bertjes fn2/eg

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Post Reply
bertje
Posts: 169
Joined: Sat Feb 25, 2012 3:01 pm

bertjes fn2/eg

Post by bertje »

yow gasten
ik kom me hier ook even voorstellen
ik ben dus bert woonachtig te belgie,ik rijd met een fn2 nieuw gekocht in 2010 nu ongeveer 25000 kilometer op de teller

specs van de fn2
flashpro
invidea uitlaatlijn
circuit sport collector
act extreme koppeling
rotrex c30 94 stage 1 kit
mishimoto intercooler
recirculerende dumpvalve van forge
custom piping met de gasklep na de charger geplaatst
afgesteld bij bekerom ,resultaat 375 pk of 325 op de wielen,bijna het dubbele van de standaart ctr :thumbs:

enkele foto's
Image
Image
Image
Image

te doen in de toekomst
onderblok
lsd
rotrex beugel om de charger onderaan de blok te monteren
4 bar map sensor
100 of 105mm charger polie
walbro benzine pomp
misschien rrc manifold
waarshijnlijk zal ik terug met het originele intake manifold werken
al heb ik hier nog enkele vragen over
rsp manifod bestaat uit 3 delen ,als ik de trompetten er uit laat wat gaat dit met de flow doen?
was van plan om het manifold te portmatchen met een 74 mm gasklep maar ga ik hier winst mee behalen ook al is mijn piping maar 60mm (buitendiameter)?
Image
Image
Image

Uploaded with ImageShack.us
groeten
User avatar
Vtequila
Posts: 541
Joined: Mon Dec 20, 2010 7:27 pm
Contact:

Re: bertjes fn2

Post by Vtequila »

Welkom op het forum Bert ;)

375 pk op een Type-R ? Nice! Heb je wel duidelijke fotos van je FN2 ? Goed dat je je hebt aangemeld, zoveel belgische eigenaars zijn er nog niet bij de club ;)

groet,
Vtequila
- Rise 'n Shine! -
bertje
Posts: 169
Joined: Sat Feb 25, 2012 3:01 pm

Re: bertjes fn2

Post by bertje »

dynoverslag hopelijk duidelijk genoeg
Image
User avatar
Ray
Posts: 706
Joined: Mon Jan 17, 2011 4:02 pm

Re: bertjes fn2

Post by Ray »

Sjooow!! dat is aardig wat vermogen :D
Welkom hier zou ik zeggen!
heb je nog wat betere foto's van het uiterlijk?
en mischien nog filmpje ? :stoer:
Grtz
Ray
1990 Civic EE9
2003 Civic EP3
2008 Civic FA5

Image
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Re: bertjes fn2

Post by JDMTEG »

Welkom hier Bert.
Je hebt nog even tijd voor je naar de keuring moet hé... 2014?
Wat ga je dan doen? Alles demonteren of heb je achterpoortjes?
bertje
Posts: 169
Joined: Sat Feb 25, 2012 3:01 pm

Re: bertjes fn2

Post by bertje »

JDMTEG wrote:Welkom hier Bert.
Je hebt nog even tijd voor je naar de keuring moet hé... 2014?
Wat ga je dan doen? Alles demonteren of heb je achterpoortjes?


2014 inderdaad
alles wat je nu ziet op de foto's zal allemaal verandert worden ,motor zal er van bovenaan standaart uitzien
met de charger onderaan het blok ,intake manifold erboven en met een standaart (spat)plaat onderaan zal er weinig te zien zijn.
tegen als ik naar de keurig moet 2de standaart map in flashpro laten zetten ,intake piping afkoppelen en standaart airbox er op. ondertussen de katalisator zo aan passen dat ik die tussen de uitlaatlijn kan monteren en zo naar de keuring.
van de invidea heb ik papieren dus dat zou ook in orde moeten zijn.
normaal moeten ze zelfs niet onder de motorkap zijn want het chassie nummer staat onderaan de voorruit

nog wat fotokes
Image
Image
Image
Image
intercooler
zoals je ziet is de buitenzijde standaart
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Re: bertjes fn2

Post by JDMTEG »

bertje wrote:
JDMTEG wrote:Welkom hier Bert.
Je hebt nog even tijd voor je naar de keuring moet hé... 2014?
Wat ga je dan doen? Alles demonteren of heb je achterpoortjes?


2014 inderdaad
alles wat je nu ziet op de foto's zal allemaal verandert worden ,motor zal er van bovenaan standaart uitzien
met de charger onderaan het blok ,intake manifold erboven en met een standaart (spat)plaat onderaan zal er weinig te zien zijn.
tegen als ik naar de keurig moet 2de standaart map in flashpro laten zetten ,intake piping afkoppelen en standaart airbox er op. ondertussen de katalisator zo aan passen dat ik die tussen de uitlaatlijn kan monteren en zo naar de keuring.
van de invidea heb ik papieren dus dat zou ook in orde moeten zijn.
normaal moeten ze zelfs niet onder de motorkap zijn want het chassie nummer staat onderaan de voorruit


Klinkt goed en hoop dat het lukt tegen dan. :-)
User avatar
ChristopheR
Posts: 455
Joined: Tue Apr 21, 2009 6:04 pm

Re: bertjes fn2

Post by ChristopheR »

amai mijn kl*ten, wat een bom!!

dikke fn2 :worshippy:
User avatar
vtec vince
Posts: 2751
Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am

Re: bertjes fn2

Post by vtec vince »

Welkom Bertje,

Dat zijn mooie getallen zeg!!!
Veel plezier hier op het forum gewenst en op de weg natuurlijk ook :D
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
User avatar
Lucas79
Posts: 1560
Joined: Sun Nov 04, 2007 7:19 am
Contact:

Re: bertjes fn2

Post by Lucas79 »

Mooi werk!

