Civic EP3 verlagen.

Hier alles over dempers, Veren, Draagarmen en de rest van het onderstel
Vladi
Posts: 43
Joined: Wed Aug 22, 2012 10:16 am

Civic EP3 verlagen.

Post by Vladi »

Goedemorgen,

Ik heb een schroefset aangeschaft voor mijn EP3 en nu las ik op het internet dat ik maar 3cm verlagen kan ivm de aandrijfas(hoes?)
Wat is het exacte probleem, en wat kan ik hier aan doen als ik lager wil dan 3cm?

Heb eea gegoogled maar daar word ik niet veel wijzer uit.

Groeten,
Vladi
User avatar
Ray
Posts: 706
Joined: Mon Jan 17, 2011 4:02 pm

Re: Civic EP3 verlagen.

Post by Ray »

Wat voor Schroefset heb je?
Ikzelf heb zeer recent Racing Logics eronder. bij deze moet je idd opletten dat je de Aandrijfashoes niet lekprikt :)
ik geloof dat ik nu 3.5cm omlaag ben met deze set. alleen heb ik nu wel problemen met het uitlijnen van de voorzijde :l
1990 Civic EE9
2003 Civic EP3
2008 Civic FA5

Image
Vladi
Posts: 43
Joined: Wed Aug 22, 2012 10:16 am

Re: Civic EP3 verlagen.

Post by Vladi »

Heb een 2ehands D2 set op de kop getikt, mocht deze niet bevallen word hij volgend jaar vervangen voor een Racing Logic of Tein (of buddyclub mochten de financien meewerken).

Wat bedoel je met lekprikken? Wat ik hoorde (via via) is dat de hoezen te kort zijn en dus gestrekt komen te staan waardoor er vet uit de hoes kan lopen?

Zolang de afwijking niet te groot word neem ik die veranderde uitlijning voor lief, en anders koop ik een cambersetje.
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Re: Civic EP3 verlagen.

Post by slydawg »

Afhankelijk van het type schroefset kan je tegen je ashoes aankomen als je te ver verlaagd.
Het probleem dat jij noemt dat de ashoezen te kort zijn klopt niet, laat je de auto met de bodem over de straat schuren zal dat voor je ashoezen geen probleem zijn.
Het uitlijn probleem dat Ray aangeeft heeft te maken met je sporing, dit is ook afhankelijk van het type schroefset en ja ook met de topmerken zal je het hebben.
Als je nog een beetje negatief camber wil zal een camber set het probleem met de sporing niet verhelpen, dan ga je toch moeten kijken naar andere stuurstangen of kogels.
Vladi
Posts: 43
Joined: Wed Aug 22, 2012 10:16 am

Re: Civic EP3 verlagen.

Post by Vladi »

slydawg wrote:Afhankelijk van het type schroefset kan je tegen je ashoes aankomen als je te ver verlaagd.
Het probleem dat jij noemt dat de ashoezen te kort zijn klopt niet, laat je de auto met de bodem over de straat schuren zal dat voor je ashoezen geen probleem zijn.
Het uitlijn probleem dat Ray aangeeft heeft te maken met je sporing, dit is ook afhankelijk van het type schroefset en ja ook met de topmerken zal je het hebben.
Als je nog een beetje negatief camber wil zal een camber set het probleem met de sporing niet verhelpen, dan ga je toch moeten kijken naar andere stuurstangen of kogels.

Sporing is niet het grootste probleem, de EP is voor mij namelijk een 2e auto en maakt weinig kilometers.

Wat is eraan te doen dat de schroefset tegen de ashoes aankomt? Of is daar geen oplossing voor?
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Re: Civic EP3 verlagen.

Post by slydawg »

Als je sporing niet goed is zullen je banden binnen no time op zijn en t zal voor geen meter sturen, lijkt mij dus wel een probleem al maak je weinig km's.
Het is iig afhankelijk van de schroefset die je neemt, misschien heb je er helemaal geen last van.

