Nieuwe remmen+koeling

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
User avatar
Lucas79
Posts: 1560
Joined: Sun Nov 04, 2007 7:19 am
Contact:

Nieuwe remmen+koeling

Post by Lucas79 »

Image

Image


Sent from my iPhone, using Tapatalk.
Deus Ex Machina!
CTR-Asch
Posts: 627
Joined: Wed Jun 03, 2009 10:25 am

Re: Nieuwe remmen+koeling

Post by CTR-Asch »

Ik zie nieuwe schijven, blokken en een soort inzetstuk waar normaal een mistlamp zit?
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Re: Nieuwe remmen+koeling

Post by Jo& »

Ik mis een beetje uitleg...
User avatar
Lucas79
Posts: 1560
Joined: Sun Nov 04, 2007 7:19 am
Contact:

Re: Nieuwe remmen+koeling

Post by Lucas79 »

Sorry, was even snel met iphone geupload.

Voor nieuwe DBA 4000 schijven met Carbone Lorraine CL6 blokken.
De mistlampen zijn er uit gehaald en zijn mugen luchtinlaat stukken ingezet. Daarachter zitten slangen mooi weggewerkt, zodat de remmen constant extra koeling krijgen.

De bedoeling is dat ik nu niet meer mijn schijven, blokken en de rubberen asshoezen sloop met een dagje circuitrijden.

Na mijn vakantie worden de DS2500 blokken achter vevangen voor CL5 blokken. Ik had al eerder min remleidingen vervangen voor Goodrich stalen remleidingen.

De eerste voorzichtige remmentest voelt heel goed aan. Super direct en heerlijke "byte". Je moet wel tegen schreeuwende remmen kunnen bij rustig remmen. Ik ging naast een auto stil staan bij het stoplicht vanmiddag en toen hoorde ik een vrouw in de auto naast met opeens "Au! Zodeju dat deed PIEEEEEP pijn aan mijn oren" ... Sorry :rolleyes:
Deus Ex Machina!
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Re: Nieuwe remmen+koeling

Post by Jo& »

Klinkt goed alleen schreeuwende remmen....!?
User avatar
vtec vince
Posts: 2751
Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am

Re: Nieuwe remmen+koeling

Post by vtec vince »

Ziet er lekker uit zo.
Vanwaar de keuze om de DS2500 te vervangen voor Carbone lorraine blokken?
Zijn die CL5 en CL6 blokjes beter dan de ferrodo's?
Of remt deze combinatie ( schijven met de blokjes ) nog harder dan de oem met DS2500?
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
User avatar
johnny1911
Posts: 243
Joined: Fri Jun 22, 2007 10:59 pm

Re: Nieuwe remmen+koeling

Post by johnny1911 »

vtec vince wrote:Ziet er lekker uit zo.
Vanwaar de keuze om de DS2500 te vervangen voor Carbone lorraine blokken?
Zijn die CL5 en CL6 blokjes beter dan de ferrodo's?
Of remt deze combinatie ( schijven met de blokjes ) nog harder dan de oem met DS2500?


Van de CL5+ weet ik dat ze super goed remmen, maar ze geven veel remstof en inderdaad piepgeluid (al schijnen de CL5+ stukken stiller te zijn dan de CL5). Ik weet overigens wel dat de Carbon Lorraine's i.c.m. OEM schijven of slechte aftermarkets geen goede combinatie is, de blokken zijn zo hard dat je de schijven binnen no-time krom trekt (eigen ervaring: de OEM Honda schijven hebben het een jaar uitgehouden, afteraf slechte aftermarkets met nieuwe blokken deden er 3 weken over :S!). Ik heb nu Spoon schijven gekocht en OEM remblokken, dat gaat nu goed. Dus mocht iemand nog geinteresseerd zijn in 3 weken jonge/oude CL5+ remblokken voor een Ek9 of Dc2, laat maar horen ;)

De DBA 4000 zien er trouwens goed uit!
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Re: Nieuwe remmen+koeling

Post by Gaskleppie »

Ik kreeg die waarschuwing ook. Ze vreten je schijven aan stront voor je het weet!
DS1.11 van Ferodo is een betere keuze.
boikel
Posts: 865
Joined: Mon May 22, 2006 6:04 pm

Re: Nieuwe remmen+koeling

Post by boikel »

DS2500 met aftermarket schijven was bij mij geen succes, na elke trackday schijven krom/ gescheurd. Daarom ben ik nu over naar CL5+ met stoptech schijven. Is maar net om eens te proberen, kijken of dit beter gaat. Heb tot nu toe geen gepiep uit de remmen, maar heb ook nog geen trackday gedaan.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Re: Nieuwe remmen+koeling

Post by Gaskleppie »

Wat voor schijven heb je dan? Ik (en vele andere) rijden al jaren met DS2500 blokken en ik ken er weinig die zo veel problemen met de ds2500 blokken hebben. Zelf reed ik jarenlang zelfs met stock schijven.
Ik heb wel altijd met extra remkoel slangen gereden. Hele simpele slangen richting de binnenkant van het wiel blazen, meer niet.
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Re: Nieuwe remmen+koeling

