vering FN2

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
daxcer
Posts: 88
Joined: Sun Jul 18, 2010 12:21 am

vering FN2

Post by daxcer »

Voor vele is dit misschien een rare vraag maar denk er serieus aan om de veren en de schokdempers van mijn FN2 te veranderen door exemplaren van een 1.8 sport.
Alleen weet ik niet of dit past en uitwisselbaar is.

Heb onlangs mogen test rijden in sport uitvoering (wel de diesel) en moet zeggen dat dit voor mij de ideale combinatie van sport en comfort was.
Gezegd zijnde is de type R hard, erg hard en met 2 kleine kinderen op de achterbank wordt elke buil en kuil een beetje teveel van het goede.
Ben zelf al niet het type dat elke bocht gaat scheuren dus hoeft die setup voor mijn rijgdrag niet.
Vond die vervangwagen echt supergoed rijden alleen miste ik de versnelling een beetje :D

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben met zo'n verwisseling of weten of dit uberhaupt gaat
User avatar
Lucas79
Posts: 1560
Joined: Sun Nov 04, 2007 7:19 am
Contact:

Re: vering FN2

Post by Lucas79 »

Hoi,

Zover ik weet is de ophanging van de Type-R echt uniek voor de Type-R en niet zomaar uitwisselbaar voor andere Civic modellen. Misschien dat Keung hier meer van af weet?

Hoeveel KM's heb je nu gereden met de FN2? ik heb er nu een 100k opzitten. (nieuwe dempers rond de 45k gekregen onder garantie) en ik heb het gevoel dat ie ietsje losser is dan standaard. Persoonlijk vindt ik het heerlijk rijden en ik heb Ray (zoontje van 5) er nooit over horen klagen :mrgreen: )
Deus Ex Machina!
daxcer
Posts: 88
Joined: Sun Jul 18, 2010 12:21 am

Re: vering FN2

Post by daxcer »

Zit bijna aan de 75.000 km aan.

Nu vind ik de wagen best fijn rijden qua sportief aspect dan.
Maar door de week op een normale rit van punt A naar punt B besef je toch dat elke bobbel en hobbel genadeloos wordt door gegeven.
Moet regelmatig een kasseistrook nemen en zeg eerlijk dat ik die zelfs regelmatig mijdt en verder rond rij om ze niet te moeten doen.

Ik wist op voorhand al dat de type R steenhard was maar vroeg me gewoon af of het al dan niet mogelijk is.
Ga hem zeker niet ervoor verkopen ofzo :D daarvoor rijdt het ding echt veel te goed, had alleen niet mogen rijden in die vervangwagen :silly:
User avatar
Lucas79
Posts: 1560
Joined: Sun Nov 04, 2007 7:19 am
Contact:

Re: vering FN2

Post by Lucas79 »

Het is jammer dat je in dat in België (lees niet echt naast de deur) woont, anders was ik even bij je langs gekomen. Ik ben wel heel benieuwd of er echt verschil zit in onze beide FN2's, aangezien ik dat gevoel helemaal niet hebt. Misschien verschil in kwaliteit van de wegen?

Anders moet je een keer op een meeting komen, dan kunnen we eens vergelijken...

grtz
Deus Ex Machina!
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Re: vering FN2

Post by JDMTEG »

unicorn wrote:Het is jammer dat je in dat in België (lees niet echt naast de deur) woont, anders was ik even bij je langs gekomen. Ik ben wel heel benieuwd of er echt verschil zit in onze beide FN2's, aangezien ik dat gevoel helemaal niet hebt. Misschien verschil in kwaliteit van de wegen?

