Japans Autosport Festival 2012

Alles van voor 2016 zal hier gearchiveerd worden.
User avatar
Vtequila
Posts: 541
Joined: Mon Dec 20, 2010 7:27 pm
Contact:

Re: Japans Autosport Festival 2012

Post by Vtequila »

Ondanks het koude maar droge weer vond ik het een erg toffe dag, met name de driftraces heb ik erg van genoten. Als enige en unieke Type-R club van de benelux vind ik wel dat wij een betere paddock verdienen, 1tje die zeker dichtbij het circuit staat.

Ik ken niet de tijden van de race waarin heb je gereden Tim, maar goed gedaan man je ging erg lekker op het circuit ;)
- Rise 'n Shine! -
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Re: Japans Autosport Festival 2012

Post by Jo& »

Congrats aan Tim!
Als ik het mag verklapoen:
Kwalificatie 2:13:0
Race in het nat
2:16:9

Laurens dacht het goed geregeld te hebben, veel contact gehad etc. maa toch is er ergens iets niet goed gegaan want de plek :( !We gaan er echt zo alles aan doen om ergens anders te staan volgend jaar.....!!!!!
Maar ook niet in de kom want daar heb ik een flink op stootje gezien :S
Van de organisatie snap ik het ook echt niet eigenlijk.........
Hondablogger
Posts: 75
Joined: Thu Sep 29, 2011 3:33 pm

Re: Japans Autosport Festival 2012

Post by Hondablogger »

Topdag gehad....leuke mensen gesproken... en eindelijk nadat ik door Laurens onder zware emotionele druk werd gezet en bijna (terecht) werd gemarteld .... het aanmeldformulier eindelijk ingevuld.... leuk de voor mij nieuwe gezichten te ontmoeten (en m'n droomvrouw ;) ))))

groet, Hondablogger
ps foto's staat op m'n persoonlijke site http://www.robertmeijer.com
User avatar
integra
Posts: 634
Joined: Mon Jun 06, 2005 9:15 pm

Re: Japans Autosport Festival 2012

Post by integra »

Echt een Super dag gehad. Wel hadden we een waardeloze plek.
En wat is Cor Euser een Toffe Gast.

En Tim Goed gedaan jongen.
User avatar
CTR-Voorburg
Posts: 692
Joined: Fri Jul 21, 2006 9:35 pm

Re: Japans Autosport Festival 2012

Post by CTR-Voorburg »

Ik had gedacht de plek kan nooit slechter zijn als verleden jaar......maar het kan toch! Zonde om de club zo moeten presenteren, maar ja volgend jaar hopelijk dan maar beter.

Voor rest een fijne en plezierige dag gehad en iedereen bedankt voor de gezelligheid en Tim nog gefeliciteerd.

Foto's volgen z.s.m.
erwin
Posts: 298
Joined: Thu Nov 08, 2007 7:38 pm

Re: Japans Autosport Festival 2012

Post by erwin »

de plek was zeker slechter zijn als verleden jaar.. maar ja

voor de rest een fijne dag gehad mijn dank.Tim nog gefeliciteerd!!!

gr Erwin
User avatar
Type200R
Posts: 254
Joined: Fri Apr 06, 2012 4:34 pm

Re: Japans Autosport Festival 2012

Post by Type200R »

Ik denk dat we er allemaal over eens dat de plaats was echt slecht, het weer ook, maar voor mij de vrienden die ik gemaakt heb en de goede organisatie van Lucas en de andere leden waard het well . Felicitatie aan Tim, we hebben uw vorderingen kunt volgen in het circuit
Raymond
Posts: 21
Joined: Sun Sep 13, 2009 6:40 pm

Re: Japans Autosport Festival 2012

Post by Raymond »

Ik wou de winnaar van Semi pro hier nogmaals toch nog even feliciteren, geen idee wie het is maar ik hoorde dat hij op het type-R forum zou zitten.
Zwarte EP3, als je dit leest gefeliciteerd :)
User avatar
typeR#26
Posts: 195
Joined: Thu Jul 23, 2009 5:27 pm

Re: Japans Autosport Festival 2012

Post by typeR#26 »

Zoals iedereen al zegt was het zeer jammer van de plek waar we stonden, we verdienen beter vindt ik dus hopen dat het volgend jaar beter wordt en iets warmer weer ....tip voor volgend jaar: beginnen met koffie en eindigen met een bbq ;-) misschien....
if you obey all the rulez, you miss all the fun.....
User avatar
XavCTR
Posts: 445
Joined: Mon Nov 16, 2009 10:42 pm

Re: Japans Autosport Festival 2012

Post by XavCTR »

Allereerst bedankt allemaal voor de felicitaties, erg leuk om te lezen! =) Het was voor mij een enorm spannende dag met een hele mooie beloning. Ik had zeker niet gedacht dat ik met de 1e plek naar huis zou gaan toen ik 's ochtends op stond.

