Fijn een stukje rijden gasklep style!

Voor alle filmpjes, auto gerelateerde foto's en meeting verslagen
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Re: Fijn een stukje rijden gasklep style!

Post by Gaskleppie »

Valt mee. half litertje op +-50 ronden zandvoort.
Sinister
Posts: 900
Joined: Mon Jan 08, 2007 12:23 pm

Re: Fijn een stukje rijden gasklep style!

Post by Sinister »

Stevig Gaskleppie, wat is je geheim voor zo laag verbruik dan?
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Re: Fijn een stukje rijden gasklep style!

Post by Gaskleppie »

Een motor bouwen die speciaal voor het circuit gebouwd is. Op straat verbruikt hij veel meer ;)
Sinister
Posts: 900
Joined: Mon Jan 08, 2007 12:23 pm

Re: Fijn een stukje rijden gasklep style!

Post by Sinister »

De 2 combineren gaat niet dan?
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Re: Fijn een stukje rijden gasklep style!

Post by Gaskleppie »

Is een winterjas comfy in een hete zomer?
Rijd een slick lekker in de sneeuw?
nee dus....

Alleen als je een perfecte koeling en smering hebt die onder alle omstandigheden de zelfde toleranties in het blok kan handhaven is het mogelijk. Bij de nieuwste motoren zie je dat ze dit steeds meer gaan perfectioneren en komen ze een heel eind.
Maar bij de oude B serie kan qua koeling nog heel wat verbeterd worden wat de temperatuur in het blok stabieler zou kunnen houden. Maarja, dat hebben we niet dus moeten we kiezen, net als vele andere. Of je bouwt je toleranties op race spec of op street spec. Je olie verbruik zal daar ook naar worden.
User avatar
LaurenZ
Posts: 2857
Joined: Wed Dec 02, 2009 12:47 pm
Contact:

Re: Fijn een stukje rijden gasklep style!

Post by LaurenZ »

Wanneer komt de Turbo erop eigenlijk ? Want zag laatste wel al foto's van een intercooler rebuilt...

En welke cijfers hoop je eigenlijk te gaan halen met Turbo ?
'98 JDM Integra Type-R
Sinister
Posts: 900
Joined: Mon Jan 08, 2007 12:23 pm

Re: Fijn een stukje rijden gasklep style!

Post by Sinister »

Waarom dan niet voor een K blok gekozen? Heeft die andere nadelen Frank?
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Re: Fijn een stukje rijden gasklep style!

Post by HONDA »

Mooi filmpje Frank, helemaal die boeren die na dit filmpje komen... :-)
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Re: Fijn een stukje rijden gasklep style!

Post by Gaskleppie »

HONDA wrote:Mooi filmpje Frank, helemaal die boeren die na dit filmpje komen... :-)


hahaha, ja Joetoeb kan je nog steeds geen fatsoenlijke mappen aanmaken om je filmpjes overzichtelijk te maken. Ik heb zitten kloten en nu kies je soms filmgroepjes zonder dat je het door hebt en start de hele serie achter elkaar door. Waardeloos, ik wil gewoon groeperen, meer niet.

Afijn,
Die turbo komt er echt nog wel eens op en de intercooler is idd al af en passend. Alleen de downpijp met wastegate pijp moet nog gemaakt worden. Om eerlijk te zijn zit ik nog wel in mn maag met een overmaat aan carterdruk die ik eerst lager wil hebben voor alles erop zet. En minder carterdruk is alleen te behalen door de zuigerveren te vervangen. Destijds hebben we gekozen voor een vrij grote ring end gap wat op zich heel goed werkt (olie verbruik op het circuit is minimaal) maar we zijn toch iets doorgeschoten en de gap is nu te groot voor het mooie.
En iets bijvijlen gaat niet dus zullen er andere ringen in moeten.

Het beoogde vermogen is iets meer dan 300pk. Een K is veel duurder en is dan pas standaard.
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Re: Fijn een stukje rijden gasklep style!

Post by Jo& »

B is ook lichter toch?
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Re: Fijn een stukje rijden gasklep style!

Post by Gaskleppie »

Een B of K scheelt volgens mij niet zo veel hoor.
wesjes
Posts: 1011
Joined: Fri Aug 31, 2007 9:07 pm

Re: Fijn een stukje rijden gasklep style!

Post by wesjes »

Gaskleppie wrote:Een B of K scheelt volgens mij niet zo veel hoor.


Klopt idd,

http://www.honda-tech.com/zerothread?id=879294

B series engine/trans = 401 lbs
K series engine/trans = 403 lbs
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Re: Fijn een stukje rijden gasklep style!

Post by Jo& »

Ok sorry
User avatar
LaurenZ
Posts: 2857
Joined: Wed Dec 02, 2009 12:47 pm
Contact:

Re: Fijn een stukje rijden gasklep style!

Post by LaurenZ »

Hoef je geen sorry voor te zeggen ;)
'98 JDM Integra Type-R
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Re: Fijn een stukje rijden gasklep style!

Post by Jo& »

Das waar, was ook een vraag :p

Kunnen ze dan wel hogere toeren aan? Vooral de B16?
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Re: Fijn een stukje rijden gasklep style!

Post by Gaskleppie »

De B16 kan juist hele hoge toeren aan. Een volledig standaard B16a kan zonder problemen 9000rpm draaien. Meer dus dan een K.
mrkeffo
Posts: 732
Joined: Mon Jan 23, 2012 6:53 pm

Re: Fijn een stukje rijden gasklep style!

Post by mrkeffo »

Vond het een mooi filmpje. Zat ok is meer filmpjes te kijken, welke mij op viel was het filmpje met Tom Coronel achter het stuur. Blijft een mooi apparaat! Hoe bevalt jou intrax rsa set? En is er nou veel verschil tussen 1k2 dat jij weet?
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Re: Fijn een stukje rijden gasklep style!

Post by Gaskleppie »

Thanks,
Mijn RSA set is eigenlijk geen RSA set. Intrax heeft een custom made set voor me gemaakt die in de basis een RSA behuizing heeft. Vandaar de set naam. Binnenin is het echter voor 90% 1K2. Dit omdat ik veel zwaardere veren heb dan een standaard RSA set.
Het is een mooie mix geworden. De buitenkant van een RSA, de binnenkant van een 1K2, maar weer wel de verstel mogelijkheden van de RSA, dus in en uitgaande slag via 1 knop af te stellen. En op zich vind ik dat wel fijn. Wij als leek hebben helemaal niks aan tig verstel mogelijkheden. Alleen met de juiste mensen en hulpmiddelen is bv een 4way set volledig goed in te stellen. Nu zit alles onder 1 knop en blijft alles netjes in balans. Ben er erg blij mee!
User avatar
Theetjuh
Posts: 58
Joined: Wed Apr 27, 2011 2:15 pm

Re: Fijn een stukje rijden gasklep style!

Post by Theetjuh »

Vind ik leuk! ;)
Image
Post Reply