Ik heb sinds kort een CAI van Injen op mijn EP3 facelift.
Voordien had ik de gewone standaard airbox, nu denk ik toch wel een verlies van vermogen te merken onderin tussen 0 -3500 rpm, bovenin heb ik wel meer vermogen voel ik.
Is het normaal dat de standaard airbox voor meer koppel onderin zorgt omdat deze zijn aanzuigsysteem mss minder luchtvibraties creëert?
CAI EP3
Re: CAI EP3
Zou kunnen omdat je niet hebt laten afstellen, ga ik vanuit.
Indien afgesteld heb je over hele toerenbereik meer koppel en vermorgen.
Hoe lang heb je het er al op zitten?
Indien afgesteld heb je over hele toerenbereik meer koppel en vermorgen.
Hoe lang heb je het er al op zitten?
Re: CAI EP3
3 weken nu ongeveer, hij zal wsl te arm staan onderin wsl.
ECU reset zou dit wat uitmaken? Hoe doe je dit, gewoon batterij afkoppelen is genoeg zeker?
ECU reset zou dit wat uitmaken? Hoe doe je dit, gewoon batterij afkoppelen is genoeg zeker?
Re: CAI EP3
Je kan ook de zekering van de ecu eruit halen, ff wachten en weer terug. Zit onder de motorkap.
Misschien dat het iets helpt.
Ecu kan maar voor een deel zelf compenseren, te grote verschillen kan die niet automatisch opvangen.
Misschien dat het iets helpt.
Ecu kan maar voor een deel zelf compenseren, te grote verschillen kan die niet automatisch opvangen.
Re: CAI EP3
Thnx alvast! Nu binnenkort gaat hij op de bank met air fuel meting, dan weten we het direct