Sinds afgelopen september had ik niet meer op Zandvoort gereden (sessie vrijrijden op Automaxx Super Sunday) dus de warming up was vooral weer even de baan verkennen en de auto aanvoelen. Mijn snelste rondetijd was een 2:15.005, 2.733s achter de #1 en goed voor een 5e plek. Tijdens de kwalificatie ben ik wat meer gaan pushen wat resulteerde in een snelste rondetijd van 2:13.064, 1.033s achter de #1 en goed voor een 4e plek. Vervolgens ging het wat regenen voor ik op mocht voor de finale. Ik startte als een-na-laatste en had via de speakers naast de baan al gehoord dat van de eerste vijf finalisten de snelste tijd een 2:17 was, dat was dus de time-to-beat!

Eenmaal los voelde ik in mijn in-lap al dat de baan op sommige plekken heel wat minder grip had dus dat kon nog tricky worden. Met mijn hot-lap gingen de eerste zes bochten lekker maar bij het uitrijden uit de Renault bocht maakte ik een foutje met schakelen; ik wilde van 2->3 maar ging van 2->5. :mad: Dit heb ik snel hersteld maar het zal toch wat tienden gekost hebben. Vervolgens bleek het ook nogal glad te zijn in de Vodafone bocht waardoor ik een stukje zijwaarts de bocht door schoof. Audi S was geen probleem maar in Kumho en Arie Luyendijk verloor ik weer behoorlijk wat grip en ging bijna driftend de bocht door. Gelukkig de auto nog op de baan kunnen houden en vol gas op de finish af geknald met een 2:16.974 als resultaat. Ik kon het bijna niet geloven toen ik weer aankwam in de pits maar het bleek genoeg voor de 1e plek met een voorsprong van 0.193s!

Ik hoop dat jullie allemaal hebben genoten van het rijden (en het geluid ;) ) en ik ben trots dat ik -in navolging van Miguel vorig jaar- de #1 plek in de club heb kunnen houden op ons belangrijkste event van het jaar: JAF. Lap video's (in-car) en foto's volgen nog!
mrkeffo
Posts: 732
Joined: Mon Jan 23, 2012 6:53 pm

Re: Japans Autosport Festival 2012

Post by mrkeffo »

Gefeliciteerd ! Super resultaat, ben erg benieuwd naar een foto's/ video's :)
Tha Bla
Posts: 351
Joined: Thu Apr 03, 2008 10:19 pm

Re: Japans Autosport Festival 2012

Post by Tha Bla »

@Tim:
Zeer netjes gedaan :)
Wie zegt dat je alleen maar kan driften met een RWD :P

Je auto klonk ook erg goed, niet overdreven hard maar mooi.

@organisatie/bestuur en leden

Thanks voor een leuke dag en het regelen van de plaats, deze vond ik wel iets beter
dan vorig jaar want we zaten nu niet op een stuk waar andere auto's langs moesten rijden.
Ook nog bedankt vanuit mijn neef dat hij ook op een plekje kon en mocht staan.

Groeten MaRcel
Yesterday is history, today is a gift, tomorrow is mistery.
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Re: Japans Autosport Festival 2012

Post by slydawg »

Nice gedaan Tim!
Volgens mij zag ik je ook nog een NSX Gerard op de hielen zitten een aantal rondes hehehe
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Gerard heeft twee keer het grind gekust... ik geloof dat het rij gedrag niet samen ging met stock remmen...
User avatar
Lucas79
Posts: 1560
Joined: Sun Nov 04, 2007 7:19 am
Contact:

Re: Japans Autosport Festival 2012

Post by Lucas79 »

Gefeliciteerd Tim! Resultaat mag er wezen! Volgend jaar ga ik niet meedoen met Time-Attack, maar Tim-Attack ;)
Deus Ex Machina!
Machiel.
Posts: 210
Joined: Sat Dec 20, 2008 3:48 pm

Re: Japans Autosport Festival 2012

Post by Machiel. »

" wrote:Zoooo... Eindelijk kan ik hier ook eens reageren! Laat ik beginnen met het belangrijkste, ik heb geen schade gereden :D Dat was namelijk vorig jaar wel anders met de k20 eg6.



