Lichtelijk teleurgesteld in mijn FN2

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
bertje
Posts: 169
Joined: Sat Feb 25, 2012 3:01 pm

Re: Lichtelijk teleurgesteld in mijn FN2

Post by bertje »

CWATR wrote:Een sc plaatsen.... :roll: kun je net zo goed een kant en klarte turbomeuk kopen van VW of renault.

ooit al sc gereden?
je zal je mening dan wel herzien
bertje
Posts: 169
Joined: Sat Feb 25, 2012 3:01 pm

Re: Lichtelijk teleurgesteld in mijn FN2

Post by bertje »

Vind ik ook, neem dan een turbo.. Walbro brandstofpompje,uitlaatje,intake+remap en hoppa 100+ PK erbij...
Hoef je niks extra`s aan te passen e.c.
Met die aanpassingen word je R er ook niet goedkoper op in vergelijking met auto`s die standaard als voorzien zin.

D.[/quote]
als circuit rijder zou ik mss ook turbo gaan maar voor een daily driver sc all the way
alhoewel de zwaarste rotrex sc ook al tegen de 600pk hangt ook al een leuk getalletje niet? :slaan: :clap
DH
Posts: 655
Joined: Wed Sep 30, 2009 10:48 pm
Contact:

Re: Lichtelijk teleurgesteld in mijn FN2

Post by DH »

bertje wrote:Vind ik ook, neem dan een turbo.. Walbro brandstofpompje,uitlaatje,intake+remap en hoppa 100+ PK erbij...
Hoef je niks extra`s aan te passen e.c.
Met die aanpassingen word je R er ook niet goedkoper op in vergelijking met auto`s die standaard als voorzien zin.

D.

als circuit rijder zou ik mss ook turbo gaan maar voor een daily driver sc all the way
alhoewel de zwaarste rotrex sc ook al tegen de 600pk hangt ook al een leuk getalletje niet? :slaan: :clap[/quote]

Om er een sprint mee te doen, of meer?
Een R is toch gebouwt naar een bepaalt vermogen?
Er zijn diverse turbo`s gemaakt voor enorme gains met een efficiente overbrenging naar het wegdek, lijkt me een stuk betrouwbaarder,zuiniger en een heel stuk minder werk...
User avatar
vtec vince
Posts: 2751
Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am

Re: Lichtelijk teleurgesteld in mijn FN2

Post by vtec vince »

Idd.
Kijk maar eens bij Bertjes FN2.
Die draait mooie getallen door een turbo!
Op youtube staan genoeg filmpjes die je een goede impressie kunnen geven hoe de FN2 dan gelanceerd word :D
Dan gaat hij zeker nie tegenvallen.
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
User avatar
Roy
Posts: 1187
Joined: Wed Nov 07, 2007 9:15 am
Contact:

Re: Lichtelijk teleurgesteld in mijn FN2

Post by Roy »

Met een Sc haal je bij lange na niet 100 extra pk.
Heelveel € uitgeven,terwijl een Turbo concurent met een chipie je weg blaast.
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Re: Lichtelijk teleurgesteld in mijn FN2

Post by LCR »

Roy wrote:Met een Sc haal je bij lange na niet 100 extra pk.
Heelveel € uitgeven,terwijl een Turbo concurent met een chipie je weg blaast.


hmmmmm
Dan heeft een vriend van mij met zijn Megan R de verkeerde chip gehaald dan :mrgreen:
User avatar
Roy
Posts: 1187
Joined: Wed Nov 07, 2007 9:15 am
Contact:

Re: Lichtelijk teleurgesteld in mijn FN2

Post by Roy »

Ja, dat zijn van die koopjes jagers, die kom je overal tegen.
Liefhebbers gaan naar gerenomeerde bedrijven.
Ik hoor dat wel vaker van gasten die een verkeerde chip halen.
Heb jammer genoeg ook genoeg Type R gezin met nl power/ autonstyle spullen.
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
DH
Posts: 655
Joined: Wed Sep 30, 2009 10:48 pm
Contact:

Re: Lichtelijk teleurgesteld in mijn FN2

Post by DH »

LCR wrote:
Roy wrote:Met een Sc haal je bij lange na niet 100 extra pk.
Heelveel € uitgeven,terwijl een Turbo concurent met een chipie je weg blaast.


hmmmmm
Dan heeft een vriend van mij met zijn Megan R de verkeerde chips gehaald dan :mrgreen:


Met een Evo 8 stock 270pk 355nm: Intake,uitlaat,brandstofpomp en remap 340/350pk en boven de 400nm koppel...( 0-100 4,5sec en topspeed tegen de 270+)
En omdat de Evo gemaakt is voor een hoger vermogen, maar slap afgesteld is om uitstoot e.c. gaat hij aleen maar lekkerder rijden.
1/10 verbruik en een onderhoud dat te overzien is omdat hij ervoor gemaakt is voor de vermogens, om de 6k wat olie je hebt een redelijk daily...
Wat duurdere aanschaf en verzekering maar een hoop potentie tegen een redelijke prijs.
AWD+ ACD AYC, waardoor het vormogen tussen elk wiel op verschillende ondergronden gereguleerd word en dus een goede wegligging ok met veel vermogen.

