Kleppen stellen Ep3

Hier alle motorische gerelateerde onderwerpen
fikske
Posts: 150
Joined: Thu Oct 15, 2009 8:05 pm

Kleppen stellen Ep3

Post by fikske »

Hallo mensen,

Ik ben van plan mijn klepspeling binnenkort eens te gaan laten controleren/afstellen bij een dealer.

zijn er nog punten waarop ik extra moet letten?

Motor loopt gewoon nog prima maar het kan in mijn ogen nooit kwaad, misschien gaat hij daardoor ook wat minder hakkelend op het gas reageren wanneer ie koud is en ik weinig gas geef.

Ga zoiezo niet betalen voordat ik onder de kap heb gekeken en een proefrondje heb gemaakt.
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Re: Kleppen stellen Ep3

Post by slydawg »

Wat is de km stand van de motor?
Door de kleppen te stellen zal je de klacht niet verhelpen die je hebt, je geeft aan dat de motor prima loopt dus aan de kleppen zal het waarschijnlijk niet liggen.
Wat verwacht je te zien onder de kap als ze de werkzaamheden hebben uitgevoerd?
fikske
Posts: 150
Joined: Thu Oct 15, 2009 8:05 pm

Re: Kleppen stellen Ep3

Post by fikske »

km stand is nu 105.000.

Ik weet iig dat ik in sleeuwijk nooit meer zal komen.

Ik verwacht een net achter gelaten motor te zien zonder resten vloeibare pakking o.i.d. tevens wil ik op papier hebben aan welke cilinders wat is versteld.

Ik breng hem waarschijnlijk even in Waalwijk bij de graaf, laat ik meteen mn bakolie even wisselen. Dat schokken is ook niet zo erg opzich maar houd er gewoon van om alles (bijna) perfect te hebben. bakolie wisselen gebeurd overigens omdat ik er zelf te lui voor ben:P had al 2 flessen MTF-3 staan maar kan me er niet toe zetten om het te wisselen
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Re: Kleppen stellen Ep3

Post by Jo& »

Ik snap ff die reactie van niet betalen niet...
fikske
Posts: 150
Joined: Thu Oct 15, 2009 8:05 pm

Re: Kleppen stellen Ep3

Post by fikske »

Ik betaal niet als ik nie tevreden ben over de geleverde diensten.
Sinister
Posts: 900
Joined: Mon Jan 08, 2007 12:23 pm

Re: Kleppen stellen Ep3

Post by Sinister »

Dan zou ik al zeker niet bij een officiele dealer gaan, daar gaat hij nog slechter buiten komen dan binnen.
Je laat dat best door een honda specialist/tuner doen
Gijs
Posts: 139
Joined: Fri May 09, 2008 7:30 am

Re: Kleppen stellen Ep3

Post by Gijs »

Het kan iig geen kwaad nee. Hakkelen kan vanalles zijn, gasklep reinigen zou bijvoorbeeld al wonderen kunnen doen.
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Re: Kleppen stellen Ep3

Post by Jo& »

Vind ik een beetje voorbarige reactie... Kleppen stellen daar hoef je helemaal niks van te merken als die (beter) afgesteld zijn.....
Hoe wil je er achter komen? Nameten? Dan kan je ze net zo goed meteen stellen als je dat kan.......
Sinister
Posts: 900
Joined: Mon Jan 08, 2007 12:23 pm

Re: Kleppen stellen Ep3

Post by Sinister »

Klopt wel, maar je merkt het wel als ze slechter staan, als hij op die km stand nog nooit gesteld is zal hij het zeker wel merken!
Plus het hakkelen is zeker niet van de kleppen, eerder gasklephuis of IACV klep zoals vermeld.
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Re: Kleppen stellen Ep3

Post by JDMTEG »

Ik ga hier misschien een klein beetje off topic maar...

Wat wordt er eigenlijk gedaan als men de kleppen laat regelen?
Moet er dan ergens ook een dichting of pakking vervangen worden?
Ben maar een leek hierin maar had het wel graag geweten. :-)
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Re: Kleppen stellen Ep3

Post by Jo& »

De ruimte / speling van open dicht - in uit wordt op tiende van mm gesteld.
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Re: Kleppen stellen Ep3

Post by JDMTEG »

Jo& wrote:De ruimte / speling van open dicht - in uit wordt op tiende van mm gesteld.


... en ivm pakkingen of zo?
ReLXe
Posts: 53
Joined: Thu Aug 19, 2010 2:51 pm

Re: Kleppen stellen Ep3

Post by ReLXe »

Zijn geen punten waar je op kunt letten. Als je graag wilt dat alles zorgvuldig gedaan wordt moet je er naast gaan staan.
Kleppen stellen is iets wat elke monteur net weer iets anders doet. Ze gaan met een voelertje de ruimte opmeten, en de één vind de weerstand net weer iets anders dan de ander.
Ik weet niet waar je woont, maar ik kan het ook voor je doen. Voor de helft van wat de garage je vraagt, en je kunt er nog naast staan ook om te kijken.

Pakkingen en dergelijke worden in principe niet vervangen. Hooguit kleppendekselpakking als je dat zou willen.
VTEClover
Posts: 203
Joined: Tue Apr 04, 2006 5:39 pm

Re: Kleppen stellen Ep3

Post by VTEClover »

Meestal blijft het bij klepspeling controleren en moeten ze zelfs niet worden bijgeregeld.
Toch niet op 100.000 km bij een b-serie
User avatar
Mindstorm
Posts: 309
Joined: Sun Nov 23, 2014 10:57 pm

Re: Kleppen stellen Ep3

Post by Mindstorm »

Klopt het dat de klepspeling van een K20 nog steeds het zelfde is als bij de B16's vroeger? in 0.20 uit 0.25? met koude motor? want als ik van de week tijd heb wil ik ze ook nog even stellen.
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Re: Kleppen stellen Ep3

Post by slydawg »

inlaat 0.21-0.25
uitlaat 0.25-0.29
remco
Posts: 69
Joined: Thu Feb 16, 2017 8:18 pm

Re: Kleppen stellen Ep3

Post by remco »

Een schopje omhoog,ik las over kleppen stellen over de ep 3,moet of kan dit bij de fn 2 ook?
User avatar
vigiux
Posts: 58
Joined: Tue Jul 28, 2015 12:52 pm

Re: Kleppen stellen Ep3

Post by vigiux »

Wat kan je merken is geluid de motor maakt. Maar een vraag is hoeveel verschil zal er tussen voor en na zijn. Normaal gesproken moet hij een beetje zachter draaien.
Headhunter
Posts: 24
Joined: Sat Mar 04, 2017 1:03 am

Re: Kleppen stellen Ep3

Post by Headhunter »

Jep
K20R
Posts: 113
Joined: Thu May 28, 2015 8:00 am

Re: Kleppen stellen Ep3

Post by K20R »

gwn zelf doen met de specs die slydawg heeft gegeven hierboven.
bij het terugzetten van je kleppendeksel 2 drupjes honda bond op de achterste hoeken tegen olie lekkage (moet staat ook in helms).
Ik doe het ook zelf en mijn motor loopt als nieuw.

hier een volledige handleiding trouwens:

http://www.vtec.net/articles/view-article?article_id=143824&page_number=3
Post Reply