wat denken juliie van de huidige kwaliteitsbeleving van de Honda van vandaag

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
Post Reply
daxcer
Posts: 88
Joined: Sun Jul 18, 2010 12:21 am

wat denken juliie van de huidige kwaliteitsbeleving van de Honda van vandaag

Post by daxcer »

Ben nu aan mijn 5de Honda toe en moet toegeven dat ze niet meer gemaakt worden zoals vroeger.

Graag jullie bedenkingen hierover.

Ben benieuwd
VTEClover
Posts: 203
Joined: Tue Apr 04, 2006 5:39 pm

Re: wat denken juliie van de huidige kwaliteitsbeleving van de Honda van vandaag

Post by VTEClover »

Ik heb mijn civic fk2 (1.8 civic 5d 2007) verkocht om terug een 99 civic ek4 te kopen.
Ten 1e Kwaliteit is idd niet meer zoals vroeger dat voel en hoor je al aan de schokdempers over de 1 e vluchtheuvel die je over rijd.
2 Dashboard en interieur kraken langs alle kanten terwijl de ek4 niks te horen valt
3 Na 5 jaar moest de oem honda batterij vervangen worden en deurhendel afgebroken.
4 snufjes en luxe is mooi en leuk ( in het begin)
5 Voel me niet zo vertrouwd en op mn gemak met de achterwielophanging (ondanks vsa)
6 Contact en gevoel met de baan is er nouwelijls

Wat wil je . ... prijs tegenover 10 jaar is nauwelijks gestegen maar nu moeten er bvb al 8 airbags tegenover vroeger max 2,ze moeten het ergens gaan halen.

Mn accord tourer 2009 is wel jdm en daar ben ik tot nu toe hééél content over.
mrkeffo
Posts: 732
Joined: Mon Jan 23, 2012 6:53 pm

Re: wat denken juliie van de huidige kwaliteitsbeleving van de Honda van vandaag

Post by mrkeffo »

Ik ben nu ongeveer 3/4 jaar in het bezit van mij EP3 facelift weliswaar uit 2004 maar ik ben er zeer content mee. Vind de k20 erg fijn rijden. Kwa wegligging is hij ook prima maar voor t mooie nog te zacht naar mijn idee daarom komt er zeer waarscheinlijk KW variant 2 onder na lang wikken en wegen.

Het enige wat ik wel klein beetje mis in de ep3 is dat je het stuur niet naar je toe kan stellen wel hoogte uiteraard.
culasse
Posts: 616
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:36 pm

Re: wat denken juliie van de huidige kwaliteitsbeleving van de Honda van vandaag

Post by culasse »

Mijn FN2 is weliswaar mijn eerste Jap maar ik had niet verwacht dat er zoveel aan mankeerde. Dit zal waarschijnlijk de laatste keer zijn van een Honda.
VTEClover
Posts: 203
Joined: Tue Apr 04, 2006 5:39 pm

Re: wat denken juliie van de huidige kwaliteitsbeleving van de Honda van vandaag

Post by VTEClover »

Ze hebben niet allemaal problemen maar toch aantal %%% meer dan vroeger.
EP model was in mijn ogen de laatste echte superkwaliteitsauto en daarna gewoon kwalitei nog tegen andere merken gezien hoor.
Op http://www.civinfo.com mag je niet op bugs,fault of irritations neuzen of je word er moedeloos van
User avatar
vtec vince
Posts: 2751
Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am

Re: wat denken juliie van de huidige kwaliteitsbeleving van de Honda van vandaag

Post by vtec vince »

Weet je, zo heeft elke auto wel iets op aan te merken denk ik.
Van de week nog in een gallardo gereden, als je daar een scherpe bocht mee maakt , kraakt het ook van alle kanten met de vierwielaandrijving.
Maar dat terzijde, het zal bij Honda en zoveel andere merken allemaal zo goedkoop mogenlijk gebouwd moeten worden.
Of het heeft met gewichtsbesparing te maken dat ze voor een bepaalde soort materie kiezen.
En dan moeten er concessies gedaan worden.
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
mrkeffo
Posts: 732
Joined: Mon Jan 23, 2012 6:53 pm

Re: wat denken juliie van de huidige kwaliteitsbeleving van de Honda van vandaag

Post by mrkeffo »

Je moet het idd treffen iedere auto is vaak toch net iets verschillend. Toch ben ik erg benieuwt hoe de allernieuwste civic type r gaat zijn. In de autosport (btcc) gaan ze als een raket wat dus betekend dat de basis erg goed is :D
Post Reply