vering FN2

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
daxcer
Posts: 88
Joined: Sun Jul 18, 2010 12:21 am

Re: vering FN2

Post by daxcer »

Ja dat zijn idd wel goede winterbanden.

Heb ook al gedacht aan de vorige type R velgen zo blijf je toch nog in de R sfeer :wink: al zou zo'n type Svelg zeker niet mistaan.

Nu zit ik ook nog met een ander probleempje en dat is dat ik nu nihil bodemvrijheid bij het in en uitrijden van mijn garage.
dus stel ik steek die 17 " ga ik dan niet een heel klein beetje zakken in hoogte :?:

Zit nu zo dat zelfs mijn kinderen moeten uitstappen bij het inrijden, dus het gaat over mm
Mathy M
Posts: 318
Joined: Wed Oct 27, 2004 11:06 am

Re: vering FN2

Post by Mathy M »

Nee, dit compenseer je door een band te nemen met een hogere wang. Zo blijft de omtrek vrijwel gelijk.
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Re: vering FN2

Post by Jo& »

Ik wil mn ATS 16" velgen wel ruilen met je ;-)
onbeschadigd trouwens.
Image
daxcer
Posts: 88
Joined: Sun Jul 18, 2010 12:21 am

Re: vering FN2

Post by daxcer »

Hmmm andere velgen zal niet gaan denk ik, heb juist eens alle mogelijkheden uitgerekend op het internet qua band-velg combinaties.
ik kom telkens op een te groot verschil uit qua percentage
Voor de goca of belgische keuring mag je slechts -2 % tot +1.5% afwijking hebben dat is dus zo goed als niets :roll:

Had eens gezien voor 18" maar 50 ipv 45 hoogte maar dan zit ik op +2.2% dat is dus teveel.
Ga ik naar 17" dan zit ik steeds lager in percentage en dat kan ik zeker niet vermits ik dan ga schuren over de blauwe steen bij het inrijden van mijn garage.
Zou ik nu daar hoger ga zit ik direct boven die 1.5% dus uitgesloten.

Ga morgen eens bellen naar de keuring voor meer uitleg want het kan toch niet dat ik maar 1 set velgen en banden kan steken :?:

Nu dat aanbod van de 16" gaat zeker niet want die passen niet + de kwaliteit is zeer slecht van die velgen.
heb die onder onze accord tourer liggen en moet zeggen als ik slecht moet noemen zijn het wel de velgen.
Krijg je niet zuiver en gaan afschilferen na een tijd = echt geen Honda kwaliteit !
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Re: vering FN2

Post by JDMTEG »

Is toch makkelijk te berekenen voor je. Doe het wel even voor je als je wil.
Welke is je standaard bandenmaat en welke diameter velg wil je erop hebben?
Mathy M
Posts: 318
Joined: Wed Oct 27, 2004 11:06 am

Re: vering FN2

Post by Mathy M »

Probeer 225-45-17 eens. Standaard is 225-40-18. Volgens mij geen enkel probleem.
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Re: vering FN2

Post by JDMTEG »

Ik moet eerst weten wat er standaard op een FN2 ligt voor ik wat kan berekenen.
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Re: vering FN2

Post by JDMTEG »

Mathy M wrote:Probeer 225-45-17 eens. Standaard is 225-40-18. Volgens mij geen enkel probleem.

Is idd geen probleem.
Een 225/45-17 geeft maar een verschil van -0,46%
Een 215/45-17 geeft een verschil van -1,87% dus dat kan ook nog voor de Belgische keuring.
daxcer
Posts: 88
Joined: Sun Jul 18, 2010 12:21 am

Re: vering FN2

Post by daxcer »

ja idd heb ergens gemist zie ik net.

Alleen gaat het nog niet want ik kom alleen negatief uit.
Dat is uitgesloten voor mij omdat ik nu al op een zucht (mm) zit te schuren over de dorpel van mijn garage.

:cry:
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Re: vering FN2

Post by JDMTEG »

Verschil tussen een 225/40-18 en 225/45-17 is in diameter minder dan 3mm. Dus, dan ligt je auto minder dan 1,5mm lager bij de grond.
Dat gaat het toch niet maken hé?

Ofwel, de inrit van je garage aanpassen. Wordt straks misschien nog de eenvoudigste oplossing.

Maar, is dat dan de enige reden waarom je andere wielen zou steken? Omdat je niet in je garage geraakt op een deftige manier?
Ik kan me niet voorstellen dat je inrit erger is dan de steile verkeersdrempels waar we in België regelmatig over moeten.
Schuren doet mijn auto ook af en toe hoor.
daxcer
Posts: 88
Joined: Sun Jul 18, 2010 12:21 am

Re: vering FN2

Post by daxcer »

Het is echt te zot voor woorden maar het zit echt op de mm.

