Kevin zijn Ctr ep3 facelift

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Post Reply
donkeykong
Posts: 1466
Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm

Re: Kevin zijn Ctr ep3 facelift

Post by donkeykong »

mrkeffo wrote:Nee weet niet waar t in zit. Misschien is de 3 inch te groot voor de mods of t zit m in t feit dat mijn motor helemaal ontkoold is dus minder compressie als ray. Desondanks toch heel tevreden :)


Hmm vraag me af of er met mapping niet meer uit te halen is, lijkt alsof alle ep3's hetzelfde halen, wil wel eens calibraties vergelijken.
User avatar
Knite Force
Posts: 1300
Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm

Re: Kevin zijn Ctr ep3 facelift

Post by Knite Force »

donkeykong wrote:Hmm vraag me af of er met mapping niet meer uit te halen is, lijkt alsof alle ep3's hetzelfde halen, wil wel eens calibraties vergelijken.



Zou het niet kunnen zijn dat dit zo ongeveer de max is voor deze setup?

Mijn ex-EP3 gooide 252, en ik lees deze cijfers ook overal. Wellicht is dit gewoon de limiet?
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Re: Kevin zijn Ctr ep3 facelift

Post by Jo& »

Sjow serieus aangepakt!
kenny_tmt
Posts: 19
Joined: Sun Nov 24, 2013 6:48 pm

Re: Kevin zijn Ctr ep3 facelift

Post by kenny_tmt »

Hey ik zag net in je topic dat je FD2 nokkenassen hebt geplaatst, heb je hier veel met gewonnen in vermogen?
If in doubt, go flaut out!
mrkeffo
Posts: 732
Joined: Mon Jan 23, 2012 6:53 pm

Re: Kevin zijn Ctr ep3 facelift

Post by mrkeffo »

kenny_tmt wrote:Hey ik zag net in je topic dat je FD2 nokkenassen hebt geplaatst, heb je hier veel met gewonnen in vermogen?

Had zelf wat meer verwacht maar vind 250 prima resultaat ;)
Wil je meer winst zou ik drag cartel stage 1 drop in cams is proberen. Weet iemand die daardoor nu 266 pk heeft
kenny_tmt
Posts: 19
Joined: Sun Nov 24, 2013 6:48 pm

Re: Kevin zijn Ctr ep3 facelift

Post by kenny_tmt »

Ja ben eens aan het rondkijken voor een setje nokken, heb nu 248 pk dus miss idd best naar drag cartal DIC dan gaan. Zijn de fd2 nokken dezelfde als de nokken in en k20a blok ?
If in doubt, go flaut out!
mrkeffo
Posts: 732
Joined: Mon Jan 23, 2012 6:53 pm

Re: Kevin zijn Ctr ep3 facelift

Post by mrkeffo »

Voor zover ik weet zijn ze zelfde als dc5R inderdaad
CTR-Asch
Posts: 627
Joined: Wed Jun 03, 2009 10:25 am

Re: Kevin zijn Ctr ep3 facelift

Post by CTR-Asch »

Waarom die focus op piekvermogen in pk's heren?
In het geheel zegt dat zo weinig.
En qua pk's zitten de k20a2's (stock kop) met goede bolt-ons altijd tussen 240-250 pk.
En de k20a (jdm) komen al snel op 245 - 260 pk uit.
De meeste aftermarket nokken verschuiven de powerband naar rechts/boven en je moet je zelf afvragen of je dat wel moet willen voor een straatauto. Die jdm-nokken zijn met name in het middengebied wat sterker maar verwacht er geen wonderen van.
wesjes
Posts: 1011
Joined: Fri Aug 31, 2007 9:07 pm

Re: Kevin zijn Ctr ep3 facelift

Post by wesjes »

Wat CTR-Asch zegt klopt, nokken zorgen niet perse voor meer pk, het ligt allemaal aan de lift en duration.. Het type nokkenas dat je wilt hebben ligt eruiteindelijk ook weer wat je wilt gaan doen met je auto.. Te aggressieve nokken is niks voor straat gebruik


Sent from my iPhone using Tapatalk
mrkeffo
Posts: 732
Joined: Mon Jan 23, 2012 6:53 pm

Re: Kevin zijn Ctr ep3 facelift

Post by mrkeffo »

Ik ben er ook zeer blij mee rijd perfect hoor. Kogels en draagarm bussen zitten erop. Zo dat rijd goed ��
donkeykong
Posts: 1466
Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm

Re: Kevin zijn Ctr ep3 facelift

Post by donkeykong »

Yeah klopt, daarom begreep ik ook niet dat er in het middengebied bij kev een stuk minder vermogen, bijna 10pk uit de dyno kwam
Post Reply