-> Fast Road Setup + monteren camber arms/camber bolts

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
User avatar
Vtequila
Posts: 541
Joined: Mon Dec 20, 2010 7:27 pm
Contact:

-> Fast Road Setup + monteren camber arms/camber bolts

Post by Vtequila »

Mijn auto heeft een afwijking (links or rechts) en ik wil de auto uitgelijnd hebben. Als ik mijn auto naar een dergelijke garage zou sturen kan daar alleen de sporing van worden uitgelijnd. Nu heb ik op internet gezocht naar een instelling voor meer camber. Hier heb ik rear camber arms en camber front bolts voor nodig (aftermarket). Rear camber arms heb je met diverse merken, zoals D2 - Skunk2 - Buddyclub - Megan Racing en Password-JDM. Het is de vraag voor jezelf voor welk merk en kwaliteit je gaat. Kies je voor kwaliteit en mag het wat duurder kosten dan ga je voor Skunk2 - Buddyclub en Password-JDM. Wil je niet al teveel betalen voor aftermarket arms maar wel redelijke kwaliteit dan ga je voor D2 of Megan Racing. Je zal Eibach Front camber bolts nodig hebben om de camber bij de voorwielen te kunnen laten stellen.

(post voor Google search)

UITLEG :

Rear camber arms:

Auto opkrikken, wielen demonteren en WD40 op de 3 punten spuiten waar de OEM arm met bouten vastzit, dit voor het soepel demonteren van de bouten. Probeer de aftermarket rear camber arm zo in stellen dat deze (zoveel mogelijk) gelijk staat qua verhouding aan de OEM arm die je heb gedemonteerd. Dit ter voorkoming van onnodig bandenslijtage. Vergeet niet alle bouten en rear camber arm in te smeren met koperpasta zodat alle schroefdraden soepel blijven voor latere demontage, mocht dit nodig zijn.

Montage bij Honda Integra DC5 :
Image

Eibach front camber bolts (inclusief washers):

De kop van de bout moet altijd naar voren (motorruimte) richten dus zet deze niet achterstevoren, mochten deze los raken dan vallen ze er niet snel uit omdat deze dan blijven zitten door de voorwaartse beweging. Bij deze 2 bouten zitten 2 "washers" inbegrepen die de instelling van de camber bepalen. Voor negatieve camber moet deze van het wiel worden afgericht en voor positieve camber moeten naar het wiel toe zitten. Niet vergeten koperpasta op alle bouten te smeren. Het rechthoekige ringetje moet aan het einde van de bout voor evenwichtige belasting.

Image

Hier is een filmpje hoe je de camber bolts behoort te monteren :

http://www.youtube.com/watch?v=ugrwZZbnjn4&feature=player_embedded#!

Nog meer uitgebreide informatie over uitlijnen -> http://uitlijnen.blogspot.com/

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Oorspronkelijk bericht :

Mijn ophanging is nog OEM en ik zit te denken aan een fast road setup zodat er rear adjustable camber arms, lowering springs en front camber bolts op komen. Dit wil ik name doordat mijn vering nogal hard aanvoelt en een kleine afwijking naar rechts heeft. Bij een FRS zit dus ook het uitlijnen/balanceren.

De wagen hoeft niet al te ver naar beneden dus lowering springs zou al voldoende zijn wat ten goede komt voor de fast road setup.

Welke zaak zouden jullie aanraden om dit te laten doen en wat zijn nog meer punten om op te letten?

Ik zat zelf aan Prins Techniek in Wassenaar te denken maar weet nog niet of ze dit gehele proces kunnen doen en welke prijzen daarbij komen kijken
- Rise 'n Shine! -
CTR-Asch
Posts: 627
Joined: Wed Jun 03, 2009 10:25 am

Prins techniek

Post by CTR-Asch »

Uitlijnen is daar 42,5 eu per as. Uitwegen heb ik daar nog niet meegemaakt. Ze zijn secuur in het uitlijnen en kunnen je helpen bij je afstelling die je wenst. Bel ze gewoon een keer op...
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Post by LCR »

Toen ik daar was voor verse R888, uitlijnen en uitwegen heb ik niet de indruk gehad van hun dat ze pro zijn. Een werknemer daar doet wel mee met Time Attack met een BMW d8 ik. Zal wel het een en andere weten van set-ups. Suc6
User avatar
Vtequila
Posts: 541
Joined: Mon Dec 20, 2010 7:27 pm
Contact:

Re: Fast Road Setup

Post by Vtequila »

Ik had Prins Techniek gemailed en ze zeggen dit ;

- - - - - - - - - -

Hallo Jochem,

Wij leveren geen FastRoad!
Bij een sportieve auto is de vering meestal stijver!
Afwijking naar rechts, zal de Honda eens uitgelijnd moeten worden!
Of als geen sper hebt komt het door het vermogen op een wiel, dat is meestal rechts.
Pas doen na het onderstel is aangepast.
Wij hebben eerder auto's met Fast Road & adj. camberarms uitgelijnd.
We zien je wel, graag even bellen voor de afspraak.

