bertjes fn2/eg
Re: bertjes fn2
Van de kabelboom zou ik niet weten. En tja eg is ook leuk en uniek. Beide keuzes zijn erg goed natuurlijk, alleen veel echte goede eg's zullen er niet zijn je zou altijd iets moeten builden verwacht ik? Verder weer dikke upgrades!
Re: bertjes fn2
mrkeffo wrote:Van de kabelboom zou ik niet weten. En tja eg is ook leuk en uniek. Beide keuzes zijn erg goed natuurlijk, alleen veel echte goede eg's zullen er niet zijn je zou altijd iets moeten builden verwacht ik? Verder weer dikke upgrades!
ik heb ondertussen bekerom gecontacteerd en hij zegt dat het niet mogelijk is vanwege can bus(instellingen in de ecu voor milieu of zo iets)hij raadde mij een stand alone ecu aan(ok dacht ik al $$$$$$$$$$$$$$$)en het gaat ook niet omdat de si ecu een "drive by wire" ecu is en een eg is kabel(gasklep) dus het idee is alweer van de baan
maar er is natuurlijk nog een optie maar dat is alweer toekomst muziek.....
Re: bertjes fn2
op de valreep nog wat verandert/toe te voegen
heb toch besloten om de mahle pistons niet te gebruiken en over te stappen naar cp pistons
zit er aan te denken om de fn enkel voor wat weekend/trackday werk te gebruiken met de nodige ophanging en body aanpassingen
toch maar eens uitzien naar een stekkedoosje om de dagelijkse toer mee te doen
wel nog wat up's
cp pistons k24/k20 10.0:1 compressie (2816matriaal)
surpertech dubbele klepveren kit
motor gaat binnen 2de week van april daarna de wagen
groeten
heb toch besloten om de mahle pistons niet te gebruiken en over te stappen naar cp pistons
zit er aan te denken om de fn enkel voor wat weekend/trackday werk te gebruiken met de nodige ophanging en body aanpassingen
toch maar eens uitzien naar een stekkedoosje om de dagelijkse toer mee te doen
wel nog wat up's
cp pistons k24/k20 10.0:1 compressie (2816matriaal)
surpertech dubbele klepveren kit
motor gaat binnen 2de week van april daarna de wagen
groeten
Re: bertjes fn2/eg
weer wat nieuws gekocht
namelijk deze http://www.hcnonline.nl/forum/viewtopic.php?f=142&t=46080&start=150
heb deze gekocht zonder motor en versnellingsbak
k24 word dus gebouwd met k24 kop en motor gaat dus in de eg
de stukken die specifiek voor de fn dienen komen er natuurlijk ook op
perfecte basis deze eg met wat overtollig gewicht er uit en mijn gebouwde motor+ rotrex word dit een ideale track day auto
blok nog niet gebouwd door tijds gebrek maar gaat deze maand normaal nog binnen
groeten
namelijk deze http://www.hcnonline.nl/forum/viewtopic.php?f=142&t=46080&start=150
heb deze gekocht zonder motor en versnellingsbak
k24 word dus gebouwd met k24 kop en motor gaat dus in de eg
de stukken die specifiek voor de fn dienen komen er natuurlijk ook op
perfecte basis deze eg met wat overtollig gewicht er uit en mijn gebouwde motor+ rotrex word dit een ideale track day auto
blok nog niet gebouwd door tijds gebrek maar gaat deze maand normaal nog binnen
groeten
Re: bertjes fn2/eg
hallo,
laatst nog een tripje naar nederland gemaakt en nog wat ontbrekende spullen meegebracht die ik nu te kort kom
door het nieuwe eg chassis te gebruiken
k20 starter
k20 alternator
2003 k20 versnellingsbak
het is maar een 5 bak maar ik verwacht toch niet dat de versnellingsbak lang zal leven
in de versnellings bak moet nu nog de sper en de 4.3 eindoverbrenging in gemonteerd worden
motor is ondertussen ook binnen en zal +- binnen een week klaar zijn
ondertussen ook al bezig geweest aan het chassis
deze eg zal niet meer ingeschreven worden om op de weg te rijden
interieur is al volledig gestript , teermatten/kachel zijn er ook uit
maar nog geen foto's van
nu heb ik nog wat spullen nodig van k tuned om de verwarmings leidingen af te stoppen/ verwijderen
ook nog:
inlaat pakking
k tuned rrc adaptor voor tussen de inlaat en de gasklep
koppeling (act zit op de fn en zoek ik er niet af te halen)
kuipstoel + onderstel + gordel
stuur + naaf
brandstofleidingen + koppelingen + 5 liter externe brandstof tank
ik denk (hoop)dat dit het zowat is
groeten
laatst nog een tripje naar nederland gemaakt en nog wat ontbrekende spullen meegebracht die ik nu te kort kom
door het nieuwe eg chassis te gebruiken
k20 starter
k20 alternator
2003 k20 versnellingsbak
het is maar een 5 bak maar ik verwacht toch niet dat de versnellingsbak lang zal leven
in de versnellings bak moet nu nog de sper en de 4.3 eindoverbrenging in gemonteerd worden
motor is ondertussen ook binnen en zal +- binnen een week klaar zijn
ondertussen ook al bezig geweest aan het chassis
deze eg zal niet meer ingeschreven worden om op de weg te rijden
interieur is al volledig gestript , teermatten/kachel zijn er ook uit
maar nog geen foto's van
nu heb ik nog wat spullen nodig van k tuned om de verwarmings leidingen af te stoppen/ verwijderen
ook nog:
inlaat pakking
k tuned rrc adaptor voor tussen de inlaat en de gasklep
koppeling (act zit op de fn en zoek ik er niet af te halen)
kuipstoel + onderstel + gordel
stuur + naaf
brandstofleidingen + koppelingen + 5 liter externe brandstof tank
ik denk (hoop)dat dit het zowat is
groeten
Re: bertjes fn2/eg
hey bert,
veel succes met mijn project!