Anders moet je een keer op een meeting komen, dan kunnen we eens vergelijken...

grtz


zeg maar gerust... absoluut verschil in kwaliteit van de wegen. :wink:
daxcer
Posts: 88
Joined: Sun Jul 18, 2010 12:21 am

Re: vering FN2

Post by daxcer »

Ja idd, zijn net terug van Frankrijk en daar zijn de wegen ook al zo zalig.
eenmaal je Belgie binnen komt gereden voel je waarom wij verlichting hebben . . . dan zie je wanneer je moet uitwijken voor het zoveelste uitgesleten stukje beton of nog erger de veel te vol gevulde stukken tarmac die op zich een eigen leven gaan lijden als vluchtheuvel :stampen:

Onbegrijpelijk dat er in Belgie geen fatsoenlijke wegen kunnen gemaakt worden.

Als ik vergelijk met jullie dan rijden jullie zeg maar constant op wegen zoals ze hier de express wegen nemen, die zijn ook heerlijk rijden met de type R zelfs in Belgie maar eens je de stadskernen uitrijdt van het ene dorp naar het andere dan begint de pret.
Ik zie mijn kinderen dan op de achterbank hobbelen alsof ze op de kermis zitten :lol:
Nu tof toch, alleen de kleinste haar maag heeft het niet begrepen op hobbelen.

Mijn type R is wel van voor de face-lift misschien heeft dat er iets mee te maken want de mijne rammelt ook behoorlijk en ik hoor hier ook niemand over klagen.
Is nochtans ongevalvrij en altijd onderhouden geweest in een honda garage
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Re: vering FN2

Post by Jo& »

Met zulke wegen gaat je auto vanzelf rammelen........
De wegen in België zijn gewoon veel slechter dan in NL.

Wat je zou kunnen doen zijn andere banden eronder zetten, zachtere en misschien een iets grotere bandenwang. Dit is erg prettig voor je rijcomfort. Er slecht voor je scherpe bochtenwerk maar ik begreep dat je daar zeker mee kan leven.
Banden maken echt heeel veel verschil. Ik zou je dan (nieuwe) Michelin aanraden, die hebben lekkere zachte rubbercompounds die zeer comfortabel rijden.
daxcer
Posts: 88
Joined: Sun Jul 18, 2010 12:21 am

Re: vering FN2

Post by daxcer »

Is misschien wel beter om dat eens eerder te proberen ja.
Michelin liggen al standaard op de accord en zijn daar zeer tevreden over.

Nu zit er iets op van budgetmerk omdat die nog moesten vervangen worden voor verkoop
De vorige eigenaar wilde er liefst niet al teveel centen aan uitgeven.
zal wat rapper van mijn plek moeten komen dan zijn ze sneller aan vervanging toe :lol:
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Re: vering FN2

Post by Jo& »

daxcer wrote:Is misschien wel beter om dat eens eerder te proberen ja.
Michelin liggen al standaard op de accord en zijn daar zeer tevreden over.

Nu zit er iets op van budgetmerk omdat die nog moesten vervangen worden voor verkoop
De vorige eigenaar wilde er liefst niet al teveel centen aan uitgeven.
zal wat rapper van mijn plek moeten komen dan zijn ze sneller aan vervanging toe :lol:

Met wielspin alleen kom je niet sneller van zn plek :silly:

Of toch besluiten om ze voortijdig te vervangen...
User avatar
vtec vince
Posts: 2751
Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am

Re: vering FN2

Post by vtec vince »

Er zijn ook schokbrekers op de markt die in hardheid te verstellen zijn toch?
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
VTEClover
Posts: 203
Joined: Tue Apr 04, 2006 5:39 pm

Re: vering FN2

Post by VTEClover »

oplossing !!!
gewoon ruilen met mijn civic fk2 1.8 :-)
ik zoek een type r na het gemis van mijn dc2
Mathy M
Posts: 318
Joined: Wed Oct 27, 2004 11:06 am

Re: vering FN2

Post by Mathy M »

Jo& wrote:Wat je zou kunnen doen zijn andere banden eronder zetten, zachtere en misschien een iets grotere bandenwang. Dit is erg prettig voor je rijcomfort. Er slecht voor je scherpe bochtenwerk maar ik begreep dat je daar zeker mee kan leven.
Banden maken echt heeel veel verschil. Ik zou je dan (nieuwe) Michelin aanraden, die hebben lekkere zachte rubbercompounds die zeer comfortabel rijden.


