Primairy 02 sensor error code na Kpro install

ECU's, afstellingen en brandstof onderwerpen
CTR-Asch
Posts: 627
Joined: Wed Jun 03, 2009 10:25 am

Post by CTR-Asch »

zo zo dubbelcheck FTW..
User avatar
Vtequila
Posts: 541
Joined: Mon Dec 20, 2010 7:27 pm
Contact:

Post by Vtequila »

Morgen of overmorgen maar eens testen met de OEM ecu, kijken of ik dan een error code krijg
- Rise 'n Shine! -
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

CTR-Asch wrote:zo zo dubbelcheck FTW..


Ja boi!

Ben benieuwd wat hij doet met de oem ecu.
User avatar
Vtequila
Posts: 541
Joined: Mon Dec 20, 2010 7:27 pm
Contact:

Re: Primairy 02 sensor error code na Kpro install

Post by Vtequila »

Heb vanavond met de OEM ecu gereden en nee hoor.. geen error code(s). Blijft een vaag probleem. Moet ik niet iets aan de instellingen van de Kpro doen ?

Zoals bij Misc. option : Enable emissions error checking ?

De error code die ik bij de Kpro regelmatig ontvang is dus "P0134 A/F fuel ratio (Sensor 1) no activity detected", moet dus betenenen dat hij op sommige momenten de sensor niet herkend ? Ik vraag me af of de OEM ecu dit ook wel zal aangeven als hij de lamda sensor niet herkent ?

Ik vraag me dan ook af of de Kpro niet meer nauwkeuriger is dan de OEM ecu met het checken van de lambda sensor, of deze nog wel goed genoeg is.
- Rise 'n Shine! -
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Re: Primairy 02 sensor error code na Kpro install

Post by Gaskleppie »

idd,
En hoe zat dat ook alweer met euro en US versies. De US versie werkte met een beperkte wideband sensor en de euro versie werkte met een narrowband lambda. Gaat het daar niet mis, dus dat je een verkeerde sensor gebruikt?
De kabelboom is ook anders dus combineren werkt niet.
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Re: Primairy 02 sensor error code na Kpro install

Post by slydawg »

Zat ik ook al aan te denken maar DC5 draait standaard ook op wideband ipv narrowband.
DC5 heeft standaard een PRC ecu en RSX PRB, beide dus wideband.
Het exacte verschil tussen die 2 weet ik ook niet.
Hij heeft er een DC5 map op gezet van Hondata dus zou je denken dat de parameters goed zijn ingesteld.
Hondata geeft aan die melding alleen uit te zetten als je zonder lambda sensoren rijd, een race auto dus.
Je kan het alsnog uitzetten en dataloggen en kijken wat ie doet.
CTR-Asch
Posts: 627
Joined: Wed Jun 03, 2009 10:25 am

Re: Primairy 02 sensor error code na Kpro install

Post by CTR-Asch »

Hij heeft inderdaad een oem wideband. Hondata adviseert voor de dc5 (oem met prc ecu) een prb ecu en levert een aantal maps/kal voor de jdm k20a. We hebben er een map in gezet die de oem map zou benaderen. Wij zijn nog bezig met de voorbereiding van een aantal mods. Daarna gaat ie sowieso op de bank voor afstelling.

@ gaskleppie; wat bedoel je met beperkte wideband? Zit er verschil in de widebandlambda van een rsx en een Jdm integra?
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Re: Primairy 02 sensor error code na Kpro install

Post by slydawg »

De oem wideband heeft een mider breed meet bereik als bv een AEM of andere wideband meter.
donkeykong
Posts: 1466
Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm

Re: Primairy 02 sensor error code na Kpro install

Post by donkeykong »

Hij gaf aan dat hij het niet met oem ecu heeft. Is wel raar toch?
Misschien iets mis met de ecu?

Tps moet ook afgestel worden, bereik was van 0 tot 60% bij vol gas. Zorg voor later.
CTR-Asch
Posts: 627
Joined: Wed Jun 03, 2009 10:25 am

Re: Primairy 02 sensor error code na Kpro install

Post by CTR-Asch »

donkeykong wrote:Hij gaf aan dat hij het niet met oem ecu heeft. Is wel raar toch?
Misschien iets mis met de ecu?

Tps moet ook afgestel worden, bereik was van 0 tot 60% bij vol gas. Zorg voor later.


