Ep3 zwarte pekel/remstof aanslag van velg verwijderen..
Ep3 zwarte pekel/remstof aanslag van velg verwijderen..
Ik ben dus op zoek naar een velgen reiniger die WEL werkt en niet van die troep die je opspuit en er vervolgens niks gebeurd.
Ik vind het tevens 1 van de grootste nadelen van de EP3, die velgen zijn iets wat grof waardoor pekel en remstof vreselijk vast kunnen gaan zitten. Overigens was ik elke 2 weken gemiddeld
Ik vind het tevens 1 van de grootste nadelen van de EP3, die velgen zijn iets wat grof waardoor pekel en remstof vreselijk vast kunnen gaan zitten. Overigens was ik elke 2 weken gemiddeld
Re: Ep3 zwarte pekel/remstof aanslag van velg verwijderen..
iron X is meesterlijk spul. kan geen andere reiniger tegenop,kan ik beamen als detailer
Iron x werkt goed maar het is geen velgenreiniger! Niet alle remklauwen en blokken kunnen er tegen en zo goedkoop is het spul ook niet. Om de velgen een keer in de zoveel tijd goed schoon te maken prima maar zou het niet bij iedere schoonmaak gebruiken. Gebruik je al een velgenwax? Dat scheelt al een hoop qua hechting van remstof.
Klinkt stom maar Muscle... tast niks aan (ook niet de zwakke lak in de zon) maar het stof laat wel los!
Iron X werkt goed, maar tast de zwakke lak wel degelijk aan in de zon.
Iron X werkt goed, maar tast de zwakke lak wel degelijk aan in de zon.
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
heb de iron x pasta besteld evenals een velgenwax.
ik blijf er zoiezo bij wanneer ik het gebruik en blijf bij remklauwen e.d. uit de buurt. die zwarte plekjes moeten gewoon weg, vind het geen gezicht
ik blijf er zoiezo bij wanneer ik het gebruik en blijf bij remklauwen e.d. uit de buurt. die zwarte plekjes moeten gewoon weg, vind het geen gezicht
Die zwarte plekjes zijn waarschijnlijk teer. Die krijg je zo weg met een goede velgenreiniger of iets waar alcohol in zit.
Voor een goede schoonmaak zou ik de velg er even afhalen en helemaal in de wax zetten. Liefst 2 lagen zodat je niets overslaat. En verder zijn die hoekjes en ruimtes tussen de spaken van ep3 velgen altijd een verzamelplaats voor vuil.
Nog een laatse tip; Waarschijnlijk heb je balanceergewichtjes op je velgen en bij het gebruik van aggresieve reinigers kunnen die loskomen..
Voor een goede schoonmaak zou ik de velg er even afhalen en helemaal in de wax zetten. Liefst 2 lagen zodat je niets overslaat. En verder zijn die hoekjes en ruimtes tussen de spaken van ep3 velgen altijd een verzamelplaats voor vuil.
Nog een laatse tip; Waarschijnlijk heb je balanceergewichtjes op je velgen en bij het gebruik van aggresieve reinigers kunnen die loskomen..
[quote="CTR-Asch"]Die zwarte plekjes zijn waarschijnlijk teer. Die krijg je zo weg met een goede velgenreiniger of iets waar alcohol in zit.
Nog een laatse tip]
x2... Maar Muscle verwijderd die teer ook... zit geen alcohol in...
Nog een laatse tip]
x2... Maar Muscle verwijderd die teer ook... zit geen alcohol in...
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
ik heb de iron X op mn gepolijste velg gebruikt,nix aan de hand.
en natuurlijk gebruik je niet elke keer velgen reinger, gewoon 1 x goed schoonmaken en daarna gewoon met water en shampoo wassen
en natuurlijk gebruik je niet elke keer velgen reinger, gewoon 1 x goed schoonmaken en daarna gewoon met water en shampoo wassen
Toevallig wou ik ook in deze dagen ook een zelfde soort topic aanmaken :P
Ik heb me velgen in de tijd laten spuiten in NH-0 (niet gepoedercoat)
nu was mijn vraag: Hoe krijg ik al die remstof/teerbagger van me velgen af?
Van ver zie je het gelukkig amper, alleen van dichbij is het wel goed zichtbaar :cry:
Nu had ik al wat research gedaan alleen iedereen beweert weer iets anders :S
Is Meguiars velgenreiniger een oplossing? of is dat te agresief?
Las ook dat wasbenzine een optie was?
iemand al ervaring met wat het doet op je velg?
of heeft iemand nog andere suggesties?
Grtz
Ray