er is geen cent op bespaard geweest en er zitten heel veel uren in!
good luck en je hebt mijn nr.
stuurnaaf heb ik nog liggen voor je!
veel succes met mijn project!
er is geen cent op bespaard geweest en er zitten heel veel uren in!
good luck en je hebt mijn nr.
stuurnaaf heb ik nog liggen voor je!
Re: bertjes fn2/eg
Sjeessusssss... ff een projectje!!! Goe bezig...
Re: bertjes fn2/eg
nieuwe stukjes voor de puzzel
competition clutch stage 4
ik heb momenteel de act xtreme in de fn met al ongeveer 20 000 km en ben er wel tevreden van enkel het pedaal gevoel is redelijk stijf maar dat word je gewoon
toen ik een testrit met de eg deed was deze ook voorzien van een competition clutch stage 4 en het pedaalgevoel is echt als stock, hopelijk maakt deze mij even blij als de act
karcepts 70 mm rsp adaptor
bij mijn weten de enige firma die deze adaptor aanbied
nu is het wachten op de versnellingsbak dan kunnen we de motor inbouwen
we komen stilaan dichterbij
stay tuned
competition clutch stage 4
ik heb momenteel de act xtreme in de fn met al ongeveer 20 000 km en ben er wel tevreden van enkel het pedaal gevoel is redelijk stijf maar dat word je gewoon
toen ik een testrit met de eg deed was deze ook voorzien van een competition clutch stage 4 en het pedaalgevoel is echt als stock, hopelijk maakt deze mij even blij als de act
karcepts 70 mm rsp adaptor
bij mijn weten de enige firma die deze adaptor aanbied
nu is het wachten op de versnellingsbak dan kunnen we de motor inbouwen
we komen stilaan dichterbij
stay tuned
Re: bertjes fn2/eg
ik blijf erbij wat een gaaf project keer op keer kijk ik weer mijn ogen uit hahaha
Re: bertjes fn2/eg
Mooi dat project begint aardig te vorderen dus!
Re: bertjes fn2/eg
ziet er goed uit, ben benieuwd naar het verloop
Re: bertjes fn2/eg
Welke Rotrex is dat? De grootste?
Als ik een tip mag geven, de rotrex sc kunnen zeer slecht tegen de de rev limiter van de k20, een vriend van me heeft dit tot 2 keer toe gehad, iedere keer tijdens afstellen.
Alle installatie instructies tot de letter gevolgd, tijdens afstellen aantal keer in de rev limiter, gevolg as van impeller stuk.
Nieuwe gekregen onder garantie met de melding van TTS dat we niet in de rev limiter mochten komen.
Zo gezegd zo gedaan, 2de rotrex geinstalleerd en ingereden, nu afstellen, rev limit bewust iets hoger gezet om niet in de limiter te komen.
Tijdens het afstellen minder dan 5 keer toch heel ff in de limiter.....en ja hoor weer as stuk.
Weer gebeld, gemaild en terug gepost, nu de mededeling dat we te vaak en de limiter zijn gegaan en dat waarschijnlijk de snaar te strak was gespannen.
Snaar te strak kan niet want is een oem automatische spanrol.
Kortom 2de geval geen garantie maar een gedeeltelijke vergoeding.
Eigenaar heeft besloten over te stappen naar turbo.
Hier zijn veel meer gevallen van bekend als je op internet zoekt.
