Terugroepactie FN2?

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
culasse
Posts: 616
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:36 pm

Terugroepactie FN2?

Post by culasse »

Op een paar Engelse en Duitse forums heb ik gelezen dat Honda FN2`s oproept voor controle van de kabelboom in de motorruimte. Die zou onder bepaalde omstandigheden brandgevaar kunnen opleveren.
Heeft iemand hier iets van gehoord of van Honda dealers bericht gehad?

Paul.
User avatar
ChristopheR
Posts: 455
Joined: Tue Apr 21, 2009 6:04 pm

Re: Terugroepactie FN2?

Post by ChristopheR »

Had het ook gelezen, maar zelf nog niks gehoord van de Honda dealer
User avatar
Lucas79
Posts: 1560
Joined: Sun Nov 04, 2007 7:19 am
Contact:

Re: Terugroepactie FN2?

Post by Lucas79 »

Geen reactie gehad (nog) van de Dealer... Zal het even navragen. Heb je een link van bijvoorbeeld een engels forum waar de terugroepactie op staat?
Deus Ex Machina!
culasse
Posts: 616
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:36 pm

Re: Terugroepactie FN2?

Post by culasse »

Nou, ik heb uit nieuwsgierigheid naar mijn dealear gebeld, maar die waren vaag en zeiden dat ik moet wachten op een eventuele berichtgeving van Honda Nederland.
DutchVince
Posts: 36
Joined: Thu Jan 19, 2012 9:52 pm

Re: Terugroepactie FN2?

Post by DutchVince »

Mijn auto stond een waarschuwing bij een week geleden (op het Honda informatiesysteem), maar die is weer ingetrokken.

De chef werkplaats waar ik goed contact mee heb, vond dat vreemd en heeft Honda gebeld.
Zijn relaas:
Binnen een maand kun je een brief van Honda verwachten met een uitnodiging voor inspectie/reparatie.
Inspectie en kabelboom omleggen zal ongeveer een kwartiertje kosten. Is de kabelboom beschadigd dan moet die vervangen worden en dat zou wel eens een uur of 4 werk kunnen zijn.


De terugroepactie is overigens al gemeld bij de EU onder refnr 71263/11: (erg trage website, tik Honda in als zoekterm)
http://ec.europa.eu/consumers/dyna/rape ... search.cfm
User avatar
Lucas79
Posts: 1560
Joined: Sun Nov 04, 2007 7:19 am
Contact:

Re: Terugroepactie FN2?

Post by Lucas79 »

Hmm,.. blijft een beetje vreemd verhaal. Honda De Bois Arnhem heeft op mijn chasisnummer gecontroleerd en daarop konden ze (nog) niets vinden van terughaal-acties... Normaal gesproken krijgen de dealers ook van te voren te horen dat er een terughaal-actie aankomt, zodat ze zich hierop voor kunnen bereiden.

De Dealer had het er over dat mogelijk eerst andere landen aan de beurt zijn. Hij had het erover dat dat wel vaker gebeurd als het geen hoge noodzaak is.

edit: net even gekeken op die extreem trage site van RAPEX, maar daar kon ik alleen een melding vinden over de FN2's van 2009-2010. De mijne komt uit 2007... We houden het in de gaten, als ik iets hoor/vind, dan post het uiteraard, tot die tijd maak ik me maar niet al te veel zorgen. :wink:
Deus Ex Machina!
bliksemR
Posts: 7
Joined: Sat Nov 05, 2011 9:41 pm

Re: Terugroepactie FN2?

Post by bliksemR »

Sorry,
zover mij bekend nog niets gelezen in MARIS dus geen terugroep actie in nederland. :dunno:
culasse
Posts: 616
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:36 pm

Re: Terugroepactie FN2?

Post by culasse »

Het zou me niks verbazen als Honda Nederland weer eens aan struisvogelpolitiek doet. En als ze zien dat er niemand reageert op zulke berichten van diverse forums dan komt hen dat goed uit natuurlijk. Dat bespaart hen werk om FN2`s terug te roepen en te controleren.
Als we als FN2 eigenaren allemaal eens gaan bellen naar de Honda dealer dan zou het kunnen zijn dat de dealers hun ervaringen doorgeven naar Honda Nederland en misschien wordt er dan toch actie ondernomen.
Keung
Posts: 760
Joined: Tue Jul 03, 2007 11:19 pm

Re: Terugroepactie FN2?

Post by Keung »

Zoals op de sites te lezen is, is de recall VIN nummer afhankelijk.

Aan de hand van de VIN's wordt door Honda teruggezocht welke auto's naar welk land is getransporteerd.
Per land wordt de importeur afzonderlijk ingelicht over de betrokken voertuigen.
Van de betrokken voertuigen kan in NL alleen via de RDW de privacygegevens worden opgevraagd vanwege Wet Bescherming Persoonsgegevens.

Vervolgens wordt er per betrokken voertuig een persoonlijke brief opgesteld, gedrukt en gepost.
De gehele proces totdat de voertuigeigenaar bericht krijgt duurt enkele weken.

Er is dus geen sprake van struisvogelpolitiek bij Honda.