Nu maar eens even beginnen met het verhaaltje:


Afgelopen week heel wat aan de auto gedaan, maar helaas niet genoeg. Vooraan moeten er bij mij in de draagarmen nog PU bushings en verlengde fuseekogels in komen en dan zal de wegligging ook wel weer iets beter zijn.


Zaterdag moesten er in de ochtend nog wat kleine dingen gedaan worden aan Sander zijn Impreza ( zwarte cobra suspension Impreza ) En Corné was ook al redelijk op tijd gearriveerd om alles in te gaan laden in de vrachtwagen en de bus. Allereerst Corné zijn k-eg op de aanhanger gezet en de bus ingeladen. Dan konden we daarna de impreza in de vrachtwagen rijden en nog wat kleine dingen in de vrachtwagen zetten.

Toen alles klaar was ging iedereen even snel naar huis douchen en daarna konden we vertrekken richting Zandvoort, na een paar km even tanken in België en daarna konden we echt weg. Maar helaas... Na 15km had de aanhanger waar de k-eg op stond al een platte band, wij overal zoeken naar het reservewiel, maar die konden we nergens vinden. Dus Jeroen een tijdje later in mijn auto terug naar huis om een bandje te laten leggen bij een bandenbedrijf, thanks EWbandenservice :like: Nadat later nog een ander reservewiel werd gebracht konden wij onze weg weer vervolgen naar Zandvoort. Inmiddels was het al 17:30/18:00 dus de shoot van Petroworkz gingen wij ook niet halen...
Eenmaal aangekomen in Zandvoort, +- 20:15, kregen wij te horen dat we al mochten keuren. Dit is een heel groot pluspunt, nu moesten wij in de ochtend niet meer in de lange staan! Goed geregeld Maarten :like:


Na een goede nacht slapen in onze vrachtwagen, was het zover: JAF 2012 was een feit! In de ochtend nog wat rondgelopen bij de pitboxxen/TA paddock, nog wat kleine dingetjes gedaan aan de auto's en nog even wat stickers geplakt op de auto's was het eigenlijk alweer snel tijd om naar de briefing te gaan. Zoals altijd was deze heel duidelijk.


Dan was het na een tijdje zover, TA warmup ging van start.

Warmup: Eerst de baan eens gaan verkennen, want in totaal had ik nog maar 7 of 8 rondjes gereden op CPZ en in de laatste daarvan ( 2e rondje kwalificatie ) crashte ik vorig jaar mijn k20 eg6. Dus het was vooral alles eens goed bekijken en de banden eens opwarmen. Ik denk dat ik in totaal 2 rondjes redelijk heb kunnen doorrijden wat uiteindelijk resulteerde in een 6eplaats met een rondetijd 2:12.4 Niet verkeerd voor een bijna standaard dc2 ( incl. katalysator :P ) Ik moet wel zeggen dat ik ook redelijk vroeg rem, want ik durf eigenlijk niet zo laat te remmen met standaard 96spec remmetjes + stoptech blokken. Dit is iets wat hoog op mijn verlanglijstje staat: Goede schijven, blokken, vloeistof en wellicht ook nog een setje mb6 klauwen. Op Zandvoort heb ik zoiets zeker nodig, dan krijg ik misschien wat meer vertrouwen in de auto en kan ik wat later gaan remmen. Ik weet namelijk zeker dat er een 2:08 in zit, maar dan moet ik uiteraard wel wat meer gaan oefenen op CPZ

Aan het einde van mijn warm-up sessie kon ik wel merken dat mijn voorkant grip verloor en dat was ook wel te merken toen ik na 7 of 8 rondjes de pits weer in ging om mijn bandendruk te laten meten. Vooraan bleek er iets teveel in te zitten dus die hebben we direct verlaagd naar 2.1. Door de aanpassingen die we eerder deze week hadden gedaan aan de achterkant, was de achterkant eigenlijk perfect. Alleen bij bos uit had ik nog weinig vertrouwen in de achterkant/wegligging.


Kwalificatie: Lekker rustig beginnen en verder gaan met waar ik in de warm-up mee bezig was, de baan leren en alles gewoon goed in mij opnemen. Ik kon lekker rondrijden zonder gehinderd te worden, helaas nog wel flink last van weinig grip aan de voorkant. Dus dat is iets wat ik zeker aan moet gaan pakken voor de volgende keer rijden op Zandvoort. Ook deed mijn b18 raar tijdens de laatste rondjes.. Vtec ging er soms niet in, eigenlijk leek het erop dat er weinig oliedruk was. Toen ik na mijn sessie de pits in reed hoopte ik dat ik niet buiten de top10 zou eindigen, dat was gelukkig ook niet zo, want ik had een seconde van mijn warm-up tijd afgesnoept... 2:11.2. Dat was weer een 6e tijd, ik moet er wel bijzeggen dat de nummers 6,7,8 en 9 allemaal een 2:11 hebben gereden, dat beloofde een spannende finale te worden!


