Dit is tenminste een reservewiel :)

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
Post Reply
DutchVince
Posts: 36
Joined: Thu Jan 19, 2012 9:52 pm

Dit is tenminste een reservewiel :)

Post by DutchVince »

Ik houd niet van thuiskomertjes: je mag er maar 80 km/uur mee rijden. Nu rijd ik er gewoon 120 mee, maar echt verstandig is dat niet.
Die bandenplakset bij mijn FN2 lijkt me ook vrij langdurig werk. En ook dan mag je maar 80.

Of stel dat ik in Duitsland een lekke band krijg, kan ik opeens 80 km/uur gaan rijden ipv 200+
No way!

Ik wil dus gewoon als ik een lekke band heb een volwaardige vervanger:
lekke band eraf, reserve wiel erop en gewoon weer even hard verder!!!

Dankzij dit forum en slydawg heb ik nu een prima origineel FN2 reservewiel :D
En mijn Franse Bulldog past er prima naast :razz:
Band wel even goed vast gesjord om te voorkomen dat mijn Bulletje geplet wordt.
Image
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Re: Dit is tenminste een reservewiel :)

Post by JDMTEG »

Oké, maar wat ligt er nu op de plaats van het thuiskomertje?
FRENCH
Posts: 176
Joined: Sun Feb 21, 2010 10:51 am

Re: Dit is tenminste een reservewiel :)

Post by FRENCH »

Bulletje is al van iets rijpere leeftijd? mooi beestje :wink:
donkeykong
Posts: 1466
Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm

Re: Dit is tenminste een reservewiel :)

Post by donkeykong »

Bulletje denk wtf, waarom leg je een groot wiel in mijn hok lullo :)

mijn hondje zit altijd bij de voeten aan de passagierskant voorin.
DutchVince
Posts: 36
Joined: Thu Jan 19, 2012 9:52 pm

Re: Dit is tenminste een reservewiel :)

Post by DutchVince »

JDMTEG wrote:Oké, maar wat ligt er nu op de plaats van het thuiskomertje?

Er zat helemaal geen thuiskomertje in, wel een compartiment onder de bagageruimte, maar daar kan geen normaal wiel in.
Ik zit eraan te denken om een cirkelvormig gat in het deksel te zagen en mijn wiel half te verzinken. Heb ik toch iets meer ruimte.
DutchVince
Posts: 36
Joined: Thu Jan 19, 2012 9:52 pm

Re: Dit is tenminste een reservewiel :)

Post by DutchVince »

FRENCH wrote:Bulletje is al van iets rijpere leeftijd? mooi beestje :wink:

Thx! Bryce is alweer bijna 10 jaar oud, maar doet het nog best :D
DutchVince
Posts: 36
Joined: Thu Jan 19, 2012 9:52 pm

Re: Dit is tenminste een reservewiel :)

Post by DutchVince »

donkeykong wrote:Bulletje denk wtf, waarom leg je een groot wiel in mijn hok lullo :)

mijn hondje zit altijd bij de voeten aan de passagierskant voorin.

Bryce wil altijd met alle geweld op de passagiersstoel dus vandaar dat ik hem achterin vastzet.
Hij is stronteigenwijs zoals het een goed bulletje betaamt!
nick22
Posts: 50
Joined: Tue Sep 08, 2009 5:58 pm

Re: Dit is tenminste een reservewiel :)

Post by nick22 »

net wiel. en mooie bull
heb er ook een gehad maar door omstandigheden moest ik hem weg doen,dieptepunt van 2011 was dat :cry:
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Re: Dit is tenminste een reservewiel :)

Post by JDMTEG »

DutchVince wrote:
JDMTEG wrote:Oké, maar wat ligt er nu op de plaats van het thuiskomertje?

Er zat helemaal geen thuiskomertje in, wel een compartiment onder de bagageruimte, maar daar kan geen normaal wiel in.
Ik zit eraan te denken om een cirkelvormig gat in het deksel te zagen en mijn wiel half te verzinken. Heb ik toch iets meer ruimte.