- - - - - - - - - -

Ik moet dus die onderdelen zien te kopen ergens en een zaak of persoon met brug die deze erop wil laten zetten :)
- Rise 'n Shine! -
CTR-Asch
Posts: 627
Joined: Wed Jun 03, 2009 10:25 am

Re: Fast Road Setup

Post by CTR-Asch »

pm send..
donkeykong
Posts: 1466
Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm

Re: Fast Road Setup

Post by donkeykong »

haha wat een mailtje, ze leveren geen fast road maar hebben het wel gedaan?
ik volg het niet meer :)

ik ken in haarlem wel een goeie, als je daar wilt gaan.
User avatar
Vtequila
Posts: 541
Joined: Mon Dec 20, 2010 7:27 pm
Contact:

Re: Fast Road Setup

Post by Vtequila »

Ik heb waarschijnlijk al een goed alternatief Marcel
- Rise 'n Shine! -
User avatar
LaurenZ
Posts: 2857
Joined: Wed Dec 02, 2009 12:47 pm
Contact:

Re: Fast Road Setup

Post by LaurenZ »

En anders ken ik ook nog wel iemand die een auto goed kan uitlijnen.
Zit in Hoofddorp en heeft Rikky zn auto ook al gedaan.
'98 JDM Integra Type-R
donkeykong
Posts: 1466
Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm

Re: Fast Road Setup

Post by donkeykong »

aight, en wat voor settings gaan het worden??
User avatar
Vtequila
Posts: 541
Joined: Mon Dec 20, 2010 7:27 pm
Contact:

Re: Fast Road Setup

Post by Vtequila »

donkeykong wrote:aight, en wat voor settings gaan het worden??


Waarschijnlijk gewoon standaard, eerst dat maar eens uitproberen]http://type-r-owners.co.uk/forums/showthread.php?22184-Suspension-for-beginners[/url]
- Rise 'n Shine! -
donkeykong
Posts: 1466
Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm

Re: Fast Road Setup

Post by donkeykong »

Vtequila wrote:
donkeykong wrote:aight, en wat voor settings gaan het worden??


Waarschijnlijk gewoon standaard, eerst dat maar eens uitproberen]http://type-r-owners.co.uk/forums/showthread.php?22184-Suspension-for-beginners[/url]


Het is moeilijk om te vergelijken wat nou beter is, hiermee rijdt ie sowieso beter, camber is prima alleen zou ik zelf meer willen, met mijn front bolts komt ik niet verder dan 1,2 graden, ik zou meer richting 1,5 willen gaan.

2mm is denk ik totaal, dus 1 mm per kant, dat komt volgens mij neer op 0,12 graden per kant naar binnen aan de achterkant, ik weet niet of dat teveel is, graag mening ook van anderen hierover. betekend natuurlijk dat je achterkantje rechtdoor wil :)

aan de voorkant heb ik het ook zo staan betreft de sporing, dus 0,06 graad naar buiten. het zal je iets helpen om de bocht beter door te komen :)

ik heb nooit oem suspensie gehad dus ik kan niet weten wat het verschil is, misschien moet ik het maar eens voelen bij die van jouw en jij bij die van mij.
User avatar
Vtequila
Posts: 541
Joined: Mon Dec 20, 2010 7:27 pm
Contact:

Re: Fast Road Setup

Post by Vtequila »

donkeykong wrote:
Vtequila wrote:
donkeykong wrote:aight, en wat voor settings gaan het worden??


Waarschijnlijk gewoon standaard, eerst dat maar eens uitproberen]http://type-r-owners.co.uk/forums/showthread.php?22184-Suspension-for-beginners[/url]


Het is moeilijk om te vergelijken wat nou beter is, hiermee rijdt ie sowieso beter, camber is prima alleen zou ik zelf meer willen, met mijn front bolts komt ik niet verder dan 1,2 graden, ik zou meer richting 1,5 willen gaan.

