Isofix niet te geloven

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Post Reply
autodre
Posts: 898
Joined: Thu Apr 27, 2006 11:45 am

Isofix niet te geloven

Post by autodre »

Ik was op zoek naar een kinderstoeltje. Ik dacht helaas geen isofix te hebben. Ik zag immers geen labeltje of van die knopjes.

Ik overal langs met mijn handen....En vind ik daar ISOFIX! (van die metalen beugels toch?

Dat in een Honda CTR 30th edition uit maart 2003!
User avatar
nickR
Posts: 322
Joined: Tue Sep 01, 2009 9:05 pm

Re: Isofix niet te geloven

Post by nickR »

Klopt,zit tussen de zitting en de achterkant.
Ik gebruik het ook.....
User avatar
vtec vince
Posts: 2751
Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am

Re: Isofix niet te geloven

Post by vtec vince »

Daar zal ik ook eens naar gaan kijken in mijn ATR.... in april verwacht ik ook een dochter :D
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
User avatar
nickR
Posts: 322
Joined: Tue Sep 01, 2009 9:05 pm

Re: Isofix niet te geloven

Post by nickR »

Das leuk nieuws Vince....... :clap :clap :clap
donkeykong
Posts: 1466
Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm

Re: Isofix niet te geloven

Post by donkeykong »

Zozo je bent in verwachting vince?? gefeliciteerd ouwe
User avatar
XavCTR
Posts: 445
Joined: Mon Nov 16, 2009 10:42 pm

Re: Isofix niet te geloven

Post by XavCTR »

vtec vince wrote:Daar zal ik ook eens naar gaan kijken in mijn ATR.... in april verwacht ik ook een dochter :D

Congrats!
User avatar
vtec vince
Posts: 2751
Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am

Re: Isofix niet te geloven

Post by vtec vince »

dank u allemaal :toost:
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Re: Isofix niet te geloven

Post by Jo& »

Gefeliciteerd!

En waarom heb je die Isofix nodig? Ik zet zn stoeltje gewoon met de gordel vast...
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Re: Isofix niet te geloven

Post by JDMTEG »

Jo& wrote:Gefeliciteerd!

En waarom heb je die Isofix nodig? Ik zet zn stoeltje gewoon met de gordel vast...


Ik deed dat ook indertijd ondanks dat de stoelen van de 'Espace' ISOfix aansluitingen hadden.
Maar dat kwam dan weer omdat mijn autostoeltje geen ISOfix bevestiging had.
ISOfix is sowieso veiliger. Als je het hebt zou ik het zeker gebruiken.
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Re: Isofix niet te geloven

Post by Jo& »

ff uitgezocht.
Kheb een Recaro Young Sport en die heeft geen Isofix.

Trouwens, kwam wel een erg komisch filmpje tegen: http://www.youtube.com/watch?v=ZGxSeL-o ... re=related
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Re: Isofix niet te geloven

Post by JDMTEG »

Jo& wrote:ff uitgezocht.
Kheb een Recaro Young Sport en die heeft geen Isofix.

Trouwens, kwam wel een erg komisch filmpje tegen: http://www.youtube.com/watch?v=ZGxSeL-o ... re=related


hahaha... geweldige reclame. Ik zou haast ne kleine gaan bij maken om zo een stoeltje te kunnen gaan kopen. :D
User avatar
vtec vince
Posts: 2751
Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am

Re: Isofix niet te geloven

Post by vtec vince »

Jo& wrote:Gefeliciteerd!

En waarom heb je die Isofix nodig? Ik zet zn stoeltje gewoon met de gordel vast...


Dank je wel!

Het is ook handiger dan met de gordel vast zetten.
Mij maakt het niet zoveel uit ,maar m'n vriendin heeft niet zo'n fantastische rug en moet waarschijnlijk toch weer iets verder ( langer ) voorover bukken als ze het stoeltje met de gordel wil vastzetten.
Ik heb nog niet gekeken in de ATR of er wel isofix aanwezig is, mocht het niet het geval zijn dan moeten we wel de gordel gebruiken.
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Re: Isofix niet te geloven

Post by Jo& »

vtec vince wrote:
"Jo&":1ajpiwfe wrote:Gefeliciteerd!