Post by JDMTEG »

Ik rij momenteel met de DS2500 blokken. Vooraan in combinatie met Dixcel schijven en achteraan OEM schijven.
Ik ben er supertevreden van.
boikel
Posts: 865
Joined: Mon May 22, 2006 6:04 pm

Re: Nieuwe remmen+koeling

Post by boikel »

Gaskleppie wrote:Wat voor schijven heb je dan? Ik (en vele andere) rijden al jaren met DS2500 blokken en ik ken er weinig die zo veel problemen met de ds2500 blokken hebben. Zelf reed ik jarenlang zelfs met stock schijven.
Ik heb wel altijd met extra remkoel slangen gereden. Hele simpele slangen richting de binnenkant van het wiel blazen, meer niet.


Weet niet meer zeker wat het merk was, powerstop of powerslot of zoiets, had ze gekocht bij TCC, die hebben het 4 trackdays uitgehouden. Daarna een gebruikt setje overgenomen van Mr.X, zagen er nog goed uit maar na 1 trackday waren ze op meerdere plekken gescheurd. Dat is het risico van gebruikte schijven, dus moet daarover niet zeuren. Had ook niks te klagen over de remkracht, die was prima en faden is ook nooit gebeurd.

Het setje dat ik nu heb is ook een tussenoplossing, er moet nog eens een mooi AP of Alcon setje komen.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Re: Nieuwe remmen+koeling

Post by Gaskleppie »

ok,
Die AP set kan ik aanbevelen!! heb hem ook ;)
itr-1895
Posts: 678
Joined: Thu Apr 14, 2005 7:23 pm

Re: Nieuwe remmen+koeling

Post by itr-1895 »

hey frank,
welke set heb jij dan en rij je er al lang mee?
Ik heb zelf 2 wk terug de CP3307-1061 besteld.
Hoop hier ook beter mee te kunnen stoppen want die powerslot schijven gingen ook steeds krom met DS3000 blokken incl koeling
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Re: Nieuwe remmen+koeling

Post by Gaskleppie »

Volgens mij heb ik dezelfde set. Superspul en past eventueel over 15". Vaak heb je wel wat spacers nodig of speciale velgen die de spaken ver naar buiten hebben staan. De klauw is nou eenmaal groter dan de stock klauw.

Maare, vaag dat jullie alles krom rijden. Is me nog nooit gelukt, ondanks dat ik lang met stock schijven gereden heb.



Edit: Ik zie dat je met DS3000 alles krom gereden hebt. Dat is niet vreemd. Die blokken krijgen bijna alles naar zn grootje.
itr-1895
Posts: 678
Joined: Thu Apr 14, 2005 7:23 pm

Re: Nieuwe remmen+koeling

Post by itr-1895 »

Ja precies, zoals ik op de de site van AP lees moet hij in de oem velg passen.
Maar het kan idd. zo zijn dat je dan een spacer moet gaan gebruiken, maar daar ben ik niet echt zo een fan van.
Heb jij dit al eens gepast?
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Re: Nieuwe remmen+koeling

Post by Gaskleppie »

De oem velg heb ik niet getest, maar omdat die niet breed is en ook nog eens een hoge et waarde heeft vrees ik dat die niet gaat passen zonder spacers. Dus eerst even passen voor je alles overzet is wel aan te bevelen.
Met spacers is het ook aan te bevelen om langere tap einden te plaatsen. De 15" spoon imi's die ik heb en de 17" racinghearts hebben beide een 4mm spacer nodig!
User avatar
Lucas79
Posts: 1560
Joined: Sun Nov 04, 2007 7:19 am
Contact:

Re: Nieuwe remmen+koeling

Post by Lucas79 »

Voor de duidelijkheid: CL6 blokken moet je NIET met OEM FN2 schijven nemen. De CL6 schijven zijn niet echt bedoeld voor straatgebruik. De DBA 4000 zijn zeer harde schijven die zeer hoge temperaturen kunnen hebben. Schiet mij maar lek waarom ik zoveel "pech" heb gehad met mijn remmen tot nu toe. Na 4 rondjes Nordscheife werkt alles in ieder geval nog perfect! Nu 2 augustus een goede test op Zandvoort...
Deus Ex Machina!
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Re: Nieuwe remmen+koeling

Post by LCR »

@Frank...
Hoe gedragen jouw huidige AP ten opzichte van een DS3000-combinatie
User avatar
Lucas79
Posts: 1560
Joined: Sun Nov 04, 2007 7:19 am
Contact:

Post by Lucas79 »

Bij het omwisselen van de bandjes mooi even de gelegenheid gehad om goeie foto's van de onderkant te maken van hoe de luchtslangen zijn gemonteerd:

Image

Image




Sent from my iPhone, using Tapatalk.
Deus Ex Machina!
Post Reply