Welkom Bert.

grtz.

Lucas
Deus Ex Machina!
mln
Posts: 33
Joined: Sat Oct 08, 2011 8:43 am

Re: bertjes fn2

Post by mln »

Wooww

Dikke bak welkom
User avatar
Rikky
Posts: 3487
Joined: Mon Aug 03, 2009 1:12 pm

Re: bertjes fn2

Post by Rikky »

Welkom! En wat vind ik het onwijs vet dat jou intercooler gewoon zwart is en dus niet opvalt!
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
FRENCH
Posts: 176
Joined: Sun Feb 21, 2010 10:51 am

Re: bertjes fn2

Post by FRENCH »

mooie wolf in schapevacht :wink:
je verwacht wel iets als je de R ziet,maar zo'n raket is toch nog andere koek :mrgreen:
User avatar
ChristopheR
Posts: 455
Joined: Tue Apr 21, 2009 6:04 pm

Re: bertjes fn2

Post by ChristopheR »

Hey Bert,

Wat verbruik je als je doortrekt?
Wanneer springt je vtec op? Op 3000 rpm?
Zeker al veel sprintjes gewonnen? :-)
bertje
Posts: 169
Joined: Sat Feb 25, 2012 3:01 pm

Re: bertjes fn2

Post by bertje »

ChristopheR wrote:Hey Bert,

Wat verbruik je als je doortrekt?
Wanneer springt je vtec op? Op 3000 rpm?
Zeker al veel sprintjes gewonnen? :-)


mercie voor de verwelkoming iedereen :zwaaien:
verbruik,hangt natuurlijk van je voet af,vroeger deed ik met een bak 450 a 470 kilometer nu doe ik er nog scherp 400 bij gemiddeld gebruik ,enkel als ik doortrek zou ik eigelijk niet weten

vtec springt op bij 3300 maar zou eigelijk al op 2800 mogen want net voor de vtec zit ik nog met een dip

eigelijk nog maar één keer gesprint tegen een porche maar de wagen stond toen nog op maar 250pk(zonder intercooler)en was ook afgesteld op maf en liep niet echt lekker

ik weet dat jij ook altijd zot was van sc, nog niet van gedachten veranderd?
ik kan je zeggen ik zou geen standaart ctr niet meer willen,rijd echt plezant :mrgreen: :mrgreen:
User avatar
ChristopheR
Posts: 455
Joined: Tue Apr 21, 2009 6:04 pm

Re: bertjes fn2

Post by ChristopheR »

Ik ben nog even bezig aan mijn NA projectje: Tegiwa airbox, RRC, FD2 TB en intake pipe zitten er al op. En heel binnenkort FD2 nokken en Toda collecteur.
Daar zal het wel ong. bij gaan blijven. Mss over een paar jaar. Of ik moest van mijn ma en oma een pak geld krijgen als ik 30 wordt over een paar weken.

Krijgt ge al uw pk's goed op de grond?
bertje
Posts: 169
Joined: Sat Feb 25, 2012 3:01 pm

Re: bertjes fn2

Post by bertje »

Krijgt ge al uw pk's goed op de grond?[/quote]

als het nog maar een beetje nat ligt ist echt een ramp,dan slingert hij van links naar rechts
bij droog weer weelspin tot 2de vanaf 3de voldoende grip om door te gaan

die fd2 nokken gewoon bestellen bij de honda dealer?
prijs,als je die wil verklappen :?:
iVTEC-fab
Posts: 1001
Joined: Tue Jun 16, 2009 10:09 am

Re: bertjes fn2

Post by iVTEC-fab »

damn... /me jalous

welkom
User avatar
ChristopheR
Posts: 455
Joined: Tue Apr 21, 2009 6:04 pm

Re: bertjes fn2

Post by ChristopheR »

Nee, ik had al mijn parts in Engeland besteld bij CPL.
FD2 nokken gaan goed samen met uw SC, mss gaat een LSD uw tractieprobleem verbeteren/oplossen.
User avatar
Lucas79
Posts: 1560
Joined: Sun Nov 04, 2007 7:19 am
Contact:

Re: bertjes fn2

Post by Lucas79 »

ChristopheR wrote:Nee, ik had al mijn parts in Engeland besteld bij CPL.
FD2 nokken gaan goed samen met uw SC, mss gaat een LSD uw tractieprobleem verbeteren/oplossen.


x2 Quaife LSD erin scheelt is verschil van dag en nacht op de FN2! Ny ik dit lees ben ik verbaasd dat je dat eigenlijk nog niet hebt! Let wel op dat je niet nog meer vermogen neemt als je voor de Quaife gaat. boven de 350-400 moet je echt even rondvragen, want dan zal een diff op je bak wel eens een probleem kunnen worden.

grtz...
Deus Ex Machina!
Post Reply