Draaiknop/kabel blower [EP3]

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Post Reply
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Draaiknop/kabel blower [EP3]

Post by HONDA »

Sinds vandaag werkt de draaiknop van de blower (temperatuur) niet meer. Normaal gaat de knop traploos rond maar nu gaat het hakkelend. De kabel zit nog netjes aan de klep in de motorruimte vast dus het probleem zal achter het dashboard zitten. Iemand zoiets dergelijks al eens meegemaakt en zo ja, hoe zit de kabel aan de knop vast en hoe fix je het?

Of is er iets anders aan de hand?
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Re: Draaiknop/kabel blower [EP3]

Post by Gaskleppie »

Bij mn oude CRX heb ik wel eens gehad dat de buitenmantel van de kabel losgekomen was. Die kon ik toen gewoon terug drukken. (in het dashboard dus)
User avatar
D_ToXx
Posts: 848
Joined: Fri Apr 27, 2007 7:08 pm

Re: Draaiknop/kabel blower [EP3]

Post by D_ToXx »

ik meen dat de knop een schuif (een overbrenging) in beweging zet (plastic kan afgebroken zijn).
en aan dat schuifje zit de kabel (zoals fietsremkabel) met een oog (ongeveer 5 mm oog)vast.
de zwarte buitenmantel zit weer vast met een klem van ongeveer 1 bij 2 cm op de complete houder( de drie knoppen).
kan inderdaad ook zijn dat die klem losgeschoten is.

het is een pokke werk om er goed bij te kunnen omdat de connector's en kabel eraan vast zitten.
ik weet niet hoelang je kan wachten maar ik moet nog een meter erin zetten en moet het middenconsole eruit.
ken wel een foto doorsturen van het kabeloog wat ik bedoel.
User avatar
nickR
Posts: 322
Joined: Tue Sep 01, 2009 9:05 pm

Re: Draaiknop/kabel blower [EP3]

Post by nickR »

Je kunt de bak van je handschoenenbak in zijn geheel laten kantelen,daarachter zit de kabelbevestiging van de kachel.
Even de kabel volgen en opnieuw bevestigen. Is niet zo heel moeilijk om opnieuw vast te zetten.
CTR-Asch
Posts: 627
Joined: Wed Jun 03, 2009 10:25 am

Re: Draaiknop/kabel blower [EP3]

Post by CTR-Asch »

nickR wrote:Je kunt de bak van je handschoenenbak in zijn geheel laten kantelen,daarachter zit de kabelbevestiging van de kachel. Even de kabel volgen en opnieuw bevestigen. Is niet zo heel moeilijk om opnieuw vast te zetten.


Dat ligt eraan waar die los is geschoten. Als dat bovenin is kan je er echt niet makkelijk bij.
Zou de kabel sowieso ff invetten of een nieuwe halen. De kabel maakt een sterke bocht en na verloop van tijd gaat de kabel steeds stroever. Bovenin zit ook een klein zwart klemmetje, die willen nog wel eens losschieten.
Ik heb hier de art nrs mocht je die nodig hebbe.
User avatar
nickR
Posts: 322
Joined: Tue Sep 01, 2009 9:05 pm

Re: Draaiknop/kabel blower [EP3]

Post by nickR »

CTR-Asch wrote:
nickR wrote:Je kunt de bak van je handschoenenbak in zijn geheel laten kantelen,daarachter zit de kabelbevestiging van de kachel. Even de kabel volgen en opnieuw bevestigen. Is niet zo heel moeilijk om opnieuw vast te zetten.


Dat ligt eraan waar die los is geschoten. Als dat bovenin is kan je er echt niet makkelijk bij.
Zou de kabel sowieso ff invetten of een nieuwe halen. De kabel maakt een sterke bocht en na verloop van tijd gaat de kabel steeds stroever. Bovenin zit ook een klein zwart klemmetje, die willen nog wel eens losschieten.
Ik heb hier de art nrs mocht je die nodig hebbe.


O,ja,klopt. Er zit ook nog een bevestiging achter het radio gedeelte.
Met kleine platte plastic wippers kun je het grijze gedeelte loskrijgen en dan kun je bij de rest van de kachel.
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Re: Draaiknop/kabel blower [EP3]

Post by HONDA »

De EP3 is inmiddels bij de dealert geweest omdat ik geen zin had het dashboard te demonteren. Zowel de kabel als de klem zijn vervangen, dat ging dus twee weken goed. Tot vandaag... :D

Aankomende week mag de wagen dus weer terug...
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Sincx
Posts: 893
Joined: Wed Feb 13, 2008 12:04 am

Re: Draaiknop/kabel blower [EP3]

Post by Sincx »

Hehe vervelend. Ik had hetzelfde, bleek direct achter de knop de kabel ( ring op uiteinde ) van het pinnetje te zijn geschoten. Easy fix...tie rippie erom en blijft mooi zitten nu :P
riddertje
Posts: 154
Joined: Wed Oct 25, 2006 10:36 am

Re: Draaiknop/kabel blower [EP3]

Post by riddertje »

Ook ik heb het voorgehad.
Eest onderaan van het pinnetje afgeschoten,dan bovenaan en dan was het metalen omhulsel
van het kabeltje door het klemmetje getrokken.
:D
Post Reply