Antenne vervangen - radio stoort erg

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Post Reply
Dirk V
Posts: 364
Joined: Mon Sep 21, 2009 5:42 pm

Antenne vervangen - radio stoort erg

Post by Dirk V »

Vandaag de antenne laten vervangen omdat deze geen teken van leven meer gaf (telescopische antenne van een ATR),
hopende dat ik eindelijk weer ontvangst zou hebben. Maar nee dus! Ik hoor wel meer dan eerst maar nog steeds niets aangenaams
voor het gehoor.
Zou dit aan de radio kunnen liggen? (is volgens mij wel een oudje, van sony) of is dit enkel een kabelprobleempje?
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Re: Antenne vervangen - radio stoort erg

Post by JDMTEG »

Kan je nergens een andere radio lenen om te proberen of het daar aan kan liggen?
User avatar
itr703
Posts: 401
Joined: Thu Jan 15, 2004 11:26 pm
Contact:

Re: Antenne vervangen - radio stoort erg

Post by itr703 »

Dirk V wrote:Vandaag de antenne laten vervangen omdat deze geen teken van leven meer gaf (telescopische antenne van een ATR),


Hoe bedoel je "geen teken van leven" ? Had de radio geen ontvangst en concludeerde je dat dit aan de antenne lag
of ging de antenne ook niet meer "op en neer" ?
De besturing van de antenne komt ook vanuit de radio dus als de antenne ingeschoven blijft dan kan dit
best aan de radio liggen.
Dirk V
Posts: 364
Joined: Mon Sep 21, 2009 5:42 pm

Re: Antenne vervangen - radio stoort erg

Post by Dirk V »

Ik dacht eerst dat de radio geen signaal meer doorgaf aan de antenne maar in de garage is dit allemaal uitgezocht.
De motor van de antenne was overleden. De antenne doet het nu dus weer als de sleutel in het contact gooi en als ik wissel tussen
cd's en radio. Helaas stoort de radio nu nog en kan deze ook geen andere zenders zoeken (soms hapert het scherm ook).
User avatar
vtec vince
Posts: 2751
Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am

Re: Antenne vervangen - radio stoort erg

Post by vtec vince »

Dat is wel apart , als ik tussen radio of cd switch blijft mijn antenne gewoon omhoog.
Ook dat je display soms hapert....
Waarschijnlijk toch ergens een los contact vermoed ik.
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
User avatar
itr703
Posts: 401
Joined: Thu Jan 15, 2004 11:26 pm
Contact:

Re: Antenne vervangen - radio stoort erg

Post by itr703 »

vtec vince wrote:Dat is wel apart , als ik tussen radio of cd switch blijft mijn antenne gewoon omhoog.


Dat verschilt dan per radio vermoed ik want bij mij gaat de antenne ook omlaag als ik er een cd induw
User avatar
D_ToXx
Posts: 848
Joined: Fri Apr 27, 2007 7:08 pm

Re: Antenne vervangen - radio stoort erg

Post by D_ToXx »

itr703 wrote:
vtec vince wrote:Dat is wel apart , als ik tussen radio of cd switch blijft mijn antenne gewoon omhoog.


Dat verschilt dan per radio vermoed ik want bij mij gaat de antenne ook omlaag als ik er een cd induw


verschilt idd per radio. als het goed is hebben sommige radio's hebben een antenne aansluiting op de radio,
andere niet en word de antenne bv op de versterker aansturing gezet.

slecht ontvangs kan liggen:

antenne: schoonmaken en inspuiten met contact spray
slecht contact: los contact ergens?
radio slecht ontvangst (meestal) de goedkope radio's hebben hier last van. er zijn antenne signaal boosters te koop.

ik zou ergens ff een andere radio regelen en kijken wat die doet. meestal ik het stekker werk met omzetten.
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Re: Antenne vervangen - radio stoort erg

Post by Jo& »

Ff andere radio proberen en zo proberen een en ander uit te sluiten.
Dirk V
Posts: 364
Joined: Mon Sep 21, 2009 5:42 pm

Re: Antenne vervangen - radio stoort erg

Post by Dirk V »

Het is weer een tijdje geleden maar bij deze toch weer een update. Vanochtend een nieuwe radio gehaald maar nog steeds geen signaal, enkel ruis.
Dus wat nu?

- zekeringen gecheckt
- kapotte antenne vervangen
- oude radio vervangen door splinternieuwe (antenne reageert in ieder geval wel)
User avatar
vtec vince
Posts: 2751
Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am

Re: Antenne vervangen - radio stoort erg

Post by vtec vince »

De stroom van de antenne gaat via een aparte kabel. ( meestal blauw )
Ik denk toch dat je eens moet gaan zoeken in de kabel van de antenne zelf ( dikke zwarte kabel ) , vermoedelijk zit er toch ergens een los contact.
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Re: Antenne vervangen - radio stoort erg

Post by Jo& »

wat ik dacht, de kabel van de radio naar de antenne.
Post Reply