Type-R Dynodag 02-06-2012

Alles van voor 2016 zal hier gearchiveerd worden.
RJB1988
Posts: 381
Joined: Thu Jul 07, 2011 5:55 pm

Re: Type-R Dynodag 02-06-2012

Post by RJB1988 »

Denk dat de rollenbank prima doet, er was nog een standaard EP3 die scoorde 2 pk meer dan ik. Misschien dat mijn luchtfilter niet superschoon is, maar voor de rest is er volgens mij (en mijn Honda monteur) niets mis...

Ray wat voor Cold Air Intake heb je en waar heb je die gehaald? Zo lijkt het wel een goede eerste aanschaf :)
User avatar
CTR-Voorburg
Posts: 692
Joined: Fri Jul 21, 2006 9:35 pm

Re: Type-R Dynodag 02-06-2012

Post by CTR-Voorburg »

Korte maar gezellige meeting plus met wat "nieuwe" gezichten kennis gemaakt!

Niet op de bank geweest, vanwege geen nieuwe aanpassingen.
User avatar
Type200R
Posts: 254
Joined: Fri Apr 06, 2012 4:34 pm

Re: Type-R Dynodag 02-06-2012

Post by Type200R »

Standaard EP3 uit 2005:
Engine power 195
Corrected power 193,8
Wheel power 142,6
Torque 182,3 nm
User avatar
Vtequila
Posts: 541
Joined: Mon Dec 20, 2010 7:27 pm
Contact:

Re: Type-R Dynodag 02-06-2012

Post by Vtequila »

Hier is mijn run, moest wel de scan flink editen omdat de inkt erg matig was op het blad

Image

Laurenz heeft er een filmpje van :)
- Rise 'n Shine! -
User avatar
Hayvan
Posts: 293
Joined: Sun Oct 03, 2010 6:24 pm
Contact:

Re: Type-R Dynodag 02-06-2012

Post by Hayvan »

Zijn er nog DC2's op de bank geweest?
User avatar
Ray
Posts: 706
Joined: Mon Jan 17, 2011 4:02 pm

Re: Type-R Dynodag 02-06-2012

Post by Ray »

Hayvan wrote:Zijn er nog DC2's op de bank geweest?


Alleen Laurens :)
1990 Civic EE9
2003 Civic EP3
2008 Civic FA5

Image
User avatar
LaurenZ
Posts: 2857
Joined: Wed Dec 02, 2009 12:47 pm
Contact:

Post by LaurenZ »

Hayvan wrote:Zijn er nog DC2's op de bank geweest?


Ik heb je de sheet laten zien bij FCT ^^
'98 JDM Integra Type-R
User avatar
Gangaran
Posts: 1894
Joined: Sun Apr 16, 2006 8:12 pm

Re: Type-R Dynodag 02-06-2012

Post by Gangaran »

@Vtequila, met Kpro afstellen moet jij ook rond de 250pk zitten.

En nee, er is niks mis met de bank. 249pk's...... :-)
User avatar
Gangaran
Posts: 1894
Joined: Sun Apr 16, 2006 8:12 pm

Re: Type-R Dynodag 02-06-2012

Post by Gangaran »

Met RBC tenminste...
User avatar
XavCTR
Posts: 445
Joined: Mon Nov 16, 2009 10:42 pm

Re: Type-R Dynodag 02-06-2012

Post by XavCTR »

Kon er helaas niet bij zijn, sorry guys. Mijn EP3 is tijdelijk gestald omdat m'n Toda uitlaatspruitstuk momenteel gerepareerd wordt, heeft een gescheurde flexi. =\
User avatar
Hayvan
Posts: 293
Joined: Sun Oct 03, 2010 6:24 pm
Contact:

Re: Type-R Dynodag 02-06-2012

Post by Hayvan »

LaurenZ wrote:Ik heb je de sheet laten zien bij FCT ^^


Leugens, ik heb niks gezien!
Hoeveel/wat/hoe, vertel vertel vertel
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Re: Type-R Dynodag 02-06-2012

