Automaxx Super Sunday | 16 september | Zandvoort

Alles van voor 2016 zal hier gearchiveerd worden.
Robin type-r driver
Posts: 386
Joined: Fri Feb 06, 2009 1:08 pm

Re: Automaxx Super Sunday | 16 september | Zandvoort

Post by Robin type-r driver »

Wel eens waar stond ik ergens anders op de stand maar ook ik heb dit weer als een heerlijke meeting ervaren. Even een paar van het type-r forum kennis gemaakt en daarbij ook rond gesnuffelt op jullie stand. Het zag er netjes uit, opstelling was heerlijk voor het oog en de auto's stonder er super bij. Helaas kreeg ook ik de EK civic voor ogen van Arnold, het haalde wat herinneringen voor me omhoog. Ik begrijp eruit dat hij er zelf toch aardig van af is gekomen, gelukkig. Veel sterkte naar hem.
erwin
Posts: 298
Joined: Thu Nov 08, 2007 7:38 pm

Re: Automaxx Super Sunday | 16 september | Zandvoort

Post by erwin »

heren het was een leuke dag bedankt daar voor!

@Tim jij nog veel succes met de reparaties.

gr Erwin
User avatar
johnny1911
Posts: 243
Joined: Fri Jun 22, 2007 10:59 pm

Re: Automaxx Super Sunday | 16 september | Zandvoort

Post by johnny1911 »

Bedankt voor de leuke dag en mooie plaat, was goed geregeld. Echt heel vervelend van de EK... :( En Tim ook succes met de reparaties..

Hieronder een fotoreportage :) Ik wilde ook foto's maken van de Time Attack maar dit is er niet van gekomen....

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
User avatar
johnny1911
Posts: 243
Joined: Fri Jun 22, 2007 10:59 pm

Re: Automaxx Super Sunday | 16 september | Zandvoort

Post by johnny1911 »

En hierbij Deel 2:

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
User avatar
Ray
Posts: 706
Joined: Mon Jan 17, 2011 4:02 pm

Re: Automaxx Super Sunday | 16 september | Zandvoort

Post by Ray »

Mooi!! :) hoe ging het vrijrijden Johnny?
1990 Civic EE9
2003 Civic EP3
2008 Civic FA5

Image
Robin type-r driver
Posts: 386
Joined: Fri Feb 06, 2009 1:08 pm

Re: Automaxx Super Sunday | 16 september | Zandvoort

Post by Robin type-r driver »

Mooie plaatjes :D . Wat blijf ik een nh-0 ATR toch prachtig vinden.
Hondablogger
Posts: 75
Joined: Thu Sep 29, 2011 3:33 pm

Re: Automaxx Super Sunday | 16 september | Zandvoort

Post by Hondablogger »

Super foto's!!!! Waarom neem ik m'n camera eigenlijk nog mee als anderen het beter kunnen...Vraagje...mag ik ze gebruiken voor Hondablog? Uiteraard met naamsvermelding.

Groet, Robert
User avatar
typeR#26
Posts: 195
Joined: Thu Jul 23, 2009 5:27 pm

Re: Automaxx Super Sunday | 16 september | Zandvoort

Post by typeR#26 »

Ziet er goed uit die foto's.....en een mooie plek hadden jullie,stukken beter dan JAF...die ATR is toch wel het mooiste :-))
if you obey all the rulez, you miss all the fun.....
atr33
Posts: 36
Joined: Mon Mar 29, 2010 4:03 pm

Re: Automaxx Super Sunday | 16 september | Zandvoort

Post by atr33 »

was een gezellige geslaagde meeting,nog meer gezellige mensen van de club gezien,en natuurlijk complimenten voor de organisatie was een hele goede plaats en ze stonden er super netjes uit,jammer van de schades van Tim en andere hoop dat het allemaal weer goed komt succes toegewenst.
User avatar
johnny1911
Posts: 243
Joined: Fri Jun 22, 2007 10:59 pm

Re: Automaxx Super Sunday | 16 september | Zandvoort

Post by johnny1911 »

Bedankt voor de complimenten m.b.t. de foto's :)

@Ray: het vrijrijden ging aardig, er zat alleen aardig wat snelheidsverschil tussen de auto's en er werd ook slecht aan de regels gehouden. Dus je bent veel bezig met andere auto's in plaats van jezelf. Maar het was zeker gaaf om te doen en ga toch maar eens nadenken over Book-a-track of iets dergelijks.