Dat ie tegen de ashoes aan komt is ook type afhankelijk en kan je voorkomen door niet te laag in te stellen.
Vladi
Posts: 43
Joined: Wed Aug 22, 2012 10:16 am

Re: Civic EP3 verlagen.

Post by Vladi »

Dan zie ik vanzelf of ik dat een probleem vind of niet.

Voorkomen is eigenlijk de vraag niet, de vraag is of hier een oplossing voor is.
Vladi
Posts: 43
Joined: Wed Aug 22, 2012 10:16 am

Re: Civic EP3 verlagen.

Post by Vladi »

Niemand?
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Re: Civic EP3 verlagen.

Post by slydawg »

De oplossing: niet te laag in te stellen! En nogmaals, is afhankelijk van het type schroefset die je hebt.
Vb: Tein Mono flex heb je hier wel last van en de Tein Super street niet.
Vladi
Posts: 43
Joined: Wed Aug 22, 2012 10:16 am

Re: Civic EP3 verlagen.

Post by Vladi »

Nogmaals:
Dat is geen oplossing maar een manier om het te voorkomen, niet echt wat ik vraag.
Maar ik zou elders nog eens vragen om een oplossing, toch bedankt voor de hulp.

Wat is het verschil tussen de Tein Mono Flex en de Tein Superstreet?
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Re: Civic EP3 verlagen.

Post by slydawg »

Ik hoor t uiteraard graag als je een oplossing vind hiervoor.

Check the Tein site voor het verschil.
mrkeffo
Posts: 732
Joined: Mon Jan 23, 2012 6:53 pm

Re: Civic EP3 verlagen.

Post by mrkeffo »

ik ben een keer gestuit op dit topic omdat ik zelf zit te kijken voor een ander onderstel of intrax of iets anders goeds. In dit topic verteld hij dat je met deze buddyclub RSD setup niks hoeft aan te passen aan de spoorstangen in tegenstelling tot andere coilovers omdat de bracket zegmaar waar je spoortstangen op komen wat meer onderaan zitten vergeleken met OEM.

Topic: http://forums.clubrsx.com/showthread.php?t=736905

Vergelijk foto met OEM die nietmeer op photobucket staat maar nogwel op google(sorry voor lange link maar het is wel een goed voorbeeld!)
http://www.google.nl/imgres?q=buddy+club+rsd+ep3&num=10&hl=nl&sa=X&biw=1280&bih=566&tbm=isch&tbnid=zy7dfT_uXCBwnM:&imgrefurl=http://forums.clubrsx.com/showthread.php%3Ft%3D736905&docid=4ia9F6WyYvuZeM&imgurl=http://i26.photobucket.com/albums/c120/aeulgado/PROJECT%252520black%252520dc5/04-02-28-DSC04629a.jpg&w=640&h=480&ei=1I1kUNG8JOmp0QXLtIGwBw&zoom=1&iact=hc&vpx=918&vpy=100&dur=440&hovh=194&hovw=259&tx=187&ty=30&sig=114860124348984204261&page=4&tbnh=165&tbnw=211&start=48&ndsp=15&ved=1t:429,r:4,s:48,i:239
Vladi
Posts: 43
Joined: Wed Aug 22, 2012 10:16 am

Re: Civic EP3 verlagen.

Post by Vladi »

mrkeffo wrote:ik ben een keer gestuit op dit topic omdat ik zelf zit te kijken voor een ander onderstel of intrax of iets anders goeds. In dit topic verteld hij dat je met deze buddyclub RSD setup niks hoeft aan te passen aan de spoorstangen in tegenstelling tot andere coilovers omdat de bracket zegmaar waar je spoortstangen op komen wat meer onderaan zitten vergeleken met OEM.