Hebben een 2-3 tal jaren geleden onze inrit laten doen met kasseien.
Nu ligt ons huis een stuk hoger dan de straat om bij eventuele hevige regenbuien geen wateroverlast te hebben, je weet maar nooit.

dat niveau verschil ging eerst geleidelijk aan naar boven en dus was er nooit een probleem met eender welke auto.
omdat de gararge een paar meter uitsteekt tov de de rest van de voorgevel heeft de kasseien man alles gelijk getrokken, wat mooier is , maar nu zit er in de laatste 0.5m tot 1 m een korte maar hevige knik omdat ik anders dat niveau verschil niet haal aan de garage.

Als ik nu met mijn achterbanden binnen sta en mijn voorste banden zitten aan het begin van die knik (laagste punt) dan schuurt de auto vandaag wel morgen niet zo miniem is dat.
Feit is dat ik toen de type R nog niet had en dus binnen kon zonder probleem.

Ze zijn al 3 keer hier geweest om hier en daar een kassei te verleggen maar dat is enkel een pleister op een open wonde want na een paar maanden verzakt die terug een paar mm en zit er weer iedere dag op.

Maar de echte reden dat ik wilde overgaan naar 17" is voor het comfort en als dan de bandhoogte zou verhogen was dat extra mee genomen natuurlijk.
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Re: vering FN2

Post by JDMTEG »

Dan wordt het heel moeilijk voor je aangezien je sowieso in de maten moet blijven die de autokeuring op legt.
Want, stel je vindt banden die iets groter zijn. Het verschil in diameter tussen een nieuwe en een versleten band
kan tot meer dan 10mm zijn. Dus een versleten band zal ook sneller problemen voor je geven.
Misschien altijd met nieuwe rijden en ze goed hard op pompen zodat je er het minste last van hebt.

En meer comfort willen van een Type R. Volgens mij ga je het hele karakter van je wagen weg halen door 17ers te
steken. Ik zou eerder een andere auto kopen als ik meer comfort wil.
daxcer
Posts: 88
Joined: Sun Jul 18, 2010 12:21 am

Re: vering FN2

Post by daxcer »

ja dat is dus echt als ik begin te schuren pomp ik de banden terug op :lol:

Nee verkopen niet daarvoor is hij te fijn.

Al geef ik toe dat ik meer een rustiger type ben dat graag wat vermogen over heeft ipv te kort.
Maar toegegeven die vervangwagen reed ook :wink: echt heel goed
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Re: vering FN2

Post by Jo& »

Bewaar je oude banden+velgen en steek die eronder voor de keuring. En verzin een permanente oplossing voor je garage.

OF

Kies een 17" velg+ band die minimaal dezelfde diameter heeft. Gewoon grotere bandenwang (wat sowieso meer comfort is) Dat moet echt kunnen hoor!
daxcer
Posts: 88
Joined: Sun Jul 18, 2010 12:21 am

Re: vering FN2

Post by daxcer »

Alweer even geleden had het even in de koelkast gestopt maar nu ik 2 nieuwe banden moet plaatsen begin ik er terug aan te denken om de EP3 velgen te plaatsen.
Heeft er iemand deze gezien op een FN2 en zoja staat dat een beetje ??
Weet een set liggen die pas herspoten zijn en die eventueel wil ruilen met mijn 18"

heb het nagevraagd aan de keuring en die bevestigen hetgeen wat kan en mag :

205 50 17" - 0.06 %
225 45 17" - 0.46 %
205 45 18" + 0.71 % zou ook nog kunnen dan moet ik het wel hebben van een mindere breedte ipv de hoogte.

Wat zouden jullie nemen ??
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Re: vering FN2

Post by JDMTEG »

Ik zou gewoon kijken welke band het meest courant is, zal enorm in prijs verschillen.
Die laatste zie ik zo direct niet zitten.
Mathy M
Posts: 318
Joined: Wed Oct 27, 2004 11:06 am

Post by Mathy M »

Heb nu ATR velgen onder de FN2 zitten met 215-45-17. Mijn voorkeur zou 225-45-17 zijn.
Mathy M
Posts: 318
Joined: Wed Oct 27, 2004 11:06 am

Post by Mathy M »

Image
daxcer
Posts: 88
Joined: Sun Jul 18, 2010 12:21 am

Re: vering FN2

Post by daxcer »

Fijn dat je de foto erbij hebt geplaatst nu zie ik dat 17" helemaal niet verkeerd staat op de fn 2.

Ik heb op het forum ook hele mooie CW Rage velgen gezien op een rode civic fn2.
Die lijken wel op de ep3 velgen van de type r maar persoonlijk vind ik ze nog net iets mooier.
Alleen als ik het merk opzoek op het internet zie ik die velgen niet meer staan bij hun collectie zeg maar.
vraag me af of die nog te verkrijgen zijn.

Merkt u ook verschil in comfort nu de 17" erop staan ?????
En waarom zou u voor de 225 gaan ????



215 kan niet voor de keuring helaas in 17"

Vandaag 205 55 16 erop gezet alleen maar voor het gevoel te ervaren wat dat geeft als ik naar 17" zou gaan.
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Re: vering FN2

Post by JDMTEG »

die ATR velgen staan idd prachtig op een FN2
Post Reply