@Robert/hondablogger: geen probleem om de foto's te gebruiken, ga je gang!

Groeten,
John
mrkeffo
Posts: 732
Joined: Mon Jan 23, 2012 6:53 pm

Re: Automaxx Super Sunday | 16 september | Zandvoort

Post by mrkeffo »

Mooie foto's ! Maar kan me goed voorstellen dat t wat vervelend rijd dat je iedereen in de gaten moet houden!
User avatar
CTR-Voorburg
Posts: 692
Joined: Fri Jul 21, 2006 9:35 pm

Re: Automaxx Super Sunday | 16 september | Zandvoort

Post by CTR-Voorburg »

Hierbij mijn foto's het zijn er niet zoveel deze keer, kijken in diashow grootformaat (misschien moet hiervoor even inloggen)

http://www.mijnalbum.nl/Album=X7YZUVCU

Johnny helaas geen foto's van vrijrijden ik was toen al weg. Maar zo te zien heb je er genoeg?

Veel plezier ermee!
User avatar
johnny1911
Posts: 243
Joined: Fri Jun 22, 2007 10:59 pm

Re: Automaxx Super Sunday | 16 september | Zandvoort

Post by johnny1911 »

CTR-Voorburg wrote:Hierbij mijn foto's het zijn er niet zoveel deze keer, kijken in diashow grootformaat (misschien moet hiervoor even inloggen)

http://www.mijnalbum.nl/Album=X7YZUVCU

Johnny helaas geen foto's van vrijrijden ik was toen al weg. Maar zo te zien heb je er genoeg?

Veel plezier ermee!


Leuk Wim, ze zien er goed uit! Bedankt voor het uploaden :)

En geen probleem dat je geen foto's hebt van het vrij rijden, het programma liep ook aardig wat uit. En ik heb mijn vader gevraagd wat foto's te maken, dus is helemaal goed gekomen!
User avatar
vtec vince
Posts: 2751
Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am

Re: Automaxx Super Sunday | 16 september | Zandvoort

Post by vtec vince »

Mooie foto's heren!
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
honda gek
Posts: 59
Joined: Tue Oct 26, 2010 6:29 pm

Re: Automaxx Super Sunday | 16 september | Zandvoort

Post by honda gek »

ik heb ook nog een aantal foto's van zandvoort
Image
Image
Image
Image
Image
Image
hier staan er nog wel meer
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.363153123759225.83722.252017644872774&type=1
User avatar
Vtequila
Posts: 541
Joined: Mon Dec 20, 2010 7:27 pm
Contact:

Re: Automaxx Super Sunday | 16 september | Zandvoort

Post by Vtequila »

Mooie foto's jongens :) bedankt!
- Rise 'n Shine! -
User avatar
XavCTR
Posts: 445
Joined: Mon Nov 16, 2009 10:42 pm

Re: Automaxx Super Sunday | 16 september | Zandvoort

Post by XavCTR »

Door alle drukte omtrent Time Attack heb ik helaas de Type-R stand zelf niet gezien maar op de foto's ziet het er super uit. Leuke actiefoto's van mij op 't circuit gemaakt ook, thanks Wim!

Dan mijn verhaal maar even. Ik was er al vrij vroeg zodat ik snel door de keuring kon en daarmee nog tijd over zou hebben om wat vrienden op te zoeken en rond te kijken voordat Time Attack van start zou gaan. Op het laatste moment nog een mooi plekje in de efella box kunnen regelen via Aral, bedankt nog daarvoor! In de middag was het dan tijd voor de finale van het 2012 Time Attack seizoen.

Tijdens de warming-up ben ik voorzichtig de baan op gegaan met de intentie om iets andere lijnen uit te gaan proberen. Het was druk, de eerste paar rondes had ik dan ook redelijk wat oponthoud door andere deelnemers. Na wat warmte in de bandjes gekregen te hebben besloot ik om de pits in te gaan zodat Frank de bandenspanning kon controleren. Deze was inmiddels flink opgelopen maar dat had hij natuurlijk zo verholpen. :) Daarna weer naar buiten en toen had ik ruimte, tijd om het tempo op te voeren! Na twee rondjes was de warming-up alweer afgelopen maar ik had toch nog een nieuw persoonlijk record gereden: 2:12.161, goed voor een 3e plek op de lijst. Het asfalt voelde mij wat gladjes aan in sommige bochten maar alles ging verder prima.

