag jullie hulp en/of advies......

Misschien had dit onderwerp in het technische gedeelte moeten staan ?


In mijn ex leven heb ik 10j in car-electronics gezeten en mijn mening is de laser, cd's worden op een andere manier gebrand/gelezen dan een dvd wat is meer gevoelig.
Laser kuisen kan helpen maar uiteindelijk gaat die toch moeten vervangen worden, of dit economisch verantwoord is in een toestel van 6j ... in mijn opinie niet !
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Re: Probleem met Pioneer multimediasysteem

Post by Gaskleppie »

Ik vermoed ook een gare laser of de besturing daarvan.
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Re: Probleem met Pioneer multimediasysteem

Post by Jo& »

Je hebt van die schoonmaak cd/dvds toch??
User avatar
CTR-Voorburg
Posts: 692
Joined: Fri Jul 21, 2006 9:35 pm

Re: Probleem met Pioneer multimediasysteem

Post by CTR-Voorburg »

Jo, die werken voor geen meter ten opzichte van zelf schoonmaken met wattenstaafjes in 92% alcohol ..........maar toch bedankt voor de tip.
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Re: Probleem met Pioneer multimediasysteem

Post by Jo& »

CTR-Voorburg wrote:Jo, die werken voor geen meter ten opzichte van zelf schoonmaken met wattenstaafjes in 92% alcohol ..........maar toch bedankt voor de tip.

Ohw... Nooit van gehoord.
Hoe kom je dn bij die laser met je wattenstaafje? (heb een dvd speler die vaak vast loopt op dvds enz)
Post Reply