Topic: http://forums.clubrsx.com/showthread.php?t=736905

Vergelijk foto met OEM die nietmeer op photobucket staat maar nogwel op google(sorry voor lange link maar het is wel een goed voorbeeld!)
http://www.google.nl/imgres?q=buddy+club+rsd+ep3&num=10&hl=nl&sa=X&biw=1280&bih=566&tbm=isch&tbnid=zy7dfT_uXCBwnM:&imgrefurl=http://forums.clubrsx.com/showthread.php%3Ft%3D736905&docid=4ia9F6WyYvuZeM&imgurl=http://i26.photobucket.com/albums/c120/aeulgado/PROJECT%252520black%252520dc5/04-02-28-DSC04629a.jpg&w=640&h=480&ei=1I1kUNG8JOmp0QXLtIGwBw&zoom=1&iact=hc&vpx=918&vpy=100&dur=440&hovh=194&hovw=259&tx=187&ty=30&sig=114860124348984204261&page=4&tbnh=165&tbnw=211&start=48&ndsp=15&ved=1t:429,r:4,s:48,i:239


Thanks, dit is even wat duidelijker wat er nou precies aan de hand is.
In de winter zou ik de schroefset monteren en eens kijken hoe het met mijn set gaat.
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Re: Civic EP3 verlagen.

Post by slydawg »

Bovenstaande heeft te maken met sporing en niet met het aanlopen tegen de ashoes.
Welke schroefset heb je? of een foto? dan kan ik zien als jij daar last van zou kunnen ondervinden.
Vladi
Posts: 43
Joined: Wed Aug 22, 2012 10:16 am

Re: Civic EP3 verlagen.

Post by Vladi »

slydawg wrote:Bovenstaande heeft te maken met sporing en niet met het aanlopen tegen de ashoes.
Welke schroefset heb je? of een foto? dan kan ik zien als jij daar last van zou kunnen ondervinden.


Ik heb een D2Racing set.
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Re: Civic EP3 verlagen.

Post by slydawg »

Je moet ff checken, als de onderkant van de strut, het gedeelte dat je aan fusee vast zet, dicht is heb je daar geen last van.
Je kan dan nl. de behuizing van de demper niet door de strut schroeven waardoor deze de ashoes zal raken.
razer
Posts: 32
Joined: Wed Jan 04, 2012 1:49 am

Re: Civic EP3 verlagen.

Post by razer »

Ik had een KW varr 1 set op de ep3 en die was echt wel lager als 3cm, zelfs een tijdje op max verlaging gereden maar dat was niet tedoen (drempels) en bij mij was er gelukkig niks aan de hand met de aandrijfashoes.
itr03627
Posts: 182
Joined: Tue Jan 26, 2010 6:08 pm

Re: Civic EP3 verlagen.

Post by itr03627 »

kan hier misschien vermeld worden bij welke merk schroefkits het probleem voordoet bij lekprikken van cardanhoes.
ik ga de ep3 ook verlagen en ben wel eens benieuwd ernaar welke merken geen problemen geven
mrkeffo
Posts: 732
Joined: Mon Jan 23, 2012 6:53 pm

Re: Civic EP3 verlagen.

Post by mrkeffo »

Kw variant 2 heb ik en heb nergens last van. Verder zou ik het niet weten welke problemen zouden geven. En ik heb met kw ok geen problemen met mijn stuurkogels dat je de sporing niet goed kan krijgen met OEM.
XortioN
Posts: 35
Joined: Sun Jan 22, 2012 9:45 pm

Re: Civic EP3 verlagen.

Post by XortioN »

Heb zelf een v-maxx schroefkit en die gaat echt wel extreem laag. En zelfs zonder camberkit is deze perfect binnen de groene zone te regelen die OEM wordt aangegeven. Is eigenlijk wel een heel goede set, alleen een beetje aan de harde kant. Maar goed je raakt dan ook nauwelijks de grond zelfs bij vlotte vluchtheuvels (6,5cm van de grond met uitlaat en voorlip).

Ter info, Reed eerste 2 weken nog 2cm lager (ongeveer 4cm van de grond dus). En zelfs dat was bij de v-maxx perfect te doen. Ik stond echt versteld want ik had nog 3cm schroefdraad over :-o
Post Reply