Na even wat bijgepraat en rondgelopen te hebben was het al tijd voor de kwalificatie. Ik heb mij expres al vroeg opgesteld met de hoop dat ik als een van de eersten de baan op zou kunnen. Dat lukte aardig, er waren wel wat auto's voor mij maar daar was ik binnen een halve ronde voorbij, daarna had ik alle ruimte. Zodoende had ik meteen in mijn tweede ronde al een goede te pakken, dat bleek later zelfs mijn snelste tijd ooit: 2:10.021! Slechts 0.021s binnen de marge, een fractie sneller en ik was gediskwalificeerd geweest voor de Semi Pro klasse wegens een te snelle tijd. Twee rondes later sloeg helaas het noodlot toe. Net na de hobbel op het Scheivlak brak de achterkant in de bocht opeens naar links uit en mijn reactie was helaas niet om meteen gas bij te geven. Ik raakte in een slip en ging onder een hoek van 45 graden het gras in. De neus schampte zijwaarts de vangrail en daardoor draaide de auto 180 graden om z'n as om uiteindelijk met de achterkant tegen de vangrail tot stilstand te komen. Na een sleepbeurt naar de pits bleek de schade, mechanisch gezien, nog mee te vallen. Mede-rijder en concurrent Ulco kwam al snel kijken hoe het met mij en de auto ging en liet mij tevens weten dat ik mij zojuist als snelste rijder had gekwalificeerd!

Met wat duct-tape hebben wij spoedreparaties aan de bumper gedaan zodat ik nog mee kon doen met de finale; ik had tevens nog kans op een podiumplek in het seizoenskampioenschap. Helaas ging de finale ook niet vlekkeloos. Door een foutje kwam ik bij Gerlach op de curbs terecht wat weer overstuur veroorzaakte, dit keer lukte het gelukkig wel om hem recht te trekken maar ik had niet genoeg asfalt om uit het gras te blijven. De ronde heb ik wel gewoon uit gereden maar door mijn uitje in het gras werd het slechts een 2:18. Dit bleek net te weinig om mij nog een 3e plek in het seizoenskampioenschap te bezorgen, met 253 punten kwam ik er slechts 3 tekort.

Alle circuit-actie heb ik natuurlijk op video en ik heb Kpro datalogs, ik moet nog kijken wat ik daarvan online zet. Al met al een leerzame dag met ups en downs. Gelukkig kon ik in goede gezondheid en een ervaring rijker gewoon weer met de auto naar huis rijden, en die officiële 2:10 ben ik ook blij mee! De schade aan de auto gaat zeker gefixed worden en dan ben ik natuurlijk ook meteen van alle steenslag, kleine lakschades en dof wordende koplampen af. Tot slot wil ik iedereen die mij geholpen en gesteund heeft nogmaals bedanken; Sander, Miguel, Martijn, Frank, Aral, Laurens en de efella-crew, Ulco, Dimer, Gerard, Walter, Maarten, Wim, Ray, Erwin etc. bedankt en tot de volgende keer!
mrkeffo
Posts: 732
Joined: Mon Jan 23, 2012 6:53 pm

Re: Automaxx Super Sunday | 16 september | Zandvoort

Post by mrkeffo »

Wederom weer een leuk verslag om te lezen. Helaas wel jammer van je schade! Gelukkig is het nog te repareren. Veel suc6 met het fixen ervan! En volgend jaar weer time attack?
Robin type-r driver
Posts: 386
Joined: Fri Feb 06, 2009 1:08 pm

Re: Automaxx Super Sunday | 16 september | Zandvoort

Post by Robin type-r driver »

Wow wat een verhaal weer hier. Heel veel succes met het herstellen van de auto.
User avatar
CTR-Voorburg
Posts: 692
Joined: Fri Jul 21, 2006 9:35 pm

Re: Automaxx Super Sunday | 16 september | Zandvoort

Post by CTR-Voorburg »

Tim bedankt voor het verslag, weet nu eindelijk hoe het is gebeurd.

Succes met het herstel!
Locked