Sommige (Europese) merken kent dusdanig veel terugroepacties dat deze onaangekondigd tijdens de beurt wordt meegenomen zonder berichtgeving naar de media.
culasse
Posts: 616
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:36 pm

Re: Terugroepactie FN2?

Post by culasse »

Ik heb wat nadere informatie omtrent de bekabeling van de FN2. Ik heb wat zitten chatten met een FN2 eigenaar die zijn wagen naar de dealer moest laten brengen om de kabelboom te laten controleren.
Volgens hem betreft het alleen een serie FN2 voertuigen uit het jaar 2009 en 2010 die moeten worden gecontroleerd.

Image

De kabelboom op de achtergrond in deze foto is hier correct geplaatst, namelijk tegen het achterschot aan.
Zit echter de kabel vlak onder de gele bouten dan moet ie worden verplaatst/vervangen door een andere kabel.
Is je FN2 uit 2009 en 2010 en ligt de kabel anders dan de foto hierboven dan zou ik contact opnemen met de dealer.
Eens kijken wat ie doet.
culasse
Posts: 616
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:36 pm

Re: Terugroepactie FN2?

Post by culasse »

Heb vandaag een brief gekregen van Honda Nederland waarin me wordt gevraagd om mijn FN2 langs de dealer te brengen.
Ze willen kijken naar de kabelboom. Wel raar. Mijn wagen is van 2008 en mij werd verzekerd dat eventuele problemen alleen voorkwamen bij FN2 modellen vanaf 2009.
ctrzilverfn2
Posts: 12
Joined: Wed Jul 28, 2010 2:13 pm

Re: Terugroepactie FN2?

Post by ctrzilverfn2 »

Vandaag ook een brief ontvangen van Honda NL.
Gelijk een afspraak gemaakt a.s dinsdag kijken ze de kabelboom na je moet er toch niet aan denken dat de R in bRRRand vliegt..
Het gaat om alle R's bouwjaar 2007 tm 2011...uurtje werk schijnbaar word weer koffie drinken
User avatar
LaurenZ
Posts: 2857
Joined: Wed Dec 02, 2009 12:47 pm
Contact:

Re: Terugroepactie FN2?

Post by LaurenZ »

Keung wrote:Zoals op de sites te lezen is, is de recall VIN nummer afhankelijk.

Aan de hand van de VIN's wordt door Honda teruggezocht welke auto's naar welk land is getransporteerd.
Per land wordt de importeur afzonderlijk ingelicht over de betrokken voertuigen.
Van de betrokken voertuigen kan in NL alleen via de RDW de privacygegevens worden opgevraagd vanwege Wet Bescherming Persoonsgegevens.

Vervolgens wordt er per betrokken voertuig een persoonlijke brief opgesteld, gedrukt en gepost.
De gehele proces totdat de voertuigeigenaar bericht krijgt duurt enkele weken.

Er is dus geen sprake van struisvogelpolitiek bij Honda.

Sommige (Europese) merken kent dusdanig veel terugroepacties dat deze onaangekondigd tijdens de beurt wordt meegenomen zonder berichtgeving naar de media.



Wat dan dus wel weer struisvogelpolitiek is... :D
'98 JDM Integra Type-R
User avatar
Lucas79
Posts: 1560
Joined: Sun Nov 04, 2007 7:19 am
Contact:

Re: Terugroepactie FN2?

Post by Lucas79 »

Ik heb gisteren mijn brief ontvangen. Ik ga vanmiddag naar De Bois om te laten controleren. Als het inderdaad gaat om de foto, lijkt het bij mij goed te zitten. We zullen het wel zien/horen als er iets aan de hand is.

Grtz,

Lucas
Deus Ex Machina!
iVTEC-fab
Posts: 1001
Joined: Tue Jun 16, 2009 10:09 am

Re: Terugroepactie FN2?

Post by iVTEC-fab »

uiteraard heb ik de brief ook ontvangen.
User avatar
ChristopheR
Posts: 455
Joined: Tue Apr 21, 2009 6:04 pm

Re: Terugroepactie FN2?

Post by ChristopheR »

Vandaag heb ik de brief ook ontvangen
User avatar
Lucas79
Posts: 1560
Joined: Sun Nov 04, 2007 7:19 am
Contact:

Re: Terugroepactie FN2?

Post by Lucas79 »

Bij mij was er niets aan de hand, was binnen 15 minuten weer weg.
Deus Ex Machina!
culasse
Posts: 616
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:36 pm

Re: Terugroepactie FN2?

Post by culasse »

Zo, ik ben net weer terug nadat ik bij de dealer naar dat kabeltje heb laten kijken. Nadat ik de koffie ophad (en een taartje, iemand was jarig) kon ik na 10 minuten weer vertrekken. niks aan de hand.

In de showroom stond trouwens een rode FN2. Hij was net verkocht. Misschien iemand hier van het forum die nu de eigenaar is?

Paul.
ctrzilverfn2
Posts: 12
Joined: Wed Jul 28, 2010 2:13 pm

Re: Terugroepactie FN2?

Post by ctrzilverfn2 »

Vandaag met de fn2 bij de dealer geweest,niks aan de hand en binnen een kwartier weer weg.. :zwaaien:
Post Reply