ChristopheR en de crx vtec

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Post Reply
User avatar
ChristopheR
Posts: 455
Joined: Tue Apr 21, 2009 6:04 pm

ChristopheR en de crx vtec

Post by ChristopheR »

De meesten zullen me wel kennen als eigenaar van de rode fn2

Image

Deze dus.

En ben sinds dinsdag ook eigenaar van een crx vtec ee8 uit '90 in celestial blue pearl. Ik ben deze in nederland gaan halen. Daar zijn we de crx gaan uitschrijven en op transitplaten naar huis gereden. De rit van 320km werd goed verteerd door de crx. Alleen de temp.meter deed raar, dus is er waarschijnlijk iets met de thermosstaat. In het algemeen is de crx in goede staat. Er is wel wat werk aan, het wordt dus een meerjaren project.

Ik ben die nu ah klaarmaken voor de gelijkvormigheidskeuring. Zaterdag ga ik bij gdm een oem airbox, velgen en pookknop halen. Er zit ook een schroefkit op. Die ga ik laten steken en op zijn hoogste draaien. Hopelijk kom ik er zo door. Ook komt het logo vooraan op de motorkap.

De ee8 zal enkel gebruikt worden als weekend-, zomer- en goed weer auto.

Dit zijn zowat de plannen op lange termijn:
-carosserie: roest aan wielkassen verwijderen, onderkant behandelen met tectyl. Deukjes wegwerken en in de winter van '12-'13 opnieuw laten spuiten.
-wielen: er zitten nu 17" velgen op, deze gaan weg voor de 14" oem. En in de toekomst komen er 15" lichtgewicht velgen.
-motor: er zit nu een sri op, maar deze wordt vervangen door de oem airbox. Er staat nu 300 000km op de teller. Dus hopelijk houdt die het nog wat en krijgt binnenkort een extra groot onderhoud. Dan weet ik het nog niet,compleet laten reviseren of b18 swap? Mss nog iets anders??
-interieur: is in goede staat op een klein scheurtje in de passagiersstoel na. Er komt ook een oldskool radio met cassette er in.

Dit is het zo een beetje


Image

Image

Image





Een b16 rijdt toch heel anders dan een k20. Maar het was een plezierig ritje thuis.
De fn2 gaat waarschijnlijk in de winter terug stock. Alleen de OZ's blijven.
User avatar
civic ep3
Posts: 122
Joined: Fri Aug 26, 2011 4:48 pm

Re: ChristopheR en de crx vtec

Post by civic ep3 »

welkom.en een mooie ee8.ik heb er zelf ook 1 gehad.
honda civic ep3 ctr
User avatar
Lucas79
Posts: 1560
Joined: Sun Nov 04, 2007 7:19 am
Contact:

Post by Lucas79 »

Nice! Zijn hier veel ex-CRX rijders die dit wel kunnen waarderen. :-)

Maaruh, was jij gisteren bij her Gelredome in Arnhem? Mijn pa en broertje waren daar ook en die maakte deze foto:

Image


Sent from my iPhone, using Tapatalk.
Deus Ex Machina!
User avatar
ChristopheR
Posts: 455
Joined: Tue Apr 21, 2009 6:04 pm

Re: ChristopheR en de crx vtec

Post by ChristopheR »

Nee, dat was ik niet. Maar deze fn2 lijkt wel op de mijne :-)
Post Reply