Als ik een tip mag geven, de rotrex sc kunnen zeer slecht tegen de de rev limiter van de k20, een vriend van me heeft dit tot 2 keer toe gehad, iedere keer tijdens afstellen.
Alle installatie instructies tot de letter gevolgd, tijdens afstellen aantal keer in de rev limiter, gevolg as van impeller stuk.
Nieuwe gekregen onder garantie met de melding van TTS dat we niet in de rev limiter mochten komen.
Zo gezegd zo gedaan, 2de rotrex geinstalleerd en ingereden, nu afstellen, rev limit bewust iets hoger gezet om niet in de limiter te komen.
Tijdens het afstellen minder dan 5 keer toch heel ff in de limiter.....en ja hoor weer as stuk.
Weer gebeld, gemaild en terug gepost, nu de mededeling dat we te vaak en de limiter zijn gegaan en dat waarschijnlijk de snaar te strak was gespannen.
Snaar te strak kan niet want is een oem automatische spanrol.
Kortom 2de geval geen garantie maar een gedeeltelijke vergoeding.
Eigenaar heeft besloten over te stappen naar turbo.
Hier zijn veel meer gevallen van bekend als je op internet zoekt.
Re: bertjes fn2/eg
slydawg wrote:Welke Rotrex is dat? De grootste?
Als ik een tip mag geven, de rotrex sc kunnen zeer slecht tegen de de rev limiter van de k20, een vriend van me heeft dit tot 2 keer toe gehad, iedere keer tijdens afstellen.
Alle installatie instructies tot de letter gevolgd, tijdens afstellen aantal keer in de rev limiter, gevolg as van impeller stuk.
Nieuwe gekregen onder garantie met de melding van TTS dat we niet in de rev limiter mochten komen.
Zo gezegd zo gedaan, 2de rotrex geinstalleerd en ingereden, nu afstellen, rev limit bewust iets hoger gezet om niet in de limiter te komen.
Tijdens het afstellen minder dan 5 keer toch heel ff in de limiter.....en ja hoor weer as stuk.
Weer gebeld, gemaild en terug gepost, nu de mededeling dat we te vaak en de limiter zijn gegaan en dat waarschijnlijk de snaar te strak was gespannen.
Snaar te strak kan niet want is een oem automatische spanrol.
Kortom 2de geval geen garantie maar een gedeeltelijke vergoeding.
Eigenaar heeft besloten over te stappen naar turbo.
Hier zijn veel meer gevallen van bekend als je op internet zoekt.
ik weet het, hoffy heeft het gepost op k20.org
dit is de c38 81,ik heb enkel nog maar gevallen gehoord van de 91 die stuk gaat
als je er over nadenkt is dat echt wel slecht voor de sc, zijn elke keer kloppen dat de as te verduren krijgt
maar minder dan 5 keer is wel snel ja
rev limiter zal gezed worden op max 8500 omdat dit een k24 is,
om rond de 8000 te schakelen
als deze stuk draait en ik krijg geen garantie zal het ook iets anders worden,wat dat zien we dan wel,
maar daar probeer ik toch niet aan te denken
mag ik vragen waar hij zijn wagen laat afstellen?
toch bedankt voor de tip
groeten
Re: bertjes fn2/eg
Klopt, heb het over Hoffy.
Hij laat de auto door mij afstellen.
Hij laat de auto door mij afstellen.
Re: bertjes fn2/eg
slydawg wrote:Klopt, heb het over Hoffy.
Hij laat de auto door mij afstellen.
vond dit:
http://www.superchargerrebuild.com/?page_id=69
Re: bertjes fn2/eg
volledig op dreef,enkel de vriendin trekt af en toe aan de handrem
de intercooler hoe hij was
afgewerkt product
iat sensor is een druk in model,word voorzien van schroefdraad om uitduwen in de boost pipe te voorkomen
iat sensor in positie
badass pic
blow off valve in positie,ben van plan om deze niet meer recirculerdend te maken omdat de wagen toch niet op de straat komt
k tuned ram header in positie
intercooler piping is afgewerkt enkel nog wat klemmen plaatsen
nu is de uitlaat aan de beurt
groeten
de intercooler hoe hij was
afgewerkt product
iat sensor is een druk in model,word voorzien van schroefdraad om uitduwen in de boost pipe te voorkomen
iat sensor in positie
badass pic
blow off valve in positie,ben van plan om deze niet meer recirculerdend te maken omdat de wagen toch niet op de straat komt
k tuned ram header in positie
intercooler piping is afgewerkt enkel nog wat klemmen plaatsen
nu is de uitlaat aan de beurt
groeten
Re: bertjes fn2/eg
ziet er goed uit, maar niet zonde dat je intercooler op zn kop zit?