Schadeherstel achterbumper

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
Post Reply
User avatar
Rikky
Posts: 3487
Joined: Mon Aug 03, 2009 1:12 pm

Schadeherstel achterbumper

Post by Rikky »

Zoals jullie weten is er een motorrijder achterin gereden bij mij, gelukkig was het alleen materiële schade.

Om even uitleg te geven aan de situatie, wij reden van de parkeerplek af om zo de snelweg op te gaan. Nu was het zicht voor de laatste weg nogal slecht, struiken + bomen. Ikzelf kwam niet boven de struiken uit, en daardoor moest ik op het laatste moment op de rem voor een auto die van die weg kwam. De motorrijder had er op gerekend dat ik hier wel bovenuit kon kijken en daardoor had ingeschat dat ik het nog wel had kunnen halen, alleen ik nam nu het zekere voor het onzekere. De motorrijder was daarnaast aan het inschatten tussen de bomen door om achter de auto aan te sluiten, en had daarom niet gezien dat ik stil stond. Dit alles gebeurde met zo’n 30km/u.

Image

Nu had ik het volgende qua schade.
- Bumper gescheurd.
- Bumper verwrongen.
- Lak schade.
- Kenteken sierplaat gescheurd.
- Klemmen afgebroken.
- Beugel tank krom.
- Draagbalk bumper krom.

Image
Image
Image
Image
Image


Nu heb ik dit alles laten maken bij Dreamworks cartuning in Baarlo, dit is de 1 mans zaak van Marc.
De volgende onderdelen zijn besteld bij Hontec.
- Klemmen.
- Kenteken sierplaat.
- Draagbalk bumper.

Dreamworks, heeft als eerste mijn bumper in een mal gezet, en langzaam verwarmt om deze weer in vorm te krijgen.
Daarna heeft hij de scheur gerepareerd met glasvezel matten en hars vanuit de binnenkant, lassen van het kunststof was niet mogelijk.
Daarna 2x primer gezet strak geschuurd. Om te zorgen dat hij echt 100% strak is.
Toen heeft hij de kleur vanaf de carrosserie na gemeten, en via staaltjes (samen met mij) een keuze gemaakt. Door nog wat aanpassingen aan de druk te doen om zo een zo minimaal mogelijke kleur verschil te krijgen.
De bumper heeft hij gespoten gecontroleerd en gemonteerd, nu vond hij dat de bumper nog niet geheel netjes aansloot op alles, en heeft hier beugels voor gemaakt om hem toch net wat netter aan te laten sluiten.

Image
Image
Image
Image
Image
Image

De prijs was vooraf besproken, en de extra primer + beugels was een stukje extra service.

Nu weten jullie zelf dat ik een gruwelijke zeik ben qua mijn auto, en dit heeft Marc ook gemerkt met de nodige frustratie. Daarnaast is Marc wel kei rechtuit en met de letterlijke woorden, ik kruip niet je kont in om je als klant te krijgen, is hij glas eerlijk over alles wat hij doet.
Nu heb ik mijn auto afgelopen zaterdag opgehaald, en het resultaat bekeken, en nog een keer, en nog een keer en dit het afgelopen weekend lang.
Deze man weet echt waar hij mee bezig is, en werkt ontzettend netjes en secuur. Het kleur verschil is nihil (en ja kleur verschil zal je altijd houden). Daarnaast is de bumper gruwelijk strak, en hangt netter als uit de fabriek.

Image
Image
Image
Image

Hierbij wil ik jullie dan ook laten weten dat als jullie een goede schade hersteller zoeken die echt met gevoel aan je auto werkt dat dit de zaak is die je moet hebben.

Naast schade herstel doet hij ook aan wielkasten uitrollen, dus op het moment dat jij omlaag wil met je auto en je wielen lopen aan, om net dat laatste randje terug te rollen. Ervoor maakt hij alles keurig schoon en roest vrij. En kit het daarna weer af, dit gebeurd normaal niet!

Bij deze mijn verhaal over Dreamworks, en mocht het zijn dat als er weer iets moet gaan gebeuren aan mijn auto dan zoek ik niet verder en breng ik zonder zorgen mijn auto weer naar Dreamworks.
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
User avatar
D_ToXx
Posts: 848
Joined: Fri Apr 27, 2007 7:08 pm

Re: Schadeherstel achterbumper

Post by D_ToXx »

ik zie op de eerste twee foto's van de auto dat ie vergeten is een puntje over te spuiten rikky haha.
verder ziet het er goed uit!

is dat dreamworks in baarlo?
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Re: Schadeherstel achterbumper

Post by Jo& »

Fijn dat het super opgelost is!
User avatar
Rikky
Posts: 3487
Joined: Mon Aug 03, 2009 1:12 pm

Re: Schadeherstel achterbumper

Post by Rikky »

D_ToXx wrote:ik zie op de eerste twee foto's van de auto dat ie vergeten is een puntje over te spuiten rikky haha.
verder ziet het er goed uit!

is dat dreamworks in baarlo?


Yes dit is Dreamwoks in Baarlo,en die puntjes is hij NIET vergeten over te spuiten, dit zijn gaatjes voor mijn originele Honda Modulo rear valances, daar zit hij namelijk geschroefd!
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
User avatar
LaurenZ
Posts: 2857
Joined: Wed Dec 02, 2009 12:47 pm
Contact:

Re: Schadeherstel achterbumper

Post by LaurenZ »

Dus voortaan niet meer remmen voor motorrijders ?
'98 JDM Integra Type-R
User avatar
Rikky
Posts: 3487
Joined: Mon Aug 03, 2009 1:12 pm

Re: Schadeherstel achterbumper

Post by Rikky »

LaurenZ wrote:Dus voortaan niet meer remmen voor motorrijders ?


Hoe bedoel je dit Laurens? Het was gewoon een hele ongelukkige situatie, die gelukkig goed is afgehandeld.
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
User avatar
LaurenZ
Posts: 2857
Joined: Wed Dec 02, 2009 12:47 pm
Contact:

Re: Schadeherstel achterbumper

Post by LaurenZ »

Rikky wrote:Hoe bedoel je dit Laurens? Het was gewoon een hele ongelukkige situatie, die gelukkig goed is afgehandeld.



Sarcasme ;)
Ben blij voor je dat het netjes opgelost is.
'98 JDM Integra Type-R
nick22
Posts: 50
Joined: Tue Sep 08, 2009 5:58 pm

Re: Schadeherstel achterbumper

Post by nick22 »

dreamworks daar heb ik in het verleden wel eens over gehoord.zo te zien dus meesterlijk werk. is ook nog in de buurt ook
User avatar
Vtequila
Posts: 541
Joined: Mon Dec 20, 2010 7:27 pm
Contact:

Re: Schadeherstel achterbumper

Post by Vtequila »

Ziet er weer netjes uit :)
- Rise 'n Shine! -
User avatar
Rikky
Posts: 3487
Joined: Mon Aug 03, 2009 1:12 pm

Re: Schadeherstel achterbumper

Post by Rikky »

LaurenZ wrote:Sarcasme ;)
Ben blij voor je dat het netjes opgelost is.


Oh lol :P

Rest, bedankt :)
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
Hondacivic
Posts: 63
Joined: Thu Aug 30, 2012 11:37 pm

Re: Schadeherstel achterbumper

Post by Hondacivic »

Wow, bumper is echt strak geworden!
Post Reply