Ik heb eigenlijk geen idee of de FN2 origineel een thuiskomertje of een bandenherstelkit heeft.
Je wiel half laten verzinken is misschien geen slecht idee. Niet alleen om je bagageruimte groter te maken maar ook om het zwaartepunt van je auto terug wat te verlagen. Want dat was het eerste waar ik aan dacht toen je over je volwaardig reservewiel begon. De reden waarom je zo een wiel als reservewiel wil gebruiken snap ik wel. Persoonlijk zou ik het nooit doen.
DutchVince
Posts: 36
Joined: Thu Jan 19, 2012 9:52 pm

Re: Dit is tenminste een reservewiel :)

Post by DutchVince »

JDMTEG wrote:
DutchVince wrote:
JDMTEG wrote:Oké, maar wat ligt er nu op de plaats van het thuiskomertje?

Er zat helemaal geen thuiskomertje in, wel een compartiment onder de bagageruimte, maar daar kan geen normaal wiel in.
Ik zit eraan te denken om een cirkelvormig gat in het deksel te zagen en mijn wiel half te verzinken. Heb ik toch iets meer ruimte.

Ik heb eigenlijk geen idee of de FN2 origineel een thuiskomertje of een bandenherstelkit heeft.
Je wiel half laten verzinken is misschien geen slecht idee. Niet alleen om je bagageruimte groter te maken maar ook om het zwaartepunt van je auto terug wat te verlagen. Want dat was het eerste waar ik aan dacht toen je over je volwaardig reservewiel begon. De reden waarom je zo een wiel als reservewiel wil gebruiken snap ik wel. Persoonlijk zou ik het nooit doen.

De mijne heeft de herstelkit + compressor.

Klopt, daar kom ik na een paar dagen ook achter.
Wegligging is er niet beter op geworden: die hoek heeft nu meer neiging tot uitbreken:
het wiel ligt te hoog en te ver in de hoek.

Misschien is het qua gewicht nog het beste om hem rechtop op de vloer achter de passagiersstoel te plaatsen.
Dit weekend maar eens proberen.
User avatar
Lucas79
Posts: 1560
Joined: Sun Nov 04, 2007 7:19 am
Contact:

Re: Dit is tenminste een reservewiel :)

Post by Lucas79 »

Ik las dit bericht met enige verbazing...

1. Hoe vaak rijd jij een platte band? (ik heb de mijne nu 4 jaar en nog nooit wat gehad)
2. Als je dan al een platte band rijdt, daarvoor heb je dat spuitbusje en de compressor... ja, je kan dan niet volle bak scheuren, maar je rijdt dan toch ook alleen nog maar naar de bandenboer?
3. Die velg + band weegt 22,5KG! en de FN2 is al zo zwaaaaar. Een beetje gewicht achter kan geen kwaad, mits je het er voor ook weer afhaalt, en dan nog moet je er voor zorgen dat dit gewicht zo laag mogelijk en in het midden zit.

Ik snap dat je een thuiskomertje niet zo "mooi" vindt en dat spuitbusje is ook niet alles, maar het dan ook alleen maar om naar de garage te kunnen rijden en dan de band te verwisselen.

De Bull is wel vet :D
Deus Ex Machina!
DutchVince
Posts: 36
Joined: Thu Jan 19, 2012 9:52 pm

Re: Dit is tenminste een reservewiel :)

Post by DutchVince »

In 10 jaar tijd 5 lekke banden gehad :(

Tegen de tijd dat ik aan de kant stond (en dat was uiteraard direct) waren 3 daarvan zodanig beschadigd dat de flarden erbij hingen dus dan had het reparatiesetje ook niet meer geholpen.
User avatar
Lucas79
Posts: 1560
Joined: Sun Nov 04, 2007 7:19 am
Contact:

Re: Dit is tenminste een reservewiel :)

Post by Lucas79 »

DutchVince wrote:In 10 jaar tijd 5 lekke banden gehad :(


:shock: dat is wel vaak! dan helpt inderdaad het spuitbusje niet meer... Ik zou dan toch een thuiskomer overwegen en deze in de smokkelruimte ( :wink: ) leggen... Scheelt een hoop kilo's, ligt dan in het midden en ietsje lager.
Deus Ex Machina!
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Re: Dit is tenminste een reservewiel :)

Post by Jo& »

Ik kan het enerzijds wel begrijpen, een volwaardig reservewiel.
Kheb 2x een lekke band gereden. 1x ben ik bij tankstation gestopt, band vol hard gepomt 2.8 ofz. 10 min gewacht en stond toen op 2.2 ofzo. Dus weer op 2.6 gezet een naar een bekende garage gereden. Die hadden 2 proppen geschoten en ik kon weer door. Ok dit was met de Focus toen.