Post by Jo& »

Het is bekend dat een CAI 12-15 pk oplevert bij een EP3.
Naar horen zeggen is hij in NL zelfs via zn lucht inlaat geknepen tov de JDM. Of dit waar is weet ik niet.
RJB1988
Posts: 381
Joined: Thu Jul 07, 2011 5:55 pm

Re: Type-R Dynodag 02-06-2012

Post by RJB1988 »

Jo& wrote:Het is bekend dat een CAI 12-15 pk oplevert bij een EP3.
Naar horen zeggen is hij in NL zelfs via zn lucht inlaat geknepen tov de JDM. Of dit waar is weet ik niet.


Minder geheimtaal aub voor de beginners :)
User avatar
LaurenZ
Posts: 2857
Joined: Wed Dec 02, 2009 12:47 pm
Contact:

Re: Type-R Dynodag 02-06-2012

Post by LaurenZ »

Radjen wrote:Minder geheimtaal aub voor de beginners :)



CAI = Cold Air Intake

Ik zal morgen even de video's op Youtube zetten ;)
'98 JDM Integra Type-R
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Re: Type-R Dynodag 02-06-2012

Post by Jo& »

Radjen wrote:Minder geheimtaal aub voor de beginners :)


Het is bekend dat een Cold Air Intake (aftermarket (dus niet OEM (original equiptment manufacturer dus Honda) lucht inlaat) 12-15 paarden kracht oplevert bij een EP3 (model Civic Type-R van 2001-2005).
Naar horen zeggen is hij (de EP3) in Nederland zelfs via zn lucht inlaat geknepen tov de Japanese Domestic Market (in Japan geleverde EP3 . Of dit waar is weet ik niet.

Sjow............... ok :)
User avatar
LaurenZ
Posts: 2857
Joined: Wed Dec 02, 2009 12:47 pm
Contact:

Re: Type-R Dynodag 02-06-2012

Post by LaurenZ »

Dyno run van mijn eigen integra

[video=youtube;PxwzPL7SzV4]http://www.youtube.com/watch?v=PxwzPL7SzV4[/video]

Urvin zijn Dyno Run :

[video=youtube;Of3zLDqA84s]http://www.youtube.com/watch?v=Of3zLDqA84s[/video]
'98 JDM Integra Type-R
User avatar
LaurenZ
Posts: 2857
Joined: Wed Dec 02, 2009 12:47 pm
Contact:

Re: Type-R Dynodag 02-06-2012

Post by LaurenZ »

Ook Ray zijn filmpje staat online

[video=youtube;F49kdKU_45s]http://www.youtube.com/watch?v=F49kdKU_45s&feature=youtu.be[/video]

En ook jochen zn DC5

[video=youtube_share;FM0Y4S2-ndY]http://youtu.be/FM0Y4S2-ndY[/video]
'98 JDM Integra Type-R
User avatar
Vtequila
Posts: 541
Joined: Mon Dec 20, 2010 7:27 pm
Contact:

Re: Type-R Dynodag 02-06-2012

Post by Vtequila »

Vet man die filmpjes, hadden jullie die vorig jaar ook ;) ?
- Rise 'n Shine! -
User avatar
Ray
Posts: 706
Joined: Mon Jan 17, 2011 4:02 pm

Re: Type-R Dynodag 02-06-2012

Post by Ray »

Jottem! :D
1990 Civic EE9
2003 Civic EP3
2008 Civic FA5

Image
Sinister
Posts: 900
Joined: Mon Jan 08, 2007 12:23 pm

Re: Type-R Dynodag 02-06-2012

Post by Sinister »

Radjen: controlleer al eerst maar is je filter inderdaad, je bougies en laat je kleppen regelen, goed voor 10 pk in sommige bevallen.
Ik had ook 210 pk met enkel een cold air intake.
Maar deze bank is sowieso wat te positief dit zie ik zo al aan sommige uitdraaien.
Locked