Waarom die met jouw oem ecu dan geen code geeft begrijp ik ook niet.
De tps is trouwens nu wel goed. Heb ik onlangs nog bekeken.
User avatar
Vtequila
Posts: 541
Joined: Mon Dec 20, 2010 7:27 pm
Contact:

Re: Primairy 02 sensor error code na Kpro install

Post by Vtequila »

Ik geloof in ieder geval niet dat ik een US wideband heb, of Denso moet een Amerikaanse producent zijn :) Honda gebruikt als het goed is, het merk Denso voor de oxygen sensor (lambda).

donkeykong wrote:Hij gaf aan dat hij het niet met oem ecu heeft. Is wel raar toch?
Misschien iets mis met de ecu?

Tps moet ook afgestel worden, bereik was van 0 tot 60% bij vol gas. Zorg voor later.


Ik heb reeds via Japoto een andere TPS (2e hands) kunnen kopen (voordat we erachter waren gekomen dat de huidige nog wel goed is), deze komt van de blauwe DC5 waarin Demian heeft gereden. Naast dit feit zit er ook natuurlijk ook nog een TPS op de 70mm gasklep die ik thuis heb liggen, maar dat even terzijde.
- Rise 'n Shine! -
User avatar
Vtequila
Posts: 541
Joined: Mon Dec 20, 2010 7:27 pm
Contact:

Re: Primairy 02 sensor error code na Kpro install

Post by Vtequila »

O2 Sensor
Participants: eXceed, Vtequila

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

eXceed
Sent Today, 10:20 AM

Hey mate,

Just so you know you can get O2 sensors for a lot cheaper than the £190 odd from Honda.

Look at:
http://www.rockauto.com/catalog/raframecatalog.php?catalog=14&partnum=2349005&a=UK14-2349005-22325

I think there was a post about it somewhere!!

Hope it helps man.
Regards,
Wayne

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

eXceed
Sent Today, 10:22 AM

Look:
DENSO Part # 2349005 {#36531PLE003} OE-TYPE OXYGEN SENSOR OE Style £63.07 £63.07 Subtotal £63.07
Country: United Kingdom
Postal Code: Shipping: from United States £18.32 Total £81.39

Bargain!

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

eXceed
Sent Today, 10:48 AM

Look:
DENSO Part # 2349005 {#36531PLE003} OE-TYPE OXYGEN SENSOR OE Style £63.07 £63.07 Subtotal £63.07
Country: United Kingdom
Postal Code: Shipping: from United States £18.32 Total £81.39

Bargain!

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Vtequila,
Sent today, 10:50 AM

Hi,

Thank you for your help. Have you ordered and used this sensor yourself before?

Jochem

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

eXceed
Sent Today, 10:51 AM

Yes, my car's using one at the moment!

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Vtequila
Sent Today, 11:01 AM

Ok, thats good to hear And do you have a Kpro ?

This is the topic you mean I think

http://www.itr-dc5.com/forum/index.php?/topic/27619-02-sensor-help/

Jochem

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

eXceed
Sent Today, 11:02 AM

Yeah I've just started my own tuning business lol:

http://www.kpro-tuning.co.uk

Yeah believe that's the topic!

Been running that sensor for nearly a year and a half now.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Vtequila
Sent Today, 11:05 AM

Did you have the same problem like I have now ? Or somelike different ?

Are you tuning Kpro's yet ?

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

eXceed
Sent Today, 11:06 AM

Yeah exactly the same issue, changed the sensor and it went away and I had a correct AFR reading.

Yes I mainly tune KPRO!

Regards,
Wayne

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Vtequila
Sent Today, 11:11 AM

Ok, thats good to know I think I will order that sensor by today. For that amount of money its worth the try I will have to tune my kpro soon. Still waiting on RBC and TB.

Jochem

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

eXceed
Sent Today, 11:14 AM

Well if you need help, I can do remote tunes. It's on my website .

You'd need to either have access to a dyno or a straight road .

Regards,
Wayne

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Vtequila
Sent Today, 12:58 PM

Wayne,

How long did it take for you to recieve the sensor from the USA ?
This is the same sensor Honda uses right? Just cheaper as the parts that Honda sells are usually more expensive.

Jochem

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

eXceed
Sent Today, 01:03 PM

Took about a week to get to me, using their priority shipping.

Maybe same for europe!

It's exactly the same sensor, Honda must make soo much money out of them as they always fail!!
- Rise 'n Shine! -
User avatar
Vtequila
Posts: 541
Joined: Mon Dec 20, 2010 7:27 pm
Contact:

Re: Primairy 02 sensor error code na Kpro install

Post by Vtequila »

User " Magnesium " van het clubrsx forum heeft het volgende geschreven in een zelfde topic (maar dan op clubrsx.com) :

" Your O2 sensor is still semi-functioning, that is why you're not getting any error codes with the stock ECU.

