mrkeffo wrote:Nee weet niet waar t in zit. Misschien is de 3 inch te groot voor de mods of t zit m in t feit dat mijn motor helemaal ontkoold is dus minder compressie als ray. Desondanks toch heel tevreden
Hmm vraag me af of er met mapping niet meer uit te halen is, lijkt alsof alle ep3's hetzelfde halen, wil wel eens calibraties vergelijken.
donkeykong wrote:Hmm vraag me af of er met mapping niet meer uit te halen is, lijkt alsof alle ep3's hetzelfde halen, wil wel eens calibraties vergelijken.
Zou het niet kunnen zijn dat dit zo ongeveer de max is voor deze setup?
Mijn ex-EP3 gooide 252, en ik lees deze cijfers ook overal. Wellicht is dit gewoon de limiet?
kenny_tmt wrote:Hey ik zag net in je topic dat je FD2 nokkenassen hebt geplaatst, heb je hier veel met gewonnen in vermogen?
Had zelf wat meer verwacht maar vind 250 prima resultaat Wil je meer winst zou ik drag cartel stage 1 drop in cams is proberen. Weet iemand die daardoor nu 266 pk heeft
Ja ben eens aan het rondkijken voor een setje nokken, heb nu 248 pk dus miss idd best naar drag cartal DIC dan gaan. Zijn de fd2 nokken dezelfde als de nokken in en k20a blok ?
Waarom die focus op piekvermogen in pk's heren? In het geheel zegt dat zo weinig. En qua pk's zitten de k20a2's (stock kop) met goede bolt-ons altijd tussen 240-250 pk. En de k20a (jdm) komen al snel op 245 - 260 pk uit. De meeste aftermarket nokken verschuiven de powerband naar rechts/boven en je moet je zelf afvragen of je dat wel moet willen voor een straatauto. Die jdm-nokken zijn met name in het middengebied wat sterker maar verwacht er geen wonderen van.
Wat CTR-Asch zegt klopt, nokken zorgen niet perse voor meer pk, het ligt allemaal aan de lift en duration.. Het type nokkenas dat je wilt hebben ligt eruiteindelijk ook weer wat je wilt gaan doen met je auto.. Te aggressieve nokken is niks voor straat gebruik