Finale: We moesten redelijk lang wachten voordat wij finale mochten gaan rijden, dus mijn banden waren al flink afgekoeld... Ik heb alles geprobeerd in mijn inlap om ze warm te krijgen, maar icm een beetje regen ( paar druppels ) had ik in mijn hotlap totaal geen grip, overal ging hij glijden en hij vertoonde weer wat rariteiten tijdens een aantal bochten, geen vtec/wel vtec etc.. Dus ik wist dat er geen spectaculaire tijd in zou zitten, uiteindelijk toch nog een 2:16 gereden, wat resulteerde in een 6eplaats tijdens de finale. 3x een 6e tijd dus... En dat eigenlijk zonder ervaring op cpz, nouja 7 of 8 rondjes vorig jaar tijdens JAF.


Na de Finale de auto terug gereden naar onze vrachtwagen en de auto klaar gemaakt voor de vrijrijden sessie, Jeroen ( goede vriend van mij ) ging namelijk in mijn auto vrijrijden... Toch nog maar even wat olie bijvullen, dat was dus hard nodig en waarschijnlijk was dat ook het probleem tijdens mijn finale sessie :blush: En nog even wat bijtanken. Helaas begon het na een tijdje te regenen, dus heeft hij niet vol kunnen rijden in mijn dc2. Dat gaan we binnenkort nog eens inhalen tijdens een trackday!


Al met al een goede dag gehad met ons team: Sander die met zijn Impreza een 2:04 reed en Corné die het ook steeds meer en meer vertrouwen begint te krijgen tijdens het circuitrijden! Wij kunnen iniedergeval spreken van een geslaagd weekend!

Ook nog even alle felicitaties aan de podium honda rijders, goed gedaan iedereen :like:



Uiteraard is mijn verbeterlijstje weer veel te lang, dus wij weten weer wat wij de komende tijd moeten doen...



To do lijstje voor de komende weken:

- Extended balljoints monteren
- ES bushings voorste draagarmen monteren
- Op zoek naar stuggere veren
- Betere remmen ( schijven/blokken/vloeistof )
- Airco verwijderen
- Accu verplaatsen naar achter


En veel circuit km's maken, zodat ik mijzelf flink kan gaan verbeteren! Ik heb iniedergeval nog een aantal goede tips gehad van volgens mij Martin. ( Martin.O ??? ) Volgens mij was het Martin, je gezicht herkende ik nog...

Image

Ik denk dat het ook verstandig is om een setje andere veren aan te schaffen voor de kw v3 :P
MFrame Autosport
User avatar
integra
Posts: 634
Joined: Mon Jun 06, 2005 9:15 pm

Re: Japans Autosport Festival 2012

Post by integra »

Dat waren Martin.O en ik waar je mee stond te praten. Welke banden had je er eigenlijk onder zitten Machiel??
User avatar
XavCTR
Posts: 445
Joined: Mon Nov 16, 2009 10:42 pm

Re: Japans Autosport Festival 2012

Post by XavCTR »

slydawg wrote:Nice gedaan Tim!
Volgens mij zag ik je ook nog een NSX Gerard op de hielen zitten een aantal rondes hehehe


Thanks! Ja, dat klopt. Ik heb tijdens de kwalificatie een ronde of 4 vlak achter Gerard in de NSX gezeten, samen hebben wij een aantal ingehaald ook. Bij het aanremmen voor sommige bochten merkte ik op dat ik wat op hem in liep en hij liet mij er na een tijdje ook langs in de Tarzan bocht, heel sportief. :cool:

Lucas79 wrote:Gefeliciteerd Tim! Resultaat mag er wezen! Volgend jaar ga ik niet meedoen met Time-Attack, maar Tim-Attack ;)


lol, bring it on! ;)
MobileChicane
Posts: 77
Joined: Sun Jul 10, 2005 11:02 am

Re: Japans Autosport Festival 2012

Post by MobileChicane »

@Tim,

Gefeliciteerd man! In de regen gingen er een hoop schuiven, maar jij hield het cool, super gedaan.

(En mijn ducktape hielp natuurlijk ook ;-)
ATR 13/50
Locked