En waarom heb je die Isofix nodig? Ik zet zn stoeltje gewoon met de gordel vast...


Dank je wel!

Het is ook handiger dan met de gordel vast zetten.
Mij maakt het niet zoveel uit ,maar m'n vriendin heeft niet zo'n fantastische rug en moet waarschijnlijk toch weer iets verder ( langer ) voorover bukken als ze het stoeltje met de gordel wil vastzetten.
Ik heb nog niet gekeken in de ATR of er wel isofix aanwezig is, mocht het niet het geval zijn dan moeten we wel de gordel gebruiken.[/quote:1ajpiwfe]
Voor sommige modellen maxicosi's die je de eerste maanden gebruikt kun je een soort inzet kopen die je in de auto laat. Daar klik je de maxicosi dan in. Want met de maxicosi sleep je nogal eens even als je ff snel ergens naar toe gaat of van binnen naar de auto en terug.
Daarna laten wij althans het stoeltje gewoon in de auto. De kleine gaat gewoon op de arm naar de auto en naar binnen...
Tenck
Posts: 311
Joined: Wed Aug 15, 2007 2:06 pm

Re: Isofix niet te geloven

Post by Tenck »

Jo& wrote:
"vtec vince":3gq85v2v wrote:
"Jo&":3gq85v2v wrote:Gefeliciteerd!

En waarom heb je die Isofix nodig? Ik zet zn stoeltje gewoon met de gordel vast...


Dank je wel!

Het is ook handiger dan met de gordel vast zetten.
Mij maakt het niet zoveel uit ,maar m'n vriendin heeft niet zo'n fantastische rug en moet waarschijnlijk toch weer iets verder ( langer ) voorover bukken als ze het stoeltje met de gordel wil vastzetten.
Ik heb nog niet gekeken in de ATR of er wel isofix aanwezig is, mocht het niet het geval zijn dan moeten we wel de gordel gebruiken.[/quote:3gq85v2v]
Voor sommige modellen maxicosi's die je de eerste maanden gebruikt kun je een soort inzet kopen die je in de auto laat. Daar klik je de maxicosi dan in. Want met de maxicosi sleep je nogal eens even als je ff snel ergens naar toe gaat of van binnen naar de auto en terug.
Daarna laten wij althans het stoeltje gewoon in de auto. De kleine gaat gewoon op de arm naar de auto en naar binnen...[/quote:3gq85v2v]

Die plaat (Familyfix) vond ik echt te duur, was iets van €130. Dan maar even de riem er om heen.
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Re: Isofix niet te geloven

Post by Jo& »

Ja zeker als je nagaat dat wij bijv al na 6 maanden ofzo op het stoeltje over moesten ivm de grootte van de kleine man.
Sommige mensen gebruiken hem wel bijna een jaar maarja. Als je een paar keer die riem erom heen heb gedaan dan ben je er zoo snel in! De eerste keer sta je ff te kijken maar daarna is het peanuts!
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Re: Isofix niet te geloven

Post by JDMTEG »

Jo& wrote:Ja zeker als je nagaat dat wij bijv al na 6 maanden ofzo op het stoeltje over moesten ivm de grootte van de kleine man.
Sommige mensen gebruiken hem wel bijna een jaar maarja. Als je een paar keer die riem erom heen heb gedaan dan ben je er zoo snel in! De eerste keer sta je ff te kijken maar daarna is het peanuts!


Ook waar...
User avatar
nickR
Posts: 322
Joined: Tue Sep 01, 2009 9:05 pm

Re: Isofix niet te geloven

Post by nickR »

Ik heb een Isofix te koop....

Zie topic.
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Re: Isofix niet te geloven

Post by Jo& »

nickR wrote:Ik heb een Isofix te koop....

Zie topic.

Hehe is wel handig als het weinig extra kost.
Post Reply