Ervaringen Tegiwa airbox ep3

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Post Reply
Gianni
Posts: 219
Joined: Fri Aug 20, 2010 4:59 pm

Ervaringen Tegiwa airbox ep3

Post by Gianni »

Ik twijfel erover om een Tegiwa airbox te kopen voor mijn EP3, maar ik kijk een beetje op tegen het plaatsen ervan......
Heeft hier iemand ervaring met het inbouwen van de Tegiwa airbox? (of zwerft er ergens een handleiding rond over het inbouwen van deze kit op een LHD ep3? :razz: )

Grtz
User avatar
Ray
Posts: 706
Joined: Mon Jan 17, 2011 4:02 pm

Re: Ervaringen Tegiwa airbox ep3

Post by Ray »

Vtequila heeft tegiwa airbox op zen auto.
Misschien hem ff pm sturen? Voor een how to :-)
1990 Civic EE9
2003 Civic EP3
2008 Civic FA5

Image
erwin
Posts: 298
Joined: Thu Nov 08, 2007 7:38 pm

Re: Ervaringen Tegiwa airbox ep3

Post by erwin »

Hoi ik denk dat het niet helemaal opgaat een EP3 zit je met het stuur en een DC5 niet!!

gr Erwin
CTR-Asch
Posts: 627
Joined: Wed Jun 03, 2009 10:25 am

Re: Ervaringen Tegiwa airbox ep3

Post by CTR-Asch »

erwin wrote:Hoi ik denk dat het niet helemaal opgaat een EP3 zit je met het stuur en een DC5 niet!!

gr Erwin


Uh?! Dat maakt helemaal niks voor het blok... :|
Ik heb em bij vtequila gemonteerd en denk dat hij ook bij mij zal passen (ep3).
Je zal wel een stuk van je parafaan moeten afzagen anders past het niet.
erwin
Posts: 298
Joined: Thu Nov 08, 2007 7:38 pm

Re: Ervaringen Tegiwa airbox ep3

Post by erwin »

Reinout
Posts: 16
Joined: Wed Aug 04, 2010 5:09 pm

Re: Ervaringen Tegiwa airbox ep3

Post by Reinout »

Gianni wrote:Ik twijfel erover om een Tegiwa airbox te kopen voor mijn EP3, maar ik kijk een beetje op tegen het plaatsen ervan......
Heeft hier iemand ervaring met het inbouwen van de Tegiwa airbox? (of zwerft er ergens een handleiding rond over het inbouwen van deze kit op een LHD ep3? :razz: )

Grtz


Check anders mijn wie is wie even, staat wel een foto ervan en een kleine beschrijving van wat er allemaal aangepast moet worden.
Het plaatsen en de aanpassingen zijn niet moeilijk, mits je geen twee linker handen hebt.
Gianni
Posts: 219
Joined: Fri Aug 20, 2010 4:59 pm

Re: Ervaringen Tegiwa airbox ep3

Post by Gianni »

@ray vtequila heeft een dc5 die heeft dat probleem niet aangezien de airbox voor een rhd is gemaakt.
@reinout ga ik zeker even doen thnks :thumbs:

ik had inmiddels ook al een mail teruggekregen van all4honda:

Beste Gianni,

deze airbox vereist wel de nodige (kleine) aanpassingen. Ik heb afgelopen week nog 1 verkocht aan een goede klant van ons en die zei dat hij er ongeveer 3,5 uur mee bezig was geweest.
Je moet de volgende dingen aanpassen:

-Parafan uitzagen voor de scoop (kan ik duidelijke foto’s van sturen
-remvloeistof reservoir verplaatsen (naar voren) met behulp van het verlengen van 2 slangen en een beugeltje verlengen met een stukje staal
-Klein hoekje uit de scoop halen voor de linker ruitenwisser (hoeft maar een klein half rondje te zijn)
http://www4.picturepush.com/photo/a/762 ... 629487.jpg

Dit zijn de belangrijkste 2 dingen waar je rekening mee moet houden en voor de rest kun je alles vrij gemakkelijk uit deze foto halen.
Er is geen specifiek model voor de LHD versie van de EP3, omdat dit domweg niet gaat lukken door de stijl van de inlaat.
Ondertussen hebben we er al aardig wat verkocht en men is er zeer tevreden over.

ik hoor het graag van je!