Ik heb me velgen in de tijd laten spuiten in NH-0 (niet gepoedercoat)
nu was mijn vraag: Hoe krijg ik al die remstof/teerbagger van me velgen af?
Van ver zie je het gelukkig amper, alleen van dichbij is het wel goed zichtbaar :cry:
Nu had ik al wat research gedaan alleen iedereen beweert weer iets anders :S
Is Meguiars velgenreiniger een oplossing? of is dat te agresief?
Las ook dat wasbenzine een optie was?
iemand al ervaring met wat het doet op je velg?
of heeft iemand nog andere suggesties?
Grtz
Ray
1990 Civic EE9
2003 Civic EP3
2008 Civic FA5

2003 Civic EP3
2008 Civic FA5

Enige oplossing is het nooit zo ver laten komen dat het remstof zich vast zet.
Dwz... op tijd poetsen. 2x per week. (maareh... ik doe het ook niet :roll: )
Dwz... op tijd poetsen. 2x per week. (maareh... ik doe het ook niet :roll: )
Uh lees bovenstaande berichten. :roll: Het antwoord staat er toch echt. De meqiuars wheelbrightener is inderdaad een goeie maar vrij aggressief. Als je velgen eenmaal schoon zijn en in de wax of sealant staan dan zijn zulke middele overbodig.
Plus wat JDMTEG ook zegt regelmatig wassen helpt. Geen wasstraat aub!
Plus wat JDMTEG ook zegt regelmatig wassen helpt. Geen wasstraat aub!
inmiddels een klein stukje geprobeerd met de reinigingspasta van iron x, resultaat is alleen nog niet voldoende. Het zit dus ECHT vast/ingevreten. Ga deze week nog een paar x proberen om te kijken of ik er verbetering in krijg, zodra dit dan lukt gaan mn wielen er een keer af en ga ik lekker een middagje zitten prutsen aan tafel
Kan je er een foto van maken? Zijn het echt vlekken of meer losse spikkels?
Ik gebruik DASTY, is een ontvetter die ik koop bij de Wibra voor €1.95
Gewoon de velg ermee inspuiten paar minuten wachten, ik gebruik een afwasborsteltje om ze schoon te maken,daarna met water naspoelen en ze zien eruit als nieuw!!!
Gewoon de velg ermee inspuiten paar minuten wachten, ik gebruik een afwasborsteltje om ze schoon te maken,daarna met water naspoelen en ze zien eruit als nieuw!!!
CTR-Asch wrote:Kan je er een foto van maken? Zijn het echt vlekken of meer losse spikkels?
spikkels zijn het idd, foto maak ik spoedig
CTR-Asch wrote:Kan je er een foto van maken? Zijn het echt vlekken of meer losse spikkels?
spikkels zijn het idd, foto maak ik spoedig
Opzich kun je best agressief spul gebruiken mits je ze daarna maar we in de wax zet! Want je haalt ook alle bescherming weg!
En niet te vaak doen natuurlijk want het vreet wel aan.
En niet te vaak doen natuurlijk want het vreet wel aan.
Hou toch op met al die rommel. Wielen demonteren, kleien en in de wax zetten.
en dan zijn de spikkels er niet vanaf
Ohja kleine natuurlijk!!!!!!
Maarre... met kleien gaan de spikkels er niet af?
Maarre... met kleien gaan de spikkels er niet af?