Topsnelheid van je Type-R

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
Tenck
Posts: 311
Joined: Wed Aug 15, 2007 2:06 pm

Re: Topsnelheid van je Type-R

Post by Tenck »

Jo& wrote:Ik weet nog dat ik voor het eerst in Duitsland reed met mn R. Wist sowieso niet zoveel van het verbruik af nog. De grens over, oh nog een halve tank. Ik rijden rijden rijden... en toen opeens een half uur later bijna al mn benzine weg :p toen begon ik wel te zweten... 100 op de rechterbaan tot ik een tankstation tegen kwam.

Gemiddeld rij ik ook wel 1 op 11 ofz met de EP3.


Haha, inderdaad erg herkenbaar.
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Re: Topsnelheid van je Type-R

Post by Jo& »

Volgensmij is niet de Vtec die het onzuinig maakt, maar de hogere snelheid.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Re: Topsnelheid van je Type-R

Post by Gaskleppie »

Kunnen we geen topic maken over de snelste rondetijden op circuits? Veel interessanter dan alleen een beetje gas geven en rechtuit rijden.. :slaan:
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Re: Topsnelheid van je Type-R

Post by Jo& »

Gaskleppie wrote:Kunnen we geen topic maken over de snelste rondetijden op circuits? Veel interessanter dan alleen een beetje gas geven en rechtuit rijden.. :slaan:

Jij bent ook lief hoor :slaan:
User avatar
XavCTR
Posts: 445
Joined: Mon Nov 16, 2009 10:42 pm

Re: Topsnelheid van je Type-R

Post by XavCTR »

L4urenZ wrote:Mijn gemiddelde blijft over 50.000 km toch 1 op 11.5 ofzo :)

Ja maar Lau, jij rijdt ook als een oud-.... :wink:

Mijn gemiddelde met de EP3 ligt trouwens op 1:8.82 na 26k KM's met als laagste 1:4.6 (BAT circuit dag) en hoogste 1:12.2 (enkel snelweg).
User avatar
Lucas79
Posts: 1560
Joined: Sun Nov 04, 2007 7:19 am
Contact:

Re: Topsnelheid van je Type-R

Post by Lucas79 »

Hey Frank,

Ik ben voor :) mijn snelste (en enige) gemeten rondetijd op Zandvoort is 2:15 met een top van 187km/h met BaT vorig jaar. Andere metingen nog nooit gedaan, maar komen er aan nu ik Harry's Laptimer heb. :wink:

Gaskleppie wrote:Kunnen we geen topic maken over de snelste rondetijden op circuits? Veel interessanter dan alleen een beetje gas geven en rechtuit rijden.. :slaan:
Deus Ex Machina!
User avatar
vtec vince
Posts: 2751
Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am

Re: Topsnelheid van je Type-R

Post by vtec vince »

Jo& wrote:Volgensmij is niet de Vtec die het onzuinig maakt, maar de hogere snelheid.


Twijfelachtig .... ik rijd 180 km/u in de 5e versnelling net onder het inslag punt van de Vtec nog 1 op 10.
Uiteraard is de grotere luchtweerstand een factor die meespeelt!

Moet ik toch eens een keertje gaan testen dan....constante snelheid in Vtec en uit Vtec
accelereren in Vtec en uit Vtec
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
iVTEC-fab
Posts: 1001
Joined: Tue Jun 16, 2009 10:09 am

Re: Topsnelheid van je Type-R

Post by iVTEC-fab »

je tank gaat niet alleen zo hard leeg omdat je verbruik per km zo hoog ligt op die snelheid, maar ook omdat je de km's zo snel verslijt.

Gaat dubbel op zeg maar :)

Overigens kan ik er mijn hoofd nog steeds niet omheen krijgen dat er mensen zijn hier die 1:11 halen.
Ik rij gemiddeld 1:9,5 en daar hoef ik maar weinig moeite voor te doen :-?

Misschien weegt het mee dat ik niet voor de brandstof (privé) hoef op te draaien en dus nooit op m'n verbruik let..
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Re: Topsnelheid van je Type-R

Post by Jo& »

Ik let ook niet op mn verbruik. Als ik rij, rij ik.
Op de een of andere manier rij ik gewoon zuinig. Bijv ook zuiniger dan mn man. Kan het gewoon merken wie er gereden heeft.

Volgensmij heeft het vooral te maken met het feit dat ik heel veel anticipeer in het verkeer. Als ik weet dat een verkeerslicht rood is of op rood gaat, dan ga ik al van het gas etc. Veel mensen blijven lang gas geven en remmen dan harder...

Als ik in de Legend rij haal ik 1 liter op 9.9 km snelweg en 9 binnen de bebouwde kom. Terwijl mijn pa gemiddeld 1 liter op 8.5 rijdt ofzo.

Trouwens, denk maar niet dat ik niet weet wat gas geven is hoor...!
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Re: Topsnelheid van je Type-R

Post by JDMTEG »

Gaskleppie wrote:Kunnen we geen topic maken over de snelste rondetijden op circuits? Veel interessanter dan alleen een beetje gas geven en rechtuit rijden.. :slaan:

Zandvoort... 15 minuten moet haalbaar zijn. :wink:
Post Reply