Andere keer was de band plat toen hij voor de deur stond, ff thuiskomertje eronder en naar de garage. Weer een propje geschoten (wel ander wiel toen).

Accord heeft ook een reparatie set en ik vind dat maar niks om voor de hand liggende redenen... een thuiskomertje vind ik verder wel prima. Die ene keer dat je maar met 80 naar de garage kan.....

Ok misschien zou mijn mening veranderen als ik 5x een lekke band zou rijden in een paar jaar tijd...
DutchVince
Posts: 36
Joined: Thu Jan 19, 2012 9:52 pm

Re: Dit is tenminste een reservewiel :)

Post by DutchVince »

Haha, ik ben echt lekke-band-paranoide geworden door al die lekke banden.
Misschien ligt er hier in de omgeving (boerenland) wel meer ellende op de weg (spijkers, schroefjes etc) dan elders...

Inmiddels heb ik de band verplaatst en achter de passagiersstoel geklemd,
want ik vond hem te hoog en te ver op de hoek liggen.

Totaal gewicht: 21,6 kg - bandenplaksetje die ik verwijderd heb = 20 kg extra gewicht ongeveer.
Zal me misschien 1/10 seconde schelen bij de acceleratie en dat heb ik er wel voor over.
Als ik straks bv op weg naar Zwitserland in Duitsland een lekke band krijg, kan ik binnen een kwartier weer onderweg zijn en gewoon weer 200+ rijden en dat vind ik een geruststellend gevoel :D :D
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Re: Dit is tenminste een reservewiel :)

Post by Jo& »

DutchVince wrote:Als ik straks bv op weg naar Zwitserland in Duitsland een lekke band krijg, kan ik binnen een kwartier weer onderweg zijn

:thumbs:

DutchVince wrote:en gewoon weer 200+ rijden en dat vind ik een geruststellend gevoel :D :D

:dunno: dat vind ik geen goede reden. Dat je met het verkeer mee kan ipv 80 ok maar om nou perse 200+ te moeten rijden... :-?
DutchVince
Posts: 36
Joined: Thu Jan 19, 2012 9:52 pm

Re: Dit is tenminste een reservewiel :)

Post by DutchVince »

Jo& wrote:
DutchVince wrote:Als ik straks bv op weg naar Zwitserland in Duitsland een lekke band krijg, kan ik binnen een kwartier weer onderweg zijn

:thumbs:

DutchVince wrote:en gewoon weer 200+ rijden en dat vind ik een geruststellend gevoel :D :D

:dunno: dat vind ik geen goede reden. Dat je met het verkeer mee kan ipv 80 ok maar om nou perse 200+ te moeten rijden... :-?

Ik kan daar dus enorm van genieten! Sommigen hebben meer met wegligging, anderen met acceleratie maar dit aspect van autorijden vind ik dus ook erg leuk.

Don't worry:
Laat ik vooropstellen dat ik aan snelheid gewend ben: ik heb al 10.000en kms in Duitsland afgelegd in de loop der jaren.
Ik ken bepaalde trajecten als mijn broekzak en weet waar en wanneer het verantwoord is en waar niet.
Ik ben me ook zeer bewust dat met dat soort snelheden ver vooruitkijken en bijtijds snelheid aanpassen erg belangrijk is.
SteefO
Posts: 547
Joined: Mon Jan 11, 2010 10:50 am

Re: Dit is tenminste een reservewiel :)

Post by SteefO »

Het is niet de hopen dat je band bij een aanrijding op de snelweg (oid) loskomt dan komt hij als je mazzel hebt langs je door het voorraam... Aangezien massa + kracht aanrijding best veel kan zijn.. :-?
Post Reply