Met vriendelijke groet/Kind regards,

Derk Rutgers
kleine aanvulling kreeg ik later binnen:
Vergeten te vermelden:

De 2 slangen voor het remvloeistof reservoir moeten van remvloeistof bestendig slang zijn en ca 11mm binnenwands (10/12 lukt ook nog wel)
itr03627
Posts: 182
Joined: Tue Jan 26, 2010 6:08 pm

Re: Ervaringen Tegiwa airbox ep3

Post by itr03627 »

iemand die een soort van how to heeft om de gruppe m te monteren? ik wil deze namelijk op mijn LHD ep3 gaan monteren
User avatar
Knite Force
Posts: 1300
Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm

Re: Ervaringen Tegiwa airbox ep3

Post by Knite Force »

itr03627 wrote:iemand die een soort van how to heeft om de gruppe m te monteren? ik wil deze namelijk op mijn LHD ep3 gaan monteren

Ik ook!
User avatar
Savagegek
Posts: 105
Joined: Sat Jul 18, 2015 5:00 pm

Re: Ervaringen Tegiwa airbox ep3

Post by Savagegek »

Heeft er toevallig nog iemand meer informatie of een how to hierover(foto's)?
Wil binnenkort toch ook gaan beginnen met deze kit, maar twijfel vanwege het inbouwen.

Tot nu toe altijd gehoord dat als hij er eenmaal op zit, zeer zeker waard was.
GVerca
Posts: 25
Joined: Wed Feb 17, 2016 8:39 pm

Re: Ervaringen Tegiwa airbox ep3

Post by GVerca »

Ik heb nog een password jdm (whale penis) liggen van mijn ep3. Als je daar interesse in hebt pm me maar ff. Super easy voor te plaatsen...alleen andere batterij (odyssey pc680) nodig.
User avatar
Savagegek
Posts: 105
Joined: Sat Jul 18, 2015 5:00 pm

Re: Ervaringen Tegiwa airbox ep3

Post by Savagegek »

Heb de knoop al doorgehakt, na veel goede dingen te hebben gelezen op internet over de airbox.
Bedankt voor het aanbod maar is dus niet nodig.

Mochten er mensen zijn met deze setup zou het fijn zijn om wat te delen.
User avatar
Ray1990
Posts: 780
Joined: Sat Oct 20, 2012 4:38 pm

Re: Ervaringen Tegiwa airbox ep3

Post by Ray1990 »

Savagegek wrote:Heb de knoop al doorgehakt, na veel goede dingen te hebben gelezen op internet over de airbox.
Bedankt voor het aanbod maar is dus niet nodig.

Mochten er mensen zijn met deze setup zou het fijn zijn om wat te delen.


Wat wil je precies weten, ik heb deze airbox op mijn DC5. aangezien deze rechtsgestuurd is zit je niet in de knoop met de ruitenwisser. Tevens hoef ik het reservoir niet te verplaatsen. Bij een LHD vind ik het persoonlijk net niet passen/mooi staan.

Het geluid is wel onwijs gaaf en de performance is ook goed.
User avatar
Savagegek
Posts: 105
Joined: Sat Jul 18, 2015 5:00 pm

Re: Ervaringen Tegiwa airbox ep3

Post by Savagegek »

Het word bij mij dus op een LHD ep3.
Is inderdaad wat jammer, dat de ruitenwisser in de weg zit en het geheeld wat minder strak maakt.
Daarom ben ik dus benieuwd hoe anderen met dezelfde setup op een lhd ep3 het hebben opgelost.

Uiteindelijk ben ik er liever langer mee bezig om het netjes op te lossen, dan een halve oplossing.
Post Reply