2mm is denk ik totaal, dus 1 mm per kant, dat komt volgens mij neer op 0,12 graden per kant naar binnen aan de achterkant, ik weet niet of dat teveel is, graag mening ook van anderen hierover. betekend natuurlijk dat je achterkantje rechtdoor wil :)

aan de voorkant heb ik het ook zo staan betreft de sporing, dus 0,06 graad naar buiten. het zal je iets helpen om de bocht beter door te komen :)

ik heb nooit oem suspensie gehad dus ik kan niet weten wat het verschil is, misschien moet ik het maar eens voelen bij die van jouw en jij bij die van mij.


Haha en ik heb nooit iets dergelijks als FSRU gereden ;) lijkt me idd een goed idee om dan te kijken hoe het rijdt in die van jou. Ik ben er zowiezo nog niet over uit welke onderdelen ik als beste kan bestellen, ben ook nog geen camber bolts tegengekomen. CTR-Asch heeft aangeboden te helpen met de setup.
- Rise 'n Shine! -
donkeykong
Posts: 1466
Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm

Re: Fast Road Setup

Post by donkeykong »

prima, kijk maar ff rond in tha uk :)
CTR-Asch
Posts: 627
Joined: Wed Jun 03, 2009 10:25 am

Re: Fast Road Setup

Post by CTR-Asch »

"CTR-Asch heeft aangeboden te helpen met de setup."

:| Even ter nuance: ik heb aangeboden te helpen met het monteren van de onderdelen.
Op grote lijnen weet ik waar alles voor dient en wat er voor onze honda's te krijgen is maar ik wil niet de indruk wekken dat ik verstand heb van custom setups! Daar heb je echt meer kennis en ervaring voor nodig..
User avatar
Vtequila
Posts: 541
Joined: Mon Dec 20, 2010 7:27 pm
Contact:

Re: Fast Road Setup

Post by Vtequila »

Asch600RR wrote:"Aschwin heeft aangeboden te helpen met de setup."

:| Even ter nuance: ik heb aangeboden te helpen met het monteren van de onderdelen.
Op grote lijnen weet ik waar alles voor dient en wat er voor onze honda's te krijgen is maar ik wil niet de indruk wekken dat ik verstand heb van custom setups! Daar heb je echt meer kennis en ervaring voor nodig..


Sorry, ik formuleerde het verkeerd :roll: . Je zei inderdaad specifiek te willen helpen met het monteren van de onderdelen.
- Rise 'n Shine! -
CTR-Asch
Posts: 627
Joined: Wed Jun 03, 2009 10:25 am

Re: Fast Road Setup

Post by CTR-Asch »

Ik sta wel open om er meer over te leren by the way. 8)
donkeykong
Posts: 1466
Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm

Re: Fast Road Setup

Post by donkeykong »

is niet zo moeilijk, er is veel informatie te vinden over wegligging steekwoorden:

camber
caster
toe
geometry settings
etc.
User avatar
Vtequila
Posts: 541
Joined: Mon Dec 20, 2010 7:27 pm
Contact:

Re: Fast Road Setup

Post by Vtequila »

Zo, maandag is het zover. De Integra gaat eindelijk uitgelijnd worden :)

Vorige week en vandaag samen met CTR-Asch de D2 rear camber arms en Eibach front camber bolts erop gezet. Meeste had hij gedaan, zo onkundig dat ik (nog) ben.
De meeste tijd ben je ook kwijt in het los en vast draaien van alle bouten, het plaatsen is verre van moeilijk. Ik hoop dat deze aftermarket onderdelen lang mee zullen gaan, want het was wel te zien dat de OEM parts wel steviger en dikker van materiaal zijn.
- Rise 'n Shine! -
Sinister
Posts: 900
Joined: Mon Jan 08, 2007 12:23 pm

Re: -> Fast Road Setup + monteren camber arms/camber bolts

Post by Sinister »

Sorry maar D2 is alles BEHALVE kwaliteit, daar zou ik nooit iets van kopen.
CTR-Asch
Posts: 627
Joined: Wed Jun 03, 2009 10:25 am

Re: -> Fast Road Setup + monteren camber arms/camber bolts

Post by CTR-Asch »

Zelf heb ik het ook niet zo op merken als pwjdm, megan racing, srs en d2 enz.
Zeker niet voor onderdelen die bij een evt defect gevaar op kunnen leveren bij het rijden.
Aan de andere kant sluit ik niet uit dat b-merken ook gewoon prima producten kunnen maken voor een schappelijke prijs.
De prijzen van tuningonderdelen van grote merken zijn vaak zo belachelijk hoog. En ja ik besef dat kwaliteit geld kost maar het is allemaal al duur zat.. Ik weet dat vtequila op diverse fora heeft gezocht naar ervaringen met de D2 arms en blijkbaar waren die voldoende om hem het vertrouwen te geven ervoor te kiezen. Rijden er meer met d2 camberarms hier?
Post Reply