Nieuwe remmen+koeling
Re: Nieuwe remmen+koeling
Ik zie nieuwe schijven, blokken en een soort inzetstuk waar normaal een mistlamp zit?
Re: Nieuwe remmen+koeling
Ik mis een beetje uitleg...
Re: Nieuwe remmen+koeling
Sorry, was even snel met iphone geupload.
Voor nieuwe DBA 4000 schijven met Carbone Lorraine CL6 blokken.
De mistlampen zijn er uit gehaald en zijn mugen luchtinlaat stukken ingezet. Daarachter zitten slangen mooi weggewerkt, zodat de remmen constant extra koeling krijgen.
De bedoeling is dat ik nu niet meer mijn schijven, blokken en de rubberen asshoezen sloop met een dagje circuitrijden.
Na mijn vakantie worden de DS2500 blokken achter vevangen voor CL5 blokken. Ik had al eerder min remleidingen vervangen voor Goodrich stalen remleidingen.
De eerste voorzichtige remmentest voelt heel goed aan. Super direct en heerlijke "byte". Je moet wel tegen schreeuwende remmen kunnen bij rustig remmen. Ik ging naast een auto stil staan bij het stoplicht vanmiddag en toen hoorde ik een vrouw in de auto naast met opeens "Au! Zodeju dat deed PIEEEEEP pijn aan mijn oren" ... Sorry
Voor nieuwe DBA 4000 schijven met Carbone Lorraine CL6 blokken.
De mistlampen zijn er uit gehaald en zijn mugen luchtinlaat stukken ingezet. Daarachter zitten slangen mooi weggewerkt, zodat de remmen constant extra koeling krijgen.
De bedoeling is dat ik nu niet meer mijn schijven, blokken en de rubberen asshoezen sloop met een dagje circuitrijden.
Na mijn vakantie worden de DS2500 blokken achter vevangen voor CL5 blokken. Ik had al eerder min remleidingen vervangen voor Goodrich stalen remleidingen.
De eerste voorzichtige remmentest voelt heel goed aan. Super direct en heerlijke "byte". Je moet wel tegen schreeuwende remmen kunnen bij rustig remmen. Ik ging naast een auto stil staan bij het stoplicht vanmiddag en toen hoorde ik een vrouw in de auto naast met opeens "Au! Zodeju dat deed PIEEEEEP pijn aan mijn oren" ... Sorry
Deus Ex Machina!
Re: Nieuwe remmen+koeling
Klinkt goed alleen schreeuwende remmen....!?
- vtec vince
- Posts: 2751
- Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am
Re: Nieuwe remmen+koeling
Ziet er lekker uit zo.
Vanwaar de keuze om de DS2500 te vervangen voor Carbone lorraine blokken?
Zijn die CL5 en CL6 blokjes beter dan de ferrodo's?
Of remt deze combinatie ( schijven met de blokjes ) nog harder dan de oem met DS2500?
Vanwaar de keuze om de DS2500 te vervangen voor Carbone lorraine blokken?
Zijn die CL5 en CL6 blokjes beter dan de ferrodo's?
Of remt deze combinatie ( schijven met de blokjes ) nog harder dan de oem met DS2500?
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
- johnny1911
- Posts: 243
- Joined: Fri Jun 22, 2007 10:59 pm
Re: Nieuwe remmen+koeling
vtec vince wrote:Ziet er lekker uit zo.
Vanwaar de keuze om de DS2500 te vervangen voor Carbone lorraine blokken?
Zijn die CL5 en CL6 blokjes beter dan de ferrodo's?
Of remt deze combinatie ( schijven met de blokjes ) nog harder dan de oem met DS2500?
Van de CL5+ weet ik dat ze super goed remmen, maar ze geven veel remstof en inderdaad piepgeluid (al schijnen de CL5+ stukken stiller te zijn dan de CL5). Ik weet overigens wel dat de Carbon Lorraine's i.c.m. OEM schijven of slechte aftermarkets geen goede combinatie is, de blokken zijn zo hard dat je de schijven binnen no-time krom trekt (eigen ervaring: de OEM Honda schijven hebben het een jaar uitgehouden, afteraf slechte aftermarkets met nieuwe blokken deden er 3 weken over :S!). Ik heb nu Spoon schijven gekocht en OEM remblokken, dat gaat nu goed. Dus mocht iemand nog geinteresseerd zijn in 3 weken jonge/oude CL5+ remblokken voor een Ek9 of Dc2, laat maar horen
De DBA 4000 zien er trouwens goed uit!
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Re: Nieuwe remmen+koeling
Ik kreeg die waarschuwing ook. Ze vreten je schijven aan stront voor je het weet!
DS1.11 van Ferodo is een betere keuze.
DS1.11 van Ferodo is een betere keuze.
Re: Nieuwe remmen+koeling
DS2500 met aftermarket schijven was bij mij geen succes, na elke trackday schijven krom/ gescheurd. Daarom ben ik nu over naar CL5+ met stoptech schijven. Is maar net om eens te proberen, kijken of dit beter gaat. Heb tot nu toe geen gepiep uit de remmen, maar heb ook nog geen trackday gedaan.
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Re: Nieuwe remmen+koeling
Wat voor schijven heb je dan? Ik (en vele andere) rijden al jaren met DS2500 blokken en ik ken er weinig die zo veel problemen met de ds2500 blokken hebben. Zelf reed ik jarenlang zelfs met stock schijven.