Denk dat het redelijk hetzelfde is voor Subaru..op de wegligging na dan.. :mrgreen:

Megane is Frans... :P
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Re: Lichtelijk teleurgesteld in mijn FN2

Post by slydawg »

DH wrote:Met een Evo 8 stock 270pk 355nm: Intake,uitlaat,brandstofpomp en remap 340/350pk en boven de 400nm koppel...( 0-100 4,5sec en topspeed tegen de 270+)
En omdat de Evo gemaakt is voor een hoger vermogen, maar slap afgesteld is om uitstoot e.c. gaat hij aleen maar lekkerder rijden.
1/10 verbruik en een onderhoud dat te overzien is omdat hij ervoor gemaakt is voor de vermogens, om de 6k wat olie je hebt een redelijk daily...
Wat duurdere aanschaf en verzekering maar een hoop potentie tegen een redelijke prijs.
AWD+ ACD AYC, waardoor het vormogen tussen elk wiel op verschillende ondergronden gereguleerd word en dus een goede wegligging ok met veel vermogen.

Denk dat het redelijk hetzelfde is voor Subaru..op de wegligging na dan.. :mrgreen:

Megane is Frans... :P



Roy wrote:Met een Sc haal je bij lange na niet 100 extra pk.
Heelveel € uitgeven,terwijl een Turbo concurent met een chipie je weg blaast.


Waar baseer je dat op? Ik rij al een aantal jaar rond met een SC en 100pk extra daardoor.
Een golf 5 met chipie komt niet in de buurt bij mij, dat kan ik je verzekeren.
Er is hier ook nog een lid met een SC die ruim 200pk extra erbij heeft.

En al die getallen enz enz, leuk voor in de kroeg, in werkelijkheid gaat het meestal heel anders.
Rondje CPZ TA 2011 semi pro;
Een paar voorbeelden
CTR SC 2.05
Lancer EVO 2.08
Impreza GTT 2.10
Civic EJ2 2.11
EVO X 2.12

Aantal van deze auto's met ruim boven de 300pk en allemaal turbo behalve de CTR.
Ligt het aan de bestuurders? Beginners? Misschien, misschien niet maar ook in de de pro street klasse had de CTR SC de snelste tijd neergezet.

Voor een daily driver low boost is een SC the way to go, ga je geen spijt van krijgen.
User avatar
Lucas79
Posts: 1560
Joined: Sun Nov 04, 2007 7:19 am
Contact:

Re: Lichtelijk teleurgesteld in mijn FN2

Post by Lucas79 »

+1 Slydawg. :-)
Deus Ex Machina!
DH
Posts: 655
Joined: Wed Sep 30, 2009 10:48 pm
Contact:

Re: Lichtelijk teleurgesteld in mijn FN2

Post by DH »

kroeg verhalen...van de Evo dealer. :-?
Je hebt zeker je punt Miquel maar het is wel duidelijk dat de tunings mogelijkheden van een Skyline,STi of Evo of andere Turbo net even iets anders liggen dan een EP3/FN2? Daarin tegen zijn ze tegenwoordig ook nog redelijk te betalen.
Meer bedoel ik eigenlijk niet behalve dat er andere mooie en eventueel makkelijke opties zijn.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Re: Lichtelijk teleurgesteld in mijn FN2

Post by Gaskleppie »

Mag ik dit lijstje aanvullen?

Een paar voorbeelden
CTR SC 2.05
Lancer EVO 2.08
Impreza GTT 2.10
Civic EJ2 2.11
EVO X 2.12
Integra Type-R 1.6 187pk: 2:05
:slaan:
User avatar
Roy
Posts: 1187
Joined: Wed Nov 07, 2007 9:15 am
Contact:

Re: Lichtelijk teleurgesteld in mijn FN2

Post by Roy »

slydawg wrote:

Roy wrote:Met een Sc haal je bij lange na niet 100 extra pk.
Heelveel € uitgeven,terwijl een Turbo concurent met een chipie je weg blaast.


Waar baseer je dat op? Ik rij al een aantal jaar rond met een SC en 100pk extra daardoor.
Een golf 5 met chipie komt niet in de buurt bij mij, dat kan ik je verzekeren.
Er is hier ook nog een lid met een SC die ruim 200pk extra erbij heeft.

En al die getallen enz enz, leuk voor in de kroeg, in werkelijkheid gaat het meestal heel anders.
Rondje CPZ TA 2011 semi pro]

In juo geval zou ik zeggen ligt aan de bestuurder. Tevens is jou auto veel beter afgesteld.
JWZ! Heb altijd respect voor jou CTR gehad!