With 75,000 miles on the sensor, its time to replace it regardless if you're getting a code or not. "

Dus omdat de sensor voorlopig nog even werkt zal de OEM ecu dit niet doorgeven, waardoor je wel bijna kan concluderen dat de Kpro eigenlijk nauwkeuriger is met het doormeten van de 02 sensor (lambda).

Althans zo denk ik er dan over.
- Rise 'n Shine! -
donkeykong
Posts: 1466
Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm

Re: Primairy 02 sensor error code na Kpro install

Post by donkeykong »

Ik weet alleen niet hoe lang die sensoren van wayne het houden, zijn ze 100% hetzelfde als de honda oem?
magnesium doet ook remote tunes! hij heeft die van mij ook gedaan dus.
User avatar
Vtequila
Posts: 541
Joined: Mon Dec 20, 2010 7:27 pm
Contact:

Re: Primairy 02 sensor error code na Kpro install

Post by Vtequila »

donkeykong wrote:Ik weet alleen niet hoe lang die sensoren van wayne het houden, zijn ze 100% hetzelfde als de honda oem?
magnesium doet ook remote tunes! hij heeft die van mij ook gedaan dus.


even nagevraagd en hij zegt : "I have no idea, from what I gather though Honda use Denso sensors. It's a denso sensor, and the honda part number is 234-9005... So I'd guess from that..."
- Rise 'n Shine! -
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Re: Primairy 02 sensor error code na Kpro install

Post by slydawg »

Vtequila wrote:Ik geloof in ieder geval niet dat ik een US wideband heb, of Denso moet een Amerikaanse producent zijn :) Honda gebruikt als het goed is, het merk Denso voor de oxygen sensor (lambda).



Ik heb reeds via Japoto een andere TPS (2e hands) kunnen kopen (voordat we erachter waren gekomen dat de huidige nog wel goed is), deze komt van de blauwe DC5 waarin Demian heeft gereden. Naast dit feit zit er ook natuurlijk ook nog een TPS op de 70mm gasklep die ik thuis heb liggen, maar dat even terzijde.



Met US wideband wordt bedoelt de wideband die op de RSX zit, die zit ook op de DC5.
Part nr: 36531-PRB-A01

Niets tegen remote tunes maar dat is half werk imo.
Wil je een echte complete tune dan ben je ff bezig, minimaal een dag.
Heb laatst een DC5 afgesteld vanaf scratch, zeker een 50 runs gemaakt om alle mappen optimaal af te stellen en daar 1 samengevoegde van te maken.
Was compleet stock, alleen de a/f netjes afgesteld omdat we op onderdelen aan het wachten waren.
Spruitsuk en CAI geinstalleerd en alle cam angles afgesteld, dit gaf al een winst van rond de 30pk, ontsteking nog niet aangeraakt maar die staat al vrij optimaal, daar zouden we een rollenbank voor op moeten gaan voor die paar extra pk's.
Dat vond de eigenaar nog niet nodig aangezien hij ook nog wat andere mods wil doen.
donkeykong
Posts: 1466
Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm

Re: Primairy 02 sensor error code na Kpro install

Post by donkeykong »

ik was 2/3 weken bezig met die remote tune van magnesium, in totaal ook wel zoiets aan runs.
het hangt echt ervan af wie de tune doet en hoeveel hij er voor over heeft om hem optimaal te laten lopen.
Was zeker die blauwe van die maat van je of niet? bevallen de ohlins nog? ik heb een setje monoflex aangeschaft :)
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Re: Primairy 02 sensor error code na Kpro install

Post by slydawg »

donkeykong wrote:ik was 2/3 weken bezig met die remote tune van magnesium, in totaal ook wel zoiets aan runs.
het hangt echt ervan af wie de tune doet en hoeveel hij er voor over heeft om hem optimaal te laten lopen.
Was zeker die blauwe van die maat van je of niet? bevallen de ohlins nog? ik heb een setje monoflex aangeschaft :)


Hangt er dus idd vanaf wie het doet ja.
Ik heb em nog niet horen klagen over de ohlins dus denk dat ze nog bevallen hehehe
Gijs
Posts: 139
Joined: Fri May 09, 2008 7:30 am

Re: Primairy 02 sensor error code na Kpro install

Post by Gijs »

Magnesium heeft mijn EP3 indertijd ook gedaan, geen klagen van, zolang alles in orde is, zoals de calibratie enzo van de wideband.
User avatar
Vtequila
Posts: 541
Joined: Mon Dec 20, 2010 7:27 pm
Contact:

Re: Primairy 02 sensor error code na Kpro install

Post by Vtequila »

Sensor is binnen. Donderdagavond besteld, na 3 werkdagen hier vanuit de USA.
- Rise 'n Shine! -
Post Reply