Ik heb wel altijd met extra remkoel slangen gereden. Hele simpele slangen richting de binnenkant van het wiel blazen, meer niet.
Ik heb wel altijd met extra remkoel slangen gereden. Hele simpele slangen richting de binnenkant van het wiel blazen, meer niet.
Re: Nieuwe remmen+koeling
Ik rij momenteel met de DS2500 blokken. Vooraan in combinatie met Dixcel schijven en achteraan OEM schijven.
Ik ben er supertevreden van.
Ik ben er supertevreden van.
Re: Nieuwe remmen+koeling
Gaskleppie wrote:Wat voor schijven heb je dan? Ik (en vele andere) rijden al jaren met DS2500 blokken en ik ken er weinig die zo veel problemen met de ds2500 blokken hebben. Zelf reed ik jarenlang zelfs met stock schijven.
Ik heb wel altijd met extra remkoel slangen gereden. Hele simpele slangen richting de binnenkant van het wiel blazen, meer niet.
Weet niet meer zeker wat het merk was, powerstop of powerslot of zoiets, had ze gekocht bij TCC, die hebben het 4 trackdays uitgehouden. Daarna een gebruikt setje overgenomen van Mr.X, zagen er nog goed uit maar na 1 trackday waren ze op meerdere plekken gescheurd. Dat is het risico van gebruikte schijven, dus moet daarover niet zeuren. Had ook niks te klagen over de remkracht, die was prima en faden is ook nooit gebeurd.
Het setje dat ik nu heb is ook een tussenoplossing, er moet nog eens een mooi AP of Alcon setje komen.
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Re: Nieuwe remmen+koeling
ok,
Die AP set kan ik aanbevelen!! heb hem ook
Die AP set kan ik aanbevelen!! heb hem ook
Re: Nieuwe remmen+koeling
hey frank,
welke set heb jij dan en rij je er al lang mee?
Ik heb zelf 2 wk terug de CP3307-1061 besteld.
Hoop hier ook beter mee te kunnen stoppen want die powerslot schijven gingen ook steeds krom met DS3000 blokken incl koeling
welke set heb jij dan en rij je er al lang mee?
Ik heb zelf 2 wk terug de CP3307-1061 besteld.
Hoop hier ook beter mee te kunnen stoppen want die powerslot schijven gingen ook steeds krom met DS3000 blokken incl koeling
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Re: Nieuwe remmen+koeling
Volgens mij heb ik dezelfde set. Superspul en past eventueel over 15". Vaak heb je wel wat spacers nodig of speciale velgen die de spaken ver naar buiten hebben staan. De klauw is nou eenmaal groter dan de stock klauw.
Maare, vaag dat jullie alles krom rijden. Is me nog nooit gelukt, ondanks dat ik lang met stock schijven gereden heb.
Edit: Ik zie dat je met DS3000 alles krom gereden hebt. Dat is niet vreemd. Die blokken krijgen bijna alles naar zn grootje.
Maare, vaag dat jullie alles krom rijden. Is me nog nooit gelukt, ondanks dat ik lang met stock schijven gereden heb.
Edit: Ik zie dat je met DS3000 alles krom gereden hebt. Dat is niet vreemd. Die blokken krijgen bijna alles naar zn grootje.
Re: Nieuwe remmen+koeling
Ja precies, zoals ik op de de site van AP lees moet hij in de oem velg passen.
Maar het kan idd. zo zijn dat je dan een spacer moet gaan gebruiken, maar daar ben ik niet echt zo een fan van.
Heb jij dit al eens gepast?
Maar het kan idd. zo zijn dat je dan een spacer moet gaan gebruiken, maar daar ben ik niet echt zo een fan van.
Heb jij dit al eens gepast?
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Re: Nieuwe remmen+koeling
De oem velg heb ik niet getest, maar omdat die niet breed is en ook nog eens een hoge et waarde heeft vrees ik dat die niet gaat passen zonder spacers. Dus eerst even passen voor je alles overzet is wel aan te bevelen.
Met spacers is het ook aan te bevelen om langere tap einden te plaatsen. De 15" spoon imi's die ik heb en de 17" racinghearts hebben beide een 4mm spacer nodig!
Met spacers is het ook aan te bevelen om langere tap einden te plaatsen. De 15" spoon imi's die ik heb en de 17" racinghearts hebben beide een 4mm spacer nodig!
Re: Nieuwe remmen+koeling
Voor de duidelijkheid: CL6 blokken moet je NIET met OEM FN2 schijven nemen. De CL6 schijven zijn niet echt bedoeld voor straatgebruik. De DBA 4000 zijn zeer harde schijven die zeer hoge temperaturen kunnen hebben. Schiet mij maar lek waarom ik zoveel "pech" heb gehad met mijn remmen tot nu toe. Na 4 rondjes Nordscheife werkt alles in ieder geval nog perfect! Nu 2 augustus een goede test op Zandvoort...
Deus Ex Machina!
Re: Nieuwe remmen+koeling
@Frank...
Hoe gedragen jouw huidige AP ten opzichte van een DS3000-combinatie
Hoe gedragen jouw huidige AP ten opzichte van een DS3000-combinatie