Maar ook jij moet eerlijk toegeven dat jou budget uiteindelijk een halve CTR erbij is geworden door alle specs.
En daarmee bedoel ik dat je met alleen een SC niet verder dan 100 pk komt, want daar heb je ook uitlaat,inlaat, k-pro en noem maar op.

Terwijl een Cupra,OPC,Megan RS, komen met en chip van 700€ aan 310 pk.
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
User avatar
Lucas79
Posts: 1560
Joined: Sun Nov 04, 2007 7:19 am
Contact:

Re: Lichtelijk teleurgesteld in mijn FN2

Post by Lucas79 »

Rotrex SC voor de FN2 komt tot zon 500PK als je wilt. De Jackson tot 310. (zit ook wel iets prijsverschil in :) )

Kijk maar eens op de Engelse fora, de meeste FN2's zijn met SC en niet met Turbo.

Maaaaar, zoals ik al vaker heb gezegd, "Power is nothing without control"

FN2 upgrade volgorde:

1. Remmen (zijn waardeloos, zeker voor het circuit)
2. LSD
3. ECU (want die kan niets hebben, bijna elke upgrade resulteerd in een foutcode)
4. Meer vermogen.

Er zijn er vast hier op het forum die nog veel meer kunnen toevoegen, of betere ideeen hebben, maar ik ben ondertussen aardig wat keren met de FN2 op het Circuit geweest, en kan je melden dat je echt eerst andere upgrades nodig hebt, voordat het zin heeft om aan het vermogen te sleutelen. (tenzij je alleen maar iets sneller weg wilt rijden bij het stoplicht natuurlijk) Vergelijken met andere auto's heeft weinig nut naar mijn idee. Elke andere "vergelijkbare" auto heeft wel iets wat beter, sneller, fijner, luxer, mooier is enz. Er is een reden dat we hier met z'n alle voor Honda gekozen hebben, laten we daar blij mee zijn :-)
Deus Ex Machina!
User avatar
integra
Posts: 634
Joined: Mon Jun 06, 2005 9:15 pm

Re: Lichtelijk teleurgesteld in mijn FN2

Post by integra »

Ik zou op plek 2. toch zeer zeker voor de wegligging gaan. Daar pak je de tijdwinst.
-Schokbrekers/Veren.
-Camber/Caster
-Bushings
-Swaybars enz.
User avatar
Lucas79
Posts: 1560
Joined: Sun Nov 04, 2007 7:19 am
Contact:

Re: Lichtelijk teleurgesteld in mijn FN2

Post by Lucas79 »

integra wrote:Ik zou op plek 2. toch zeer zeker voor de wegligging gaan. Daar pak je de tijdwinst.
-Schokbrekers/Veren.
-Camber/Caster
-Bushings
-Swaybars enz.


Vandaar de LSD ;-) daarmee win je al heel veel met een FN2. Maar hoe meer je de wegligging verbeterd, hoe beter. Heb je ervaring met Swaybars op een FN2 en wat voor effect dat heeft?
Deus Ex Machina!
DH
Posts: 655
Joined: Wed Sep 30, 2009 10:48 pm
Contact:

Re: Lichtelijk teleurgesteld in mijn FN2

Post by DH »

Tsjah dan heb je ook auto`s waar niks aangepast hoeft te worden dan extra vermogen voor veel minder geld... :roll:
Dan hoef je echt geen dikke specslist te hebben.
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Re: Lichtelijk teleurgesteld in mijn FN2

Post by slydawg »

Volgens mij zijn we helemaal off topic gegaan :lol:
iVTEC-fab
Posts: 1001
Joined: Tue Jun 16, 2009 10:09 am

Re: Lichtelijk teleurgesteld in mijn FN2

Post by iVTEC-fab »

standaard SC Kit van CPL racing.

laat die manne 2 a 3 dagen aan je FN2 sleutelen en je hebt +/- 310 pk's
imo is +/- 300 pk het ideale getal voor de FN2, alles daar boven wordt gewoon een probleem om nog op het asfalt te krijgen met FWD.

http://www.youtube.com/watch?v=F9ijQ3ppb_4
http://www.youtube.com/watch?v=e5H8Q9V3-iQ

official website:
http://www.cplracing.co.uk/index.php?id=51
bertje
Posts: 169
Joined: Sat Feb 25, 2012 3:01 pm

Re: Lichtelijk teleurgesteld in mijn FN2

Post by bertje »

iVTEC-fab wrote:standaard SC Kit van CPL racing.

laat die manne 2 a 3 dagen aan je FN2 sleutelen en je hebt +/- 310 pk's
imo is +/- 300 pk het ideale getal voor de FN2, alles daar boven wordt gewoon een probleem om nog op het asfalt te krijgen met FWD.

http://www.youtube.com/watch?v=F9ijQ3ppb_4
http://www.youtube.com/watch?v=e5H8Q9V3-iQ

official website:
http://www.cplracing.co.uk/index.php?id=51

boost per versnelling
probleem opgelost
Post Reply