En dan je 18" velgen vervangen voor 17" Type-S velgen. Scheelt ook behoorlijk.
daxcer
Posts: 88
Joined: Sun Jul 18, 2010 12:21 am

Re: vering FN2

Post by daxcer »

Daar was ik ook al aan het denken aan voor en maatje kleiner van velgen.
Zal inderdaad wat schelen in comfort
17past zonder problemen ??

De auto zelf wordt niet geruild :-) daarvoor is de fun te groot
User avatar
Lucas79
Posts: 1560
Joined: Sun Nov 04, 2007 7:19 am
Contact:

Re: vering FN2

Post by Lucas79 »

17" past (net) zonder problemen, uitgaande van de standaard remmen. En andere banden is inderdaad goed idee Jo&, De standaard RE50A's hebben ook nog eens hele stijve wangen. Michelin of anders misschien Pirelli zijn veel zachter.
Deus Ex Machina!
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Re: vering FN2

Post by Jo& »

unicorn wrote:17" past (net) zonder problemen, uitgaande van de standaard remmen. En andere banden is inderdaad goed idee Jo&, De standaard RE50A's hebben ook nog eens hele stijve wangen. Michelin of anders misschien Pirelli zijn veel zachter.

Mijn ervaring met Pirelli is iets minder dan Michelin. Gingen snel cuppen en gaan geluid maken als ze iets ouder worden.
17" met zachtere band en grotere banden wang is voor jou denk ik het eerste slimste idee om te doen!
daxcer
Posts: 88
Joined: Sun Jul 18, 2010 12:21 am

Re: vering FN2

Post by daxcer »

Ja ga toch eens uitkijken voor een setje 17" , mocht er iemand een setje willen ruilen met mijn 18" mag altijd iets laten weten.

Zijn die 18" dan een extra optie geweest bij aankoop van de FN2 ?? ik zie toch regelmatig dezelfde velgen in 17" opduiken.
User avatar
Lucas79
Posts: 1560
Joined: Sun Nov 04, 2007 7:19 am
Contact:

Re: vering FN2

Post by Lucas79 »

FN2 wordt standaard met 18" geleverd, er zijn optioneel 19" velgen te krijgen al dan niet in combi met het F1 bumber-pakket,
Deus Ex Machina!
Mathy M
Posts: 318
Joined: Wed Oct 27, 2004 11:06 am

Re: vering FN2

Post by Mathy M »

Probeer eens een setje 17" EP3 of DC5 velgen. Ik ben ze ook aan het overwegen met de aanstaande kleine in het vooruitzicht! Ben wel benieuwd hoe dat staat. Heb zelf nu Type-S 17" met winterbanden overigens. Dat rijd al een stuk comfortabeler, alleen de weglegging is een drama.
daxcer
Posts: 88
Joined: Sun Jul 18, 2010 12:21 am

Re: vering FN2

Post by daxcer »

Welk merk van winterbanden heb je ?
tegenwoordig worden er overal van die goedkope boel van winterbanden verkocht.
Je hebt dan wel winterbanden maar dat is ook alles dan.
Vond de originele 17" op de civic sport en goede wegligging hebben.

Vreemd is dat hij origineel op 18" staat maar ik heb dezelfde velgen ook al gespot in 17" origineel van honda.
Zijn die dan bedoeld voor de sport ? Want je gaat toch niet in optie een kleinere maat kopen
Mathy M
Posts: 318
Joined: Wed Oct 27, 2004 11:06 am

Re: vering FN2

Post by Mathy M »

Dunlop sp wintersport 3d. In vele tests een uitstekende band. In de sneeuw zeer veel grip. Het gebrek aan grip in normale toestand is uiteraard te wijten dat het een winterband is.
FN2 velgen heb je niet in 17". Alleen in 18".
Post Reply